Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ketaki schreef:goh, ik dacht ook al dat ie nu overleden was, na zo'n bericht
http://twipper.nl/index.php/2014/01/09/ ... e-kloppen/
kiki1976 schreef:Gelukkig ben ik dus niet de enigste Cassidy.
Ik had het er na het plaatsen van m'n vorige post ook over met mijn man, maar hij dacht er eigenlijk hetzelfde over. Het eerste wat hij zei "hij is nog niet dood hoor".
Laten we hopen dat geen nieuws goed nieuws is!
LeenC schreef:kiki1976 schreef:Gelukkig ben ik dus niet de enigste Cassidy.
Ik had het er na het plaatsen van m'n vorige post ook over met mijn man, maar hij dacht er eigenlijk hetzelfde over. Het eerste wat hij zei "hij is nog niet dood hoor".
Laten we hopen dat geen nieuws goed nieuws is!
Een eerbetoon / steunbetuiging kan ook aan levende mensen.![]()
Het was trouwens een positieve stemming die er gisteren hing. Er wandelde ook iemand mee die een aantal jaren geleden 6 weken in coma lag na een ongeval. Die man is vandaag zo goed als 100% hersteld. Hij schreef Schumacher dus zeker niet af.
Het kan 2 richtingen uit natuurlijk en de details rond zijn huidige toestand zijn nu éénmaal niet voor ons om te horen - die zullen we op termijn misschien te weten komen, maar wat de familie nu vooral ten goede zou komen, is inderdaad stilte. Een periode waarin hopelijk de 'haaien' van de pers eindelijk hun interesse verliezen, zodat het ziekenhuis en de familie met Michaels toestand op een normale manier kunnen omgaan, zonder telkens iedereen te moeten 'binnensmokkelen' in het ziekenhuis. Misschien volgt er daarna wel een transfer naar een ander ziekenhuis, dichter bij huis, wat momenteel - zelfs al zou zijn toestand het toelaten - een nachtmerrie zou zijn ivm de wereldpers die elke beweging als haviken in de gaten houdt.
Doet allemaal wat denken aan het verhaal van Richard Hammond van Top Gear. Als je zijn boek 'On the Edge' leest, besef je eens te meer hoe zeer die pers in de weg zit op zulk een momenten. Geweldig geschreven boek trouwens: een aanrader.
Citaat:© belga.
UPDATE Artsen zijn in het ziekenhuis van Grenoble begonnen met de procedure om racelegende Michael Schumacher uit zijn kunstmatige coma te halen. Dat meldt de Franse sportkrant L'Equipe op basis van eigen bronnen. Volgens een expert op neurologisch gebied is 4 weken de maximale termijn om deze methode bij een patiënt toe te passen.
De zevenvoudig wereldkampioen in de Formule 1 zou positief reageren op de eerste pogingen om hem langzaam te doen ontwaken. De verminderde druk op zijn hersenen zou hebben toegelaten om tot deze stap over te gaan.
In L'Equipe zegt professor Jean-Luc Truelle, een voormalig diensthoofd van de afdeling neurologie, dat vier weken coma de maximumtermijn is om tot deze specifieke procedure over te gaan. 'Nadat de coma langzaam is afgebouwd, opent de patiënt zijn ogen en zal men proberen hem te doen reageren op eenvoudige bevelen', zegt Truelle. 'Open je ogen, sluit je ogen, open je mond, en meer van die dingen.'
Bemoedigend
De eerste signalen van Schumacher na het opstarten van de procedure, zouden bemoedigend zijn. Toch waarschuwt Truelle voor overdreven optimisme. 'In de twee maanden die nu volgen, zal de patiënt in een toestand van verwarring en passiviteit leven', luidt het. 'Over de verdere toekomst is het erg moeilijk om voorspellingen te doen. Bij hersenletsel kan je pas na meerdere jaren de volledige schade vaststellen.'
Kritiek
Op 29 december van vorig jaar kreeg Michael Schumacher tijdens het skiën in de Franse Alpen een ongeluk. Hij werd overgebracht naar het ziekenhuis in Grenoble. Daar werd hij sindsdien in coma gehouden. Zijn situatie werd al die tijd omschreven als kritiek, maar stabiel.