eigen risico bijna verdubbeld in 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: eigen risico bijna verdubbeld in 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:36

Laten we alles wat de staat geld kost inkomensafhankelijk maken. TOPIDEE. Met name als je idd Jan modaal bent of daaronder. Dan beaam je dat natuurlijk gelijk. Laten we eigenlijk heel NL. Gelijk maken; allen dezelfde uniformen?

Anoli

Wildgirl schreef:
maar de meeste berichten hier maar ook elders van klagende mensen zijn niet afkomstig van full time carriere tijgers die rustig weken van 60 uur draaien :n
Nee, 90% werkt part-time, heeft kinderen,dure hobbies,paarden en whatever en ziet klagen als een nationale volkssport, dat is hetgeen wat mij dan even dwars zit....

@Nicolletje, niet mee eens, 70% gaat naar de dokter bij iedere scheve wimper die ze zien, stukje aandacht heet dat. Een vriend van mij is huisarts en die krijgt per dag ongeveer 50% ''aandacht'' patienten die hun verhaal kwijt willen, en dat nog rustig toegeven ook :7

Op je eerste deel van je bericht wil ik zeggen: Niet iedereen is gezegend met een knap stel hersens... Niet iedereen kan dus een carrieretijger zijn. Mijn vader is vrachtwagenchauffeur, geen knap stel hersens al is ie in mijn ogen zeker niet dom op bepaalde gebieden. Hij werkt wel zo'n 60 uur in de week... Het is niet allemaal zo zwart-wit als dat het lijkt. Feit is wel dat mijn ouders dus niet op internet zitten en dit soort berichten plaatsen. Misschien dat daardoor het beeld van 90% parttimeklagers een beetje vertekend is?

En dan over je 70% gaat voor aandcht naar de huisarts... Leg mij dan eens uit waarom ik naar de huisarts moet komen (ik had gebeld of het wel nodig was, ten slotte had ik alleen maar een 3x zo dik been door een insectenbeet). Ik móest komen van de huisarts, dus ik kom met mn brave gedrag. Na 20 minuten wachten ws ik aan de beurt... dokter kijkt 7 seconden naar mijn been en zegt vervolgens "oh is niks, had je ook niet voor hoeven komen" :oo WTF??
Dan denk je mee te denken en niet voor iets onzinnigs naar de huisarts te rennen dus eerst even bellen en vragen of het nodig is dat ik kom en dan krijg je zo'n antwoord... Ben ik dan een aandachtsvrager??

Abiola

Als je de kinderbijslag afschaft, zijn de mensen waar jij het over hebt wel meer kwijt dan die 180 euro die ze nu per volwassene kwijt zouden zijn.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:38

Weet je, ik denk dat het nog niet eens zozeer om die 400 eigen risico gaat, maar de bezuinigingen in zn algemeen op wat vreemde vlakken mijn inziens..dat dit het de druppel van zorgen maken baart..met de btw voor ons de grootste zorg..en het geen recht hebben op iets..
Dus alles bij elkaar genomen, er gaat teveel veranderen opeens..iets waar ze al jaren eerder mee hadden moeten beginnen, beetje bij beetje, om het volk te laten wennen aan de veranderingen..maar niet zo huppa, alles tegelijk, die enorme veranderingen en imo met vreemde bezuinigingen..er worden maar wegen aangelegd, ontwikkelingslanden verder geholpen, geld pompen in andere landen, terwijl ons eigen land ook naar de filestijnen dreigt te gaan.
Omdat er jarenlang niets tot weinig gedaan is aan de staatsschuld en nu moet de burger daar opeens voor boeten..het ego van de regering is mijn inziens gewoon te groot geweest.

Er is geen duidelijkheid, dan komen er weer veranderingen, dan worden die weer teruggetrokken, dan gebeurd er weer wat en ook dat wordt weer ontkracht. Het heeft met het onveilige gevoel te maken die de regering de burger geeft..als mensen nu al nauwelijks rond kunnen komen (en dan heb ik het niet over dikke auto's, op vakantie gaan etc, maar gewoon de basisbehoeftes en zo nu en dan wat lekkers op tafel of je eens ziek durven melden als je echt ziek bent, want dan doe je niet met een nul uren contract..want elke cent heeft men nodig)..hoe moet dat dan straks voor bepaalde huishoudens? Dat is wat mij zorgen baart..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:39

En ga maar eens echt bezuinigen op ontwikkelingshulp. Veel plezier binnen Europa en binnen de VN. Je weet duidelijk niet echt waar je het over hebt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-05-12 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Amy77

Re: eigen risico bijna verdubbeld in 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:41

Nee, ik weet ook niet waar ik het over heb..maar alles minderen lijkt mij absoluut een goed plan, dan hoeft er niet op bepaalde vlakken meer bezuinigd te worden, maar overal wat op beknibbelen...dat hele EU gedoe was ik al tegen en dat bewijst dit maar eens..

