Aanslag op van Baalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:13

Marjoow schreef:
Maar jullie blijven doorzagen dat die man iemand probeerde te vermoorden terwijl dat dus niet het geval is. En juist omdat je niets weet over wat er aan de hand is, he je het recht niet om het heft in eigen hand te nemen.

Prima.....
Krijg hier sterk het gevoel bij dat ik bij zinloos geweld ook maar door moet lopen. Je mag namelijk niet het recht in eigen hand nemen..... Zal hoogstend een belletje doen, of toch maar niet want dat zal vast wel iemand anders doen (of niet) Hoop dat ze op tijd zijn, of niet want wat kan mij het schelen. Zou niet netjes zijn om zonder te weten waarom men iemand slaat, in te grijpen. ...

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:21

superwoman schreef:
Marjoow schreef:
Maar jullie blijven doorzagen dat die man iemand probeerde te vermoorden terwijl dat dus niet het geval is. En juist omdat je niets weet over wat er aan de hand is, he je het recht niet om het heft in eigen hand te nemen.

Prima.....
Krijg hier sterk het gevoel bij dat ik bij zinloos geweld ook maar door moet lopen. Je mag namelijk niet het recht in eigen hand nemen..... Zal hoogstend een belletje doen, of toch maar niet want dat zal vast wel iemand anders doen (of niet) Hoop dat ze op tijd zijn, of niet want wat kan mij het schelen. Zou niet netjes zijn om zonder te weten waarom men iemand slaat, in te grijpen. ...

Om het even op jou voorbeeld te houden:
je ziet zinloos geweld
je snelt erop af
je pakt de dader en begint op hem in te schoppen samen met 10 omstanders
je blijft trappen tot er ingegrepen wordt

wie was er nu bezig met zinloos geweld?

de juiste manier zou zijn:
je ziet zinloos geweld
je snelt eropaf
je zorgt dat de dader ongevaarlijk word en beschermd het slachtoffer
dader druk je tegen de grond en je wacht op hulp.

om hierbij even van de site van zinloosgeweld als bron te pakken:
-blijf rustig spring er niet tussen want ze kunnen hun agressie gebruiken!

-bel de politie 112, als je geen telefoon hebt vraag dan een ander te bellen.

-probeer mensen om je heen aan te spreken zodat je met zijn allen wat kan doen

-maak veel herrie zodat anderen kunnen horen dat er iets aan de hand is, roep bijv heel hard brand, daar komen vaak mensen op af.

-kijk of je het slachtoffer kunt helpen

-Als je geen EHBO hebt leg dan bijv een warme jas over het slachtoffer heen

-stel het slachtoffer als deze bij kennis is tot rust en zeg dat er hulp op weg is

-blijf bij het slachtoffer totdat de politie er is

-vertel de politie wat je hebt gezien, hoe het slachtoffer eruitziet, hoeveelpersonen er bij betrokken waren enz. en wat ze eventueel hebben gedaan.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:23

[quote="smurffie"]Even daarop in te gaan wil ik van de dader geen slachtoffer maken, dit soort mensen moeten ze opsluiten zeer zeker.
Ik ben alleen van de schoppers geen helden aan het maken, want die zijn zeer zeker ook fout bezig. [/qoute]

harstikke fout. Welke idioot haalt het in z.n hoofd om zomaar een an die een moordaanslag pleegt te schoppen die wordt overmeesterd (gelukkig)
Ja, wat een foute mensen........
Volgende x graag knuffelen graag ;)

superwoman

Re: Aanslag op van Baalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:25

Nee smurffie, ik zou nooit een dader een schop teveel willen geven. Zou niet netjes zijn,dus grijp ik maar helemaal niet i..
Bedankt voor je schoolvoorbeeld, maar geloof niet zo in schoolvoorbeelden

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:27

smurffie schreef:
Even daarop in te gaan wil ik van de dader geen slachtoffer maken, dit soort mensen moeten ze opsluiten zeer zeker.
Ik ben alleen van de schoppers geen helden aan het maken, want die zijn zeer zeker ook fout bezig.

zoolganster@ ik ben het met je eens dat ze niet echt doodsklappen uitdelen, maar dat vind ik zelf niet heel relevant als je kijkt naar fout of niet. Kracht zou hierbij geen factor moeten zijn imo.

