Stemwijzer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:29

Electra63 schreef:
Wat betreft het aantal werkelozen, dit kan je natuurlijk niet alleen Rutte (VVD) aanrekenen.

Dat is niet alleen hem aan te rekenen, maar hij heeft (voor zover ik na kan gaan althans) geen enkel initiatief gezien op welk terrein dan ook getoond om er iets aan te doen. Ik kan geen enkel initiatief bedenken wat daadwerkelijk getracht heeft om de situatie te veranderen, niet van hem en niet van een van zijn ministers. Ik heb hem ook nog geen enkel concreet idee horen opperen om in de toekomst iets te veranderen. Niet aan de werkgelegenheid, niet aan de economische crisis (al helemaal niet aan de oorzaken van de economische crisis), niet aan de zorg.

Juist als grootste regeringspartij ben je in de positie om iets te ondernemen en dat is in geen enkel opzicht gebeurd. Wat dat betreft zou ik dus ook niet weten waarom een paars kabinet een goed idee zou zijn, vooral niet omdat de VVD dan weer de grootste partij is. Dat verandert dan toch niets structureels?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:35

Stephanie_M schreef:
purny schreef:
Kabinet Rutte heeft voor 510.000 werklozen in NL gezorgd, heeft ervoor gezorgd dat NL nog meer in tweeën is gespleten en nu gaat hij misschien opnieuw regeren? WORD WAKKER NEDERLAND! Deze man mag dus nooit meer aan de macht komen. Laat Pinokkio lekker gaan rentenieren.

Uhhmm even kijken SP... Komt er eigenlijk op neer dat ze geld willen weghalen bij de mensen die hard werken (vaak eigen bedrijf hebben), bedrijven gaan falliet en mensen komen zonder werk te zitten. En dan moeten we nogggg meer geld betalen aan mensen die op hun gat zitten, makkelijk werk kunnen vinden maar zich er te "goed" voor voelen en vervolgens ook een paar 1000 per jaar wegroken ofzo? Volgens mij is het nuttiger om er voor te zorgen dat bedrijven t goed blijven doen, beter voor werkgelegenheid;).

Hoe weet je dat zo zeker? Of is dit gewoon omdat Rutte het zegt? Die zegt namelijk wel meer wat niet klopt, zie mijn post met statjes erin, daar kun je gewoon zwart op wit feiten lezen dat linkse kabinetten minder geld uitgeven dan rechtse kabinetten. En toch blijft Rutte roepen dat links geld over de balk gooit.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:41

Trouwens: die 1000 euro per jaar krijgen ze straks toch gewoon van Rutte? Over cadeautjes gesproken :)

Rinske, dit is ook een lezenswaardig artikel: Is Rutte niet gewoon onze Romney?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:56

Bij mij is alles een beetje vaag:

stemwijzer

1. PVV
2. SP
3. CDA

Stem tracker
1. SGP
2. PVV
3. SP

3FM
1.CDA
2. VVD
3. lijst 17

Pvv ga ik echt niet op stemmen.
Word denk ik SP?
maar heb me helemaal nog niet in de programma's verdiept. En 3fm wijkt wle erg af geen idee dus nog

Straks moeten verschillende partijen toch weer coalitie vormen en dat veranderen de meningen toch weer.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 26-08-12 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:57

Mooi stuk inderdaad Shadow! Want ik kan behalve de 130km/u regel ook niks bedenken dat het kabinet heeft gedaan de afgelopen paar jaar. Waar zijn de feiten/voorbeelden over het oh zo goede ( :') ) beleid voor het aanzwengelen van de banenmarkt, huizenmarkt, zorg etc. etc. etc.? Ik zou graag voorbeelden willen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 16:15

Stephanie_M schreef:
purny schreef:
Geen langstudeerboete, geen afschaffing van de stufi voor hbo, een inkomensafhankelijke ziekenfonds en vooral geen marktwerking in de zorg!

Als dat alles is waarmee je bepaald waarop je stemt...

Dat zijn voor mij belangrijke punten waar ik mee stem.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 16:16

De SP wil teveel inspraak geven aan allerlei mensen (Zie SP.nl): bij de Pensioenfondsen, grote bedrijven, in wijken, daar geloof ik niet in, ondanks slechte prestaties. Ik moet er toch niet aan denken, dat Henk en Ingrid inspraak krijgen in bepaalde zaken of bedrijven.
En het verhaal van de SP over de EU is net zo populistisch als het verhaal van de PVV over de EU.
Je kan er niet zomaar uit, de bijdrage kan niet zomaar lager, een boete kan je niet zomaar weigeren te betalen enz. De (economische) gevolgen zijn niet te overzien. Kort samengevat, ik ben niet zo van de lange lappen tekst. :D

En waarom weer Paars? Onder Paars ging het(redelijk) goed met Nederland. In Nederland moeten altijd compromissen gesloten worden, dan lijk mij een compromis tussen VVD en PvdA en een andere partij een mooi gemiddelde uitkomst geven.
Met een geheel links kabinet, komen de lasten teveel op de middenklasse en bedrijven te liggen en ook dat is geen eerlijke verdeling in mijn ogen. :D En ook niet altijd mogelijk.

