Vanavond op tv: "Ik kan verliefd worden op kinderen van 8"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:56

SaskiaKa schreef:
Toen mijn zoon werd geboren heb ik hem beloofd dat ik hem altijd zou beschermen. Als ik weet dat een pedofiel in zijn buurt is (ook al heeft hij nog niets met die gevoelens gedaan) dan zal deze verdwijnen. Goedschiks of kwaadschiks.

Dit vind ik behoorlijk ziek. :oo Gelukkig ben ik niet zo, anders zou ik ook zorgen dat mensen met zulke gedachten tov van onschuldige mensen goedschiks of kwaadschiks verdwijnen.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:57

sallandval schreef:
het is jammer dat het niet lukt om dit onderwerp zonder emotie te bekijken, want juist die emotie zorgt voor escalatie.

Volgens mij zou de enige oplossing van pedoseksualiteit liggen in acceptatie van het fenomeen. Als een accepterende partner zou zeggen: "schat al fantaseer je je suf in bed over dat ik een kind zou zijn of dat je zelf een kind bent, al schrijf je er duizend erotische gedichten over, al teken je mangaboeken vol: zolang je je fantasieën bij ons in de huiskamer houdt en er mij niet mee lastig valt hou ik zielsveel van je." was er volgens mij niets aan de hand, al was het maar omdat de seksualiteit dan gewoon geuit kon worden.

sorry hoor, maar vind je dat nou echt?? ik zou mijn partner compleet t bed en t huis en waarschijnlijk ook van de wereld af slaan als ik er ooit achter zou komen dat hij die gedachte had.. gatver!!
laten we het even aansporen... pffff...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:57

DaniBanani schreef:
Dat dus. Het is jouw interpretatie, ik heb eveneens totaal niet de indruk dat gummie dat rechtvaardigt. Maar een leven duurt heel lang, en verzieken is een heftig woord. Een dergelijke ervaring zal iemand zonder twijfel schaden, en het slachtoffer zal die ervaring levenslang meedragen, veerkrachtig of niet. Maar persoon A zal 30 jaar later nog steeds wantrouwend zijn naar mannen en persoon B allang niet meer. Dan is het leven van persoon A flink meer verziekt dan dat van persoon B.

Iedereen is daar inderdaad anders in...niet alle slachtoffers zijn voor het leven beschadigd.
Ik ken er persoonlijk 2 die daar geen hinder van ondervinden...waarom weet ik niet iedereen is daar denk ik ook verschillend in.

1 = slachtoffer van Benno L, ze wordt nu nog enthousiast als ze ze naam hoort en ze zou zo weer met hem gaan zwemmen (terwijl er walgelijke videobeelden van zijn :r )
1 is een vriend van mij en die geeft toe dat hij het zelfs prettig vond dat een man aan hem zat/handelingen verichtte (hij was 9, alhoewel hij nu homo is dus misschien verklaart dat het eea :P )

Nogmaals ik keur het niet goed dat een vent/vrouw aan minderjarigen zit, dat is idd walgelijk :r _-:( maar puur om even aan te geven dat niet iedereen erdoor beschadigd is/blijft!

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:58

Skygirl schreef:
SaskiaKa schreef:
Toen mijn zoon werd geboren heb ik hem beloofd dat ik hem altijd zou beschermen. Als ik weet dat een pedofiel in zijn buurt is (ook al heeft hij nog niets met die gevoelens gedaan) dan zal deze verdwijnen. Goedschiks of kwaadschiks.

Dit vind ik behoorlijk ziek. :oo Gelukkig ben ik niet zo, anders zou ik ook zorgen dat mensen met zulke gedachten tov van onschuldige mensen goedschiks of kwaadschiks verdwijnen.

dat is ziek?? en de gedachte aan een kind n**ken niet???? dit is de wereld op zn kop hoor!
ik ben het volkomen met SakiaKa eens, ik denk er net zo over en het is dezelfde belofte wie ik mijn kinderen heb gedaan.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:59

@ Newmom: wat ze zegt is dat als je iemand om gedachten al zou laten verdwijnen, dan zouden mensen jou ook laten verdwijnen om jou gedachte iemand te laten verdwijnen.... Dat is volgens mij het punt dat ze wilde maken. En daarmee geeft ze aan dat het een beetje meten met 2 maten is.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:59

Ik vind het jammer dat het nu een beetje 'emotiepraters' tegen de 'nietemotiepraters' lijkt te worden. Probeer een beetje respect voor elkaar op te brengen, wat een ander ook denkt.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:00

Dat ze er geen hinder van ondervinden wil niet zeggen dat ze er geen trauma aan over hebben gehouden.. een kind heeft net als iedereen een overlevingsmechanisme, dat schakelt in bij deze gebeurtenissen omdat er anders niks meer van het kind over blijft..

