Michael schumacher in coma na ski-ongeluk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Freefeelster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:38

In de meeste ziekenhuizen in Nederland bouwen ze na 3 weken kunstmatig coma, de medicijnen af (als de patiënt stabiel is) om te kijken hoe hij hierop reageert.
Dus als het beter gaat of juist niet, hebben we binnen nu en een week misschien nieuws.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:17

Tieneke schreef:
Vind ik ook, is dat nu een goed of slecht teken?

Wat je leest is dat de meeste deskundigen het een slecht teken vinden. Maar hersenen zijn rare dingen dus je weet maar nooit.

Mondy

Re: Michael schumacher in coma na ski-ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:29

Het zou me ook niks verbazen als ze het nu expres en beetje rustig en stil houden. Al die media voor de deur e.d. :n

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:15

Ik heb dat idd ook gelezen, maar naar mijn idee zegt dat helemaal niets.
Het verschilt ook per situatie of ze het persoon er eerder uit halen of niet. Dat zijn gemiddelde, en gemiddelde komen altijd ergens vandaan.

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:42

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:00

Duimen maar!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:22

Ik vind het te ver om daar heen te gaan.
Maar hett geeft het mij een beetje dubbel gevoel.
Aan de ene kant mooi voor de familie om te zien hoeveel mensen achter hem staan en de familie wilt steunen.
Maar aan de andere kant, zoiets doen ze normaal als iemand is overleden..... Beetje dubbel, net alsof we hem dan hebben afgeschreven.
(beetje lastig om m'n gevoel te verwoorden, ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:24

Ik heb ook een nare bijsmaak bij deze steunbetuiging. Klinkt te zeer als een eerbetuiging na overlijden.

Voor de rest vind ik het ook erg stil. Normaal is geen nieuws = goed nieuws, maar in dit geval.....

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:48

Gelukkig ben ik dus niet de enigste Cassidy.
Ik had het er na het plaatsen van m'n vorige post ook over met mijn man, maar hij dacht er eigenlijk hetzelfde over. Het eerste wat hij zei "hij is nog niet dood hoor".

Laten we hopen dat geen nieuws goed nieuws is!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 01:05

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 09:00

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:17

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:32

ohhh :oo slordig zulke uitspraken

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:26

Slecht...heel slecht...

Is er al een rectificatie?

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:29

De toestand van Michael Schumacher is nog altijd kritisch maar stabiel. Het is echter totaal onduidelijk wanneer de legendarische Duitser eventueel uit zijn coma gehaald zou kunnen worden. Inmiddels ligt de zevenvoudig wereldkampioen al bijna een maand in een kunstmatige coma in het ziekenhuis van Grenoble na zijn ongelukkige ski-valpartij in Meribel. Er gaan in de Duitse media zelfs verhalen dat Schumacher mogelijk nooit meer wakker wordt, maar dat is enkel gebaseerd op geruchten.

Het Duitse Bild meldt dat 'er nog geen datum geprikt is waarop de doktoren hem laten ontwaken uit deze diepe kunstmatige coma'. De situatie blijft daardoor onzeker.

Bron:racexpress.nl

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 02:56

Hoop niet dat dit net zo'n verhaal.als Friso gaat worden....

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 03:38

Jolliegirl schreef:
Hoop niet dat dit net zo'n verhaal.als Friso gaat worden....

ik vrees het ergste eigenlijk.
het is al een tijdje heel stil rondom hem :( :(

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:12

kiki1976 schreef:
Ik had het er na het plaatsen van m'n vorige post ook over met mijn man, maar hij dacht er eigenlijk hetzelfde over. Het eerste wat hij zei "hij is nog niet dood hoor".

Een eerbetoon / steunbetuiging kan ook aan levende mensen. ;)

Het was trouwens een positieve stemming die er gisteren hing. Er wandelde ook iemand mee die een aantal jaren geleden 6 weken in coma lag na een ongeval. Die man is vandaag zo goed als 100% hersteld. Hij schreef Schumacher dus zeker niet af.

Het kan 2 richtingen uit natuurlijk en de details rond zijn huidige toestand zijn nu éénmaal niet voor ons om te horen - die zullen we op termijn misschien te weten komen, maar wat de familie nu vooral ten goede zou komen, is inderdaad stilte. Een periode waarin hopelijk de 'haaien' van de pers eindelijk hun interesse verliezen, zodat het ziekenhuis en de familie met Michaels toestand op een normale manier kunnen omgaan, zonder telkens iedereen te moeten 'binnensmokkelen' in het ziekenhuis. Misschien volgt er daarna wel een transfer naar een ander ziekenhuis, dichter bij huis, wat momenteel - zelfs al zou zijn toestand het toelaten - een nachtmerrie zou zijn ivm de wereldpers die elke beweging als haviken in de gaten houdt.

Doet allemaal wat denken aan het verhaal van Richard Hammond van Top Gear. Als je zijn boek 'On the Edge' leest, besef je eens te meer hoe zeer die pers in de weg zit op zulk een momenten. Geweldig geschreven boek trouwens: een aanrader.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:01

LeenC schreef:
kiki1976 schreef:

Een eerbetoon / steunbetuiging kan ook aan levende mensen. ;)

Het was trouwens een positieve stemming die er gisteren hing. Er wandelde ook iemand mee die een aantal jaren geleden 6 weken in coma lag na een ongeval. Die man is vandaag zo goed als 100% hersteld. Hij schreef Schumacher dus zeker niet af.