Ailill, schijnbaar kun je het niet zonder MOD af want de door jou toegepaste manier is niet juist en verboden op Bokt.nl.
Het benoemen dat het "mijn probleem" is na een bericht als het mijne vind ik ook niet heel respectvol. Mensen die het met jou eens zijn ja, maar jij bent de enige die het zo formuleerd en daarbij dus over de strepen gaat.
Foeilijst mag je zelf even lekker opzoeken, maar was ook een goede manier geweest om je probleem op te lossen.

Verboden op bokt? Ik maak geen pb's openbaar, ik meld alleen dat mensen pb's sturen. . . that's all.

Ik voel ook geen enkele behoefte om respectvol met jou om te gaan, ik ben wie ik ben. Take it or leave it. En als je daar niet tegen kunt dan lees je maar niet.

En wat betreft die foeilijst, dat was sarcastisch bedoelt.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:31

superwoman @ geen knuffel, maar tussen overmeesteren en doortrappen zit bij mij gewoon een HEEEL groot stuk.

ailill, dit bedoelde ik met disrespectvol ;) als je geen behoefde hebt om met respect met andere mensen om te gaan moest je maar niet op een openbaar forum zitten waar dat geeist wordt. Verder is het verboden persoonlijke aanvallen te laten zoals jij dit deed. Je noemde net iets over 19 en nog een hele weg te gaan? Jou weg is mogelijk nog langer en daar heb je dan al 5 jaar meer aan verspilt.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:33

smurffie schreef:
superwoman @ geen knuffel, maar tussen overmeesteren en doortrappen zit bij mij gewoon een HEEEL groot stuk.

ailill, dit bedoelde ik met disrespectvol ;) als je geen behoefde hebt om met respect met andere mensen om te gaan moest je maar niet op een openbaar forum zitten waar dat geeist wordt. Verder is het verboden persoonlijke aanvallen te laten zoals jij dit deed. Je noemde net iets over 19 en nog een hele weg te gaan? Jou weg is mogelijk nog langer en daar heb je dan al 5 jaar meer aan verspilt.

Even voor de duidelijkheid, mijn berichten gingen niet over jou. . . sterker nog ik ging helemaal niet in op jouw berichten. Dat jij dan in de ijdele illusie verkeert dat het wel over jou gaat is toch niet mijn probleem? Dat jij dan vervolgens mij aanspreekt op mijn gedrag is prima, maar dan kan je ook een reactie verwachten. En waar bemoei je je überhaupt mee, het ging totaal niet over jou.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:38

Om het even terug te koppelen op het zinloos geweld, dan laat je dat toch ook niet voorbij gaan?
Zelfde probeerde ik je op een normale manier duidelijk te maken, vaak kan het slachtoffer de dader namelijk niet aan maar een omstander wel voldoende op de dader inspreken.
Wie in jullie verhaal dader en slachtoffer is over PB is tussen jullie.

Ik zeg nergens dat ik mij zelf aangesproken voel, maar dat je misschien is even moet oppassen. Jou directe persoonlijke koppeling naar mij maakt je zelf. Hierbij streep je ook aan dat je het onzin vind dat een neutraal iemand ingrijpt op het moment dat het gaat vorderen.

Dus nee hoor, ijdele illusie geheel niet. Schofterige antwoorden van jou kant wel. In dit geval was wie de bal kaatst dus ook geen gebruikelijke reactie.