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:45

Amy, die "ze" waar je het over hebt, dat zijn wij allemaal. Als we allemaal hadden gekozen voor politieke partijen die het terugdringen van het begrotingstekort als prioriteit hadden, dan was het probleem nu minder groot geweest. Je vergeet dat je er wel jaren van hebt meegeprofiteerd, van het oplopen van de staatsschuld. Nu moet de rekening betaald worden, en dat is niet leuk, maar het moet wel gebeuren. Net als wanneer jij bijvoorbeeld nu een auto koopt en die pas in 2013 moet betalen. Dat is nu leuk, maar in 2013 niet meer.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:47

Rowdine schreef:
En ga maar eens echt bezuinigen op ontwikkelingshulp. Veel plezier binnen Europa en binnen de
NAVO. Je weet duidelijk niet echt waar je het over hebt.

Nou leg mij het dan ook meteen maar uit,want ik snap er geen ruk meer van..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:48

Amy77 schreef:
Nee, ik weet ook niet waar ik het over heb..maar alles minderen lijkt mij absoluut een goed plan, dan hoeft er niet op bepaalde vlakken meer bezuinigd te worden, maar overal wat op beknibbelen...dat hele EU gedoe was ik al tegen en dat bewijst dit maar eens..

Sorry ik had het tegen pinda_dipje!

Zonder eu waren we trouwens nergens.
Doordat we import en export gezamenlijk kunnen regelen kunnen we concurreren met de wereld, dat is anders voor Nederland onmogelijk.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:52

Ja,de EU is heel goed voor Nederland...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:54

PortRoyal schreef:
Rowdine schreef:
En ga maar eens echt bezuinigen op ontwikkelingshulp. Veel plezier binnen Europa en binnen de
NAVO. Je weet duidelijk niet echt waar je het over hebt.

Nou leg mij het dan ook meteen maar uit,want ik snap er geen ruk meer van..

Je zou je erin kunnen verdiepen ;) Neem als voorbeeld de milleniumdoelen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:57

Oh absoluut Abiola..het is dan alleen zo makkelijk om te zeggen in mijn geval 'ik heb nooit op dergelijke partijen gestemt' ..das achteraf makkelijk praten natuurlijk, heb je zeker gelijk in.
In mijn geval heb ik de mazzel gehad daar idd van mee te profiteren, wel 40euro pm aan huurtoeslag en 36euro pm aan zorgtoeslag destijds..dat was dan ook het enige..ik huurde, dus de mazzel was dat alles voor me geregeld werd als iets stuk was..maar op dat huis heb ik ruim 7 jaar moeten wachten, op mn 27e woonde ik nog thuis..omdat er geen woningen waren..toen was het al crisis met woningnood..met als gevolg dat mijn vader destijds gekort werd op een hoop dingen van zijn huis..omdat er opeens 2 mensen woonden en hij dus meer moest gaan betalen (logisch, begrijp me niet verkeerd), maar hij leefde net iets onder minimum en ik volgde destijds een studie met een bijbaantje..reken maar uit..
Verder nooit iets op afbetaling, op lening, geen koophuis etc..leef(de) van minimum inkomen en gewoon ben erg creatief met geld...goddank..maar die creativiteit wordt wel moeilijker, steeds moeilijker met die keuzes..het leven moet nl ook nog leuk zijn he en niet alleen maar zorgen hebben..

Ik weet het, is makkelijk praten..

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:04

Kom op zeg,zelfs al doe ik erg mijn best,dan kan ik sommige dingen nog niet begrijpen. Ik denk dat ik niet de enige ben die er zo langzamerhand sch**tziek van word. Ik vind dat er wel degelijk veel bezuinigd kan worden op ontwikkelingshulp,en die eeuwige kontkruiperij naar de EU,daar kots ik op. Schandalig gewoon hoe we in dit land uitgemolken worden. En op welke partij je ook stemt,ze gaan achteraf weer fijn aan handjeklap doen,dus gemaakte beloftes verdwijnen als sneeuw voor de zon.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:05

citaat:het leven moet nl ook nog leuk zijn he en niet alleen maar zorgen hebben..