Het kan 2 richtingen uit natuurlijk en de details rond zijn huidige toestand zijn nu éénmaal niet voor ons om te horen - die zullen we op termijn misschien te weten komen, maar wat de familie nu vooral ten goede zou komen, is inderdaad stilte. Een periode waarin hopelijk de 'haaien' van de pers eindelijk hun interesse verliezen, zodat het ziekenhuis en de familie met Michaels toestand op een normale manier kunnen omgaan, zonder telkens iedereen te moeten 'binnensmokkelen' in het ziekenhuis. Misschien volgt er daarna wel een transfer naar een ander ziekenhuis, dichter bij huis, wat momenteel - zelfs al zou zijn toestand het toelaten - een nachtmerrie zou zijn ivm de wereldpers die elke beweging als haviken in de gaten houdt.

Doet allemaal wat denken aan het verhaal van Richard Hammond van Top Gear. Als je zijn boek 'On the Edge' leest, besef je eens te meer hoe zeer die pers in de weg zit op zulk een momenten. Geweldig geschreven boek trouwens: een aanrader.

Als je m'n eerdere post goed hebt gelezen schrijf ik dat daar ook :)

Vriendin van een neefje heeft ca 9maanden in coma gelegen na een auto ongeluk en daarna weer ontwaakt.
En als ik zie wat aan legio operatie's en tegenslagen zij heeft gehad..... Nee dan zijn echt de wonderen de wereld nog niet uit.

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:39

Was ook geen 'verwijt' of zo, Kiki. :) Wilde jullie gewoon laten weten hoe het evenement verlopen is.
9 maanden... Dat is echt wel lang. Moet zo raar aanvoelen om al die tijd 'kwijt' te zijn in je leven.

Nonkel van m'n vriend heeft ook geruime tijd in coma gelegen na een fietsongeval. Hij heeft er wel behoorlijk wat schade aan overgehouden. Vooral dan qua karakter serieus veranderd. Vroeger heel 'strijdlustig' en karaktervol, nu onzeker en blij dat zijn vrouw het voortouw genomen heeft. Ook moeite om zichzelf uit te drukken, problemen met geheugen, etc. Maar wel blij dat hij er nog is - oh zo blij nog elke dag te kunnen genieten van het leven.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:49

Snap ik hoor LeenC.
Natuurlijk kan het ook aan de levende, maar voelt enerzijds dubbel als je snap wat ik bedoel.
Ik geloof best dat het mooi was met zo veel fans!

Zij is er ook niet zonder kleerscheuren vanaf gekomen hoor (bij interesse wil ik het je gerust per pb uitleggen maar niet open en bloot neerzetten).

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:59

Alle begrip, Kiki. ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:03

Artsen gaan MS langzaam laten ontwaken, duimen dat het goed gaat en hij goed bijkomt!

Citaat:
© belga.
UPDATE Artsen zijn in het ziekenhuis van Grenoble begonnen met de procedure om racelegende Michael Schumacher uit zijn kunstmatige coma te halen. Dat meldt de Franse sportkrant L'Equipe op basis van eigen bronnen. Volgens een expert op neurologisch gebied is 4 weken de maximale termijn om deze methode bij een patiënt toe te passen.
De zevenvoudig wereldkampioen in de Formule 1 zou positief reageren op de eerste pogingen om hem langzaam te doen ontwaken. De verminderde druk op zijn hersenen zou hebben toegelaten om tot deze stap over te gaan.

In L'Equipe zegt professor Jean-Luc Truelle, een voormalig diensthoofd van de afdeling neurologie, dat vier weken coma de maximumtermijn is om tot deze specifieke procedure over te gaan. 'Nadat de coma langzaam is afgebouwd, opent de patiënt zijn ogen en zal men proberen hem te doen reageren op eenvoudige bevelen', zegt Truelle. 'Open je ogen, sluit je ogen, open je mond, en meer van die dingen.'

Bemoedigend
De eerste signalen van Schumacher na het opstarten van de procedure, zouden bemoedigend zijn. Toch waarschuwt Truelle voor overdreven optimisme. 'In de twee maanden die nu volgen, zal de patiënt in een toestand van verwarring en passiviteit leven', luidt het. 'Over de verdere toekomst is het erg moeilijk om voorspellingen te doen. Bij hersenletsel kan je pas na meerdere jaren de volledige schade vaststellen.'

Kritiek
Op 29 december van vorig jaar kreeg Michael Schumacher tijdens het skiën in de Franse Alpen een ongeluk. Hij werd overgebracht naar het ziekenhuis in Grenoble. Daar werd hij sindsdien in coma gehouden. Zijn situatie werd al die tijd omschreven als kritiek, maar stabiel.

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1020/Formule-1/a ... alen.dhtml
Maar hoorde het zojuist ook op de radio tijdens het nieuws

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:10

Jeej :) Dat is goed nieuws! Maar nog een hele lange weg te gaan. Weet alles van hersenletsel af..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:25

Nu maar afwachten hoe hij uit de coma ontwaakt.