Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NatasjavE schreef:Anoniem schreef:van der Staaij gelooft dat Adam en Eva 2 zoons kregen... Cain en Abel, waarvan Cain alleen overbleef... en dus óf met zijn moeder sex had óf met zijn eventueel later geboren zus... of adam met zijn eventueel later geboren dochter... want er staat nergens in de bijbel dat God nog meer mensen had gemaakt en toch lopen er nu een heleboel op de aarde rond![]()
Die moeten dan toch uit pa, moe en/of Cain zijn gekomen.
Dus tja... vreemde feiten zijn het iig wel
Adam had eerst een andere vrouw. Lilith. Maar die wou zich niet onderwerpen aan Adam. Toen wou Adam een andere vrouw.
Wie weet is Liilith ook een keer(of wat)onbevlekt ontvangen geweest?
Overigens staan er wel meer incest gevalletjes in de Bijbel. Lot is dronken gevoerd door zijn dochters die daarna "omgang" met hebben gehad en op die manier zwanger zijn geworden.
Sammie schreef:En iemand die vindt dat iets gewoon zo IS, moet je op een andere manier benaderen dan de meesten hier nu doen of roepen. Tegen die groep aanschoppen (en dat geldt voor elke groep) werkt iig niet. Misschien dat je het kunt vergelijken met iets dat voor jou zo vanzelfsprekend is en dat een andere roept ja maar zo zit het niet. Heel simpel voorbeeld, de aarde draait om de zon. Dat weten we, we hebben in onze ogen bewijs want wetenschappers zeggen zus en zo. Dat nemen wij voor waar aan. We zijn er van jongs af aan mee opgegroeid en we weten niet beter. Wij geloven die wetenschappers (want wat ze vertellen is allemaal logisch en begrijpelijk). Vervolgens komt er iemand die zegt ja maar de aarde draait helemaal niet om de zon, en dat kun je helemaal niet zeker weten, want zus en zo en die en dat. Bewijs maar eens dat de aarde om de zon draait. Het enige dat jij vervolgens kunt is vertellen wat je weet, dus je komt met het wordt dag en nacht en je legt wrs uit wat de wetenschappers vertelt hebben. Vervang nu eens de zon en de aarde door god en Jezus en vervang de wetenschappers door de bijbel. Zo essentieel is god, de bijbel en alles erom heen voor die mensen. Het is zo, dus heeft het voor hen waarde, het is onderdeel van hun bestaan en essentie. Als je als buitenstaander gaat roepen dat het niet waar is of dat het maar raar is (en wat voor semigrappige opmerkingen hier gemaakt worden) raak je die mensen dus in de kern van hun bestaan. Daarom is het dus zeer lastig om hun mening te veranderen over een cruciaal (bijbels- immers god beslist over ’t leven) onderwerp als abortus. (lees= die mening verander je niet).
SGP schreef:Feit is dat er van alle abortussen per jaar slechts een heel klein percentage plaatsvindt als gevolg van een zwangerschap na verkrachting.
SGP schreef:Of zwangerschap na verkrachting minder vaak of even vaak voorkomt als in andere gevallen, is voor de SGP niet de hoofdvraag.
wendyenbram schreef:Ik snap dat iemand kiest voor abortus in mediche situaties, Maar soms ook te snel. arts zegt wat en weg kind.
dan vraag ik me af, doe je het voor het kind? voor je zelf? (ik kan dat niet een handicap)
IK geloof dus in God, en in het leven! Daarbij respecteer ik een keus die iemand maakt. echter laten we wel blijven nadenken over het leven en beslis niet te snel. Het KAN je hele leven overhoop halen.
Diane65 schreef:Overigens vermoed ik dat zijn vrouw haar 'ding' misschien ook wel heeft uitgeschakeld, de kinderen Vd Staaij zijn geadopteerd. Heel sympathiek, maar misschien zit er nog wel ergens een onverwerkt pijnpuntje hier en daar.
Sammie schreef:Diane65 schreef:Overigens vermoed ik dat zijn vrouw haar 'ding' misschien ook wel heeft uitgeschakeld, de kinderen Vd Staaij zijn geadopteerd. Heel sympathiek, maar misschien zit er nog wel ergens een onverwerkt pijnpuntje hier en daar.
Of je het nu met die man eens bent of niet. En of je zijn overtuigingen nu wel of niet ziet zitten. Dit is echt gewoon een poedersuiker opmerking..
Volgens mij ben je volwassen genoeg om met normale beweegredenen te komen waarom jij vindt hoe iets moet zijn.. ipv zulke niks-inhoudelijke, maar vooral kwetsende opmerkingen te maken..