De Wallen, zó leuk om te zien!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: De Wallen, zó leuk om te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:46

Haar punt is wel duidelijk lievelee komop nou..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:46

Het is lieveli. Nee, ik snap het niet, want er wordt gerefereerd aan iets wat ik niet heb gezegd.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:55

De vraag is of er veel sprake is van gedwongen prostitutie op de wallen..
Goldenarrow anticipeerde daarop, zei zelfs: jij niet..
Dus wat is nu jouw punt?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:56

Ok ik snap er nu echt oprecht niets meer van :')

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:19

Lisanuuhh (of zo) schreef dat er maar 1 tot 5% van de prostituees op de wallen daar vrijwillig zitten. Vervolgens zegt Sammy_xxs dat zei in die business heeft gezeten, dan wel bij een privéhuis als gastvrouw. Maar dat die meiden dat allemaal vrijwillig deden en ook regelmatig op de wallen gingen zitten. Jij hebt inderdaad niet gezegd dat er geen vrouwen zitten die er vrijwillig zitten, maar iemand anders dus wel.

Snap et vous?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:24

Jaaaa dat snap ik, maar ik snapte even de referentie niet. Volgens mij klonk ik ook kattiger dan ik het bedoelde trouwens, excuus! Ik vond de getallen die Lisanuhh noemde eigenlijk al behoorlijk fantasierijk.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:26

Haha, dat snap ik. Mijn post moest eigenlijk achter die van joyce2 gelezen worden. Dan is de context denk ik wel duidelijker :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:27

LindyH schreef:
Maar een privéhuis is nogal wat anders dan achter het raam in een achterafsteegje. In een privéhuis heb je geen twee mannen per uur neem ik aan. Werken in een privéhuis kan ik me nog enigszins voorstellen als werk. Dat heeft nog iets van allure. Ik denk ook dat je dat werk ook haast niet gedwongen kunt doen, omdat er nog best meer bij komt kijken om de mannen te vermaken.

Als je het hebt over percentages van gedwongen meisjes kun je die twee dus niet vergelijken volgens mij. Sterker nog, als je de cijfers van dat soort 'luxe' prostituees erbuiten laat, dan kan het percentage gedwongen meisjes wel eens veel hoger komen te liggen.

Helemaal mee eens.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:31

goldenarrow schreef:
Haha, dat snap ik. Mijn post moest eigenlijk achter die van joyce2 gelezen worden. Dan is de context denk ik wel duidelijker :)

Yes!

Misschien kunnen we een boktmeeting houden en zelf onderzoek plegen :') Ik interesseer me mateloos voor deze kant van de maatschappij.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:32

Ik ga mee.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:33

Not surprised...

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:34

Ik ook. Is denk ik ook wel een leuk projectje voor school (ik studeer SPH). Moet heel eerlijk zeggen dat ik zelf nog nooit op de Wallen ben geweest overigens. Misschien is het wel leuk om te zien of één van de dames bereid is ons een kijkje in de wereld te geven.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:37

Misschien. Ik weet dat hier bij de Achterdam dat soort acties niet worden geapprecieerd door het tuig dat er staat maar de sfeer is daar wellicht anders.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:37

Sammy_xxs schreef:
Ja nou ik zat in die business, en ik weet dat meerendeel het uit eigen wil doet hoor... In ieder geval alle meiden die ik kende wilde het zelf, ben zelfs nog nooit iemand tegen gekomen die gedwongen werd.
Wil niet zeggen dat er dus helemaal geen meiden zijn die gedwongen worden, zullen er zeker zijn, maar echt niet zoveel als jullie denken, ook al is dat zo moeilijk te geloven.

