Amber Alert: dertienjarige jongen vermist!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:12

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:16

Cayenne schreef:
Wat heeft een medium voor waarde in deze zaak?

bevestiging zelfmoord, of moord.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:17

StalNollie schreef:
Cayenne schreef:
Wat heeft een medium voor waarde in deze zaak?

bevestiging zelfmoord, of moord.

dat meen je toch niet serieus? Zullen we het maar bij feiten houden die controleerbaar zijn?

StalNollie

Re: Amber Alert: dertienjarige jongen vermist!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:20

gekvanfleur, de 1 gelooft er wel in en de ander niet. ooits ervaring mee gehad. zo niet kun je niet oordelen

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:20

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik soms sta te kijken van wat die mediums doen op tv.. maar dan vraag ik me weer af in hoeverre het gespeeld is/ze info hebben gekregen etc.

En het is deels ook afsluiting denk ik voor familie/bekenden...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:22

ik laat soms wel eens readings doen door een onbekende en je staat te kijken hoeveel zei dan kunnen vertellen. maar goed zoals in eerder bericht. eerst keer meemaken zo iets voor er een oordeel kan zijn.
nu verder ontopic. over dit onderwerp loopt er al iets op bokt geloof ik.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 11:24

StalNollie schreef:
ik laat soms wel eens readings doen door een onbekende en je staat te kijken hoeveel zei dan kunnen vertellen. maar goed zoals in eerder bericht. eerst keer meemaken zo iets voor er een oordeel kan zijn.
nu verder ontopic. over dit onderwerp loopt er al iets op bokt geloof ik.

Mensen mikken zoveel op internet. Het is tegenwoordig heel makkelijk terug te vinden.
De mediums op TV zijn meestal van tevoren ingelicht over bepaalde personen. Ik heb zelf in een uitzending gezeten waarbij een medium mensen ging 'readen'.
Bij dit soort zaken ga je toch geen medium inzetten wanneer je duidelijkheid wil? Dat maakt het alleen maar meer onzeker.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:24

StalNollie schreef:
gekvanfleur, de 1 gelooft er wel in en de ander niet. ooits ervaring mee gehad. zo niet kun je niet oordelen

Precies en dat is nou juist het probleem...als je bij zo´n onderzoek iets doet moet dat uitsluitsel kunnen geven.
Niet iets waarbij de een het gelooft en de ander niet...ik het niet per defenitie iets tegen mediums, maar wel in dit soort zaken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:25

sorry maar mediums hebben in mijn ogen geen enkele toegevoegde waarde in deze zaak Ze komen niet met harde bewijzen ;) dat dat zweverige gedoe word geloofd, oke, leuk, maar ga niet zeggen dat zij verschil kunnen maken in een zaak ;)

En oja, voor de leuk, ik heb ook een, steenrijke,ver familielid die medium is en dus ook bij zaken hielp en zelf een film over is gemaakt, en tóch blijf ik er nuchter onder ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:27

lifaya schreef:
sorry maar mediums hebben in mijn ogen geen enkele toegevoegde waarde in deze zaak Ze komen niet met harde bewijzen ;) dat dat zweverige gedoe word geloofd, oke, leuk, maar ga niet zeggen dat zij verschil kunnen maken in een zaak ;)

En oja, voor de leuk, ik heb ook een, steenrijke,ver familielid die medium is en dus ook bij zaken hielp en zelf een film over is gemaakt, en tóch blijf ik er nuchter onder ;)

Dat dat werkt voor jou, betekent niet dat een ander er niet of wel anders over denkt. En dat moet je ook respecteren i.m.o.
Laatst bijgewerkt door Amandavd op 14-03-13 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Lianne86

Puur afsluiting voor die mensen :) Of het medium nu wel helpt/niet... het is gewoon afsluiting...

