Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Depende schreef:Het meisje dat op haar 17e zwanger is geworden door ongewenste seks met een bekende en vervolgens door haar ouders het huis uit wordt gezet, daar is ook geen sympathie voor op te brengen? Of voor iemand met een ziekte die niet gediagnosticeerd kan worden, waardoor een WIA of WAJONG niet mogelijk is, die weinig in haar leven heeft, hele dagen moe thuis is, onverwacht zwanger, dan toch maar besluit het kind te houden. Je kent het verhaal achter de individuele gevallen niet, echter wordt wel iedereen die nooit gewerkt heeft over 1 kan geschoren.
xSlvna schreef:Ik draag persoonlijk 'dure' kleren omdat ik mij er goed in voel, maar ik weet ook dat wanneer ik in zichtbaar goedkope kleding zou lopen, mensen liever niks zeiden.
Maar Saskia, dat was de tijd toen, menig puber zou gepest worden als zij zei 'Deze kleren zijn van mijn nichtje' of 'Deze broek heb ik al 6 jaar'.
Ik krijg ook kleren van mijn schoonzus en stiefzus, zijn beide groter (en ouder, rijker) dan ik dus hebben wel eens echt kleding waar je naar afspraken mee kan, op stap etc. voor mij (en ik heb het ook niet nodig, dus alles wat ik niet leuk vind word in de kledingcontainer gedumpt).
Gezin hier in de straat, moeder verdiend niks, pap verdiend geld door 'zaakjes' in de verkeerde wereld om het zo maar te zeggen, net als een aantal ooms, tantens, opa's en neefjes.
Kinderen (16, 12, 9, 5) leven echt van de minimum, huis is vreselijk vies en de kinderen lopen in de goedkoopste kleren rond, echt loemels, geen kleren, loemels met vlekken en gaten, oudste zit ergens 'opgesloten' door zijn agressiviteit, achterstand en noem maar op, dat zie ik voor de andere 3 ook gebeuren (de tweede begint al goed).
Bah, ander gezin waar ik het even terug over had, had een 18 (en 14, 12) jarige dochter, meid had een kind en die zat, zonder te liegen, buiten midden op de weg, in de pamper, zonder controle.
Baby kon nauwelijks lopen (kon net mama, papa uitspreken) en kroop/wiebelde dan overal heen als mama haar buiten op het grasveld zette en weer terug naar binnen liep.
Niemand deed iets, de moeder van de 18 jarige ook niet, af en toe ging ze de baby halen en zette ze hem weer op het gras. Kind afgenomen door jeugzorg, erna kwam twee, exact het zelfde verhaal, en erna nummer 3!
Kinderen zijn alle 3 achter nu, een heel stuk anders dan anderen, dom...
Kreeg wel altijd kindergeld etc, ziek. Mensen moeten gekeurd worden als ze een kind willen net als bij adoptie, ga maar fijn een test doen of je uberhaubt voor dat kind kan zorgen, bah.
xSlvna schreef:Bah, ander gezin waar ik het even terug over had, had een 18 (en 14, 12) jarige dochter, meid had een kind en die zat, zonder te liegen, buiten midden op de weg, in de pamper, zonder controle.
Baby kon nauwelijks lopen (kon net mama, papa uitspreken) en kroop/wiebelde dan overal heen als mama haar buiten op het grasveld zette en weer terug naar binnen liep.
Niemand deed iets, de moeder van de 18 jarige ook niet, af en toe ging ze de baby halen en zette ze hem weer op het gras. Kind afgenomen door jeugzorg, erna kwam twee, exact het zelfde verhaal, en erna nummer 3!
Kinderen zijn alle 3 achter nu, een heel stuk anders dan anderen, dom...
Kreeg wel altijd kindergeld etc, ziek. Mensen moeten gekeurd worden als ze een kind willen net als bij adoptie, ga maar fijn een test doen of je uberhaubt voor dat kind kan zorgen, bah.
xSlvna schreef:Opzich niet ongelukkig eigenlijk, stoor me gewoon aan zulke dingen, komt denk ik omdat ik zelf (nog) geen kinderwens heb.
Saskia, néé, ik loop in de kleren omdat IK me er goed in voel, in de kleren, niet om wat anderen vinden (want daar ben ik sowieso immuun tegen, of het moeten net toevallig mensen zijn uit mijn circel, hoe heet dat nog eens...?). Ik draag redelijk wat 'budgetkleding' in de kleur die IK leuk vind. Heb geen blazers zoals de rest, vind ik niet mooi, loop ook niet classy met oorbellen, vind ik niet mooi, loop ook niet... go on.
Kan ook best iets onder de 'bitcherige' meiden zijn, om het zo maar te zeggen, want bij de jongens zie ik het dan weer helemaal niet.
Citaat:Wist je wel dat de meeste baby's niet kunnen lopen ??!
En ja dan gaan ze kruipen of wiebelen, zo beginnen meestal de eerste stapjes. (gem. leeftijd dat een kindje gaat lopen is 15 maanden. Mijne liep toevallig met 11 al)
Veel baby's kunnen ook nog niet praten, wist je dat ? Begint ook vaak pas na het 1e levensjaar.
En hoogst waarschijnlijk loopt ons zoontje straks ook heerlijk buiten rond in de pamper met een graadje of 25, zie niet in wat daar verkeerd aan is..
Toezicht.. tja mijn kindje loopt ook wel in de tuin en dan houd ik hem vanuit huis in de gaten.
xSlvna schreef:Volgens bokt wel, die kinderen zijn tevreden met wat ze hebben, ofzo![]()
Sorry ben ook opgevoed door iemand met een uitkering, maar zonder ping of whatsapp word ik dom aangekeken, eigenlijk zonder iPhone al, maar gezien ik een blackberry heb is t nog wel oké. Loop jij maar eens met een goedkope (en daardoor minder mooie) jas op school, een nepbontje en schoenen uit de Schoenenreus/wibra/van haren zonder (goed) merkje...
Haha, ik zou bij het groepje eenzame kinderen moeten zitten dan, word ik niet zo vrolijk van, heel eerlijk gezegd.
xSlvna schreef:Citaat:Wist je wel dat de meeste baby's niet kunnen lopen ??!
En ja dan gaan ze kruipen of wiebelen, zo beginnen meestal de eerste stapjes. (gem. leeftijd dat een kindje gaat lopen is 15 maanden. Mijne liep toevallig met 11 al)
Veel baby's kunnen ook nog niet praten, wist je dat ? Begint ook vaak pas na het 1e levensjaar.
En hoogst waarschijnlijk loopt ons zoontje straks ook heerlijk buiten rond in de pamper met een graadje of 25, zie niet in wat daar verkeerd aan is..
Toezicht.. tja mijn kindje loopt ook wel in de tuin en dan houd ik hem vanuit huis in de gaten.
Baby's, peuter, kleuter, doe toch niet zo moeilijk. Komt er op neer dat het mens net kon lopen en praten.![]()
Ja je zegt het goed, in de tuin, onder toezicht. Niet in de open voortuin naast een weg.
Waarom? Zelfs met een basis/kader diploma word je hier in de buurt bijna nergens aangenomen, volwassene collega's van mij hebben allemaal een vervolgopleiding gedaan of een diploma van havo >.
Citaat:Mijn vraag aan jou is, hoe kijk jij tegen ouders aan zoals mij,die er dus bewust voor kiezen om thuis te zijn voor de kinderen
Citaat:Mijn man werkt fulltime,we leven alleen van zijn loon maar onze kinderen komen niets tekort.