Project X Haren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 00:00

Dan nog geloof ik het niet. Ik ken ze niet maar neem aan dat het om een DJ gaat. Daar moet je een vergunning voor hebben van de gemeente en dat kunnen ze nooit zo snel geregeld hebben. Dus als ze komen en ze gaan draaien zal dat vast van hele hele hele korte duur zijn.

Hasjam_Poe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 00:06

Sundral schreef:
Dat geloof jij Tammy? Want dan komen Armin v Buuren en David Guetta ook. Didn't think so.
Leorah schreef:
Ja dat klopt absoluut wel. Ze waren net op slamfm en dat is daar officieel bevestigd.

Het lijkt me dan een goed idee als álle reeds gemaakte kosten (politie, gemeentehuis- vergadertijd) nu verhaald gaan worden op de mensen die dit soort bijdrages leveren. Dus met deze aankondiging op SlamFM lijkt het mij terecht, dat álle kosten nu op die Clay, v. Buuren en Guetta verhaald zullen worden. (Mits ze alle 3 die uitspraak gedaan hebben).

Kijk, we zullen nooit weten wie er naar dat feestje van die Merthe zouden zijn gekomen. Waarschijnlijk slechts een handjevol. Maar wanneer je als bekende DJ dit soort aankondigingen op een landelijke radio doet, ben je -wat mij betreft- hoofdverantwoordelijk voor de opkomst. Dus zeker ook financieel...
Laatst bijgewerkt door Hasjam_Poe op 21-09-12 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Joscaa

Re: Project X Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 00:11

Laten we nu eerst maar eens afwachten hoeveel volk er daadwerkelijk komt en hoe extreem het in werkelijkheid uit de hand gaat lopen, voor we alle rampscenario's gaan bedenken. :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 00:16

Ik vind sowieso dat alle kosten die er gemaakt gaan worden verhaald kunnen worden bij zeker de oprichters van de Project X Facebookpagina, die namen staan er gewoon bij als oprichters van het evenement dus dat lijkt me a piece of cake voor de politie om die te pakken.

Hasjam_Poe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 00:22

Sundral schreef:
Ik vind sowieso dat alle kosten die er gemaakt gaan worden verhaald kunnen worden bij zeker de oprichters van de Project X Facebookpagina, die namen staan er gewoon bij als oprichters van het evenement dus dat lijkt me a piece of cake voor de politie om die te pakken.

_/-\o_

En ik ben er vóór om een pittige voorbeeld te stellen :) . Tot nog toe zijn er al behoorlijk wat kosten gemaakt alleen al aan:
vergaderingen, voorbereidingen, nieuwe roosteringen etc. etc. En dan staan we aan de vooravond, dus het kan alleen maar oplopen.
DJ's, FB-oprichters en de makers van de speciale pagina: lijken me allemaal de juiste personen om de kosten op te verhalen.
Lijkt me prima, dat ook de media een lesje leert. Ik vond het echt raar (en dom), dat het als item in het NOS-journaal kwam :roll:

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 00:36

Vind het ook belachelijk dat de NOS het uitzend. Besteeds er lekker nog meer aandacht aan zeg.... Als tv, radio etc er niet zo op in zouden spelen(ook nieuwssites bijv), dan was het lang niet zo'n item geweest.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:09

Christiene schreef:
ik hoop dat de treinen gewoon niet na haren gaan..
de bussen net zo..

en de auto wegen geblokeerd worden door de politie.

net goed dat iedereen weer na huis kan gaan rijden..

wie gaat er nou na een feest die er niet is!

ik zou het belachelijk vinden als de ouders en dat meisje er voor de schade zouden moeten opdraaien..
zei heeft niks verkeerd gedaan het meteen verwijderd, feest gaat ook niet door..

pak dan iedereen die gearresteerd word die avond/ mensen die het steeds weer online zetten / mensen die op internet bedreigingen neerzetten.

Ik heb net met de politie gebeld en de wegen worden tot dusver NIET afgesloten.
Mn vader moet vanavond de trailer halen bij de total aan de rijksstraatweeg en ik wilde zekr weten of hij erlangs kan/mag.