Lieffiefi

@ Gummi, je hebt PB.

Newmom & Saskiaka, Ik sluit me bij u aan :)

Kahawa

DaniBanani schreef:
Maar de crux is nu net dat jij niet wéét of die pedofiel in zijn buurt is want die pedofiel durft dat aan niemand te vertellen. Misschien loopt hij wel op de basisschool, of bij de oppas, of de crèche, of is het je buurman. Slaap lekker..

Bovendien lees je mij verkeerd. Het is juist de bedoeling dat deze mensen gaan praten over hun verlangens vóór ze ernaar handelen, zodat ze begeleiding krijgen in het beheersen van impulsen - juist om te voorkomen dat ze hun gedachten tot uitvoer brengen. Als ze er niks over durven zeggen uit angst om gelyncht te worden, krijgen ze zéker geen hulp en groeit het risico dat ze de fout in gaan.

Inderdaaad. -O-

Daarom vind ik het beleid in sommige Staten van de VS ook niet goed, want doordat het ook gecontroleerd moet worden komen er al gauw mensen achter dat er een pedofiel in hun buurt woont. Daar heb je gewoon hele heksenjachten.

En dat moet je niet hebben, want zie bovenstaand.

newmom schreef:
Skygirl schreef:

dat is ziek?? en de gedachte aan een kind n**ken niet???? dit is de wereld op zn kop hoor!
ik ben het volkomen met SakiaKa eens, ik denk er net zo over en het is dezelfde belofte wie ik mijn kinderen heb gedaan.

Ik ga geen onderscheid maken wat zieker is... vind het gewoon allebei ziek.

Dani

Newmom, ook mensen die zelf misbruikt zijn kunnen hier objectief naar kijken. Jij niet, maar een ander weer wel.

Sterker nog; ik 'ken' een man die is veroordeeld voor misbruik van een 15-jarig meisje een aantal jaar geleden. Die man werkt nu op een basisschool voor kinderen met problemen. De school weet ongetwijfeld niks van zijn veroordeling af. Maar zijn recidivekans is laag ingeschat, en dit zijn kinderen van een andere leeftijd, nog weer een stuk jonger. Dus kies ik ervoor deze school niet in te lichten, omdat ik niet geloof dat deze man bij déze kinderen de fout in zou gaan. Ik wil hem niet zijn baan afnemen, uitsluitend omdat hij ooit die fout heeft gemaakt.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:01

Colorado schreef:
Ik vind het jammer dat het nu een beetje 'emotiepraters' tegen de 'nietemotiepraters' lijkt te worden. Probeer een beetje respect voor elkaar op te brengen, wat een ander ook denkt.

Ik denk niet dat dat per definitie slecht is. We kunnen van elkaar leren en zien elkaars standpunten erin

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:02

gummie schreef:
@ Newmom: wat ze zegt is dat als je iemand om gedachten al zou laten verdwijnen, dan zouden mensen jou ook laten verdwijnen om jou gedachte iemand te laten verdwijnen.... Dat is volgens mij het punt dat ze wilde maken. En daarmee geeft ze aan dat het een beetje meten met 2 maten is.

ik begrijp wat ze zegt, maar iemand wie zulke gedachte heeft is gewoon een bedreiging, een grote ook nog, voor de samenleving, voor onze kinderen.. en mijn gedachte zijn daar natuurlijk niet mee te vergelijken, want iemand die normaal functioneert en respect heeft voor een ander, helemaal voor de onschuld van kinderen zou ik nooit kwaad doen natuurlijk, op geen enkele manier.
dus zeggen dat omdat ik iemand achter slot en grendel wil voor zijn gedachte,hij of zij hetzelfde met mij zou mogen doen slaat natuurlijk kant noch wal.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:03

Alleen jammer dat je die belofte nooit waar kan maken, daders zijn overal en zijn vaak bekende van het kind/familie en zijn vaak heel slim in hun werkwijze/manipulaties tov zowel ouders als kind!

