Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Maar dat laatste wordt dan wel eerst over gecommuniceerd lijkt me.Dat vind ik nog iets heel anders dan bedriegen.
Citaat:omdat die zoektocht voort komt uit het mankeren. Een onvervulde behoefte. Wij mensen ondernemen over het algemeen pas actie als we iets missen. Dat is iets wat je in de psychologie boeken mag gaan op zoeken van mij. Niet iets wat ik zelf verzonnen heb.
Goof schreef:Het grappige is dat iedereen vreemd gaan uit den boze vind en dat iedereen een lang en gelukkig leven samen met een ander moet leiden.
Wij zijn met dat idee opgevoed, maar maakt dat het meteen 'normaal'? Het is ook alleen maar wat ons ingegoten is.
Vreemdgaan en affaires bestaan al eeuwenlang en werd/ wordt in sommige culturen ook als 'normaal' gezien. Ik vraag me sowieso af of, biologisch gezien, monogamie wel 'normaal' is.
Om maar even een leuke wending in het gesprek te laten plaatsvinden
Zinzi_jewel schreef:Goof schreef:Het grappige is dat iedereen vreemd gaan uit den boze vind en dat iedereen een lang en gelukkig leven samen met een ander moet leiden.
Wij zijn met dat idee opgevoed, maar maakt dat het meteen 'normaal'? Het is ook alleen maar wat ons ingegoten is.
Vreemdgaan en affaires bestaan al eeuwenlang en werd/ wordt in sommige culturen ook als 'normaal' gezien. Ik vraag me sowieso af of, biologisch gezien, monogamie wel 'normaal' is.
Om maar even een leuke wending in het gesprek te laten plaatsvinden
Zo quote er een van pagina 1. Heb nog geen 10 Pagina's doorgespit.
Maar idd is monogamie wel zo Normaal?
En waarom zou je niet gelukkig zijn in je relatie als je eens met een ander wat doet, behalve koffie drinken![]()
Met wederzijds goedkeuren.
Ken veel stellen die af en toe ruilen.
Vindt dat niet raar. Als zij daar gelukkig van worden.
Maar zo open en bloot op tv vreemd gaan. Nee dat zou mijn idee ook niet zijn..
ikke schreef:Zinzi_jewel schreef:
Zo quote er een van pagina 1. Heb nog geen 10 Pagina's doorgespit.
Maar idd is monogamie wel zo Normaal?
En waarom zou je niet gelukkig zijn in je relatie als je eens met een ander wat doet, behalve koffie drinken![]()
Met wederzijds goedkeuren.
Ken veel stellen die af en toe ruilen.
Vindt dat niet raar. Als zij daar gelukkig van worden.
Maar zo open en bloot op tv vreemd gaan. Nee dat zou mijn idee ook niet zijn..
Nope, daar wil men hier niet aan, heb ik ook al eens opgemerkt, paar pagina's verderop.
En ja, ik doe af en toe iets meer met een ander dan koffie drinken. Buitenrit maken, op vakantie gaan......
Amandavd schreef:Dan moet jij toch beter leren lezen Ikke, zat mensen die daar ook anders over denken, maar daar gaat het hier in dit topic niet om. Hier gaat het om vreemdgaan in monogame relaties en niet over of mensen nou wel of niet monogaam moeten zijn.
ikke schreef:Amandavd schreef:Dan moet jij toch beter leren lezen Ikke, zat mensen die daar ook anders over denken, maar daar gaat het hier in dit topic niet om. Hier gaat het om vreemdgaan in monogame relaties en niet over of mensen nou wel of niet monogaam moeten zijn.
Een monogame relatie is iets dat wij "normaal" vinden omdat we allemaal zo opgevoed zijn. Het is onze cultuur, maar daarmee wil dat niet zeggen dat dat ook bij het wezen van de mens hoort.
DAT gegeven mag je hier niet aankaarten, want dan komt je culturele zekerheid te veel op osse schroeven te staan.
Joh, er zijn mensen onthoofd en oorlogen uitgevochten om "afwijkende" culturele opvattingen te "straffen".
Hier gebeurt virtueel feitelijk soort van hetzelfde......