Verdronken Ivan (16) kon niet zwemmen en was eigenwijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 06:12

:D Snap jullie problemen :P :P :(:) ;) !!! Godzijdank is mijn dochter tot nu toe (!!!) wat voorzichtiger dan ik was als kind. Ben ik heeeeeeeeel blij mee, maar of dat over een kleine 8 jaar nog zo is (dan is ze 16)??? Ik DUIM er alvast enorm voor, hihi...... :o :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:15

Jaren geleden was er in de buurt een 14-jarige jongen die het leuk vond om met zijn vriendjes te experimenteren met vuur.
Tot een van hun experimenten onverwacht ontplofte. Gevolg: Jongen met zware derdegraads brandwonden in kritieke toestanden naar het brandwondencentrum, waar hij nog maanden heeft moeten revalideren en nu getekend is voor het leven.
Was het dom om met vuur te liggen spelen? Uiteraard. Maar ondanks dat is er niemand die zijn ouders met het vingertje heeft gewezen "dan moest je zoon zo stom maar niet zijn, eigen schuld dikke bult!". Iedereen toonde medeleven en steun, want het blijft gewoon een puber en pubers doen stomme dingen, en vaak zelfs vooral onder druk van anderen, omdat ze niet willen "onderdoen" voor de rest. Ook die jongen zelf hoefde niet meer te horen dat hij dom en onverantwoord geweest was. Dat zal hij heus wel zelf al bedacht hebben en de tijd terugdraaien gaat nu eenmaal niet.
Ik heb zelf niet al te veel gekke dingen uitgehaald, maar als ik vroeger hoorde en zag wat sommige klasgenoten allemaal deden...en gelukkig is er nooit iets mis gelopen dus je hoorde er niets van in het nationaal nieuws, maar dat pubers nu eenmaal soms eerst doen en dan pas nadenken over wat er zou kunnen gebeuren is nu eenmaal een feit. Of ze nu blank zwart groot klein rijk of arm zijn.
En deze vader zal heus zelf ook wel weten dat zijn zoon iets roekeloos heeft gedaan. Maar hij is nu wel zijn zoon kwijt en niks brengt hem nog terug, dus het heeft ook geen nut om met vingertjes te gaan wijzen dat hij dat niet mocht. Het enige wat de man vroeg, is of er geen duidelijker signalisatie op de plek kon komen. Of die er al stond of niet, een heel logische reactie voor iemand die net zijn kind is verloren.

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:28

Jeetje. Wat een reactie's. Sommige vinden het raar dat hij niet kan zwemmen, so what? Jullie kunnen toch ook sommige dingen niet?

Heel veel sterkte voor de vader en familieleden. Y;(

Amandavd

Re: Verdronken Ivan (16) kon niet zwemmen en was eigenwijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:53

Ik snap wel dat onze wereld naar de klote gaat als ik de reacties in dit topic lees zeg. Wat een hoop harde, gemene, ronduit gif spuwende reacties hier zeg.

Er is hier iemand gestorven, iemands kind notabene. Maar zelfs daar kunnen we geen respect of empathie voor opbrengen. Ongeacht wat je denkt over de familie, je kan toch wel enigszins ergens begrip vandaan halen voor de situatie? Die vader is zijn kind kwijt, die is DOOD! Die komt nooit meer terug en toch zijn er mensen die dingen zeggen als, stom kind, je hebt het gewoon verdiend. Of er wordt in ieder geval in die richting geinsinueerd.

Misselijkmakend zoiets.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:12

nou dat gaat te ver,ik lees niemand die zegt of bedoeld dat hij het verdiend heeft!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:39

Nee, maar het is wel een feit dat veel meningen op internet onnodig hard zijn. Dat zie je op diverse internetsites. Zo makkelijk om (relatief) unaniem van alles te roepen, waaruit in mijn ogen wel vaak blijkt hoe dom, hard en kortzichtig veel mensen zijn.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:46

Dat is weer een ander verhaal idd. Maar het ging omdat ze zei dat mensen zeggen dat hij het verdiend heeft. Over sommige reacties zal ik me verder niet uitlaten,het is triest genoeg dat er een jongen overleden is

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:52

Snoevie schreef:
Dat is weer een ander verhaal idd. Maar het ging omdat ze zei dat mensen zeggen dat hij het verdiend heeft. Over sommige reacties zal ik me verder niet uitlaten,het is triest genoeg dat er een jongen overleden is

Ik heb eerlijk gezegd niet het hele topic meer gelezen (heb ik ook geen behoefte meer aan, na wat ik allemaal al had gelezen, pffff....), maar als jij zegt dat niemand dat heeft gezegd, geloof ik dat natuurlijk. Het is inderdaad erg genoeg dat er iemand verdronken is. Maar ik erger me enorm aan die tendens van mensen op internet die zo hard reageren en al helemaal al er in een bericht staat dat mensen oorspronkelijk uit een ander land komen. Nou nou, dan gaat NL helemaal los (zeker op internet). Wat ben je in mijn ogen dan een afschuwelijk mens (en helaas bestaan er tegenwoordig veel van die mensen).

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:56

In het openingsbericht wordt natuurlijk gemeld dat het een turkse jongen was omdat de vader hulp zocht om zijn zoon een begravenis in turkije te geven. Verder doet het er niet toe waar hij vandaan kwam.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:58

Snoevie schreef:
In het openingsbericht wordt natuurlijk gemeld dat het een turkse jongen was omdat de vader hulp zocht om zijn zoon een begravenis in turkije te geven. Verder doet het er niet toe waar hij vandaan kwam.

Prima, maar je ziet hoe mensen vervolgens weer reageren. Het is zo voorspelbaar inmiddels en ik vind het zo ontzettend laag hoe veel mensen dan weer reageren. ;)
Maar ja, dat zegt meer over die mensen dan over die Turkse mensen. :j