Doodstraffen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moet de doodstraf stoppen?

Ja
155 (48%)
Nee
166 (51%)

Totaal aantal stemmen: 321

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:44

xSlvna schreef:
Littera schreef:
Iemand die een misdaad heeft gepleegd, krijgt geen keuze, hem wordt gewoon verteld dat hij moet/gaat sterven.

Daar zit een enorm verschil in. Zie je dat zelf ook?

Ik vind het een zeer serieus onderwerp, maar hier moet ik best om lachen.
Koos het slachtoffer van de misdadiger om de verkrachting of dood? Zeker, die zal geroepen hebben 'Vermoord me' of 'Verkracht me'. Zie je dat zelf ook?

Kan jij mij uitleggen wat het slachtoffer te maken heeft met mijn reactie op iemand die beweert dat euthanasie en de doodstraf hetzelfde zijn?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:44

Mavelle schreef:
KimD schreef:

Ik heb het al eens gelezen maar helaas.

Dan mag jij denk ik blij zijn dat jij (relatief misschien) veilig/gelukkig opgegroeid bent.

Bovengenoemde voorbeelden wat ik geef van kortbij meegemaakt. ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:45

Je weet pas wat vrijheid is als je het niet meer hebt :).

Celiien

Okee dus jij vind het ethisch gezien de volgende dingen hetzelfde:
- iemand die ongeneesbaar ziek is en ondraaglijk lijd, verlossen uit zijn lijden
- iemand die niet lijd, echter een moordenaar is (hoe dit gebeurd is, laten we in het midden), executeren.

....

Gnome

_San87_ schreef:
ingedebruijn schreef:
Ja dat zei je net ook al maar heeft nog steeds niets met de discussie te maken.

Mijns inziens wel.

Dus omdat jij vind dat dit nooit in de wet veranderd zal worden, doet mijn mening er eigenlijk niet toe?

Celiien

simo0ne schreef:
Celiien schreef:

Mij is dat wel geleerd ja. Of zeg ik nou iets wat niet mag volgens het rechtssysteem?

:x

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:46

Waarom zouden we terug naar de middeleeuwen omdat iemand de doodstraf in wil voeren? Mensen doden is barbaars?
Ik denk dat de middeleeuwen misschien wel beter waren voor sommige landen. Nu worden ze gebombardeerd met computergestuurde vliegtuigen in grote getalen, maar dat is niet barbaars? Een bommenwerper die steden platgooit is niet barbaars? Hoezo? Omdat t nu gebeurd door een mooi vliegtuig en tientallen of honderdtallen tegelijk gedood worden?

Poiuytrewq

simo0ne schreef:
Celiien schreef:

Dus komen we weer terug : oog om oog tand om tand?
Ga jij je eigen kinderen later ook leren, als iemand jou slaat sla je terug? Of ga je ze leren boven hun te staan?

Mij is dat wel geleerd ja. Of zeg ik nou iets wat niet mag volgens het rechtssysteem?

Even serieus, jezelf laten vernederen door je in elkaar te laten meppen en niet terug durven te slaan?
Nooit als eerste uithalen, maar wat je geeft krijg je terug. Al is dat wel héél wat anders dan zo'n heftig onderwerp als moord :')
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 28-10-13 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

KimD schreef:
Edit: Een 'gevangenis' is tegenwoordig een luxe vijfsterrrenhotel, en als je zwanger bent heb je helemaal niet te klagen. :')

Hier ga je de fout in, meid. Gevangenissen zijn GEEN luxe.[/quote]

Een kennis transporteert gevangenen, daar hoor ik toch hele andere dingen van. ;) En die zit toch echt dicht bij de bron. Dat het geen vijfsterren is oké, maar ook zeker niet een marteling. Ook dat staat in de wet beschreven hier in NL, je moet mensen 'houden' onder bepaalde voorwaarden.[/quote]

Heb je het zelf gezien ? Een vriend eet het smerige voedsel, moet 12 uur lang werken voor geen cent. Luxe he ?;)

vuurneon

_San87_ schreef:
Je weet pas wat vrijheid is als je het niet meer hebt :).

Precies.
Basis behoefte van de mens; vrijheid.

Ik ken ook mensen die in het gevangenissysteem werken, maar geen hoor ik over luxe omdat de deur toch echt op slot gaat en dat bepalen de gevangen niet zelf.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 28-10-13 23:47, in het totaal 2 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:47

ingedebruijn schreef:
_San87_ schreef:

Mijns inziens wel.

Dus omdat jij vind dat dit nooit in de wet veranderd zal worden, doet mijn mening er eigenlijk niet toe?

Waar zeg ik dat jouw mening er niet toe doet? Hoewel ik het een walgelijke mening vind, ben je vrij deze te uiten. Echter zal jouw mening geen verandering in het Nederlandse rechtssysteem (en het Europese rechtssysteem) teweeg brengen. Dat is alles wat ik zeg :).

Celiien

Mixje90 schreef:
Waarom zouden we terug naar de middeleeuwen omdat iemand de doodstraf in wil voeren? Mensen doden is barbaars?
Ik denk dat de middeleeuwen misschien wel beter waren voor sommige landen. Nu worden ze gebombardeerd met computergestuurde vliegtuigen in grote getalen, maar dat is niet barbaars? Een bommenwerper die steden platgooit is niet barbaars? Hoezo? Omdat t nu gebeurd door een mooi vliegtuig en tientallen of honderdtallen tegelijk gedood worden?

Nee hoor, is ook vreselijk..

