' Door verkrachting kan een vrouw niet zwanger worden'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PocoGaucha

Re: ' Door verkrachting kan een vrouw niet zwanger worden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:02

die mensen die vinden gewoon dat je met sex, kindjes moet maken, dat dat het enige is waar je het voor doet. pas na je getrouwd bent natuurlijk. daarom zijn ze ook tegen condooms en spiraaltjes en waarschijnlijk ook de morning after pil. vroeger hadden ze een soort van schoonspoel apparaat, die vrouw van het museum vertelde dat je echt een probleem had als de pastoor of de dominee of iemand anders die in je huis vond haha.

en dat iemand christen is wil niet zeggen dat deze braaf met zijn handen van andersmans lichaam(pjes) afblijft. dat blijkt maar weer.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:11

Er worden zelfs 3 zoons genoemd van Adam en Eva; Cain, Abel en Seth. Nu staat Adam noch Eva (immers Adam = mens en Eva = leven qua betekenis) nimmer LETTERLIJK voor een persoon. Dat het om 2 personen gaat is door een aantal gelovigen er zelf van gemaakt. Bijbel staat vol met symboliek (neem alleen maar de Jona en de walvis al.. het oorspronkelijke woord was iets vergelijkbaars als ‘monster’ en dat woord kon ook gebruikt worden voor iets waar je mee worstelt. Krijgt het verhaal al een hele andere betekenis. Iemand heeft daar ooit walvis van gemaakt..), maar de oudgerformeerden nemen het allemaal letterlijk.

Nu weet ik niet precies van welke kerk van der Staaij is, maar een serieus discussie (serieus in onze ogen) over ‘god’ en ‘geloof’ met oudgereformeerden in de hoop dat ze er vanaf gaan gaat je niet lukken en er zijn er zat die het geprobeerd hebben.. Daarom zeg ik ook voor hem (hun) zijn het feiten, het is de essentie van het leven, dus heeft het uiteraard veel waarde dus wordt het gebruikt. Want het IS zo. Als je ze wijst op het feit dat dit of zo en zo betekent dan komen ze met hun eigen uitleg. Dat geldt ook voor het feit dat er behalve Eva geen andere vrouwen waren (dat kon toen niet anders) of dat opeens een van de mannen erop uit gaat en met een vrouw of groep terugkomt, waar komen die vandaan (niet alles is beschreven in de bijbel- adam en eva kregen misschien ook dochters, maar staat er niet in). Ga zo maar door. Overigs.. maar dat is eigenlijk weer een heel ander onderwerp zijn er over de bijbel ook binnen de kerk en binnen de geloofsstromingen genoeg vragen en onzekerheden over onderwerpen in de bijbel. Niet voor niks zijn inmiddels zoveel stromingen ontstaan. De ene groep vindt het zo en de andere groep vindt het zo. De bijbel geeft dus geen eenduidig noch een duidelijk, zuiver verhaal, anders was (imo) die ruimte voor discussie (en verschillende stromingen) er niet.

Dat het oude testament vol staat met incest en allerlei andere dingen wordt ook gewoon erkend, maar dat is ook de reden waarom Jezus zou zijn gekomen. OT is dus ook een voorbeeld van hoe het niet moet en wat er gebeurd als je je niet ‘goed’ gedraagt en met het NT/komst van Jezus zijn de zonden op zijn schouders genomen, het OT geldt niet meer.. Etc. etc. enz .enz.

Beetje bijbel/geloofs etc. kennis doet al wonderen om te begrijpen hoe iets of iemand denkt of waarom iemand zo redeneert. Je kunt je daar gewoon in verdiepen zonder het gelijk te hoeven geloven of het er mee eens te zijn, maar in discussies scheelt het wel. Je weet tenminste waar je het over hebt. Je hebt invalsonderzoeken. Lillith komt uit een Joods mythe. In de bijbel wordt zij, voor zover ik weet, helemaal niet genoemd icm met Adam en binnen de Christelijke kerk niet erkend als zodanig. (ook het verhaal achter/van Lillith niet).

