Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Word je er bang van, dan? Het is toch allemaal paranoia, als ik het gros hier moet geloven? Dus waar angst inboezemen? Alles wat gezegd wordt wordt weggewuifd._San87_ schreef:Is waarschuwen voorzichtig te zijn met privacy weggeven nu ook al angst inboezemen?
Nou er is een vershil tussen waarschuwen in voorzichtig zijn en allemaal nare voorbeelden vanuit het verleden aanhalen en een doemscenario voor de toekomst schetsen.. me dunkt..
_San87_ schreef:Word je er bang van, dan? Het is toch allemaal paranoia, als ik het gros hier moet geloven? Dus waar angst inboezemen? Alles wat gezegd wordt wordt weggewuifd.
Citaat:Dat jij het goed vindt dat de overheid en zorgverzekeraars zich gaan bemoeien met jouw persoonlijke keuzes, met jouw leven, vind ik onbegrijpelijk
.Citaat:Straks krijgen we een systeem waarin je maximaal 2x per maand een chocoladereep mag kopen en anders gaat de premie van je verzekering omhoog oid
Citaat:Stel, je bent een groot vleesliefhebber: niets om anno 2013 geheimzinnig over te doen. Maar het is niet ondenkbaar dat over dertig jaar vlees eten net zo taboe is geworden als, zeg, pedoseksualiteit nu.
Citaat:En die zaken zijn reeel. Mensen zijn afgekamd omdat ze drugs gebruikten in de jaren 70. Dat was toen geen probleem, maar jaren later werd het tegen ze gebruikt
Citaat:Stel dat de PVV aan de macht komt tesamen met een nog engere club. Heb je dan de halal-frikandellen op je bonus staan, dan heb je wat uit te leggen. Of stel dat er een monsterverbond komt van de SGP met enkele fundamentele moslimgroeperingen, die seks voor het huwelijk, abortus, anticonceptie en homoseksualiteit verwerpelijk vinden. Maar ondertussen staan wel die zwangerschapstesten of condooms op je kaart.
Wat in Nederland bovendien gewoon aanvaard wordt als regelmatig een wijntje bij het eten, maakt je in Amerika al een halve alcoholist. En dat kan nadelen opleveren voor je werk, ook al doe je het in eigen tijd en functioneer je prima en ben je nog nooit met een druppel alcohol op op je werk verschenen.
Citaat:En wat een aantal jaar terug nog een hele gemiddelde saaie middenmening was over een beetje solidariteit, was in de jaren 50/60 in Amerika haast genoeg om gebrandmerkt te worden wegens communistische sympathieen. Het hebben van een huis daarentegen werd in China en Rusland juist als teken gezien dat je een klassevijand was. En nee, niet om een godwin te maken maar toch even ter illustratie, toen de Duitsers hierbinnen vielen vroegen ze om de keurig uitgewerkte administratie, en konden zo zonder al te veel moeite de joden vinden.
Cer schreef:_San87_ schreef:Is waarschuwen voorzichtig te zijn met privacy weggeven nu ook al angst inboezemen?
Nou er is een vershil tussen waarschuwen in voorzichtig zijn en allemaal nare voorbeelden vanuit het verleden aanhalen en een doemscenario voor de toekomst schetsen.. me dunkt..
Cer schreef:Vjestagirl schreef:Wie zegt dat ik er niet van geniet?
Dat concludeerde ik zelf uit je opmerking "ik ga liever uit van het slechte".. excuus als dat niet zo is
Heb je dat ook met mensen trouwens? Dat je altijd het slechtste verwacht, zodat het niet tegen kan vallen?
Babsiej schreef:Ze zien wat je koopt, wanneer, hoeveel, of je pint of contant betaalt.Ik activeer hem misschien wel... Ben er eerder te lui voor als echte bezwaren.
Als het wordt gekoppeld aan je zorgverzekering heb je toch geen keus meer hoor, dan wordt het gewoon verplicht anders kun je nogal makkelijk bij een andere supermarkt je boodschappen doen![]()
Ik vind het hier wel erg ver gaan, ik ben het eens met het feit dat je voorzichtig om moet gaan met gegevens, maar hey we hebben het hier maar over een boodschappenkaart ....
Naja als zij het belangrijk vinden te weten wat ik koop waarom dan niet?
Als de overheid plannen heeft kom je er toch niet onderuit, ook niet als je je bonuskaart niet hebt geactiveerd
_San87_ schreef:Babsiej schreef:Ze zien wat je koopt, wanneer, hoeveel, of je pint of contant betaalt.Ik activeer hem misschien wel... Ben er eerder te lui voor als echte bezwaren.
Als het wordt gekoppeld aan je zorgverzekering heb je toch geen keus meer hoor, dan wordt het gewoon verplicht anders kun je nogal makkelijk bij een andere supermarkt je boodschappen doen![]()
Ik vind het hier wel erg ver gaan, ik ben het eens met het feit dat je voorzichtig om moet gaan met gegevens, maar hey we hebben het hier maar over een boodschappenkaart ....
Naja als zij het belangrijk vinden te weten wat ik koop waarom dan niet?
Als de overheid plannen heeft kom je er toch niet onderuit, ook niet als je je bonuskaart niet hebt geactiveerd
Babsiej schreef:_San87_ schreef:Ze zien wat je koopt, wanneer, hoeveel, of je pint of contant betaalt.
Nee dat weten ze niet... Ze weten wat ik bij AH koop. En verder niet ... En ze mogen weten wat ik daar koop en ik pin altijd dus dat zal ook geen verrassing zijn...
Ik zie het probleem niet.