Second love

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceriadwen

Re: Second love

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:23

Ik vind het wel passend eigenlijk. Iemand die vreemd gaat is niet monogaam en per definitie een polygamist.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:28

Maar een polygamist bedriegt niet per definitie...

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:40

Iemand die niet monogaam is ook niet per definitie.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 02:23

Ayasha schreef:
Maar dat laatste wordt dan wel eerst over gecommuniceerd lijkt me. :) Dat vind ik nog iets heel anders dan bedriegen. :)

In principe wordt daarover gecommuniceerd ja. Maar stel ik heb een monogame relatie waarbij de afspraak is dat we niet buiten de deur snoepen, dan denk ik dat ik makkelijker vriendlief zou kunnen vergeven als hij het toch stiekem wel doet dan jij. Simpelweg omdat mijn kijk op een relatie anders is dan die van jou. Dat ik niet monogaam ben, wil namelijk niet zeggen dat ik niet een monogame relatie aan kan gaan. Daar maak je afspraken over. En als meneer dan toch buiten z'n boekje gaat.....

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 02:58

Ik vind de reclame nog al stimulerend.
rond uit belachelijk voor woorden.!!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 13:49

Ik snap het gewoon niet: "Gelukkig getrouwd? Ik ook. Second love."

:? Ik heb de clue gewoon niet, denk ik :+

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:32

Tieneke, ik ook niet hoor. Ben je dan echt gelukkig getrouwd?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:33

Precies. Wat doe je dan als je ongelukkig getrouwd bent :?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:41

Naar een "gewone" datingsite? }>

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:40

Waratje schreef:
Naar een "gewone" datingsite? }>

*proest*

Oh, is DAT het verschil.........

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:24

Tieneke schreef:
Precies. Wat doe je dan als je ongelukkig getrouwd bent :?

Haha ja goeie...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:44

Citaat:
omdat die zoektocht voort komt uit het mankeren. Een onvervulde behoefte. Wij mensen ondernemen over het algemeen pas actie als we iets missen. Dat is iets wat je in de psychologie boeken mag gaan op zoeken van mij. Niet iets wat ik zelf verzonnen heb.

Kan 1 ander persoon voor jou 100% je behoeftes vervullen?
Bij mij is dat niet het geval, maar veel zaken kun je door vriend(inn)en laten invullen.
Als je bijvoorbeeld niet over de paarden kunt praten, kun je prima daar een paardenvriendin voor nemen en niemand trekt daar zijn wenkbrauwen over op. Als je partner niet zo in is voor uitgaan, ga je met je vrienden, no problem.
Wanneer het over seks gaat wordt het lastiger. Misschien heeft iemand de perfecte relatie met uitzondering van de seks. Zet je dat plaatje dan aan de kant omdat je tussen de lakens niet voldaan bent, leg je je erbij neer dat je tot het eind van je leven geen (fijne) seks meer hebt, besluit je om puur voor de seks vreemd te gaan (en hoe kom je dan aan iemand die geen verwachtingen van je heeft)?
Soms wil je partner gewoon niet meegaan in jouw wensen, soms zijn onderwerpen om wat voor reden dan ook taboe in de relatie, soms belooft een partner keer op keer beterschap en verandert er gewoon niks structureels.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 08:17

Ik heb al elke keer gezegd dat als het in overleg gaat ik die persoon er niet om zal veroordelen maar liegen en bedriegen in een relatie is gewoon een no go.
Als dat 'nodig' is zit er gewoon iets fundamenteel mis.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:13

Goof schreef:
Het grappige is dat iedereen vreemd gaan uit den boze vind en dat iedereen een lang en gelukkig leven samen met een ander moet leiden.

Wij zijn met dat idee opgevoed, maar maakt dat het meteen 'normaal'? Het is ook alleen maar wat ons ingegoten is.

Vreemdgaan en affaires bestaan al eeuwenlang en werd/ wordt in sommige culturen ook als 'normaal' gezien. Ik vraag me sowieso af of, biologisch gezien, monogamie wel 'normaal' is.