En om nog even terug te komen op spiraaltjes en pillen e.d. ja er zijn inderdaad stromingen binnen de kerken die daar tegen zijn. Dat je dus niet mag gebruiken. De paus (RK) heeft er ook al eens een opmerking over gemaakt. Dat seks alleen mag als je kinderen wil is echt flauwekul. Weinig stromingen die dat zo vinden en ik durf haast te zeggen binnen Nederland geen één. Van seks kun je echter wel kinderen krijgen en seks is iets dat speciaals dat binnen het huwelijk hoort. Want het huwelijk is door god gegeven. (en zo is de cirkel weer rond)

En iemand die vindt dat iets gewoon zo IS, moet je op een andere manier benaderen dan de meesten hier nu doen of roepen. Tegen die groep aanschoppen (en dat geldt voor elke groep) werkt iig niet. Misschien dat je het kunt vergelijken met iets dat voor jou zo vanzelfsprekend is en dat een andere roept ja maar zo zit het niet. Heel simpel voorbeeld, de aarde draait om de zon. Dat weten we, we hebben in onze ogen bewijs want wetenschappers zeggen zus en zo. Dat nemen wij voor waar aan. We zijn er van jongs af aan mee opgegroeid en we weten niet beter. Wij geloven die wetenschappers (want wat ze vertellen is allemaal logisch en begrijpelijk). Vervolgens komt er iemand die zegt ja maar de aarde draait helemaal niet om de zon, en dat kun je helemaal niet zeker weten, want zus en zo en die en dat. Bewijs maar eens dat de aarde om de zon draait. Het enige dat jij vervolgens kunt is vertellen wat je weet, dus je komt met het wordt dag en nacht en je legt wrs uit wat de wetenschappers vertelt hebben. Vervang nu eens de zon en de aarde door god en Jezus en vervang de wetenschappers door de bijbel. Zo essentieel is god, de bijbel en alles erom heen voor die mensen. Het is zo, dus heeft het voor hen waarde, het is onderdeel van hun bestaan en essentie. Als je als buitenstaander gaat roepen dat het niet waar is of dat het maar raar is (en wat voor semigrappige opmerkingen hier gemaakt worden) raak je die mensen dus in de kern van hun bestaan. Daarom is het dus zeer lastig om hun mening te veranderen over een cruciaal (bijbels- immers god beslist over ’t leven) onderwerp als abortus. (lees= die mening verander je niet).

Ik zeg trouwens niet dat alle gelovigen zo zijn, want je hebt verschillende gradaties er in, maar oudgereformeerden (heb het vermoeden dat van der Staaij dat is of iig soortgelijks) zijn haast sektarisch. Overigs wil ik ook niet zeggen dat omdat ze zo denken je ze maar moet ‘laten doen’. Ik heb alleen proberen uit te leggen waarom sommigen zo denken en doen en waarom er over bepaalde zaken zo (in onze ogen) halsstarrig en standvastig wordt geredeneerd en dat je daar moeilijk doorheen komt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:20

Sammie, het is een beetje een lang verhaal. Maar kort gezegd hoeft niemand van zijn mening of overtuiging te veranderen, maar het is in een discussie wel prettig als standpunten onderbouwd kunnen worden op een manier die voor iedereen te volgen is. De bijbel is tastbaar, maar ook inhoudelijk makkelijk te verklaren als fantasie en overlevering. Maar god als gegeven is een heel ander verhaal.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:06

Dat probeer ik dus al een paar keer uit te leggen… God IS er gewoon (voor hen), maar hij is niet tastbaar. Hij is echter wel. Basisdiscussie: je hoort ‘m niet, je ziet ‘m niet dus waarom zou hij wel bestaan. Voor hen bestaat hij gewoon omdat zij hem wel zien en meemaken in dagelijkse dingen, omdat hij alles gecreëerd heeft. . Dus is het eigenlijk onmogelijk om de discussie aan te gaan van ‘god als gegeven’. Ik weet niet of je het ooit geprobeerd heb, maar ga de discussie maar eens aan met iemand en zeg je ziet hem niet en je hoort hem niet. Waarom bestaat ie dan wel. Dan krijg je dus bovenstaande dingen als antwoord. Dan ben je toch op dat punt al uitgepraat, omdat je op dat punt al van mening verschilt waar je ook geen consensus over kan vinden. Dus ben je uitgepraat en kom je geen steek verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:09

