Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Dus maura jij vind ongeacht de leeftijd en de achtergrond dat deze jongens volgens het jeugdrecht berecht moeten worden? Deze man is nadat hij weg kon komen nog eens verder in elkaar geschopt, doelgericht tegen zijn hoofd en nek. Zij zijn het leven niet meer waard. De familie heeft levenslang, zij zetten het misschien op Twitter en vinden het o zo stoer... Zij hebben doelbewust de man in elkaar geschopt.
Ik ben niet racistisch ofzo maar ik vind dat als iemand een leven afneemt hij of zij zelf geen recht meer heeft op een leven. De dader neemt niet 1 leven weg, maar ook die van de families.
vickers schreef:Geen leven meer vind ik persoonlijk te ver gaan.
Werkkamp ben ik wel voor, doet men iets nuttigs.
Laat ze eerst maar is 10 jaar werken (regiem zoals in het leger) en dan is kijken of men wel of niet terug kan keren in de maatschapij. Zo ja? Passende opleiding. Zo niet? Blijf je lekker aan het werk.
Ik vind dat het systeem te soft is, als dit om een potje voetbal gaat wat doe je dan als je ontslagen wordt?
Schiet je,je baas dan neer? Een hele familie terug sturen kan je ook niet maken dan zijn er nog meer "slachtoffers" want misschien heeft broer of zus hier wel een vaste baan etc.
Vas schreef:oh, er werd toch echt doodslag en mishandeling genoemt, geen mishandeling met de dood tot gevolg...
purny schreef:Uiteindelijk zal sectie uitmaken of Richard is overleden aan de gevolgen van de mishandeling. Vaak hebben mensen interne bloedingen en merken ze er niks van, tot ze komen te overlijden aan de gevolgen van de verwondingen. Volgens mij is mishandeling met de dood tot gevolg minder zwaar aan te rekenen dan dood met mishandeling?
_San87_ schreef:vickers schreef:Geen leven meer vind ik persoonlijk te ver gaan.
Werkkamp ben ik wel voor, doet men iets nuttigs.
Laat ze eerst maar is 10 jaar werken (regiem zoals in het leger) en dan is kijken of men wel of niet terug kan keren in de maatschapij. Zo ja? Passende opleiding. Zo niet? Blijf je lekker aan het werk.
Ik vind dat het systeem te soft is, als dit om een potje voetbal gaat wat doe je dan als je ontslagen wordt?
Schiet je,je baas dan neer? Een hele familie terug sturen kan je ook niet maken dan zijn er nog meer "slachtoffers" want misschien heeft broer of zus hier wel een vaste baan etc.
Wat denk je dat de delinquenten in de penitentiaire inrichting doen?
Loetie84 schreef:_San87_ schreef:
Wat denk je dat de delinquenten in de penitentiaire inrichting doen?
Nou, afhankelijk van welke gevangenis, worden ze niet zo gedrild als in het leger hoorMisschien toch iets beter verdiepen in het penitentiaire recht, want de meesten in de gevangenis werken niet omdat dat te duur is...
git schreef:Ik krijg bij dit soort gebeurtenissen altijd het gevoel dat gerechtigheid in ons land niet bestaat. Misschien bestaat gerechtigheid in dit soort zaken wel helemaal niet, en is dat misschien ook niet mogelijk. Hoe hard de dader(s) ook gestraft worden, je krijgt als familie van het slachtoffer je geliefde niet terug. Voel je dan als familie van het slachtoffer ooit dat de dader een terechte, voldoende straf heeft gehad? Lijkt me niet.
De dader levenslang opsluiten? Kost ons allen erg veel geld, en naar mijn mening wordt de broeksriem al strak genoeg getrokken op dit moment.
Misschien zou een werkkamp een oplossing vormen, waarbij de dader een steentje bij draagt aan de maatschappij, ipv de maatschappij die voor hen mag betalen?
Verder heb ik het gevoel dat in Nederland er erg veel rekening gehouden wordt met de dader. De privacy van de dader moet worden beschermd enz enz. Waar zit dan de bescherming van het slachtoffer?
Voor mij voelt het allemaal erg scheef aan.