Veel kinderen op jonge leeftijd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:06

Het lijkt mij onderhand wel duidelijk aan mijn berichten dat ik het nooit over zieke mensen heb gehad.

En als de instanties een beetje hun werk hebben gedaan zit een ziek persoon niet in de bijstand.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:15

xSlvna schreef:
Haha, ik zou bij het groepje eenzame kinderen moeten zitten dan, word ik niet zo vrolijk van, heel eerlijk gezegd.

Zo dan,dus jij vindt dat mensen die niet met de rest meeloopt eenzaam is?

Echt,HOE kortzichtig...

xSlvna

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 14:17

Nee dat zeg ik niet. Ik zeg enkel dat als het (in mijn omgeving in ieder geval) op de middelbare is dat je vaak met de nek aan wordt gekeken als je zo rondloopt.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:22

Het meisje dat op haar 17e zwanger is geworden door ongewenste seks met een bekende en vervolgens door haar ouders het huis uit wordt gezet, daar is ook geen sympathie voor op te brengen? Of voor iemand met een ziekte die niet gediagnosticeerd kan worden, waardoor een WIA of WAJONG niet mogelijk is, die weinig in haar leven heeft, hele dagen moe thuis is, onverwacht zwanger, dan toch maar besluit het kind te houden. Je kent het verhaal achter de individuele gevallen niet, echter wordt wel iedereen die nooit gewerkt heeft over 1 kan geschoren.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:24

Nou de zin hierboven is toch echt door jou geschreven. Dat wil zeggen dat je dus meeloopt omdat je bang bent om niet voor vol aangezien te worden.

Kun je misschien niets aan doen,generatie kloof denk ik..Flink aantal jaren terug werkte vaak alleen de vader,hadden gezinnen wel 2 tot 4 kids gemiddeld en die liepen in kleding van nichtjes en neefjes..
En we hebben allemaal niets gemist hoor..

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:25

Weetje,een discussie voeren met mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is heeft geen zin eigenlijk.
Hopelijk worden sommige naarmate dat ze volwassener worden iets genuanceerder wat betreft het 'ergens iets van vinden'.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 14:36

Ik draag persoonlijk 'dure' kleren omdat ik mij er goed in voel, maar ik weet ook dat wanneer ik in zichtbaar goedkope kleding zou lopen, mensen liever niks zeiden.
Maar Saskia, dat was de tijd toen, menig puber zou gepest worden als zij zei 'Deze kleren zijn van mijn nichtje' of 'Deze broek heb ik al 6 jaar'.
Ik krijg ook kleren van mijn schoonzus en stiefzus, zijn beide groter (en ouder, rijker) dan ik dus hebben wel eens echt kleding waar je naar afspraken mee kan, op stap etc. voor mij (en ik heb het ook niet nodig, dus alles wat ik niet leuk vind word in de kledingcontainer gedumpt).

Gezin hier in de straat, moeder verdiend niks, pap verdiend geld door 'zaakjes' in de verkeerde wereld om het zo maar te zeggen, net als een aantal ooms, tantens, opa's en neefjes.
Kinderen (16, 12, 9, 5) leven echt van de minimum, huis is vreselijk vies en de kinderen lopen in de goedkoopste kleren rond, echt loemels, geen kleren, loemels met vlekken en gaten, oudste zit ergens 'opgesloten' door zijn agressiviteit, achterstand en noem maar op, dat zie ik voor de andere 3 ook gebeuren (de tweede begint al goed).
Bah, ander gezin waar ik het even terug over had, had een 18 (en 14, 12) jarige dochter, meid had een kind en die zat, zonder te liegen, buiten midden op de weg, in de pamper, zonder controle.
Baby kon nauwelijks lopen (kon net mama, papa uitspreken) en kroop/wiebelde dan overal heen als mama haar buiten op het grasveld zette en weer terug naar binnen liep.
Niemand deed iets, de moeder van de 18 jarige ook niet, af en toe ging ze de baby halen en zette ze hem weer op het gras. Kind afgenomen door jeugzorg, erna kwam twee, exact het zelfde verhaal, en erna nummer 3!
Kinderen zijn alle 3 achter nu, een heel stuk anders dan anderen, dom...
Kreeg wel altijd kindergeld etc, ziek. Mensen moeten gekeurd worden als ze een kind willen net als bij adoptie, ga maar fijn een test doen of je uberhaubt voor dat kind kan zorgen, bah.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:42

[quote="xSlvnaJe zegt zelf even later dat slimheid erfelijk is, als twee 'domme' mensen een kind maken, creëer je toch eigenlijk weer een bijstandskind dat nergens aangenomen zal worden, want ja, dat basis/kader diploma is nog te laag om bij de McDonnalds aan de slag te kunnen.