Als dat de verdediging is, dan hoef ik daar weer niet in mee te gaan. Vandaar dat ik dus door het leven ga als ongelovige.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:13

Sammie: het leek me ook al zo sterk dat die Kain een kwart van de wereldbevolking had uitgemoord :=

Vraag me ondertussen af: als je als vrouw kunt uitschakelen dat je zwanger wordt, want laten we daar nou eens even van uitgaan. Wat voor knopjes je dan nog meer kunt uitzetten bij jezelf. Kan meneer van der Staaij ons dat niet ook even vertellen, wie weet hebben we er nog wat aan.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:31

IK, ben het er niet mee eens dat je bewust dingen uit kan zetten in je lichaam. en ben het dus niet eens met het idee dat zwanger zijn na verkrachting eigen schuld is. Maar dat zegt Staaij ook niet.

Wel denk ik dat we onbewust veel uit kunnen schakelen in ons lichaam, dit als antwoord op koper.

pijn kun je uitschaklen, omschakelen. gedachtes kun je uitschakelen omschakelen. enz... ik weet zeker dat ons lichaam meer kan dan dat wij denken.

Zelf ben ik tegen abortus. maar ik zou nooit iemand veroordelen die het wel zou kunnen doen.
ik kan me zelfs bepaalde situaties heel goed indenken dat iemand dat wel zou doen.
Maar er zijn ook genoeg situaties te bedenken waarvan IK denk nou dat had ook anders opgelost/voorkomen kunnen worden.

IK vind dat abortus tegenwoordig te makkelijk aangeboden wordt als "enige" hulp.

zowel in situaties als verkrachting ( en ja ik snap heel goed als iemand dan voor abortus kiest)
maar ook in de het komt nu even niet uit situaties.

en helaas ook in de medische situaties.

In mijn directe omgeving zijn er 2 jongetjes geboren waarvan de artsen hadden gezegd deze kinderen hebben GEEN kwaliteit van leven, dus abortus is de beste weg.
Deze ouders hebben geen abortus kunnen plegen 1 vanwege geloof, en de andere die niets geloofd kon het ook niet!

beide kinderen zijn gezond ter wereld gekomen!

en idd helaas ook een meisje die wel iets mankeerde, zij zit nu in een rolstoel, maar is blij te leven en gaat naar een gewone school en leeft normaal haar leven.

Ik snap dat iemand kiest voor abortus in mediche situaties, Maar soms ook te snel. arts zegt wat en weg kind.
dan vraag ik me af, doe je het voor het kind? voor je zelf? (ik kan dat niet een handicap)

IK geloof dus in God, en in het leven! Daarbij respecteer ik een keus die iemand maakt. echter laten we wel blijven nadenken over het leven en beslis niet te snel. Het KAN je hele leven overhoop halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:49

Van mij mag iedereen geloven wat hij/zij wil zolang ze een ander er maar niet mee lastig vallen.
Dat is echter wel wat gebeurd...
Als gelovigen geen abortus willen plegen vanwege hun overtuiging, fijn! Maar laat de ongelovigen dan ook lekker zelf beslissen en ga hun dan geen regels lopen opleggen vanuit eigen overtuiging >;)

btw, ik heb een gelovige moeder die hardnekkig vast blijft houden aan de fabeltjeskrant :') Ben hiermee vaak genoeg in discussie gegaan maar dat is idd zinloos....
Ik vind het jammer dat ze blijft vasthouden aan oude achterhaalde zaken. Vroeger deed men ook aan aderlaten, nu de wetenschap zich verder heeft ontwikkeld is dit verdwenen uit de gezondheidszorg. De bijbel was vroeger een leuk onderwijsboekje om mensen wat leefregels bij te brengen en orde te scheppen (lees: angst aan te jagen want alleen bij god ben je veilig en kom je na je dood in de veilige hemel). Nu de bijbel een achterhaald boek is hoort dat in het hoekje "geschiedenis van vroeger" in de kast en zou men beter moeten weten :\

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:52

spreekt voor zich toch? ;)

Maar nee gekheid...de kans is kleiner omdat het lichaam zich verkrampt, maar de snelheid waarmee zwemmers gelanceerd worden en de lichamelijke reactie daarop zorgt ervoor dat het wel degelijk mogelijk is. Ik zeg...typisch Amerikaans ;)

Een groot probleem wat ze in Amerika hebben is inderdaad de meides die door wat voor reden dan ook zwanger worden en dan maar naar illegale abortus klinieken gaan of andere problemen op de hals halen. Waarom kan het daar niet gewoon op dokters recept gaan? Op die manier blijft het ook duidelijk wie wanneer en waarom abortus pleegt.

