Shadow0 schreef:Een 10-jarige mag gedoseerd met het echte leven in aanraking komen - maar ik zou een 10-jarige niet zomaar bloot willen stellen aan de heksenjachten die er soms zijn als er foto's geplaatst worden van iets wat naar de strengste boktnormen Sielugh of Guhvaarluk gevonden wordt. Dat is zo bot, zo heftig, ik geloof niet dat dat goed is voor kinderen. Ook kan ik me wel voorstellen dat kinderen van een jaar of 10 nog niet zo goed raad weten met de heftige verhalen over mishandeling en misbruik die soms op LZP/MW geplaatst worden, en ook de fake schaduwaccounts (over ernstige situaties en levensbedreigende ziektes, maar fake) is niet iets waar ik een kind ongestoord in rond zou laten struinen.
En de meeste 10-jarigen zullen het niet lezen (want saai), maar er zijn er ook die wel alles lezen, en dat is toch best wel heftig en emotioneel en daar hebben kinderen toch nog wel een beetje steun bij nodig. Die ze niet altijd zelf zullen vragen.
Helemaal mee eens hoor! Maar dat is soms ook het lastige van gespreken in zo'n topic je laat een paar woordjes weg en het komt wat anders over dan dat je in werkelijkheid bedoelt. In mondelinge discussies kun je sneller en makkelijker toelichten.