Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Daarom
Ik denk dat menigeen die onheus behandeld wordt het op deze manier aan zou pakken
Je gaat geen excuses aanbieden aan iemand die de boel zo manipuleert dat JIJ de slechterik lijkt, terwijl je niks fout hebt gedaan. Maar als het "domme volk" dat niet wil zien en maar loopt te schreeuwen...tja dan moet je toch iets dus dan maar hopen dat ze net zo dom zijn als het op een excuses aankomt
little_king schreef:Niemand die dat beweerd, maar andersom is het ook dom te geloven dat er misbruik wordt gemaakt van het woord discriminatie en ook te snel wordt gebruikt om "de zin" te krijgen.
leestmee schreef:Ik ben bekent met diabetes en heb het hele stuk op tv gezien.
Meisje sprak goed Nederlands.
Met een hypo (laag suikergehalte) ga je vaag doen en kan je buiten bewustzijn raken.
Bij een hyper ( hoog suikergehalte) merk je als buitenstaander niets bij patiënt. En als patiënt zijnde kan je ook pas weten als je een hyper hebt nadat je je bloedwaarde gemeten hebt.
Electra63 schreef:Dom is het om te geloven dat discriminatie en racisme niet voorkomen in Nederland.
minikatje schreef:de beveiliging wist niet dat het om een diabetespatient ging, die dachten dat het een agressieve junk was (en die gedragen zich ongeveer hetzelfde)
niemand heeft de schuld, behalve dat het een beetje ongelukkige communicatie was waardoor het misverstand alleen maar groter werd.
ik vind wel dat de beveiligers juist hebben gehandeld door het meisje uit de winkel te halen en bij escalatie de politie hebben ingeschakeld.
ze is gewoon standaard behandeld, heeft zich verzet en daarom blauwe plekken gekregen. Ik snap dat ze door haar ziekte niet normaal kon reageren, maar in een pashokje laten zitten in dr eigen urine vind ik ook onmenselijk.
minikatje schreef:Shadow0 schreef:De beveiligers zijn professionals. Die zouden getraind horen te worden op goede communicatie in moeilijke situaties lijkt me.
zijn ze ook, maar ergens houdt de communicatie ook op.
je kunt 300x een in paniek geraakt persoon rustig toe proberen te spreken, maar ergens is er de grens en dan verwijder je die persoon om de openbare orde weer tot rust te brengen.
het meisje reageerde opstandig door haar ziekte, moest verplaatst worden naar een rustiger plekje waar ze niet zo in het oog springt met een plas urine naast zich (iets met waardigheid). meisje verzet zich in alle verwardheid en krijgt blauwe plekken. dat ze naar een rustiger plekje werd gebracht om tot zichzelf te komen dringt niet door, maar daarom zijn de beveiligers niet fout.
dat het meisje door haar ziekte opstandig en agressief reageert, ok dat kan ik begrijpen.
maar waarom meld die vriendin niets?
Dientje_Yara schreef:leestmee schreef:Ik ben bekent met diabetes en heb het hele stuk op tv gezien.
Met een hypo (laag suikergehalte) ga je vaag doen en kan je buiten bewustzijn raken.
Bij een hyper ( hoog suikergehalte) merk je als buitenstaander niets bij patiënt. En als patiënt zijnde kan je ook pas weten als je een hyper hebt nadat je je bloedwaarde gemeten hebt.
Bij een hyper kun je ook in een coma raken!! Dat schijnt niemand te weten
En een hyper merk je wel degelijk aan het gedrag/humeur
Echt wat een onbegrip van sommige
Diabetes is echt al erg genoeg daar ga je geen ophef over maken
Ik prik nog steeds niet graag in het openbaar (vinger ) of bedien mijn pomp
Waar andere bij zijn (ik val liever niemand lastig alleen mensen die het weten)
Inderdaad bij een hypo voel ik me slecht en weet ik dat ik tegen de valkte kan gaan als ik niet snel suiker binnen krijg maar bij een hypo voelik me ook heel akelig, zweverig, afwezig, duizelig en als mijn waardes heel hoog zijn (zoals toen ze erachetr kwamen dat ik prednison gerelateerd diabetes heb) kan ik ook in coma raken.
Ben tegenwoordig wel zo ver dat ik me wel openbaar durf te meten/spuiten als het echt niet anders kan.
Ook met het nemen van astmamedicatie e.d. heb ik geen moeite meer.
@Dientje Yara, als je zelf diabetespatient bent mag je je wel wat beter laten voorlichten denk ik.
En ik denk dat wel degelijk de patiënten er een bepaald gevoel bij hebben
Het gaat over jou ziekte en je ziet dingen voorbij komen die helemaal niet waar zijn
Dientje_Yara schreef:Ik ben zelf diabetes
33 is echt gevaarlijk hoog en dan voel je je echt niet fijn maar moet je snel handelen
Hoe ze aan die 33 komt maakt dat iets uit?? Of gaan we nu zeggen dat ze niet goed voor haar diabetes Zorgt
Suikers gaan bij ons van hoog naar laag en er is niet altijd een verklaring voor
pmarena schreef:little_king schreef:Niemand die dat beweerd, maar andersom is het ook dom te geloven dat er misbruik wordt gemaakt van het woord discriminatie en ook te snel wordt gebruikt om "de zin" te krijgen.
Misschien niet eens zo zeer om je zin te krijgen, maar het wordt volgens mij zeker wel heel veel gebruikt door van dat opgeschoten spul dat aangesproken wordt op hun gedrag, maar het dan wegwimpelt met "het komt niet door ons gedrag maar omdat we .... zijn".
Vul maar een nationaliteit, geslacht, beroepsgroep...whatever in
Mensen zoeken zo af en toe wel heel graag naar een reden buiten zichzelf...
Of zoals eerder hier in het topic, dat gewoon een heel keurige reactie waarin het woord "blanke" stond, meteen vrij agressief werd besprongen alsof het geschreven was door de ergste racist... dat is gewoon echt belachelijk![]()
Mensen weten zo van gekkigheid toch niet meer hoe ze het beestje bij welke naam moeten noemen om hun verhaal nog duidelijk te krijgen.... je krijgt daardoor JUIST dat hele gewone mensen die eigenlijk geen onderscheid maken, allochtonen (of wat dan ook) anders gaan behandelen omdat ze weten dat ze donders goed uit moeten kijken om geen woorden te gebruiken die verkeerd opgevat kunnen worden...en dat zijn er nogal wat
Ik vind het dan ook heerlijk als je een keer te maken hebt met iemand met een kleurtje die zelf gewoon lekker de draak er mee steekt en met een grote grijns een sappige opmerking maakt over "luie negers" ofzo, dat is tenminste gewoon normaal volk waarbij je niet zo op je tenen hoeft te lopen en elk woord eerst van 3 kanten moet bekijken
Juist mensen die zo zitten te speuren op vermeend "racisme" plaatsen zich buiten de groep, terwijl degenen die gewoon lekker mee doen met ouwehoeren en die accepteren dat er bij mensen wel eens iets rot hun mond uitkomt (zoals bij iedereen wel eens gebeurt...) er gewoon helemaal bij horen en gewoon "1 van de jongens" zijn
Het is toch eigenlijk bizar dat terwijl ik dit schrijf, ik me al lichtelijk verontrust af zit te vragen of op dit stukje tekst nu reacties gaan komen van mensen die menen te lezen dat ik een racist zou zijn
leestmee schreef:Ik ben bekent met diabetes en heb het hele stuk op tv gezien.