Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_lautje_ schreef:Ik zou hem in ieder geval niet doodslaan en vooral bij uit de buurt blijven.
Ja hoor Jackylin er wordt iedere nacht wel iemand vermoord door een inbreker. Dat gebeurd zo vaak, dat praat dit helemaal goed.
_lautje_ schreef:Waarom zou ik met mijn ouders moeten praten? Wordt sowieso lastig aangezien mijn vader net dood is.
En ja mensen die ik ken zijn vorig jaar op gruwelijke wijze vermoord in hun bed door een gestoorde idioot. En nee dat was geen inbreker. Ook is een neef van mij een paar geleden geliquideerd door een drugsdealer(was mounty).
Ik denk dat ik Meer op dit vlak heb meegemaakt dan de meeste hier.
jackyline schreef:Wel misschien moet je dan eens met mijn ouders gaan praten
Heb je zelf al zoiets eens meegemaakt Lautje???
mijn ouders (boven de 80) afgelopen jaar twee keer bij hen zelf en bij buren waar dus de buurman doodgeslagen is
Het praat het niet goed maar zolang jij niet weet wat het doet met iemand.
En het gaat dus ook om of het zo gebeurt is als gezegd
Bloodymary schreef:Het gaat niet om medelijden met de inbreker. Wij hebben als land met elkaar afspraken gemaakt. Dat we niet zomaar mensen doodslaan bijvoorbeeld. Nu zul je zeggen dit is niet zomaar, maar dat moet dan onderzocht worden. Er moet een grens getrokken worden. Mensen kunnen niet voor eigen rechter gaan spelen, anders gaan we terug naar de Middeleeuwen.
En misschien vinden jullie het in dit geval wel terecht. Ik vind dit niet want volgens mij staat er nog steeds geen doodstraf op inbreken. Maar de reden dat er een grens is wat eigenrichting betreft, is dat niet iedereen voldoende beoordelingsvermogen heeft om te kunnen bepalen wat wel en niet en wanneer wel en wanneer niet geoorloofd is. Het zal je maar gebeuren dat je zoon of dochter doodgeslagen wordt om onterechte redenen.
Fiffill schreef:Ik verbaas me echt over sommige opmerkingen hier.![]()
Niemand verdient zoiets. Verder ligt het geheel aan de situatie; als de inbreker agressief was, dan snap ik dat de bewoners zichzelf willen verdedigen en dat vind ik ook heel normaal. Maar mocht het zo zijn dat er buitensporig geweld is gebruikt door hen dan mogen ze daar best voor gestraft worden imo.
xx_Horsiex schreef:Bloodymary schreef:Het gaat niet om medelijden met de inbreker. Wij hebben als land met elkaar afspraken gemaakt. Dat we niet zomaar mensen doodslaan bijvoorbeeld. Nu zul je zeggen dit is niet zomaar, maar dat moet dan onderzocht worden. Er moet een grens getrokken worden. Mensen kunnen niet voor eigen rechter gaan spelen, anders gaan we terug naar de Middeleeuwen.
En misschien vinden jullie het in dit geval wel terecht. Ik vind dit niet want volgens mij staat er nog steeds geen doodstraf op inbreken. Maar de reden dat er een grens is wat eigenrichting betreft, is dat niet iedereen voldoende beoordelingsvermogen heeft om te kunnen bepalen wat wel en niet en wanneer wel en wanneer niet geoorloofd is. Het zal je maar gebeuren dat je zoon of dochter doodgeslagen wordt om onterechte redenen.
Nou excuse me, maar inbreken is je eigen keus, en dat is ook TEGEN de wet, als de inbreker daarbij toevallig het loodje legt is dat zeer triest voor de nabestaanden, maar dan had die maar een ander beroep moeten kiezen.