Toch raar dat het daar een issue is waar je daadwerkelijk verkiezingen mee kan winnen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:11

Er is wel zoiets als mind over matter, maar dat is niet zo simpel als wordt gedacht.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 13:06

Gelukkig is de Amerikaanse meneer niet de enige idioot :Y)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:16

Die meneer Sensenbrenner heeft niet eens zo'n slecht punt. Er moet nog behoorlijk aan geschaafd worden, maar hij heeft wel een puntje.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 13:24

Het is niet waar :) Bronnen ga ik nu even niet geven, moet een tentamen gaan maken :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:26

Precessie dan? Je moet het ook veel breder zien dan alleen dat aspect, maar ergens ver weg kan ik er wel wat mee.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:05

Die opmerking kan ik ook nog wel volgen, je had in de 15/16 honderd immers een kleine ijstijd (koude zomer enz.) die men linkte aan de weinige activiteit van de zon(nevlammen).

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:29

Ik denk dat ene hoop zwangerschappen door verkrachting voorkomen worden door pilgebruik en of morning after pil.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:45

pilgebruik en al helemaal de morning after pil is nog altijd taboe in Amerika...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:10

NatasjavE schreef:
Anoniem schreef:
van der Staaij gelooft dat Adam en Eva 2 zoons kregen... Cain en Abel, waarvan Cain alleen overbleef... en dus óf met zijn moeder sex had óf met zijn eventueel later geboren zus... of adam met zijn eventueel later geboren dochter... want er staat nergens in de bijbel dat God nog meer mensen had gemaakt en toch lopen er nu een heleboel op de aarde rond :?
Die moeten dan toch uit pa, moe en/of Cain zijn gekomen.
Dus tja... vreemde feiten zijn het iig wel :j

Adam had eerst een andere vrouw. Lilith. Maar die wou zich niet onderwerpen aan Adam. Toen wou Adam een andere vrouw.

Wie weet is Liilith ook een keer(of wat)onbevlekt ontvangen geweest?

Overigens staan er wel meer incest gevalletjes in de Bijbel. Lot is dronken gevoerd door zijn dochters die daarna "omgang" met hebben gehad en op die manier zwanger zijn geworden.

Als je even aandachtig de bijbel leest (gen 1 en 2) dan kom je er achter dat alle dieren, en mensen (man en vrouw!) al gemaakt waren voordat er 1 voor zichzelf begon door het paradijs te scheppen en Adam in elkaar kleide.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:12

Sammie schreef:
En iemand die vindt dat iets gewoon zo IS, moet je op een andere manier benaderen dan de meesten hier nu doen of roepen. Tegen die groep aanschoppen (en dat geldt voor elke groep) werkt iig niet. Misschien dat je het kunt vergelijken met iets dat voor jou zo vanzelfsprekend is en dat een andere roept ja maar zo zit het niet. Heel simpel voorbeeld, de aarde draait om de zon. Dat weten we, we hebben in onze ogen bewijs want wetenschappers zeggen zus en zo. Dat nemen wij voor waar aan. We zijn er van jongs af aan mee opgegroeid en we weten niet beter. Wij geloven die wetenschappers (want wat ze vertellen is allemaal logisch en begrijpelijk). Vervolgens komt er iemand die zegt ja maar de aarde draait helemaal niet om de zon, en dat kun je helemaal niet zeker weten, want zus en zo en die en dat. Bewijs maar eens dat de aarde om de zon draait. Het enige dat jij vervolgens kunt is vertellen wat je weet, dus je komt met het wordt dag en nacht en je legt wrs uit wat de wetenschappers vertelt hebben. Vervang nu eens de zon en de aarde door god en Jezus en vervang de wetenschappers door de bijbel. Zo essentieel is god, de bijbel en alles erom heen voor die mensen. Het is zo, dus heeft het voor hen waarde, het is onderdeel van hun bestaan en essentie. Als je als buitenstaander gaat roepen dat het niet waar is of dat het maar raar is (en wat voor semigrappige opmerkingen hier gemaakt worden) raak je die mensen dus in de kern van hun bestaan. Daarom is het dus zeer lastig om hun mening te veranderen over een cruciaal (bijbels- immers god beslist over ’t leven) onderwerp als abortus. (lees= die mening verander je niet).