Vind het zo egoïstisch, omdat jij het leuk vind om een kind te hebben, maak je er maar een terwijl je weet dat de kans enorm groot is dat het kind het zelfde harde leven als jij gaat hebben, zonder kans op beter.[/quote]

Belachelijk, jij bent ook niet al te slim anders..
Ben met mijn 'kader' diploma toch maar even dierenartsassistente en doktersassistente geworden. Vreemd zeg..

Jij vind dus dat 'domme bijstandsmensen' maar niet geboren hadden moeten worden.
Wie ben jij om over het leven van een ander te oordelen ?

Mijn vriend en ik hebben beide een kader opleiding doorlopen, wij wonen samen op een gigantische boerderij met paarden faciliteiten waar menig paardenhouder jaloers op zou kunnen zijn + kalveropfok.
Zo slecht zitten wij dan niet he.. als jij dit gaat redden ben je een 'knap' mens.

Wij hebben een kindje van 1 jaar en 3 maanden. Geweldig kind, ik was zelf 22 toen hij geboren is.
En ik werk op dit moment niet (al een jaar niet meer), tjeetje wat ben ik een slechte moeder.

En om mensen gewoon dom te noemen.. bah wat bekrompen.
Ik ben blij dat ik je niet ken IRL, met zulke mensen wil ik niet van doen hebben. Voelen zichzelf beter dan de rest.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:43

Depende schreef:
Het meisje dat op haar 17e zwanger is geworden door ongewenste seks met een bekende en vervolgens door haar ouders het huis uit wordt gezet, daar is ook geen sympathie voor op te brengen? Of voor iemand met een ziekte die niet gediagnosticeerd kan worden, waardoor een WIA of WAJONG niet mogelijk is, die weinig in haar leven heeft, hele dagen moe thuis is, onverwacht zwanger, dan toch maar besluit het kind te houden. Je kent het verhaal achter de individuele gevallen niet, echter wordt wel iedereen die nooit gewerkt heeft over 1 kan geschoren.

Daarom schreef ik ook als de instanties hun werk doen.

maar hoe verstandig is het een kind te houden van verkrachting als jezelf niet fijn in je vel zit door ziekte?

En over die enkele personen waar jij nu over schrijft zitten niet hele wijken thuis met bijstandsuitkering met 3 en meer kinderen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 14:45

Uniekhorse, er zijn toch altijd uitzonderingen, jij hebt blijkbaar niet alleen een basis/kader diploma, maar ook een vervolgopleiding gedaan :)
Die stalling zal ook wel niet zijn omdat jullie 'maar' kader hebben, questie van slim zijn wat bepaalde zaken betreft, en even goed geluk hebben.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:46

xSlvna schreef:
Ik draag persoonlijk 'dure' kleren omdat ik mij er goed in voel, maar ik weet ook dat wanneer ik in zichtbaar goedkope kleding zou lopen, mensen liever niks zeiden.
Maar Saskia, dat was de tijd toen, menig puber zou gepest worden als zij zei 'Deze kleren zijn van mijn nichtje' of 'Deze broek heb ik al 6 jaar'.
Ik krijg ook kleren van mijn schoonzus en stiefzus, zijn beide groter (en ouder, rijker) dan ik dus hebben wel eens echt kleding waar je naar afspraken mee kan, op stap etc. voor mij (en ik heb het ook niet nodig, dus alles wat ik niet leuk vind word in de kledingcontainer gedumpt).

