tweebelgen schreef:Nederland heeft al goed gegeven in tegenstelling tot België (2.4 miljoen)
Ik twijfelde ook altijd aan welke organisatie ik moest geven, Unicef, Artsen zonder Grenzen, 11-11-11, etc.
Na een gesprek met een arts die voor Artsen zonder grenzen werkt ben ik overtuigd. Artsen zonder grenzen is een organisatie waarvan 'het weinigste aan de vingers blijft plakken' van de giften die ze krijgen.
Zelf zijn we met enkele collega's een benefiet aan op oprichten. Een van onze collega's is van de Filipijnen. Haar familie is alles kwijt. Zij gaat alles aan haar familie bezorgen.
Gisteren zat de directeur van Artsen zonder Grenzen aan tafel bij nieuwsuur: bij de tsunami hebben ze toentertijd mensen opgeroepen om géén geld meer aan hun te doneren, omdat ze dat geld gewoonweg niet konden opmaken. Ze doen om deze reden dan nu ook niet mee met deze 555 actie.
Ik stort wel aan 555 omdat ik niet kan inschatten waar en hoe daar hulp nodig is. Er zijn verschillende organisaties bij aangesloten die ieder op hun eigen manier het geld kunnen besteden. Er is NU geld nodig daar, voor noodhulp.
Als je echt iets wil betekenen voor de wederopbouw moet je denk ik een ander, lokaal initiatief zoeken, en over een half jaar of een jaar daar wat aan doneren.
Alle loze kreten over directeuren met nieuwe BMW's, ect allemaal stemmingmakerij waar ik niet in mee wil gaan.