unihorses schreef:uit alles vind ik nog wel het sneust ( schrijf je dat zo ? het meest sneu?)
dat deze dieren vastgebonden worden, met totaal geen kans.
Maar loslaten mag ook niet....zie bovenstaande reacties.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cassidy schreef:unihorses schreef:uit alles vind ik nog wel het sneust ( schrijf je dat zo ? het meest sneu?)
dat deze dieren vastgebonden worden, met totaal geen kans.
Maar loslaten mag ook niet....zie bovenstaande reacties.
magda_90 schreef:Nou spring je ineens over naar 3 paarden ipv de koeien waar we het in eerste instantie over hadden. Feit blijft dat het een risico is, ik zou mij doodschamen als mijn vee voor meer doden verantwoordelijk is... Leg dat maar aan die familie uit.
Overigens hierboven, er is een verschil tussen niet mogen en realistische keuzes...
Cassidy schreef:Mijn vee zal in tijden van nood indien voldoende tijd om in te grijpen tijdig worden verplaatst naar hoger gelegen gebieden. Dan heeft niemand daar last van en ben ik niet direct of indirect verantwoordelijk voor slachtoffers. Heb terp in de omgeving die boven zeespiegel ligt. Voel me in dat geval niet verantwoordelijk voor slachtoffers.
Indien te laat om in te grijpen, jammer maar helaas. Nogmaals, kans op tsunami in Nederland minimaal. Groot vertrouwen in de dijken bij mij in de omgeving. Indien dijkdoorbraak bij slag uit heldere hemel : jammer maar helaas. Hoogwater door regenval zie ik aankomen, kan ik op reageren.
magda_90 schreef:Nou spring je ineens over naar 3 paarden ipv de koeien waar we het in eerste instantie over hadden. Feit blijft dat het een risico is, ik zou mij doodschamen als mijn vee voor meer doden verantwoordelijk is... Leg dat maar aan die familie uit.
Overigens hierboven, er is een verschil tussen niet mogen en realistische keuzes...
magda_90 schreef:Probleem is dat er echter zat gebieden zijn waar het water binnen een beetje verhoogt, naar zware overstromingen ging, binnen enkele uren. Dan heb heb je gewoonweg die tijd niet.
Wat eerder al gezegd is, deze waterstanden zijn in eeuwen niet voorgekomen, men ging alleen maar uit van wellicht natte oevers, niet dit. Hoe had je hier op willen anticiperen?
unihorses schreef:het grootste probleem is denk ik nog wel de positie van de huizen, en uiterwaarden die niet meer vol kunnen stromen. waar bij ons water een hoog puntje is, en wij geleerd hebben van de watersnoodramp hoop ik dat duitsland hier ook van gaat leren.
Cassidy schreef:unihorses schreef:het grootste probleem is denk ik nog wel de positie van de huizen, en uiterwaarden die niet meer vol kunnen stromen. waar bij ons water een hoog puntje is, en wij geleerd hebben van de watersnoodramp hoop ik dat duitsland hier ook van gaat leren.
Dein Wort in Gottes Ohr.....dit is niet de eerste keer dat dit voorkomt.
Cassidy schreef:Verrast? Verbaast me eigenlijk, aangezien je mijn manier van discussieren dacht te kennen
Uit voorgaande reacties van jouw kant heb ik juist op kunnen maken dat het aantal dieren dat verplaatst moet worden wel degelijk het verschil maakt of iets realistisch is of niet?
F_Orumster schreef:Christiene schreef:toen in groningen zijn wel alle beesten geevacueerd.. dus soms gebeurd het wel. met die dijk die op springen stond.. natuurlijk was dat een kleiner gebied en was dat nadat alle mensen geloof ik al weg moesten.
is het niet zo dat ze boeren mensen anders dwingen mee te gaan? zoals bijv bij een brand je de stal niet in mag rennen..
Dat waren toch alleen kwelders?