Gezin hier in de straat, moeder verdiend niks, pap verdiend geld door 'zaakjes' in de verkeerde wereld om het zo maar te zeggen, net als een aantal ooms, tantens, opa's en neefjes.
Kinderen (16, 12, 9, 5) leven echt van de minimum, huis is vreselijk vies en de kinderen lopen in de goedkoopste kleren rond, echt loemels, geen kleren, loemels met vlekken en gaten, oudste zit ergens 'opgesloten' door zijn agressiviteit, achterstand en noem maar op, dat zie ik voor de andere 3 ook gebeuren (de tweede begint al goed).
Bah, ander gezin waar ik het even terug over had, had een 18 (en 14, 12) jarige dochter, meid had een kind en die zat, zonder te liegen, buiten midden op de weg, in de pamper, zonder controle.
Baby kon nauwelijks lopen (kon net mama, papa uitspreken) en kroop/wiebelde dan overal heen als mama haar buiten op het grasveld zette en weer terug naar binnen liep.
Niemand deed iets, de moeder van de 18 jarige ook niet, af en toe ging ze de baby halen en zette ze hem weer op het gras. Kind afgenomen door jeugzorg, erna kwam twee, exact het zelfde verhaal, en erna nummer 3!
Kreeg wel altijd kindergeld etc, ziek. Mensen moeten gekeurd worden als ze een kind willen net als bij adoptie, ga maar fijn een test doen of je uberhaubt voor dat kind kan zorgen, bah.

Je komt over als een heel ongelukkig kind.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:47

Die stallen heb je omdat je gewerkt hebt. Niet omdat je tot 2 uur in de nacht in de tuin zat met een krat bier en in de ochtend om 11 eens uit je nest kwam.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:49

+:)+ Uniekhorse!

maar je zegt het toch zelf xSlvna,dat je graag die kleding koopt omdat je je er goed bij voelt omdat je niet gepest wil worden. Je spreekt jezelf een beetje tegen,en dat is niet erg want je bent nog jong.Maar doe dan niet alsof je alle wijsheid in pacht hebt,want dat is niet zo.Kijk eens verder dan je neus lang is in de wereld..

Mijn broertje is nu 20,dus een puber van deze tijd. Maar mijn broertje geeft echt helemaal niks om merkkleding of iets. Die vond schoenen van de schoenenreus goed genoeg als ze naar zin waren.
Hij heeft wel vrienden die perse melkkleding willen om dezelfde reden als jij,en toch zijn het vrienden. Puur omdat ze elkaar respecteren om wie ze zijn. En daar kan menig mens een voorbeeld aan nemen!

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:51

xSlvna schreef:

Wist je wel dat de meeste baby's niet kunnen lopen ??!
En ja dan gaan ze kruipen of wiebelen, zo beginnen meestal de eerste stapjes. (gem. leeftijd dat een kindje gaat lopen is 15 maanden. Mijne liep toevallig met 11 al)
Veel baby's kunnen ook nog niet praten, wist je dat ? Begint ook vaak pas na het 1e levensjaar.

En hoogst waarschijnlijk loopt ons zoontje straks ook heerlijk buiten rond in de pamper met een graadje of 25, zie niet in wat daar verkeerd aan is..
Toezicht.. tja mijn kindje loopt ook wel in de tuin en dan houd ik hem vanuit huis in de gaten.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 14:54

Opzich niet ongelukkig eigenlijk, stoor me gewoon aan zulke dingen, komt denk ik omdat ik zelf (nog) geen kinderwens heb.

Saskia, néé, ik loop in de kleren omdat IK me er goed in voel, in de kleren, niet om wat anderen vinden (want daar ben ik sowieso immuun tegen, of het moeten net toevallig mensen zijn uit mijn circel, hoe heet dat nog eens...?). Ik draag redelijk wat 'budgetkleding' in de kleur die IK leuk vind. Heb geen blazers zoals de rest, vind ik niet mooi, loop ook niet classy met oorbellen, vind ik niet mooi, loop ook niet... go on.
Kan ook best iets onder de 'bitcherige' meiden zijn, om het zo maar te zeggen, want bij de jongens zie ik het dan weer helemaal niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:55

xSlvna schreef:
Opzich niet ongelukkig eigenlijk, stoor me gewoon aan zulke dingen, komt denk ik omdat ik zelf (nog) geen kinderwens heb.