Dat stuk Rutte = Romney is erg leuk :D ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 16:22

Rutte heeft het voor mij gewoon heel erg verkloot. Een grotere armoede in Nederland, een verhoging voor het eigen risico naar 350 euro, minder werk omdat werkgevers minder te besteden hebben en ga zo maar door. Dat zijn allemaal dingen die Nederland gewoon totaal in tweeën gesplijt hebben. De rijkere voor de rijke mensen en de minder bedeelde mensen kunnen gewoon in de plomp zakken. De chronisch zieken, ouderen en gehandicapten worden allemaal gepakt op het feit dat ze ziek, oud en minder zijn. En dan vooral een langstudeerboete waarmee is ingestemd in het kunduz akkoord. SP kwam bij mij tot 2 keer toe uit de stemwijzer en deze kies ik gewoon ook.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 16:28

3FM
1 GroenLinks
2 PvdD
3 PvdA

Stemwijzer
1 GroenLinks
2 PvdA
3 PvdD

Kieskompas
1 PvdA
2 GroenLinks
3 PvdD

Ik zie een rode draad :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 16:29

Stephanie_M schreef:
purny schreef:
Geen langstudeerboete, geen afschaffing van de stufi voor hbo, een inkomensafhankelijke ziekenfonds en vooral geen marktwerking in de zorg!

Als dat alles is waarmee je bepaald waarop je stemt...

Dat is al veel meer dan de gemiddelde kiezer op b.v. de PVV

Die zeggen hij brengt het zo goed, maar wat dat weten ze niet eens. IK vind het heel plausibel als je stemt op de partij die de zaken die jou aan het hart gaan, dat is gewoon een keuze

purny

Re: Stemwijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 16:39

Ik stem echt op partijen waar ik voor sta. De punten die zij aangeven vind ik belangrijk en daar gaat mijn stem ook heen. Beetje logisch toch? Lijkt mij vrij normaal.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:01

purny schreef:
Ik stem echt op partijen waar ik voor sta. De punten die zij aangeven vind ik belangrijk en daar gaat mijn stem ook heen. Beetje logisch toch? Lijkt mij vrij normaal.

In jouw geval, zou ik ook SP stemmen :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:06

Andere jaren werd er altijd een topic geopend met: "wat stem jij?" Met een Poll.
Misschien kan iemand weer zo'n topic openen, dan kunnen we zien of Bokt gelijk loopt met de Polls op TV? :D

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 19:44

Electra63 schreef:
Andere jaren werd er altijd een topic geopend met: "wat stem jij?" Met een Poll.
Misschien kan iemand weer zo'n topic openen, dan kunnen we zien of Bokt gelijk loopt met de Polls op TV? :D

Ja, dat lijkt me ook wel wat. En dan meteen ook een poll met je favoriete coalitie.
Ik kan dat niet, heb geen flauw idee hoe je een poll moet maken :o

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:03

Kom maar op met dat debat :=

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:07

Nou ik zit klaar voor het debat.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:21

Ik ook!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:22

Oh dear, Wilders hoopt dat het een pittig debat wordt. Dat wordt weer schreeuwen vrees ik....

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:23

Ja daar ben ik ook bang voor :=

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:25

Ik geloof niet dat ik echt in de stemming ben voor een debat, ik lees de samenvatting morgen wel. Maar het is wel echt heel grappig dat het CDA niet komt bij een debat met de lijsttrekkers van de grootste partijen :)

http://www.nu.nl/nieuws/2893303/liveblo ... j-rtl.html
Met commentaar als 'korte hese zinnen'... :=
Ik denk dat we het volgende debat door Mart Smeets moeten laten verslaan.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:30

Lekker door elkaar heen praten :P

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:30

Zo irritant dat Wilders niemand uit laat praten, bah.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:32

Volgens de Stemwijzer is PVV de partij voor mij. Heb het net aan mijn ouders voorgelegd om te kijken wat zij ervan vinden, maar die waren het er niet zo mee eens.
Toch, het blijft mijn stem en ze komen op vele vlakken met mij overeen... Ik ga even nadenken. :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:38

Mowoah: ik zou zeker ook kijken of je je kunt vinden in wat Wilders en de PVV de afgelopen jaren hebben gedaan en bereikt. Een lijst met standpunten is makkelijk te maken, maar het gaat er natuurlijk ook om wat ermee gebeurt.
(En kun je je vinden in een partij waar duidelijk meer dan gemiddeld mensen rondlopen die aangehouden of veroordeeld zijn wegens agressie of fraude?)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:43

Wat betreft Europa. Ik weet weer waarom ik niet op Wilders wil stemmen (het persoonlijk aanvallen, mensen niet uit laten praten en geheel uit de EU stappen is wat mij betreft ook niet bespreekbaar).
Ik denk dat een sterk Europa niet kan zonder bevoegdheden over te dragen zoals Rutte dat wil en ik denk ook niet dat de zuidelijke landen het bankenprobleem zelf kunnen oplossen zoals Roemer zegt. Dus wat mij betreft 1-0 voor Samson. :j