Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dees90 schreef:Hoorde gister bij de De Wereld Draait Door..
Dat als ze het helemaal door laten lopen en niet stoppen bij 71.000 dan kunnen ze 4% doen ipv 11%..
En zou het een stuk eerlijker zijn en betere bedragen als nu!
Lauren_ schreef:Er wordt makkelijk geroepen klaplopers maar men vergeet dat veel mensen nu ongewild in de ww of
Bijstand zitten. Dat vind ik triest.
Als je hoge woonlasten hebt moet je niet
Klagen. Er wordt al jaren gesproken over het aanpakken va
De hra. Maar ja met 50k zie je natuurlijk liever dat de laagste groep nog veder de afgrond in gaat.
lovemyhorse1 schreef:Ik heb een vraag over de zorgverzekering maar kan eigenlijk nergens een goed antwoord op mn vraag vinden.
Voorbeeld
Man en vrouw,getrouwd,2 kids onder de 18 jaar
Man is vrachtwagenchauffeur,vrouw is full-time huismoeder.
Man verdient ongeveer 3500 euro netto in de maand mede door veel overuren.
Basissalaris is ongeveer 1900 netto in de maand dus 1600 euro netto voor overuren.
Gaan ze nu de premie berekenen over het basissalaris of over het gehele inkomen?
Als die man bijv ziek zou worden voor langere tijd dan beurt die man ook maar het basissalaris met een gemiddeld aantal overuren van zoveel periodes.
Wie kan mij daar antwoord op geven?
Bedragen zijn gewoon een voorbeeld,dus geen exacte bedragen.
NatasjavE schreef:saroanda schreef:Die vraag heb ik dus ook, mijn man maakt regelmatig overuren, maar niet elke maand hetzelfde aantal. En ik werk onregelmatig en krijg dus een toeslag welke niet elke maand hetzelfde is....
Het gaat over je jaar inkomen.
lovemyhorse1 schreef:Ik heb een vraag over de zorgverzekering maar kan eigenlijk nergens een goed antwoord op mn vraag vinden.
Voorbeeld
Man en vrouw,getrouwd,2 kids onder de 18 jaar
Man is vrachtwagenchauffeur,vrouw is full-time huismoeder.
Man verdient ongeveer 3500 euro netto in de maand mede door veel overuren.
Basissalaris is ongeveer 1900 netto in de maand dus 1600 euro netto voor overuren.
Gaan ze nu de premie berekenen over het basissalaris of over het gehele inkomen?
Als die man bijv ziek zou worden voor langere tijd dan beurt die man ook maar het basissalaris met een gemiddeld aantal overuren van zoveel periodes.
Wie kan mij daar antwoord op geven?
Bedragen zijn gewoon een voorbeeld,dus geen exacte bedragen.
verootjoo schreef:Lauren_ schreef:Er wordt makkelijk geroepen klaplopers maar men vergeet dat veel mensen nu ongewild in de ww of
De hra. Maar ja met 50k zie je natuurlijk liever dat de laagste groep nog veder de afgrond in gaat.
Sorry hoor, maar niet alleen mensen in de ww hebben het moeilijk. Mensen richten hun leven in rond hun lasten, hebben een hogere hypotheek omdat dat altijd ging. Van je hoge woonlasten kom je niet zomaar af. Veel mensen zijn echt in staat om kleiner te gaan wonen, maar aan wie verkoop je je huis?? Als je lasten dan nog verder stijgen heb je ook als goedverdienend gezin een groot probleem omdat de lasten nu echt idioot gaan stijgen. Daar kon je toen je 20 jaar geleden je huis kocht echt geen rekening mee houden.
Lauren_ schreef:Er wordt makkelijk geroepen klaplopers maar men vergeet dat veel mensen nu ongewild in de ww of
geerke schreef:Dees90 schreef:Hoorde gister bij de De Wereld Draait Door..
Dat als ze het helemaal door laten lopen en niet stoppen bij 71.000 dan kunnen ze 4% doen ipv 11%..
En zou het een stuk eerlijker zijn en betere bedragen als nu!
klopt....alleen heeft de VVD dan een nog bozere achterbanWat mij trouwens een zorg zal zijn
![]()
Wat ik niet begrijp,deze maatregel wordt helemaal niemand beter van,brengt geen geld op voor de staat.
Lauren_ schreef:20 jaar geleden kochten mensen nog huizen die ze konden betalen. de laatste jaren hebben vele veel te dure huizen gekocht, terwijl er al sprake was van wijziging hra. Eigen schuld, dikke bult toch?
Lauren_ schreef:verootjoo schreef:
Sorry hoor, maar niet alleen mensen in de ww hebben het moeilijk. Mensen richten hun leven in rond hun lasten, hebben een hogere hypotheek omdat dat altijd ging. Van je hoge woonlasten kom je niet zomaar af. Veel mensen zijn echt in staat om kleiner te gaan wonen, maar aan wie verkoop je je huis?? Als je lasten dan nog verder stijgen heb je ook als goedverdienend gezin een groot probleem omdat de lasten nu echt idioot gaan stijgen. Daar kon je toen je 20 jaar geleden je huis kocht echt geen rekening mee houden.
20 jaar geleden kochten mensen nog huizen die ze konden betalen. de laatste jaren hebben vele veel te dure huizen gekocht, terwijl er al sprake was van wijziging hra. Eigen schuld, dikke bult toch?
Lauren_ schreef:Dat is al jaren niet makkelijk om je huis kwijt te raken en toch kopen mensen de afgelopen jaren steeds te duur. Waarom? Omdat we hier zo materialistisch geworden zijn dat het maximaal haalbare ook per se moet. Als je een huis koopt moet je er altijd rekening mee houden dat er mindere tijden komen. Mensen hebben zichzelf in de nesten gewerkt, dat ze dan geen reserves hebben is hun eigen schuld.