Saskia, néé, ik loop in de kleren omdat IK me er goed in voel, in de kleren, niet om wat anderen vinden (want daar ben ik sowieso immuun tegen, of het moeten net toevallig mensen zijn uit mijn circel, hoe heet dat nog eens...?). Ik draag redelijk wat 'budgetkleding' in de kleur die IK leuk vind. Heb geen blazers zoals de rest, vind ik niet mooi, loop ook niet classy met oorbellen, vind ik niet mooi, loop ook niet... go on.
Kan ook best iets onder de 'bitcherige' meiden zijn, om het zo maar te zeggen, want bij de jongens zie ik het dan weer helemaal niet.

Nou als ik jouw frustraties lees en wat jij doet om erbij te horen. Meh.

Overigens, je hebt het over basis en kader. Je doet zelf ook VMBO, ik zou maar niet te hard met dat vingertje wijzen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 14:57

Citaat:
En ja dan gaan ze kruipen of wiebelen, zo beginnen meestal de eerste stapjes. (gem. leeftijd dat een kindje gaat lopen is 15 maanden. Mijne liep toevallig met 11 al)
Veel baby's kunnen ook nog niet praten, wist je dat ? Begint ook vaak pas na het 1e levensjaar.

En hoogst waarschijnlijk loopt ons zoontje straks ook heerlijk buiten rond in de pamper met een graadje of 25, zie niet in wat daar verkeerd aan is..
Toezicht.. tja mijn kindje loopt ook wel in de tuin en dan houd ik hem vanuit huis in de gaten.

Baby's, peuter, kleuter, doe toch niet zo moeilijk. Komt er op neer dat het mens net kon lopen en praten. :')
Ja je zegt het goed, in de tuin, onder toezicht. Niet in de open voortuin naast een weg.

Waarom? Zelfs met een basis/kader diploma word je hier in de buurt bijna nergens aangenomen, volwassene collega's van mij hebben allemaal een vervolgopleiding gedaan of een diploma van havo >.

Ik doe toch geen flikker om er bij te horen, heb ik net uitgelegd :+

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:58

Vriendinnen van mij (16+) beginnen er tegenwoordig bewust aan omdat ze baby's zo schattig vinden...
En daarna komen de zielige berichten op Facebook, dat ze er alleen voor staan en dat ze het zo zwaar hebben als alleen staande moeder..

Zucht.. Wat moet ik ervan zeggen? Heb inmiddels de uitnoding gehad voor babyshower nummer 5 sinds 2013. Ik erger me alleen heel erg aan, en word dan geschilderd als slechte vriendin omdat ze wel meer steun van mijn kant hadden verwacht. Helaas, heel bot... Maar ik heb geen zin in poepluier slapeloze nachten verhalen.

Uitzonderingen daar.. Ken ook meisjes van mijn leeftijd waar ik mijn petje voor af doe.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:02

xSlvna schreef:
Volgens bokt wel, die kinderen zijn tevreden met wat ze hebben, ofzo :)
Sorry ben ook opgevoed door iemand met een uitkering, maar zonder ping of whatsapp word ik dom aangekeken, eigenlijk zonder iPhone al, maar gezien ik een blackberry heb is t nog wel oké. Loop jij maar eens met een goedkope (en daardoor minder mooie) jas op school, een nepbontje en schoenen uit de Schoenenreus/wibra/van haren zonder (goed) merkje...
Haha, ik zou bij het groepje eenzame kinderen moeten zitten dan, word ik niet zo vrolijk van, heel eerlijk gezegd.

xSlvna,je hebt hier zelf aangehaald dat je dingen draagt om erbij te horen...

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:04

TS heel kort gezegd, na al jouw antwoorden gelezen te hebben vind ik dat JIJ degene bent die DOM is. Je hebt duidelijk totaal geen levenservaring en totaal geen verstand van wat je zegt!!

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:06

xSlvna schreef:
Citaat:

Baby's, peuter, kleuter, doe toch niet zo moeilijk. Komt er op neer dat het mens net kon lopen en praten. :')
Ja je zegt het goed, in de tuin, onder toezicht. Niet in de open voortuin naast een weg.

