papagroom schreef:Het wordt hier steeds meer een anti kernenergie topic.....en dat terwijl kernenergie in principe een mooie schone,maar gevaarlijke manier van energie opwekken is.
Beter is het dus om uit te vogelen,hoe dit veilig te doen......het zou toch geweldig zijn,,,,allemaal van die mooie schone,en liefst ook veilige centrales.....overigens zit het veiligheids risico hem voornamelijk in de grootschaligheid....immers in de scheepvaart wordt al jaren gebruik gemaakt van kernenergie,denk maar aan ijsbrekers duikboten etc....kern energie heeft vele voordelen,alleen de veiligheid blijft een zorgen kindje,dus wees niet tegen,maar voor mits....
Afgezien van het feit dat je een andere definitie van "schoon" hanteert dan ik, lost dit probleeem zichzelf (net als dat van de verrvuilende fossiele brandstoffen) vanzelf op; Met het exponentieel stijgende globale energieverbruik raakt de voorraad uranium óók snel op.
Ik begrijp ook niet goed waarom jouw redenatie leidt tot "wees voor mits" (mits wat?).
Wat jij blijkbaar ziet als een onbelangrijk detail, het gebrek aan veiligheid, vind ik behoorlijk zwaar wegen...