Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cam schreef:Ik wil best geloven dat geloof niets met macht heeft te maken. Maar helaas staat geloof niet los van een kerk. En de kerk kan ik helaas niet los zien van macht.
Citaat:Ik zie geloof eigenlijk ook niet los van macht. Als een god niet van alles in zijn macht zou hebben zou het toch helemaal niet intressant zijn, dat is toch juist het kenmerk van geloof dat je macht/controle toedicht aan "iets", als god nergens macht of controle over zou hebben was het toch niet eens intressant als concept.
Sok schreef:MarlindeRooz schreef:Ja, in feite zijn ze dat ja.
voor de mensen die denken, wat moet dat kind van 16..
ik volg de politiek al een tijdje, en het interesseert mee ook, heb ook school ook een speciaal vak waar je daar dieper op in gaat.
Liever een kind van 16 met gezond verstand dan zo'n sgp aanhanger.
Walgelijk vind ik het, kan het niet anders zeggen.
Blue_Eyes schreef:Maar dat is macht van God en dus heel anders dan macht van mensen, die dat 'kunnen' misbruiken.
liedje89 schreef:Blue_Eyes schreef:Maar dat is macht van God en dus heel anders dan macht van mensen, die dat 'kunnen' misbruiken.
Ik vind het toch eigenlijk wel enigzins een misbruik van macht om je "ondergeschikte" te bedreigen met eeuwig branden bij overtreding van de regels
liedje89 schreef:Ik snap eerlijk gezegd niet dat je met jouw standpunten bij de SGP uitkomt en niet bij de CU of het CDA ofzo?
Overgens heb ik ook gezegd dat ik een standpunt van de SGP walgelijk vind maar sorry dat kan ik echt niet anders verwoorden. Het ontkennen van het belang van een gelijkheidsbeginsel voor ieder ander recht kan imo alleen maar tot walgelijke praktijken leiden en vind ik daarom een walgelijk standpunt.
Citaat:Ik vind hun mening over de vrouw (en trouwens ook over homosexualiteit etc.) anders vrij extreem, ouderwets en racistisch. Geldt trouwens ook voor de PVV en hun mening over de Islam en allochtonen, die vind ik ook erg extreem en racistisch. En ja, dat weerhoud mij ervan om op hun te stemmen, ondanks dat zij verder misschien goede standpunten hebben.
Goed, nu mag iedereen zelf beslissen op wie hij/ zij stemt hoor. Dit is alleen mijn mening over deze partijen.
Citaat:Ik ben van mening dat iedere partij wel wat goede standpunten heeft. De één misschien meer dan de ander. Maar ik struikel vooral over het feit dat zij vinden dat de man boven de vrouw staat. Persoonlijk vind ik dat ook vrouwen in de politiek horen. Waarom zouden zij niet de politiek in kunnen? Wat heeft geslacht hier nu mee te maken? Tja, ik vind die denkwijze van de SGP gewoon erg ouderwets en van twee eeuwen geleden.