Basically vertelden ze me dat de politie op alles is voorbereid, maar de noodverordening is nog niet ingegaan. Mocht het nu wel duizenden mensen trekken, gaan ze afhankelijk van de omstandigheden afzetten. Dus het blijft afwachten.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:21

wij halen onze paarden allemaal op stal, dit is niet leuk meer :(

Project X krijgt in Haren geen podium. Burgemeester Rob Bats heeft besloten dat de Stationsweg morgenavond niet toegankelijk is. De gemeente Haren verstrekt ook geen vergunning voor particuliere initiatieven, omdat de veiligheid niet kan worden gegarandeerd. Een eventuele bezoekersstroom zal morgenavond door de politie naar een andere locatie worden begeleid.

De Stationsweg zal worden afgesloten. De gemeente houdt rekening met een forse toestroom en de ondersteunende diensten zijn beschikbaar. Op de achterhand is politie beschikbaar. De politie kan gebeld worden 0900 8844.
Laatst bijgewerkt door haan op 21-09-12 09:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:24

Bah haan, das niet fijn, ik hoop voor je dat de ellende meevalt!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:27

ik vraag me eerlijk gezegd af hoeveel mensen er werkelijk komen
er word al paniek gezaaid voordat t uberhaupt aan de gang is typisch nederlands

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:30

Heb je dan liever dat we het allemaal maar afwachten en als er dan chaos uitbreekt het maar laten gebeuren? Liever voorzichtig vooraf dan achteraf op de blaren zitten lijkt mij...

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:32

Kipzel schreef:
Heb je dan liever dat we het allemaal maar afwachten en als er dan chaos uitbreekt het maar laten gebeuren? Liever voorzichtig vooraf dan achteraf op de blaren zitten lijkt mij...

Mee eens. :j
Als je kijkt naar wat er dus eerder is gebeurd vind ik het helemaal niet zo gek :n
Alleen jammer dat de rest van de media er zoveel mee doet.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:32

Fijn dat je een plek vd paarden hebt haan! ik ga vanavond extra checken. Gisteren op sbs dat ze vanuit helikopter gaan filmen. .... Moet niet gekker worden.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:36

Die mensen die ook echt denken dat het allemaal doorgaat zijn net als de ava van Kipzel :')

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:42

Helikopter? Begint steeds meer op project x te lijken :')

Hahaha hersenloos dus :P
De meeste noorderlingen zijn over het algemeen behoorlijk nuchter, maak me meer zorgen over de lui die uit de rest van t land komen...

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:46

Amaryllis schreef:
Die mensen die ook echt denken dat het allemaal doorgaat zijn net als de ava van Kipzel :')

Ik ken (helaas) serieus mensen die vanavond die kant op gaan..
En met mij volgensmij nog velen.

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:50

Daarbij is het in Duitsland ook al een keer gebeurt, dus het kan hier ook zomaar toch echt doorgaan.

Ik woon er niet eens zo ver van weg, maar mooi niet dat ik heen ga.
Ik ken twee die er wel een kijkje gaan nemen, en zo zijn er vast nog veel meer nieuwsgierigen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:51

Kipzel schreef:

dat zeker maar wat ik niet snap is dat de media er een handje aan blijft meehelpen om van t verjaardags feestje een drama feest van te maken := ik denk dat t meisje echt geen leuke bday gaat hebben want op fb zijn er een hoop mensen die volgens mij zo gestoord zijn dat ze serieus heen gaan

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:54

Yellow claw heeft het gister officieel bekend gemaakt, op twitter en idd op de radio. Ik hoorde zelfs 100%nl er over op de radio, dus ik ben heel benieuwd hoe t gaat verlopen vanavond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:55

En er zijn ook nog Bokkers die zich er druk om gaan lopen maken. :') Prachtig.

Ik kan hier de humor wel van inzien. xd

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 10:00

Wel apart dat de mensen die ver weg wonen het prachtig vinden....

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 10:02

Onder het mom van ver van m'n bed show :Y)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 10:03

Boself schreef:
En er zijn ook nog Bokkers die zich er druk om gaan lopen maken. :') Prachtig.

Ik kan hier de humor wel van inzien. xd

Ik vond het ook prachtig. Als het op de originele locatie was gebleven.
Nu ze richting weilanden willen en mijn paarden daar in de buurt staan vind het een stuk zorgwekkender.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 10:06

Ik had het ook een mooie stunt gevonden als het niet in ons dorp was -O-

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 10:20

En dat is nou precies het punt. Iedereen vindt het prachtig, tot dat het te dicht bij hun zelf komt.. Dan is het ineens niet zo grappig meer.

Ik vind het heel goed dat de burgemeester en de politie dit serieus nemen, dat moeten ze vaker doen. Je kan maar beter het zekere voor het onzekere nemen.