Gezonde vrouw wil operatie om verlamd te raken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 21:55

Vjestagirl schreef:
fuego3 schreef:
zijn er ook BIID patienten bekend die in hun wens geholpen zijn ?
of door een ongeluk toch de ledematen alsnog kwijt zijn die volgens hun niet aan hun lichaam hoorde?

Ja. Ze worden eigenlijk nooit geholpen, maar ze doen bijvoorbeeld wat die man in die docu doet. Of ze legen een arm of been op het spoor, amputeren hem zelf met een kettingzaag...

maar zijn die mensen daarna dan ook echt gelukkig na die amputatie ?
zijn daar onderzoeken naar gedaan?

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 21:58

Ik denk dat als ze het is. Ze niets liever meer wil dan gezond zijn -_-
Net zo iets als vrouwen met de fantasie van verkrachtig. Dat willen ze niet echt verkracht worden want das natuurlijk weer niet wat ze bedoelen.
In dit geval denk ik dat ze gewoon geholpen wil worden, vorm van aandacht. pff weetje voel me eigenlijk haast beledigd. Ik zou niets liever dan mijn hele leven gezond blijven. Maar in mijn geval is de kans groot dat ik in de toekomst in een rolstoel zit iets wat ik absoluut niet wil... en dan heb je mensen die kern gezond zijn en die willen dan niets liever dan gehandicapt zijn? nou is niks leuks aan hoor ¬¬

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 21:59

fuego3 schreef:
Vjestagirl schreef:
Ja. Ze worden eigenlijk nooit geholpen, maar ze doen bijvoorbeeld wat die man in die docu doet. Of ze legen een arm of been op het spoor, amputeren hem zelf met een kettingzaag...

Volgens mij wel. Er wordt aangegeven dat bij die man met dat been in het ijs, net als bij veel patiënten, hun depressieklachten verdwijnen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:00

Gytrash24 schreef:
Net zo iets als vrouwen met de fantasie van verkrachtig. Dat willen ze niet echt verkracht worden want das natuurlijk weer niet wat ze bedoelen.
In dit geval denk ik dat ze gewoon geholpen wil worden, vorm van aandacht. pff weetje voel me eigenlijk haast beledigd. Ik zou niets liever dan mijn hele leven gezond blijven. Maar in mijn geval is de kans groot dat ik in de toekomst in een rolstoel zit iets wat ik absoluut niet wil... en dan heb je mensen die kern gezond zijn en die willen dan niets liever dan gehandicapt zijn? nou is niks leuks aan hoor ¬¬

Nog zo'n kortzichtige opmerking.... mensen, verdiep je toch eerst ergens in voor je zomaar iets roept. Deze vrouw is niét kerngezond. Anders had ze dit niet gewild.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 23-07-13 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 22:00

Gytrash24 schreef:

Maar waarom zou je daar beledigd door worden? Er zijn ook mensen die dolgraag kinderen willen en weten dat ze ze niet kunnen krijgen. Moeten die dan ook beledigd worden door mensen die geen kinderen nemen, of abortus laten plegen?

Jouw leven en jouw zorgen staan toch totaal los van de hare? Wie weet is zij wel beledigd door jou. Jij krijgt waarschijnlijk wat zij graag wil, en je bent er niet eens blij mee!

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:06

Vjestagirl schreef:
Gytrash24 schreef:

Maar waarom zou je daar beledigd door worden? Er zijn ook mensen die dolgraag kinderen willen en weten dat ze ze niet kunnen krijgen. Moeten die dan ook beledigd worden door mensen die geen kinderen nemen, of abortus laten plegen?