Verder graag via PB, dit is offtopic over dit onderwerp en je wilt ondertussen wel heel graag in de spotlights staan.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:41

smurffie schreef:

Ik denk dat die lijn een stuk minder duidelijk is. Wanneer je iemand probeerd te overmeesteren krijg je zelf in de meesye gevallen ook rake klappen,darbij neem je het risico op die klappen wanneer je iemand gaat overmesteren.
De dader neemt daarvoor ookal een besluit en heeft imo ook het risico op een paar klappen berekend. Imo een geval van aktie reactie.

Degene die begint met geweld,moet ook maar rekening houden dat ook hij de banketstaaf kan worden

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:43

Marjoow schreef:
Authentic schreef:
De hemel mag je hier wel buiten houden :P

De man had een tweetal messen bij zich had ik begrepen, je weet niet wat 'ie bij zich heeft. Dat wéet je gewoon niet, voor het zelfde geld is het één of andere idioot die zichzelf op wilt blazen.

Ja, de terroristen hebben het verpest voor de grapjassen. ;)

En als hij weerloos op de grond ligt en hij is overmeesterd, dan kan hij geen kant op. Dan kan hij OOK GEEN andere wapens pakken.

Dat kan hij dus wel zolang zijn handen niet geboeid zijn.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:44

@ Smurffie: Ik zou deze link eens bekijken.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:45

superwoman schreef:
smurffie schreef:

Ik denk dat die lijn een stuk minder duidelijk is. Wanneer je iemand probeerd te overmeesteren krijg je zelf in de meesye gevallen ook rake klappen,darbij neem je het risico op die klappen wanneer je iemand gaat overmesteren.
De dader neemt daarvoor ookal een besluit en heeft imo ook het risico op een paar klappen berekend. Imo een geval van aktie reactie.

Degene die begint met geweld,moet ook maar rekening houden dat ook hij de banketstaaf kan worden

Eens

Ik heb even het filmpje teruggekeken en waar ik het over heb is vanaf 0.36
man ligt op de grond, word door een 4tal mannen op de grond gehouden en van achter geeft er de 1e een trap. Vanaf daar gaat het imo mis.

dat er met overmeesteren klappen vallen: helemaal prima.
Maar vanaf 0.36 ligt de man op de grond en word er gewoon "leuk" op hem ingetrapt..

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:45

superwoman schreef:
smurffie schreef:

Zeg jij nou banketstaaf? Wat aanvallend :wow:

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:47

smurffie schreef:
superwoman schreef:

Eens

Ik heb even het filmpje teruggekeken en waar ik het over heb is vanaf 0.36
man ligt op de grond, word door een 4tal mannen op de grond gehouden en van achter geeft er de 1e een trap. Vanaf daar gaat het imo mis.

dat er met overmeesteren klappen vallen: helemaal prima.
Maar vanaf 0.36 ligt de man op de grond en word er gewoon "leuk" op hem ingetrapt..

En gelijk hebben ze, in andere landen hadden ze hem alsnog ter plekke door z'n knieschijven geschoten.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:51

panny schreef:
Ik mis nog het nuanceverschil dat dit heeft plaatsgevonden in Bulgarije. Ik denk dat de mensen daar iets minder vies zijn van geweld dan hier in NL. Ik durf trouwens niet te zeggen hoe ik zou reageren als een van mijn collega's een pistool in zijn/haar gezicht geduwd kreeg, waarschijnlijk wil je de dader gewoon 'onschadelijk' maken of 'uitschakelen'

Inderdaad... medewerkers in overvallen Nederlandse winkels hebben al kennis mogen maken met de grote gewelddadigheid van Bulgaarse overvallers... die dreigen niet, die beginnen eerst met geweld en daarna vragen ze ( nou ja vragen...) om geld.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:54

Smurffie :ik vind een paar klappen na echt niet erg. Dat moet de dader maar accepteren.....hij was begonnen en na het overmeesteren (wat niemand graag doet) kan ik me de woede wel voorstellen. Die dader begon met geweld en de overige moeten er wel in mee gaan dan heb je imo wel recht op een paar extra klappen op de dader. Kom nou zeg,die dader kiest toch zelf voor geweld en een slachtofer. Pech als hij zelf een slachtoffer wordt, hij blijft de dader en aanstichter

