Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:Maar mazelen jeuken niet (alleen iets in het begin als er kleine witte puntjes zichtbaar zijn, zodra er vlekken verschijnen is de jeuk ook weg).
Het kan ook de vijfde ziekte zijn... dat geeft ook erge rode vlekken en jeukt ontzettend.
Daarnaast kan het ook ordinaire eczeem zijn door bv een allergie.
Lynaro schreef:Ik kom uit een plaatsje uit de Biblebelt en zag hier laatst in de apotheek een kind met mazelen. Tenminste op dat moment kon ik zijn rode stippen nog niet plaatsen, ik ging uit van waterpokken. Maar dit waren echt mazelen, de intensiteit van rode bultjes ligt hierbij veel hoger (t arme kind had geen plek wit meer op zijn lichaam) hij stond tegen elke paal/plek waar hij tegen aan kon schuren te schuren op zijn rug en te krabben als een gek. Mams stond vol medelijden te kijken (uiteraard gekleed in een lange, zwarte rok tot op de enkels), blijkbaar niet beseffend dat ze dit zelf haar kind heeft aangedaan.
Ibbel schreef:Ik kan er inderdaad ook niet bij dat ziekte een straf is van God (OK, da's tot daar aan toe) maar dat de kennis om die ziekte te voorkomen dan kennelijk níet van God afkomt. En dan idd als het kind eenmaal ziek is, wél medische hulp accepteren, want die is van God, en als God het goed vindt, wordt het kind dan ook weer beter.
Ik kan dat niet met elkaar rijmen. Preventieve medische kennis is dus niet goed, ingrijpen na de 'straf' mag dus wel. Snap ik echt niet
Andere redenen om niet te enten zijn overigens ook onzin - wat dat betreft heeft de stichting kritisch prikken ook héél wat op z'n geweten. Alle vaccins zijn uit en te na onderzocht, en er is nog nooit íets van die aannames bewezen...
testebeest schreef:althans niet toen mijn zoontje ze had. JA EN DIE KREEG ZE DOOR DE ENTING! (en dat is ook daadwerkelijk erkend)
testebeest schreef:Mazelen jeuken niet, althans niet toen mijn zoontje ze had. JA EN DIE KREEG ZE DOOR DE ENTING! (en dat is ook daadwerkelijk erkend)
Dus dat geblabla, je moet enten verplichten. Nee gewoon niet het is je eigen keus. Het is weer een hype, simpel steeds meer ouders kijken verder dan hen neus lang is en zien in dat wel enten niet automatisch beter is. Tja loopt de farmaseutische industrie teveel geld mis en dat kan niet he.
Maar goed denk toch dat ze zware tegenstanders die perse willen dat er geent word misschien wel nog erger zijn dan de gelovigen die niet enten vanwege geloofsovertuiging.
Want deze mensen hoor ik minder tot geen commentaar leveren als mensen wel enten. EN de fanatiekelingen over wel enten, reageren (naar mijn mening) ver ver overdreven. Het is de afweging die jezelf maakt
Urielle schreef:testebeest schreef:althans niet toen mijn zoontje ze had. JA EN DIE KREEG ZE DOOR DE ENTING! (en dat is ook daadwerkelijk erkend)
Dat is ook niet zo gek want de BMR-enting is geen dode viruscocktail maar verzwakte levende. Dus elk kind wordt opzettelijk besmet met de mazelen met als doel dat het lichaam het virus zo makkelijk af kan slaan en weerstand opbouwt. Als hij hier al erg veel last van had, kun je nagaan als hij de volle laag van het levende virus had gekregen
En vrij logisch dat de wel-enters feller zijn dan de niet-enters. Dat ik mijn kinderen WEL ent heeft een niet-enter geen last van, andersom lopen mijn kinderen wel risico omdat de niet-enters het NIET doen.
testebeest schreef:Hij was ook ouder (18maanden ipv 14 maanden)ivm vaak verkouden en heb hem pas laten enten toen hij goed geod was.Heb hem ook extra er in laten ondersteunen.Evenals zijn oudere broer.Maar hij reageerde slecht op de enting. De bmr is de enige enting die hij wel heeft gehad.DKTP etc niet. Deze krijgt hij ook niet.Hij lijkt erg op mijn kant van de familie, Met allergische reacties erop.
Hij is flink ziek geweest en 3 koortsstuipen gehad,dat is iets wat je niet graag meemaakt.
Sizzle schreef:Ik vind de BMR inenting op een heel ander prioriteitsniveau staan dan DKTP.
Over de laatste denk ik geen seconde na, natuurlijk geef je die.
De BMR, ach..... daar zie ik het probleem minder van. Dat zijn voor kinderen normaal gesproken vrij onschuldige ziekten. Heb ze zelf ook allemaal gehad.
Dat er af en toe wel een kind (met mindere weerstand) aan dood gaat is minder frequent dan aan griep.
Daar ent toch ook niet iedereen tegen? Hoor ik daar geklaag over? Nee? Waarom dan wel over mazelen?
De paniek inenting tegen de vogelgriep heeft bij een grote groep jongeren geleidt tot narcolepsie.
Zit je dan met je goede bedoelingen.
Ik vind dat je bij inentingen die niet tegen levensbedreigende ziekten zijn best ook af en toe kritisch mag zijn.
Askim schreef:Iedereen die hun kind niet inent moet bekeurd worden!!
Vind het gehoorlijk verschrikkelijk om op het geloof te vertrouwen.
dat is iets waar je in geloofd en niet bevestigd is. Kinderen word geent, omdat daar goed onderzoek naar is gedaan..