Abortus: voor of tegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:57

Netje schreef:
HarriesHorse schreef:
98% van de meisjes/vrouwen die abortus gepleegd hebben om welke een dan ook hebben er een psyche aan over gehouden....zichzelf nooit vergeven, schamen zich ontzettend et.

Mag ik hier even een statistische of wetenschappelijke onderbouwing van krijgen. Cijfers zonder bronvermelding zeggen mij helemaal niets....

Ik was al aan het zoeken naar die 98%.... Kan er niks van terug vinden op almachtige google.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:57

Ik geloof wel een taboe rond het onderwerp, want mensen veroordelen vrij snel.
(al is het ook geen borrel gesprek natuurlijk voor bij de bitterballen :=)

Collie2008

Re: Abortus: voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:03

Mjaaaaa het taboe zou er wel af moeten eigenlijk...Niet dat het als 'normaal' zou moeten zijn, maar dat mensen meer durven te kiezen waar ze echt voor staan in plaats zich te laten leiden door wat er verwacht wordt, wat de norm is of wat anderen vinden. Of dat nou de keuze is om de zwangerschap door te zetten of te verbreken is

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:16

Vind ik ook hoor :j

Ik schrik nog wel eens van uitspraken van sommige mensen die op bokt (of zelfs in het echte leven) dan bizarre woorden naar iemands hoofd slingeren omdat er abortus is ondergaan. Vooral als het om gelovigen gaat denk ik;
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet. Ook met woorden.

Respect hebben, naastenliefde etc. Kerngedragslijnen van de Bijbel eigenlijk.

Het is toch vreselijk dat je kiest voor abortus onder vaak rottige omstandigheden en daar eerlijk over bent om vervolgens je ook nog te moeten verantwoorden terwijl het voor bepaalde mensen toch nooit goed is.

Gelukkig ook genoeg steunende mensen, ook al zijn er dan mensen tegen abortus. Dat vind ik mooi :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:23

De gelovige man
Er was eens een man die het oerwoud in wilde. Dus ging hij op een dag het oerwoud in. Toen hij daar eindelijk aangekomen was, bleef hij vastzitten in het drijfzand. Hij zei: "Geen paniek, God helpt me wel."
Later kwam er een brandweerauto aan. De brandweerman vroeg: "Moet ik u helpen?"
"Nee, God helpt me wel."
Een tijdje later toen hij tot zijn dijen in het drijfzand zat, kwam de brandweerman weer langs en vroeg: "Moet ik u echt niet helpen?"
"Nee, God helpt me."
Op een gegeven moment zat hij met zijn kin helemaal in het drijfzand en kwam weer diezelfde brandweerman langs en vroeg: "Moet ik u helpen: ja of nee?"
"Nee, God helpt me."
Een tijdje later was hij verzopen en kwam hij bij de hemelpoort. Daar kwam hij God tegen en hij zei: "God ik ben diep teleurgesteld in u, u zou me helpen, maar u hebt me gewoon laten verzuipen!"
Daarop zei God: "Ik heb je wel degelijk geholpen, ik heb drie keer een brandweerauto op je af gestuurd, maar je wou geen hulp!"

Dat zal je maar te horen krijgen als je aan de hemelpoort staat, nadat je vermoord bent door je dochter die uit jouw verkrachting is ontstaan, en die nooit heeft kunnen begrijpen wat zij op deze aarde deed...
Voor de duidelijkheid: de brandweer is de abortuskliniek...

----------------------------------------------------------------------
Ik ben niet tegen abortus, maar er moet zeker niet te licht over gedacht worden. Helaas 'ken' ik gevallen waarbij dat wel werd gedaan, zoals de ex van mijn vriend. ZIj was tot twee maal toe zwanger geraakt van hem, en bij de tweede abortus, waar hij dus niks vanaf wist van te voren, kon hij haar dit ook vergeven. Klopt dat een vrouw een eigen keus heeft, maar de man is ook nog in het spel, en als de vrouw dan maar zo'n besluit in haar eentje maakt? Dát begrijp ik niet. Het is idd geen nabehoedsmiddel..

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:29

Netje schreef:
HarriesHorse schreef:
en trouwens, het leeft al vanaf de samensmelting.

Bulll natuurlijk dit .... Jij doodt dus ook geen mieren, vliegen, muggen, eet geen vlees, draagt geen leer etc.

ben jij/ ieder ander mens een mier/vlieg/parasiet ofzo dan?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:29

leven = leven toch? Waar trek jij de grens dan?

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:30

vind jij dan niet dat een mensenleven belangrijker is dan een dier o.i.d?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:31

Dat ligt eraan

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:31

als ik moet kiezen tussen een kinderverkrachter of een plofkip...gaat mijn voorkeur uit naar de plofkip

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:33

dat bedoel ik niet en dat weet jij ook best.
kinderen kunnen niet voor zichzelf beslissen, en daarom kiezen de ouders maar dat het kind er maar niet moet komen omdat het zich niet gewenst zou gaan voelen, de omgeving voor problemen kan zorgen of omdat ze bang zijn dat er niets mee zouden hebben.
nou klaar. ik ben tegen jij bent voor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:35

En wat als moeder dusdanig in gevaar komt door de zwangerschap dat ook haar leven op het spel staat?
Ja ook daardoor worden zwangerschappen afgebroken, kindje is gewenst maar het lichaam accepteert het niet.
Hoe staan de anti abortus mensen daar tegenover?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:38

Ik vind dat er zoveel gegronde redenen bestaan, maar de enige die beslist of het gegrond is, zijn de 'vader en moeder' zelf

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:39

Kijk op zich hoor je soms een stel dat zwanger raakt, niet gepland, abortus en na een jaar wel gepland zwanger...dan denk ik ook wel eens.."mjaaaaaaa" maar wie ben ik om daar een oordeel over te geven? Mensen veranderen, tijden veranderen, situaties veranderen, inzichten veranderen, etc...