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:56

Zoolgangster schreef:
panny schreef:
Ik mis nog het nuanceverschil dat dit heeft plaatsgevonden in Bulgarije. Ik denk dat de mensen daar iets minder vies zijn van geweld dan hier in NL. Ik durf trouwens niet te zeggen hoe ik zou reageren als een van mijn collega's een pistool in zijn/haar gezicht geduwd kreeg, waarschijnlijk wil je de dader gewoon 'onschadelijk' maken of 'uitschakelen'

Inderdaad... medewerkers in overvallen Nederlandse winkels hebben al kennis mogen maken met de grote gewelddadigheid van Bulgaarse overvallers... die dreigen niet, die beginnen eerst met geweld en daarna vragen ze ( nou ja vragen...) om geld.

Precies, ik ben tegen geweld (hoe ongeloofwaardig dat ook mag klinken) maar soms is er geen andere optie dan kwaad met kwaad te bestrijden, daar is dit (imo) een goed voorbeeld van.

Als ik er nu weer aan denk kan ik echt woest worden op die vent, waar denkt hij het lef vandaan te halen. Of het nou in scene is gezet of niet, wat ik overigens zeer sterk betwijfel. Ik ken geen enkele Turk met 'Enimehmedov' als achternaam, maar dat kan aan mij liggen ;)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:00

superwoman @ Dan verschillen wij daarin in mening en daardoor hebben we waarschijnlijk een andere kijk op dit onderwerp.
ik denk niet dat we het er dan over eens kunnen worden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:03

smurffie schreef:
superwoman @ Dan verschillen wij daarin in mening en daardoor hebben we waarschijnlijk een andere kijk op dit onderwerp.

Nee, misschien wanneer je het 1 en ander mee maakt,dat je op hetzelfde uit gaat komen. Hoop het niet voor je.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:04

Idd ailill, soms moet je kwaad met kwaad bestrijden, omdat het anders niet gaat.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:07

superwoman schreef:
smurffie schreef:

Nee, misschien wanneer je het 1 en ander mee maakt,dat je op hetzelfde uit gaat komen. Hoop het niet voor je.

Helaas hebben omstandigheden en dingen deze mening alleen maar sterker gemaakt.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:14

Ik kan me wel vinden in de meeste berichten van superwomen in dit topic. Tuurlijk is het beter om niet meer geweld te gebruiken dan nodig is, maar vergeet niet dat die man daar staat met het doel om iemand te vermoorden. Reken maar dat je dan flink wat adreline in je bloed hebt zitten waardoor je mss te heftig reageert.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 16:17

capopjekop schreef:
Ik kan me wel vinden in de meeste berichten van superwomen in dit topic. Tuurlijk is het beter om niet meer geweld te gebruiken dan nodig is, maar vergeet niet dat die man daar staat met het doel om iemand te vermoorden. Reken maar dat je dan flink wat adreline in je bloed hebt zitten waardoor je mss te heftig reageert.

Maar als je het filmpje goed ziet, zie je dat de man al enige tijd (denk bijna een minuut) op de grond ligt, en geen kant op kan. Dán pas komt de menigte op hem af om hem in elkaar te slaan.

Wat betreft Ailill, de reden dat ik niet meer reageer op hem is dat ik toetsen heb volgende week en ik geen zin heb in een openbare vete met hem. Als ik probleem met hem heb, doe ik dat via PB. Ik negeer hem in dit topic, en ik stel voor dat hij hetzelfde gaat doen ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:21

Marjoow, wat denk je hoe lang een minuut is wanneer je niet naar een beeldscherm kijkt en je net iets vreselijks hebt meegemaakt (en het nog niet over is naar je gevoel)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 16:24

superwoman schreef:
Marjoow, wat denk je hoe lang een minuut is wanneer je niet naar een beeldscherm kijkt en je net iets vreselijks hebt meegemaakt (en het nog niet over is naar je gevoel)

Láng ;)