Er is ook een groot verschil tussen af en toe op de Wallen zitten, omdat er in het huis niet veel te doen is en daar dagelijks moeten staan. Beide overigens puur afhankelijk van de plaats op de Wallen, waarbij je dus niet alleen aan het overbekende Red Light aan de Oudezijds Voor- en Achterburgwal moet denken, maar ook aan de vele zijstraatjes en zelfs een stuk op de Singel (aan de andere kant van de Dam). Bovendien, als de "actrices" op de Wallen mogen meedingen naar de Oscars, dan ben ik bang dat de acteurs uit de filmindustrie het nakijken hebben. Die meiden zijn zo strak getraind op wat ze zeggen, doen en uitstralen. Ze wantrouwen zelfs elkaar (en dan heb ik het over de meiden, waar diegene in de documentaire over sprak) en houden de schone schijn op. Het is tegenwoordig helaas niet meer zo als vroeger. Het is veel harder geworden en veel meiden hebben nu eenmaal restricties.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:41

goldenarrow schreef:
Ik ook. Is denk ik ook wel een leuk projectje voor school (ik studeer SPH). Moet heel eerlijk zeggen dat ik zelf nog nooit op de Wallen ben geweest overigens. Misschien is het wel leuk om te zien of één van de dames bereid is ons een kijkje in de wereld te geven.

Toch wel apart dan dat je beweert dat bepaalde zaken niet waar zijn, als je er zelf nog nooit geweest bent. ;)
Wat betreft het kijkje in de wereld van een dame kan ik je nu al uit de droom helpen: ze zullen niet zomaar hun verhaal doen. Zeker niet als ze aan het werk zijn en zitten te wachten tot er een klant naar ze toe komt. Als ze al met je willen praten, dan zijn ze heel algemeen. Wat ik al zei: ze zijn heel wantrouwend en terughoudend op dat gebied, zelfs naar elkaar toe. Je kunt het dan waarschijnlijk beter bij de privéhuizen proberen.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:42

Ik kwam net tegen dat er 7 december op TLC een uitzending is geweest over de wallen. Het heet 'Jodie Marsh on... The game'. En zij gaat op ten duur zelf ook achter een raam zitten. Ik ga even kijken of hij op internet staat ergens.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:44

Shenavallie schreef:
goldenarrow schreef:

Toch wel apart dan dat je beweert dat bepaalde zaken niet waar zijn, als je er zelf nog nooit geweest bent. ;)
Wat betreft het kijkje in de wereld van een dame kan ik je nu al uit de droom helpen: ze zullen niet zomaar hun verhaal doen. Zeker niet als ze aan het werk zijn en zitten te wachten tot er een klant naar ze toe komt. Als ze al met je willen praten, dan zijn ze heel algemeen. Wat ik al zei: ze zijn heel wantrouwend en terughoudend op dat gebied, zelfs naar elkaar toe. Je kunt het dan waarschijnlijk beter bij de privéhuizen proberen.

Je hoeft er niet persé geweest te zijn om er iets van te weten. Zoals al eerder vermeldt heb ik het grootste gedeelte van mijn informatie uit documentaires, mijn studie, mijn stiefmoeder en mijn vader die voor zijn werk wel eens langs de prostituees moest en daar over verteld heeft. En het laatste beetje is ook nog wat gezond verstand.

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:53

LindyH schreef:
Maar een privéhuis is nogal wat anders dan achter het raam in een achterafsteegje. In een privéhuis heb je geen twee mannen per uur neem ik aan. Werken in een privéhuis kan ik me nog enigszins voorstellen als werk. Dat heeft nog iets van allure. Ik denk ook dat je dat werk ook haast niet gedwongen kunt doen, omdat er nog best meer bij komt kijken om de mannen te vermaken.

Als je het hebt over percentages van gedwongen meisjes kun je die twee dus niet vergelijken volgens mij. Sterker nog, als je de cijfers van dat soort 'luxe' prostituees erbuiten laat, dan kan het percentage gedwongen meisjes wel eens veel hoger komen te liggen.

En geloven dat 97-99% van die meisjes het tegen haar wil doet op basis van een voorlichting van 1 persoon op een school, kan wel?

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:01

Als sommige nu toevallig voor de Tv zitten, op National Geographic is wel een interessante uitzending bezig hierover.:)

-Of toch niet, hij is net gedaan.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:06

apart ja dat mensen die er nog nooit geweest zijn en er dus nog nooit enige sfeer geproefd hebben hier gaan zitten vertellen hoe het allemaal anders zou moeten.........