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:41

HarriesHorse schreef:

Zozo... Nogal hoog in je bol van het menselijk ras >;)

vuurneon

Colway; vind ik ook, zij zijn degene die het kindje moeten opvoeden, onderhouden, laten ontwikkelen.
Niet wij. Ik betaal niet mee aan de luiers, ik hoef mijn studie er niet voor opzij te zetten of snel uit huis te vluchten.

Hoera voor keuzes! :)
Zou niet te best zijn als iemand anders dat voor je bepaald :')

Collie2008

Soms denk ik wel eens...stel dat ik nu zwanger zou raken (ongewenst) maar als ik het weg haal dat ik dan wellicht nooit meer zwanger kán raken (medisch gezien) zou ik het dan houden? Dan zou ik het wellicht houden uit de angst dat ik ooit wellicht wel de wens zou kunnen krijgen...Is dat een goed uitgangspunt voor de keuze van een kind?

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 21:42

Ik vind zelf dat abortus inderdaad een vrije keuze is. In een ideale wereld waren voorbehoedsmiddelen 100% betrouwbaar, kwam verkrachting niet voor, en waren mensen altijd verstandig als het om veilig vrijen ging. We leven helaas niet in een ideale wereld :+ En ik vind dat er geen enkele reden is om een vrouw te dwingen om een kind te dragen als zij dat niet wil. Ik vind dat mensen altijd over hun eigen lichaam mogen beschikken. Als daar iets in zit, een potentiëel kind of wat mij betreft een lintworm, heb je het recht om dat weg te halen, punt uit. Overigens snap ik het standpunt 'abortus alleen in het geval van verkrachting' niet zo goed. Als abortus moord is, en recht op leven van het kind > recht op keuze van de vrouw, waarom is het dan opeens anders? Als iemand me dat wil uitleggen, graag! Dat komt misschien een beetje lüllig over, maar ik ben oprecht benieuwd naar die redenatie. :)

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:42

vuurneon schreef:
En wat als moeder dusdanig in gevaar komt door de zwangerschap dat ook haar leven op het spel staat?
Ja ook daardoor worden zwangerschappen afgebroken, kindje is gewenst maar het lichaam accepteert het niet.
Hoe staan de anti abortus mensen daar tegenover?

daar ben ik wel voor.

nouu, amen!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:43

appelmoes, die vraag stel ik ook wel eens, waarom dan wel...leven = toch leven?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:46

BaileyMix schreef:
HarriesHorse schreef:

Zozo... Nogal hoog in je bol van het menselijk ras >;)

Nou sorry hoor. Maar bij mij gaat een mens echt voor := Maar als ik moest kiezen tussen arbortus of een plofkip, dan gaat de plofkip voor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:47

Ik zou nu ook geen kindje kunnen dragen, mijn medicatie kan zorgen voor vreselijke afwijkingen (en dan heb ik het over meerdere pillen die slecht zijn voor de ontwikkeling van kinderen en Basso.uut niet mogen worden gebruikt) dus houden is voor mij geen optie als ik zwanger ben. Ik heb die medicatie nog hard nodig om mijn leven goed te houden!

En tja, in een ideale wereld is anticonceptie ook 100 procent betrouwbaar :j

(ben serieus als het om anti conceptie gaat, ben sowieso erg medicatietrouw dus kans is erg klein)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:48

Ik heb een andere vorm van anticonceptie gekozen omdat ik zo vergeetachtig was met de pil....

Ik heb geen gegronde redenen om geen kind te willen...heb het financieel goed, goede relatie, koophuis, goede baan, etc...Maar ik heb er gewoon geen zin in...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:50

Geen zin is voor mij een gegronde reden hoor, want een kind opvoeden is wel een behoorlijke taak en dan is 'zin erin hebben' wel erg belangrijk :=

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:53

Ik vind ook dat er goede redenen kunnen zijn om deze ingrijpende beslissing te maken. (ernstige afwijkingen, ongewenste zwangerschap na verkrachting, tienerzwangerschappen enz enz) maar abortus mag volgens mij ook nooit als noodgreep worden toegepast omdat met geen goede voorzorgsmaatregelen heeft getroffen om zwangerschap te voorkomen. Helaas vind ik dat dat nog veel te vaak gebeurd. Iedereen heeft er zo z'n mening over en dat kan per geloofsovertuiging ook weer verschillen. Ik heb er alle respect voor. Ik heb alleen geen respect voor mensen (jongeren) die erop los seksen en niet nadenken over de gevolgen. (het niet weten vind ik anno 2012 een slap excuus, sla de Tina of de hitkrant open en je weet het al, het zou me niet eens verbazen als je er in de Penny al over kan lezen...) Daarnaast is abortus niet niets... jaren later kan het toch nog psychische problemen geven. Kortom ik ben geen voorstander maar ook geen tegenstander, ik kan me ook heet goed inleven in (sommige) argumenten van de tegenstanders.
Ik weet niet of je zelf voor de keuze staat... veel wijsheid en kijk ook eens of er nog andere oplossingsmogelijkheden zijn. Sterkte