Jouw leven en jouw zorgen staan toch totaal los van de hare? Wie weet is zij wel beledigd door jou. Jij krijgt waarschijnlijk wat zij graag wil, en je bent er niet eens blij mee!

misschien is beledigd ook wel niet het goeie woord. Hmm hoe leg je dat uit. Ik denk dat het meer jaloezie is? Nou nee dat is ook niet echt het juiste woord.
Ik bedoel hier mee te zeggen dat de ene altijd wel iets heeft wat de ander wil en andersom en als je dan zo iets ziet/hoort of leest je dat gevoel krijgt waar ik even de naam niet op weet. Dat je echt zo iets hebt van maar dat is zo niet wat ik voor ogen heb denk dat jaloezie toch wel dichtste bij komt dan.

Net zo iets als de ene wil kinderen maar kan ze niet krijgen de andere laat ze weghalen. Ik denk dat mensen in die situatie ook wel meningen over mekaar hebben. Als in tegenovergestelde situaties zeg maar.

Fenrir

Re: Gezonde vrouw wil operatie om verlamd te raken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:08

Ik zou zeggen, lees het topic eens door...

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:10

fuego3 schreef:

Dit vind ik de beste vraag die tot nu toe gesteld is :)

Toevallig heb ik tijdens mijn studie een verslag gedaan over een verwante aandoening, een boel documentaires gezien ook over BIID en GID (ik vond het superinteressant namelijk).

In de documentaires die ik gezien heb was er eigenlijk altijd wel sprake van een zekere gebeurtenis die de aandoening getriggerd had. Als voorbeeld; een vrouw die als klein meisje kennis had gemaakt met iemand die één been miste en sinds die tijd geleidelijk aan BIID ontwikkelde. Wat er eigenlijk was gebeurd was dat die vrouw door de kennismaking met die persoon (een heel positief en stralend type schijnbaar) onbewust een link had gelegd tussen gelukkig zijn en een beenamputatie.

Haar idéé was dan ook dat ze gelukkiger zou zijn als ze ook dat been zou missen. Ook bij transgenders is er vaak (of het altijd is weet ik niet) sprake van het idee dat zo iemand gelukkiger zou zijn als hij/zij van het andere geslacht zou zijn.

Maar of dat geluk ook daadwerkelijk volgt op de transformatie/amputatie/verlamming, dat weet ik niet. Op basis van de enkele casus waar ik van weet zou ik vermoeden van niet.

Dat is inderdaad een heel belangrijk onderwerp waar zeker meer onderzoek naar zou moeten worden gedaan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:12

Gytrash24 schreef:
Net zo iets als de ene wil kinderen maar kan ze niet krijgen de andere laat ze weghalen. Ik denk dat mensen in die situatie ook wel meningen over mekaar hebben. Als in tegenovergestelde situaties zeg maar.

Het leven is soms knap oneerlijk en de frustratie daarover kan ik me goed voorstellen. Alleen - het is niet persoonlijk bedoeld. Iedereen moet z'n eigen leven leven, en eigen keuzes maken, en dat de een iets heeft wat de ander zou willen, daar doe je vaak niets aan. Als het gaat om materiele zaken kun je soms delen of ruilen, maar met functionerende benen gaat dat niet. En da's wel rottig, maar geen reden om iemand anders zijn/haar keuze af te keuren of te ontzeggen. Hoe onbegrijpelijk het voor jou ook is.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:13

sallandval, ik heb tot nu toe nog niet gezien dat er sprake zou zijn van zo'n aanleiding. Maar ik heb wel uit reacties op gemaakt dat mensen zich echt beter voelen erna. Of daar echt onderzoek naar is gedaan weet ik niet eigenlijk.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:14

Gytrash24 schreef:

voor jou zal deze kwestie dan ook een stuk gevoeliger liggen , snap ik.
en ik wilde dat het anders voor je was , echt.
alleen deze vrouw ook ziek , en je kunt ook niet de ene ziekte met de andere van tafel vegen.

geestelijk ziek zijn is even erg , en kan de mens net zo goed kapot maken.
want veel begrip hoeven ze niet te verwachten ze zijn toch gezond verklaard , dus who cares !

