Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:Sizzle, hoezo voedselbon? Er wordt werk gecreëerd voor het bedrag van je uitkering, je recht dat ook meteen een plicht inhoudt. En dan zal je wellicht werk moeten doen wat je niet leuk vind. Dat is het hele eieren eten.
Nu doen een heleboel seizoensarbeiders, bv Polen het werk en straks een toeloop van Romenen...en dat werk gaat nu binnen de eigen groep werklozen verdeeld worden.
Is dat nu zo slecht en erg? Mag er wat tegen over staan, al die belastingen die geheven moeten worden om mensen te blijven onderhouden?
Sizzle schreef:russel schreef:Sizzle, hoezo voedselbon? Er wordt werk gecreëerd voor het bedrag van je uitkering, je recht dat ook meteen een plicht inhoudt. En dan zal je wellicht werk moeten doen wat je niet leuk vind. Dat is het hele eieren eten.
Nu doen een heleboel seizoensarbeiders, bv Polen het werk en straks een toeloop van Romenen...en dat werk gaat nu binnen de eigen groep werklozen verdeeld worden.
Is dat nu zo slecht en erg? Mag er wat tegen over staan, al die belastingen die geheven moeten worden om mensen te blijven onderhouden?
Je hebt mijn vraag uit zijn verband getrokken. Ik vroeg tot hoever je mag gaan bij het te werk stellen.
Misschien moet Nederland mensen naar Polen sturen om het werk van de Polen te doen dat ze nu in nedeland doen dan?
Enerzijds zitten mensen hier te katten op de bijstand trekkers, anderzijds hebben de Polen die wel actie ondernemen en hun geluk elders zoeken het fout gedaan![]()
Het is ook nooit goed
Ceriadwen schreef:Oostblokkers zijn niet veel goedkoper, Oostblokkers hebben een andere werkmentaliteit waardoor het rendement hoger is.
russel schreef:Hoe ver mag je gaan? Wat vind jij? Er wordt werk voor je gezocht en de gemeente betaald je salaris, wat je uitkering is,
Citaat:ondertussen kun je zelf naar een andere job uitkijken
Citaat:reken maar dat bij sollicitatie jij voorrang krijgt op iemand die al 2 jaar thuis zit, of al 5 jaar doelloos thuis?
Citaat:Het bedrijf waar je werkt heeft geen kosten aan je, maar wellicht wel in de toekomst een job voor je, ze kennen je en zijn tevreden....mooie opstap!
russel schreef:De gemeente betaald je uitkering en dat is in de vorm van salaris in dit geval. Zo willen mensen dat graag zien in dit topic...zolang men het verschil in salaris en uitkering niet wil zien.
Citaat:Is zo gegroeid denk ik....salais is werken en moet minstens boven bijstand zijn en helaas is dat vaak maar 50 euro netto....bij simpele banen!! En uitkering is aan het eind van de maand geld op de rekening zonder aebeidsinspanning.
Citaat:Ik denk dat je blij mag zijn dat een bedrijf je een half jaar neemt en geen Pool of schoolverlater via het uitzendburo. Bedrijf kan hierdoor zich zelf sterken en in de toekomst wellicht jouw benaderen voor een job...of de schoolverlater blijft hangen.
little_king schreef:Shadow, ik geloof best dat het zo werk bij mensen met hbo of meer.
Maar de lbo-mbo niveau waar het vaak om gaat zoals de man van ts gaat dat niet op.
Dan is het laten zien dat je wilt wel van meerwaarde.
little_king schreef:Ik kan me wel voorstellen als je 4 dagen werkt, of de middagen vrij hebt dat ze willen, indien mogelijk, dat je gaat solliciteren in je vrije tijd.
Citaat:Dat is ook wat iemand doet die gewoon werkt.
Shadow0 schreef:Nu worden mensen te werk gesteld in heel normaal werk, maar voor veel minder geld en minder rechten. Dat verdringt normale banen, waardoor er MEER mensen in een uikering komen en niet minder, en het ondermijnt de positie van die mensen. Dat is niet redelijk. Een tegenprestatie leveren is tot daar aan toe. Een eindeloze tegenprestatie leveren die veel groter is dan mensen zouden moeten leveren als ze gewoon werken, dat is niet aanvaardbaar.
Shadow0 schreef:Maar nogmaals: het is voor gemeente en bedrijven veel goedkoper om mensen in dienst te nemen die goed kunnen werken, gewoon werk leveren maar zonder de nadelen van behoorlijke betaling en rechtsbescherming.