Meestal is de dader een familielid, iemand van de sportvereniging, school, oppas iod...
stop ze maar eens als je niet weet wie het is en geen signalen oppikt als ouder zijnde! Want daarom gebeurt het nog zo vaak!

Daarom beter bespreekbaar maken en hulp aanbieden, voorkomen is beter als genezen!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:04

Lieffiefi schreef:
Colorado schreef:

Ik denk niet dat dat per definitie slecht is. We kunnen van elkaar leren en zien elkaars standpunten erin

Natuurlijk, maar er wordt zo nu en dan wel érg heftig en respectloos gereageerd. Dat lijkt me niet nodig.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:05

DaniBanani schreef:
Newmom, ook mensen die zelf misbruikt zijn kunnen hier objectief naar kijken. Jij niet, maar een ander weer wel.

Sterker nog; ik 'ken' een man die is veroordeeld voor misbruik van een 15-jarig meisje een aantal jaar geleden. Die man werkt nu op een basisschool voor kinderen met problemen. De school weet ongetwijfeld niks van zijn veroordeling af. Maar zijn recidivekans is laag ingeschat, en dit zijn kinderen van een andere leeftijd, nog weer een stuk jonger. Dus kies ik ervoor deze school niet in te lichten, omdat ik niet geloof dat deze man bij déze kinderen de fout in zou gaan. Ik wil hem niet zijn baan afnemen, uitsluitend omdat hij ooit die fout heeft gemaakt.

dit begrijp ik dus echt niet. In mijn ogen zou je direct melding moeten maken, want ook hier gok je met kinderlevens.. ik vind het te gek voor woorden! sorry.
waarom zou zo iemand ooit nog met kinderen mogen werken?? omdat jij hem vertrouwd??? als hij zich ooit weer vergrijpt sla jij jezelf voor je kop omdat je er geen melding van hebt gemaakt.
domme gok..

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:07

Citaat:
Natuurlijk, maar er wordt zo nu en dan wel érg heftig en respectloos gereageerd. Dat lijkt me niet nodig.

Waar is het respectloos dan?
Er zijn geen persoonlijke aanvallen hier. Er wordt fel gereageert, dat is niet perse respectloos. -O-

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:08

Newmom: Maar is dat zo? Is de kans dat hij een kindje van 8 misbruikt aanmerkelijk groter dan die van de andere medewerkers op die school? Ik denk namelijk van niet.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:09

Lieffiefi schreef:
Er zijn geen persoonlijke aanvallen hier. Er wordt fel gereageert, dat is niet perse respectloos. -O-

Zeggen dat iemand 'ziek' is of zieke gedachten heeft vind ik respectloos.
Laatst bijgewerkt door Colorado op 25-05-12 12:12, in het totaal 2 keer bewerkt

newmom

Re: Vanavond op tv: "Ik kan verliefd worden op kinderen van 8"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:10

aan seks (denken) met een kind (doen) vind ik nog veel respectlozer.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:10

Colorado schreef:
Lieffiefi schreef:

Zeggen dat iemand 'ziek' is of zieke gedachten heeft vind ik respectloos.

Ik blijf erbij dat ze ziek zijn, ja dat zeker.
En de gedachten zijn niet bepaald gezond.

Dat mag je respectloos vinden, maar het is geen aanval op iemand hier, binnen bokt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:11

Lieffiefi schreef:

Mensen veroordelen en zelfs op willen laten sluiten (of erger) zonder dat ze iets misdaan hebben, is toch behoorlijk respectloos.

newmom

Re: Vanavond op tv: "Ik kan verliefd worden op kinderen van 8"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:13

ik vind pedo zijn al een misdaad op zich.. waarom zou ik jegens zulke idioten respectvol moeten zijn?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:13

newmom schreef:
ik vind pedo zijn al een misdaad op zich.. waarom zou ik jegens zulke idioten respectvol moeten zijn?

Hier gaat het dus mis.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:14

Omdat het ook mensen zijn, mensen die er niets aan kunnen doen dat ze die voorkeur en/of gedachtes hebben en mensen die nog niets misdaan hebben.
Laatst bijgewerkt door Colorado op 25-05-12 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:14

Misschien is het zinvol de discussie op het onderwerp te houden, in plaats van persoonlijke uitleg over wat eenieder al dan niet als respectloos ziet. :)
Maar als een gedachte/fantasie als misdaad wordt bestempeld valt er weinig te discussiëren, behalve dat daarmee de halve wereldbevolking ongetwijfeld misdadiger is.