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:14

Heeft ze zelf geld genoeg voor de lichamelijke verzorging voor de rest van haar leven of draaien anderen daar voor op??

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:16

Als zij daadwerkelijk verlamd zou raken zou zij de overheid en daarmee de rest van de bevolking, geld gaan kosten. Daarom zeg ik nee, ze mag deze operatie niet ondergaan. Daarnaast zou ze anderen om haar heen, familie en vrienden, tot last zijn omdat ze een grote hulpvraag heeft. Dat een arts dit zou willen doen vind ik ronduit belachelijk.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:16

Als dat haar gelukkig maakt...
Ik bedoel er zijn mensen die hun hele lichaam in luipaard vlekjes tatoeëren en snorharen laten inzetten. En dat is dan ook goed. Maarja, zelf vind ik het een beetje vreemd ja..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:19

Kimbers schreef:
Als zij daadwerkelijk verlamd zou raken zou zij de overheid en daarmee de rest van de bevolking, geld gaan kosten. Daarom zeg ik nee, ze mag deze operatie niet ondergaan. Daarnaast zou ze anderen om haar heen, familie en vrienden, tot last zijn omdat ze een grote hulpvraag heeft. Dat een arts dit zou willen doen vind ik ronduit belachelijk.

Zeg het nog maar een keer maar: therapie kost ook geld. Zoveel mensen roepen hier wel dat ze psychologische hulp moet krijgen maar dat is ook niet gratis. Dus of je nou voor dat betaald of voor het feit dat ze in een rolstoel zou zitten (wat ze nu ook al een groot deel van de tijd zit).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:22

Ze hoeft niet in die rolstoel te gaan zitten, dat wil ze.
Therapie bekostigen vind ik prima, ik weet namelijk niet of een operatie de oplossing gaat worden van het probleem. Verder ben ik benieuwd of zij haar werk gewoon nog kan uitvoeren na de verlamming of dat ze een uitkering moet gaan aanvragen , omdat ze niet meer in staat is haar beroep uit te oefenen. Zou het dat laatste zijn, dan zou ik dat toch in een afweging mee nemen.

Wat ik me afvraag, ze is dus ook transgender en heeft BIID, gaat dat vaker samen? Eerst heeft ze een geslachtsverandering ondergaan, nu wil ze haar benen laten verlammen, wanneer is welke verandering dan genoeg zou je zo zeggen, wie zegt dat na de verlamming niet iets anders komt, misschien is het hek dan wel van de dam.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-07-13 22:25, in het totaal 2 keer bewerkt

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:24

echt bizar dit soort verhalen. Ik denk dat een berg psychische hulp meer uithaalt dan een amputatie/ verlamming. Deze mensen zijn ziek..... Dat kost ook geld. maar minder dan jaren lange zorg!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:27

@Mindim geen idee eigenlijk!
Edit: oh, je hebt je post gewijzigd
Ik dacht dat ze haar huidige werk deed vanuit de rolstoel? Maar dat weet ik niet zeker.

@suuzepuus nou, blijkbaar helpt psychologische hulp dus eigenlijk niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:28

Ik heb alleen wat toegevoegd Fiffil, niets weggehaald.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:31

Ja maar daardoor werd mijn reactie wat onduidelijk ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:34

Vond net wel dit: http://www.psychologiemagazine.nl/web/A ... leet-1.htm

"Swaab deed onderzoek naar de hersenen van mensen met een genderidentiteitsstoornis, een stoornis waarbij vrouwen het idee hebben in een mannenlichaam geboren te zijn of andersom. BIID wordt nogal eens met deze stoornis vergeleken. Waar transseksuelen een stoornis hebben in de ontwikkeling van de ­genderidentiteit, zou biid een stoornis in de ontwikkeling van iemands lichaamsidentiteit kunnen zijn.