Littera

KimD schreef:
Celiien schreef:

Zijn mensen die moorden ook. Die zijn ziek in hun hoofd, hebben pijn in hun hoofd... dus die verlos je ook van zichzelf.

Dat je uberhaupt euthanasie wil vergelijken met de doodstraf :=
*verkloowt de quoot*

Dood is dood, hij ademt niet een keer meer of minder om. ;) In mijn ogen is dat te vergelijken in beide situaties speel je voor god, al dan niet zelf besloten de ja of de nee. Hoeveel artsen geven niet iets te veel morfine? Die wat gepakt worden zijn de pineut en kunnen ook een lange straf tegemoet zien, die wat niet gepakt worden doen het vast weer. Imo spelen die voor god op dat moment maar ik neem het ze zeker niet kwalijk.[/quote]

Mijn post:
:n

xSlvna

Littera schreef:
xSlvna schreef:
Koos het slachtoffer van de misdadiger om de verkrachting of dood? Zeker, die zal geroepen hebben 'Vermoord me' of 'Verkracht me'. Zie je dat zelf ook?

Kan jij mij uitleggen wat het slachtoffer te maken heeft met mijn reactie op iemand die beweert dat euthanasie en de doodstraf hetzelfde zijn?

Zoals je kunt zien ga ik in op die zin, anders stond wel meer in de quote :Y)

Celiien schreef:
xSlvna schreef:

Ga jij je eigen kinderen later ook leren, als iemand jou slaat sla je terug? Of ga je ze leren boven hun te staan?

Euh ja, je gelooft toch wel dat ik terug sla als ik geslagen wordt? Ik ga me nog wat op mijn gezicht laten slaan, (als ze eenmaal door hebben dat je niet terug slaat ben je het pispaaltje of beter gezegd de boxbal, en ik kan het weten, dus já, dat zal ik mijn kind leren). Politie zal niks doen behalve het noteren, klaar, volgende alstublieft. :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Mixje90 schreef:

Waar haal je die vreemde conclusies nu weer vandaan?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:48

Celiien schreef:
Okee dus jij vind het ethisch gezien de volgende dingen hetzelfde:
- iemand die ongeneesbaar ziek is en ondraaglijk lijd, verlossen uit zijn lijden
- iemand die niet lijd, echter een moordenaar is (hoe dit gebeurd is, laten we in het midden), executeren.

....

Nee dat is alles over een kam scheren, er zijn ook gevallen waarbij executie niet aan de orde komt. Daarbij willen sommige mensen echt niet meer leven om welke reden dan ook en die moeten ook zichzelf van het leven beroven op de meest gruwelijke manieren, ik vind dat die mensen ook recht hebben op euthanasie maar dat is weer een heel andere discussie.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:49

xslvna schreef:
Celiien schreef:

Euh ja, je gelooft toch wel dat ik terug sla als ik geslagen wordt? Ik ga me nog wat op mijn gezicht laten slaan, (als ze eenmaal door hebben dat je niet terug slaat ben je het pispaaltje of beter gezegd de boxbal, en ik kan het weten, dus já, dat zal ik mijn kind leren). Politie zal niks doen behalve het noteren, klaar, volgende alstublieft. :j

Dat zegt wederom meer over jou dan over mij := (en ja deze opmerking ga ik geen excuses voor aanbieden. geweld is nooit het antwoord..)
Laatst bijgewerkt door Celiien op 28-10-13 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Poiuytrewq

pimaude schreef:
Heb je het zelf gezien ? Een vriend eet het smerige voedsel, moet 12 uur lang werken voor geen cent. Luxe he ?;)

Als je er niet hebt gezeten moet je niet oordelen vind ik. Er is goed te (over)leven zeker vergeleken met andere landen.
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 28-10-13 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Littera

Even een vraagje aan iedereen die voor de doodstraf is: beseffen jullie wel dat het om mensenlevens gaat?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:50

_San87_ schreef:
ingedebruijn schreef:

Waar zeg ik dat jouw mening er niet toe doet? Hoewel ik het een walgelijke mening vind, ben je vrij deze te uiten. Echter zal jouw mening geen verandering in het Nederlandse rechtssysteem (en het Europese rechtssysteem) teweeg brengen. Dat is alles wat ik zeg :).

Maar wat heeft dat te maken met het feit of ik voor of tegen de doodstraf ben. Het veranderd mijn mening niet en gelukkig hebben we geen glazen bol.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:50

Littera schreef:
Even een vraagje aan iedereen die voor de doodstraf is: beseffen jullie wel dat het om mensenlevens gaat?

Nee echt :') -O- nu veranderd mn mening gelijk.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:51

_San87_ schreef:
Mixje90 schreef:

Heeft ze vast van jou :+ Geloof dat sarcasme niet bekend is :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:52

ingedebruijn schreef:
_San87_ schreef:

Maar wat heeft dat te maken met het feit of ik voor of tegen de doodstraf ben. Het veranderd mijn mening niet en gelukkig hebben we geen glazen bol.

Het was een informatief stukje tekst 8-). Doe er je voordeel mee. Of zo.

Mavelle schreef:
_San87_ schreef:

Heeft ze vast van jou :+ Geloof dat sarcasme niet bekend is :P

Joh, ik adem sarcasme. Dit is geen sarcasme. En waar trek ik een vreemde conclusie?

Anoniem

Littera schreef:
[/quote]

_/-\o_

KimD

Littera schreef:

Een mensenleven ja inderdaad, ik ben een mensenleven. Of ze menselijk zijn? Nee, dus niet menswaardig! :Y) Dus nog steeds, ophangen die handel als ze het verdienen! :o