Om maar even een leuke wending in het gesprek te laten plaatsvinden :D

Zo quote er een van pagina 1. Heb nog geen 10 Pagina's doorgespit.
Maar idd is monogamie wel zo Normaal?
En waarom zou je niet gelukkig zijn in je relatie als je eens met een ander wat doet, behalve koffie drinken ;-)
Met wederzijds goedkeuren.
Ken veel stellen die af en toe ruilen.
Vindt dat niet raar. Als zij daar gelukkig van worden.
Maar zo open en bloot op tv vreemd gaan. Nee dat zou mijn idee ook niet zijn..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 08:31

Zinzi_jewel schreef:
Goof schreef:
Het grappige is dat iedereen vreemd gaan uit den boze vind en dat iedereen een lang en gelukkig leven samen met een ander moet leiden.

Wij zijn met dat idee opgevoed, maar maakt dat het meteen 'normaal'? Het is ook alleen maar wat ons ingegoten is.

Vreemdgaan en affaires bestaan al eeuwenlang en werd/ wordt in sommige culturen ook als 'normaal' gezien. Ik vraag me sowieso af of, biologisch gezien, monogamie wel 'normaal' is.

Om maar even een leuke wending in het gesprek te laten plaatsvinden :D

En waarom zou je niet gelukkig zijn in je relatie als je eens met een ander wat doet, behalve koffie drinken ;-)

Nope, daar wil men hier niet aan, heb ik ook al eens opgemerkt, paar pagina's verderop.

En ja, ik doe af en toe iets meer met een ander dan koffie drinken. Buitenrit maken, op vakantie gaan......

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 09:10

ikke schreef:
Zinzi_jewel schreef:

Nope, daar wil men hier niet aan, heb ik ook al eens opgemerkt, paar pagina's verderop.

En ja, ik doe af en toe iets meer met een ander dan koffie drinken. Buitenrit maken, op vakantie gaan......

Dan moet jij toch beter leren lezen Ikke, zat mensen die daar ook anders over denken, maar daar gaat het hier in dit topic niet om. Hier gaat het om vreemdgaan in monogame relaties en niet over of mensen nou wel of niet monogaam moeten zijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:05

Amandavd schreef:
Dan moet jij toch beter leren lezen Ikke, zat mensen die daar ook anders over denken, maar daar gaat het hier in dit topic niet om. Hier gaat het om vreemdgaan in monogame relaties en niet over of mensen nou wel of niet monogaam moeten zijn.

Een monogame relatie is iets dat wij "normaal" vinden omdat we allemaal zo opgevoed zijn. Het is onze cultuur, maar daarmee wil dat niet zeggen dat dat ook bij het wezen van de mens hoort.

DAT gegeven mag je hier niet aankaarten, want dan komt je culturele zekerheid te veel op osse schroeven te staan.

Joh, er zijn mensen onthoofd en oorlogen uitgevochten om "afwijkende" culturele opvattingen te "straffen".
Hier gebeurt virtueel feitelijk soort van hetzelfde......

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:26

Hier gebeurt niet hetzelfde, die vergelijking slaat nergens op. Tenzij jij je natuurlijk zo benadeeld voelt, dat het hetzelfde voelt alsof je hoofd eraf werd gehakt.
Het gaat erom dat het niet over monogamie/polygamie gaat, maar over bedriegen. Liegen en ontrouw zijn kan ook in een polygame relatie. Het is maar net welke afspraken je als koppel hebt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:30

ikke schreef:
Amandavd schreef:

Een monogame relatie is iets dat wij "normaal" vinden omdat we allemaal zo opgevoed zijn. Het is onze cultuur, maar daarmee wil dat niet zeggen dat dat ook bij het wezen van de mens hoort.

DAT gegeven mag je hier niet aankaarten, want dan komt je culturele zekerheid te veel op osse schroeven te staan.

Joh, er zijn mensen onthoofd en oorlogen uitgevochten om "afwijkende" culturele opvattingen te "straffen".
Hier gebeurt virtueel feitelijk soort van hetzelfde......

Ik zeg nogmaals dat het in dit topic niet over culturele zekerheid, monogamie enzovoort niet gaat. Maar daar een apart topic over, in dit topic is die discussie off topic. Dat zeg ik en vele met mij, maar dat wil je niet begrijpen.