Swaab ontdekte dat de hersenen van mensen met een genderidentiteitsstoornis afwijken van die van ‘normale’ mensen. Hij ontleedde de hersenen van elf overleden mensen, en stelde vast dat man-naar-vrouw-transseksuelen een kleinere bstc hebben, de kern in de hypothalamus die verantwoordelijk is voor het reguleren van ­seksueel gedrag. Maar daar lijkt de vergelijking tussen de twee stoornissen dan ook meteen weer op te houden, aangezien het verlangen van ­BIID’ers niets met geslachtsverandering te maken heeft. Naar de hersenen van die laatste groep is nog nooit onderzoek gedaan (van Swaab mag u langskomen met uw brein), maar hij kan zich zo voorstellen dat je afwijkingen zou kunnen vinden in de sensorische cortex. ‘De lichaamsbeleving van mensen met een amputatiewens wordt wel eens vergeleken met die van mensen die lijden aan neglect. Na een herseninfarct in de rechterhelft van de sensorische cortex, beschouwen deze mensen hun linkerarm bijvoorbeeld niet meer als onderdeel van zichzelf. Naast het gevoel in het lichaam, moet dus ook het bewustzijn van het lichaam hier huizen.’"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:37

Nou, dan vraag ik me af in hoeverre het dan een hang naar aandacht is, dat beide dingen bij 1 persoon voorkomen, lijkt me geloof ik heel zeldzaam. Dan zou er niets van die hersenen kloppen en ik vraag me dan af in hoeverre je dan een doctorandus kan worden (volgens mij is hij dat), als je brein zo afwijkt.

Wat ik niet snap, is dat wanneer je een fervent bergbeklimmer en skier bent,d at je je benen dan laat verlammen. Het strookt niet met elkaar. Ze gaat als verlamde door het leven, parkeert haar rolstoel onderaan de berg en gaat deze lopend dan op en skieend weer af, omdat weer verder te gaan als nepverlamde in een rolstoel? Dus verlamd als het je uitkomt, in hoeverre is het dan je levenswens, dan zou je toch zeggen, dan doe je dat soort dingen toch ook niet. Je bent verlamd of niet, niet deeltijd en dat is wat me stoort.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:41

Het is een zij, geen hij.
En ik zie echt niet in waarom je geen doctorandus zou kunnen worden? Dat heeft er toch niks mee te maken :=

Verder vind ik het verhaal van deze vrouw ook vaag, ook omdat ik overal lees van amputaties ed. en niet zozeer verlammingen... aangezien de benen er dan wel nog aan zitten. Maar goed, ik weet niet hoe die vrouw zich voelt natuurlijk. Maar van wat ik van BIID lees vind ik het erg triest dat veel mensen toch naar zelfverminking grijpen uit pure ellende.

Edit: nou heb je weer je bericht aangepast :') maar ja, wij kunnen moeilijk zeggen hoe die vrouw zich voelt natuurlijk maar dat vind ik ook apart.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:43

ja deze vrouw werkte vanuit een rolstoel.

maar mijn gevoel zegt dat dit iets is wat ze op latere leeftijd door gebeurtenissen heeft opgebouwd omdat ze wel degelijk bezig is met de reacties van mensen om zich heen.
ze vind het heerlijk om alleen dagen door het bos te wandelen , maar schaamt zich er voor als ze ander (totaal onbekende) mensen tegen komt.

ik zou eerder verwachten van een aangeboren aandoening , dat wandelen er nooit in had gezeten van kleins af aan. omdat de hersenen dat dan ook aan zouden geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:45

Ja, hij/ zij, het was een man en nu is ze vrouw.
Ik kan me voorstellen als je brein niet werkt naar behoren of normaal hoe je het ook wilt noemen, er een afwijking zit en bij deze persoon dan meerdere afwijkingen, dat het brein misschien op meerdere punten niet normaal kan functioneren en er ook afwijkingen op andere fronten zijn.

Ik pas idd aan, anders krijg je meerdere kleine berichten, dat leest nog vervelender.