Mooi uitgelegd. Mensen met zo'n sterke geloofsovertuiging kun je idd niet overtuigen, dus discussie lijkt mij eigenlijk ook vrij zinloos. Het punt is meer dat hij mensen beledigt met zijn uitspraken, maar nog belangrijker: dat hij zijn levensovertuiging wil opleggen aan anderen. En dat lijkt mij zeer zeker wel een discussie waard.

In zekere zin kun je zeggen dat wetenschap ook een religie is. Alleen wel een behoorlijk onderbouwde. Natuur- en sterrenkunde zijn dan ook wel de ingewikkeldste wetenschappen, waarvan ook onderzoek wordt gedaan of bepaalde beweringen uit het verleden wellicht niet kloppen en er nog steeds vragen open staan. Het is progressief en aanpasbaar. Maar los van wat waar is, is het uiteraard bijzonder bedreigend (ook al vormt hij geen échte bedreiging) als iemand wil proberen jouw vrijheid in te perken.

Daarbij blijft het gek om te spreken van feiten vanuit een geloofsovertuiging. Los van natuur- en sterrenkunde, kun je gewoon cijfers vergelijken en dan hebben we het over feiten. Dan hebben we het over aantallen die kleinER of groter dan het gemiddelde zijn. Maar dat was niet wat hij zei en daar gaan ze vervolgens op hun website nogmaals de mist mee in: http://www.sgp.nl/Actueel/Abortus.wli#content

SGP schreef:
Feit is dat er van alle abortussen per jaar slechts een heel klein percentage plaatsvindt als gevolg van een zwangerschap na verkrachting.

Zeer subjectief en heeft niets met een feit te maken. Zet er dan gewoon het percentage neer! 8)7
Kan ik zelf bepalen of ik dat slechts heel klein vind.

SGP schreef:
Of zwangerschap na verkrachting minder vaak of even vaak voorkomt als in andere gevallen, is voor de SGP niet de hoofdvraag.

Kijk, dit was het antwoord dat hij beter had kunnen geven. Maar dat deed hij niet, hij begon met 'feiten' te gooien die én geen feiten zijn maar perceptie én daarbij totaal niet van belang zijn voor hun standpunt of de discussie. Dus vraag ik mij werkelijk af wat zijn hele punt nou was om een dergelijke opmerking te maken. Jij mss een idee? Als ze nou op de website hadden gezet dat het niet zo'n handige uitspraak was en uitlegden wat ze bedoelen, was dat imo veel verstandiger geweest, maar ze doen er gewoon nog een schepje bovenop om het ook nog over slechts te hebben.

wendyenbram schreef:
Ik snap dat iemand kiest voor abortus in mediche situaties, Maar soms ook te snel. arts zegt wat en weg kind.
dan vraag ik me af, doe je het voor het kind? voor je zelf? (ik kan dat niet een handicap)

IK geloof dus in God, en in het leven! Daarbij respecteer ik een keus die iemand maakt. echter laten we wel blijven nadenken over het leven en beslis niet te snel. Het KAN je hele leven overhoop halen.