StalNollie

mwa vind het dubbel er zijn er al enkele zo opgelost. ook een goed iets. en wie niet waagt wie niet wint denk ik dan maar.
en al zou er maar 1 aanwijzing extra kunnen zijn om te onderzoeken. ik zelf zou het wel aannemen om het te laten doen

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:30

Het gaat een beetje offline hier. Ik heb het dossier gekeken, hoe erg ik het eigenlijk ook vind dat zulke dingen online komen staan. Ik ben geinteresseerd in recherchewerk en vind het dan ook interessant om eens zoiets echt te lezen, hoe gruwelijk het ook is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:33

xx_Horsiex schreef:
lifaya schreef:

Dat dat werkt voor jou, betekent niet dat een ander er niet of wel anders over denkt. En dat moet je ook respecteren i.m.o.

het gaat toch helemaal niet over wel of niet werken? >;) het gaat er om dat het helemaal NIETS toevoegt aan een zaak gezien het geen toelaatbaar bewijs is en daarbij niet iedereen in dat soort dingen geloofd. Als de familie een medium wil laten komen voor hun afsluiting moeten ze dat vooral doen, maar zoiets zal niet het verschil maken tussen moord of zelfmoord in een zaak :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:33

maar voor de familie mischien wel. en overigens zijn er al meer zaken hierdoor heropend

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 11:35

Er word altijd geroepen dat er zaken zijn opgelost door mediums. Nou, laat dat bewijs maar komen (moet dan vast wel ergens op internet staan), want tot nu toe heb ik het nog niet gevonden.

De ouders van Anass zijn gebaat bij zekerheid. Dat kan een medium absoluut niet bieden. Je gaat mensen niet nog meer onzekerheid geven, zeker niet in dit geval.

Overigens vind ik het een duidelijk rapport, maar ik kan me voorstellen dat je als familie niet achter zelfmoord kunt staan (door emotionele redenen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:36

StalNollie schreef:
mwa vind het dubbel er zijn er al enkele zo opgelost. ook een goed iets. en wie niet waagt wie niet wint denk ik dan maar.
en al zou er maar 1 aanwijzing extra kunnen zijn om te onderzoeken. ik zelf zou het wel aannemen om het te laten doen

Je kan daar niks mee bewijzen..
Als diegene zegt hij is vermoord, wat dan? Je kan niet bewijzen dat dat dan zo is..
Als diegene zegt hij heeft zelfmoord gepleegd dan gelooft zijn vader dat waarschijnlijk nog steeds niet..

Ik zie het nut ook niet, als iemand wat roept dan geeft dat in dit geval geen rust denk ik, als er gezegd word moord dan gaat de vader waarschijnlijk door omdat hij dat zelf ook denkt, dus hij zal daar bewijs voor willen hebben, als er zelfmoord gezegd word dan zal hij dat waarschijnlijk niet kunnen accepteren.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:36

Zoals ik al schrijf kan het voor de familie een afsluiting zijn. Ik ben te nuchter om te denken dat een medium ook letterlijk een verschil zal maken in een zaak. Ook teveel mentalist gekeken gok ik :+

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:51

Interessante stukken. Wat ik mij af vraag... is Anass niet in de boom geklommen (algen/mos op de handen, krassen op gezicht etc) en heeft zich daar op ruime hoogte opgehangen, uiteindelijk daar geruime tijd gehangen voor er gezocht werd en hij daarom al niet meer op temperatuur gevonden kon worden. Uiteindelijk de sjaal het gewicht niet meer aan kon en daarom ineens beneden lag?

Hersenspinsels hoor. Misschien zit ik er compleet naast en ik weet dat speculeren niet netjes is, maar dat is het eerste waar ik aan denk als ik het rapport lees.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:22

Als je het zo leest is het toch duidelijk zelfmoord?

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:44

Waar is dit rapport precies te lezen, of hebben ze het er al afgehaald?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:59

De link openen die hier bovenaan in de pagina staat, en dan staat er onder de tekst 'download stukken' (oid).

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:59

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:06

Szan schreef:
mowgli7 schreef:
Waar is dit rapport precies te lezen, of hebben ze het er al afgehaald?

Link naar de PDF: http://www.omroepwest.nl/sites/default/ ... nass_0.pdf

Bedankt, ik heb het door gelezen.

Hmm ik vind het lastig om hier over te oordelen, ik heb niet echt het idee van zelfmoord
maar als ik zo dat rapport lees wijst het daar op, maar toch zegt mijn gevoel van niet...

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:31

Waarom niet?

In die cultuur zijn veel taboes wat bv een reden kan zijn voor zo'n jongen.