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:20

rapido schreef:
apart ja dat mensen die er nog nooit geweest zijn en er dus nog nooit enige sfeer geproefd hebben hier gaan zitten vertellen hoe het allemaal anders zou moeten.........

Yeah right, jij verteld anders ook niet veel nuttigs nu. :+ Vertel ons dan waarom het wel 'leuk' zou moeten zijn? :)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:09

rapido schreef:

Ik ben volgens mij de enige die heeft gezegd dat ik er nooit ben geweest, dus ik neem aan dat deze post over mij gaat. En aangezien ik pleit voor het behoud van de wallen (en plekken waar prostituees het beroep kunnen uitoefenen in het algemeen) ga ik er maar vanuit dat jij dus vindt dat het allemaal maar weg moet.

Ik vind het raar dat de mensen die er wel zijn geweest zich niet kunnen bedenken dat de dames het alleen maar zwaarder krijgen wanneer de prostitutie illegaal wordt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:16

Rapido en goldenarow, volgens mij zijn jullie beide voor behoud van de wallen, ik ook trouwens :j

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:17

Ik heb anders ook nergens gezegd dat ze weg moeten? x) Bijna niemand hier geloof ik, alleen dat prostitutie echt niet zo rooskleurig is.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:49

Ik ben voor behoud van de wallen, maar dan wel voor degenen die er vrijwillig zitten.
Aan de andere kant, en daarmee bedoel ik niet dat we het zo moeten laten, maar punt 1 erachter komen wie er gedwongen zitten, deze meiden losweken van hun pooier, of mooi gezegd "loverboy", en vervolgens veilig stellen, lijkt me een moeilijke zaak. Loverboys krijgen geen lange gevangenisstraf, zie het ten eerste maar te bewijzen en wil je dan na 5 jaar, als de loverboy vrij is, je hele leven achterom blijven kijken? Want allicht zullen zij wel weten wie hem verraden heeft, het netwerk bestaat immers niet uit één zo'n gozer maar dikwijls meerdere.

Vrouwen die er zelf voor kiezen, moeten zelf weten wat ze kiezen, en net zoals dat wij boos zouden worden als bijv. ons werk, of werkplek, word opgeheven, zullen zij dat ook worden. Om wat voor reden je ook voor prostitutie kiest, het is je werk, het zijn je verdiensten, het is je inkomen. Ook zij zijn daar niet blij mee.

In één van de eerste pagina's las ik over het feit dat je niet zo snel in handen van loverboys zou trappen, mits je gezond verstand hebt, en dat er bijna alleen meiden worden gepakt die onzeker zijn.
Hier kan ik me niet bij aansluiten. Natuurlijk, je zou denken dat als je gezond verstand hebt of heel zeker bent van jezelf (of je zo voordoen), dat het niet zou gebeuren.. Maar er zijn genoeg meiden die eenzaam zijn en aandacht zoeken, op deze manier. Omdat ze niemand hebben, in de knoop zitten met zichzelf, een slecht verleden, niet weten wie jijzelf bent... Want wie zegt dat als je zeker bent, dat je dan ook echt zelfverzekerd bent? Hoeveel meiden en vrouwen doen zich zo voor, maar zijn dit niet?
Onzekere meiden zijn makkelijk, omdat ze makkelijk om te praten zijn, en ook zeker als je bovenstaande redenen meepakt... Dan heb je immers niets om te verliezen, je vind jezelf al waardeloos, maar je krijgt aandacht, al is het verreweg van de beste manier...

Het loverboycircuit is niet zo simpel en rooskleurig als het op internet wordt voorgelicht. Echt niet. En geloof mij, er zijn geen standaard redenen waarop een loverboy zijn slachtoffer kiest. Het is een samenhang van redenen, en hij speelt daarop in. Het pyschische deel, dat is misschien het belangrijkste. Daarmee maakt hij haar afhankelijk van hem, daarom durft zij niet terug... En ook het idee dat er "iemand is die van haar houdt", dat zorgt ervoor dat ze terug zal gaan. Keer op keer.