Waarom? Zelfs met een basis/kader diploma word je hier in de buurt bijna nergens aangenomen, volwassene collega's van mij hebben allemaal een vervolgopleiding gedaan of een diploma van havo >.

Onze tuin is ook een open (voor)tuin met een weg ernaast.. wel een grote tuin overigens.

Het niet aannemen van basis / kader studenten, zou waarschijnlijk ook met de recessie te maken hebben denk ik zo. Wat denk je van bouwvakkers, lassers, schilders enz. ?
Deze kunnen prima voor hun natje en hun droogje zorgen hoor, dat ze niet aangenomen worden op dit moment heeft niets met hun opleiding te maken, maar wel met de recessie.

Het belangrijkste voor een kind vind ik dat er een ouder aanwezig moet zijn wanneer ze uit school komen om hun verhaal aan te vertellen en aandacht krijgen, zonder dat de opvoeding 5 tot 7 dagen in de week wordt doorgeschoven aan andere (verschillende mensen). Denk dat deze kinderen gelukkiger zijn dan kinderen met ouders met top banen die de hele week van huis zijn en de kinderen weinig zien maar wel stierlijk verwennen met allemaal dure spullen.
Laatst bijgewerkt door uniekhorse op 11-05-13 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:09

Ts ik vind dat je nogal een kortzichtige denkwijze hebt.

Ik ben een (jonge,26) moeder van 4 kinderen (8,7,3 en 1,5).
Ik heb een mavo diploma en mbo diploma en zal per direct aan het werk kunnen maar dat doe ik niet.
En waarom niet? wij ( mijn man en ik) hebben voor kinderen gekozen dus vinden wij ook dat wij als ouders ze horen te opvoeden.
Mijn man werkt fulltime,we leven alleen van zijn loon maar onze kinderen komen niets tekort.
Dragen nette kleding en schoeisel,zitten op sport (voetbal en motorcross) onze dochter heeft een eigen pony.
We wonen op een boerderij,hebben 2 auto's waarvan 1 onder een luxe auto valt.

Mijn vraag aan jou is, hoe kijk jij tegen ouders aan zoals mij,die er dus bewust voor kiezen om thuis te zijn voor de kinderen.

Ter informatie, ik/wij heb(ben) geen ww,bijstand of andere financiele ondersteuning.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:11

Dus het topic gaat niet voer mensen zoals jullie.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:13

little_king schreef:
Dus het topic gaat niet voer mensen zoals jullie.

En is het dan een reden dat ik niet mag reageren?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 15:13

Deb, dan vind jij dat toch. Prima :)

Saskia, heb jij facebook? Denk het wel, waarom? Handig hè, daarom heb ik ping en app. Ik draag een jas met echt bont, omdat IK dat leuk vind, niet voor anderen, en ik draag mijn schoenen ook omdat IK die leuk vind (en vooral lekker vind zitten). Heb een tijd lang schoenen gedragen die niemand (op 2 na) uit mijn omgeving leuk vond en dit lieten ze duidelijk merken, maar ik heb ze gedragen tot ze me te klein werden, want IK vond ze wel mooi. Ik weet alleen dat als je én die schoenen én die jas én ... zou dragen, je met je nek aangekeken zou worden door een deel van de kinderen.

Ik zei verder ook 'Met een basis/kader diploma kom je nu nergens' (uitzonderingen zijn er altijd, bij alles) dus waarom aan een kind beginnen als de kans op een baan vrijwel nihil is. Vervolgopleidingen op MBO zijn dan ook weer anders, dan heb je weer méér dan dat basis/kader diploma, niet waar? :)

Citaat:
Mijn vraag aan jou is, hoe kijk jij tegen ouders aan zoals mij,die er dus bewust voor kiezen om thuis te zijn voor de kinderen

Citaat:
Mijn man werkt fulltime,we leven alleen van zijn loon maar onze kinderen komen niets tekort.

Er komt geen uitkering van te pas, kinderen kom niks tekort, thuis om kinderen op te voeden.
Wat denk je zelf dat ik ga zeggen? :)