Een (ongewenst) kind haalt zeker je leven over hoop ja. Ik zou willen zeggen: leggen we toch alle ongewenste kindjes op de deurmat bij Van der Staaij. Maar goed, dan krijgen we nog meer mensen met die levensovertuiging waar ik het niet mee eens ben, dus ben er toch maar niet voor :P

Het is eigenlijk helemaal niet van belang in welke situatie abortus gepleegd wordt, al doe je het voor de lol. Lijkt me erg vreemd, volgens mij bestaat er geen vrouw die abortus plegen niet vervelend vindt, al is het alleen al voor de lichamelijke ongemakken. Het gaat mij erom dat zolang het kind niet levensvatbaar is in zijn/haar uppie, behoren die cellen tot het lichaam van de vrouw en moet die vrouw helemaal zelf weten wat ze er mee doet. Wat haar motivatie ook is en imo is zij ook geen verantwoording verschuldigd.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:22

Was het maar waar, dat al die vrouwen die zwanger zijn geraakt na verkrachting (bijv. de Duitse vrouwen na de Tweede Wereldoorlog door de Russische soldaten, de Afrikaanse vrouwen door allerlei milities in de afgelopen jaren en noem maar op) en alle incestslachtoffer die een kind van hun vader of broer of oom of neef moesten baren wisten dat ze een 'ding' hadden dat ze konden uitschakelen..... pff, ja die streng vrijgemaakte gereformeerden weten het wel. Zwak ook dat vd Staaij de ene dag met dit 'feit' komt maar de andere dag rectificeert en zegt dat hij bedoelde te zeggen dat het aantal abortussen vanwege andere redenen veel hoger ligt dan abortussen vanwege verkrachting. Ja, hehe, dat weet iedereen toch wel intussen. Baas in eigen buik, daar is niet voor niets zo'n 40 jaar terug voor gestreden. Overigens vermoed ik dat zijn vrouw haar 'ding' misschien ook wel heeft uitgeschakeld, de kinderen Vd Staaij zijn geadopteerd. Heel sympathiek, maar misschien zit er nog wel ergens een onverwerkt pijnpuntje hier en daar.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:28

Diane65 schreef:
. Overigens vermoed ik dat zijn vrouw haar 'ding' misschien ook wel heeft uitgeschakeld, de kinderen Vd Staaij zijn geadopteerd. .

Gek toch dsat hij hierin geen signaal van onze lieve heer heeft gezien.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:28

Woogy schreef:
pilgebruik en al helemaal de morning after pil is nog altijd taboe in Amerika...

O ja, laat ik vooral aan de pil gaan voor het geval ik verkracht word... eigenlijk vind ik dat je het probleem nu bij de vrouw legt, zoals die van der Staaij ook doet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:29

Diane65 schreef:
Overigens vermoed ik dat zijn vrouw haar 'ding' misschien ook wel heeft uitgeschakeld, de kinderen Vd Staaij zijn geadopteerd. Heel sympathiek, maar misschien zit er nog wel ergens een onverwerkt pijnpuntje hier en daar.

Of je het nu met die man eens bent of niet. En of je zijn overtuigingen nu wel of niet ziet zitten. Dit is echt gewoon een poedersuiker opmerking..

Volgens mij ben je volwassen genoeg om met normale beweegredenen te komen waarom jij vindt hoe iets moet zijn.. ipv zulke niks-inhoudelijke, maar vooral kwetsende opmerkingen te maken..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:31

Sammie schreef:
Diane65 schreef:
Overigens vermoed ik dat zijn vrouw haar 'ding' misschien ook wel heeft uitgeschakeld, de kinderen Vd Staaij zijn geadopteerd. Heel sympathiek, maar misschien zit er nog wel ergens een onverwerkt pijnpuntje hier en daar.

Of je het nu met die man eens bent of niet. En of je zijn overtuigingen nu wel of niet ziet zitten. Dit is echt gewoon een poedersuiker opmerking..

Volgens mij ben je volwassen genoeg om met normale beweegredenen te komen waarom jij vindt hoe iets moet zijn.. ipv zulke niks-inhoudelijke, maar vooral kwetsende opmerkingen te maken..

Dat was eigenlijk ook mijn gedachte...

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:40

Sammie, misschien gedacht dat hij met zijn ongelooflijk stupide en botte opmerkingen slachtoffers van verkrachtingen in het bijzonder en vrouwen in het algemeen ook enorm heeft gekwetst?! Dat flapt er dus ook maar van alles uit en gaan we het in dit topic even intellectueel zitten beredeneren. Pfoe hee, knap.
En gek genoeg kan ik daar als slachtoffer dan dus niet 'christelijk' op reageren. Ik laat dit topic dan ook verder voor wat het is.