Duizenden mensen leven allang niet meer, maar proberen te overleven!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:07

PortRoyal schreef:
Kom op zeg,zelfs al doe ik erg mijn best,dan kan ik sommige dingen nog niet begrijpen. Ik denk dat ik niet de enige ben die er zo langzamerhand sch**tziek van word. Ik vind dat er wel degelijk veel bezuinigd kan worden op ontwikkelingshulp,en die eeuwige kontkruiperij naar de EU,daar kots ik op. Schandalig gewoon hoe we in dit land uitgemolken worden. En op welke partij je ook stemt,ze gaan achteraf weer fijn aan handjeklap doen,dus gemaakte beloftes verdwijnen als sneeuw voor de zon.

_/-\o_

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:07

Nou idd en dat is wat ik dus bedoel Gohya en ik vind dat ontzettend erg, in en in triest..we waren altijd een welvarend land..een land waar je toch wel trots op kon wezen, want alles was goed geregeld..er is alleen te hoog van de toren geblazen en nu is het misgegaan..
Er waren mooie akkoorden gemaakt bij de komst van de Euro..nou als je die nog eens naleest, ik weet niet wat ervan over is hoor..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:08

Ojajoh schreef:
PortRoyal schreef:

_/-\o_

Juistem _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:18

PortRoyal schreef:

Nee hoor, niks juistem wat hier gezegd wordt. We hebben een coalitie en een democratie. Dan krijg je dat nu eenmaal. Als je liever een dictatuur hebt raad ik je aan eens in Korea te gaan gaan. Daar is het namelijk veel beter.
Kots maar op de eu, en op de coalitie maar dan heb je er werkelijk waar geen kaas van gegeten.
En net als bij een coalitie ga je op eu niveau ook deals aan, zoals de milleniumdoelen. Water bij de wijn doen hoort nu eenmaal bij ons staatsbestel.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:19

Anoli schreef:
Wildgirl schreef:
maar de meeste berichten hier maar ook elders van klagende mensen zijn niet afkomstig van full time carriere tijgers die rustig weken van 60 uur draaien :n
Nee, 90% werkt part-time, heeft kinderen,dure hobbies,paarden en whatever en ziet klagen als een nationale volkssport, dat is hetgeen wat mij dan even dwars zit....

@Nicolletje, niet mee eens, 70% gaat naar de dokter bij iedere scheve wimper die ze zien, stukje aandacht heet dat. Een vriend van mij is huisarts en die krijgt per dag ongeveer 50% ''aandacht'' patienten die hun verhaal kwijt willen, en dat nog rustig toegeven ook :7

Op je eerste deel van je bericht wil ik zeggen: Niet iedereen is gezegend met een knap stel hersens... Niet iedereen kan dus een carrieretijger zijn. Mijn vader is vrachtwagenchauffeur, geen knap stel hersens al is ie in mijn ogen zeker niet dom op bepaalde gebieden. Hij werkt wel zo'n 60 uur in de week... Het is niet allemaal zo zwart-wit als dat het lijkt. Feit is wel dat mijn ouders dus niet op internet zitten en dit soort berichten plaatsen. Misschien dat daardoor het beeld van 90% parttimeklagers een beetje vertekend is?

En dan over je 70% gaat voor aandcht naar de huisarts... Leg mij dan eens uit waarom ik naar de huisarts moet komen (ik had gebeld of het wel nodig was, ten slotte had ik alleen maar een 3x zo dik been door een insectenbeet). Ik móest komen van de huisarts, dus ik kom met mn brave gedrag. Na 20 minuten wachten ws ik aan de beurt... dokter kijkt 7 seconden naar mijn been en zegt vervolgens "oh is niks, had je ook niet voor hoeven komen" :oo WTF??
Dan denk je mee te denken en niet voor iets onzinnigs naar de huisarts te rennen dus eerst even bellen en vragen of het nodig is dat ik kom en dan krijg je zo'n antwoord... Ben ik dan een aandachtsvrager??

Natuurlijk stel jij je niet aan als je zo behandeld bent door een HA, mijn bevriende HA heeft hier hele discussie's over met collega's en bijvoorbeeld verzorgingstehuizen.
Het zijn vaak ouderen die te pas en te onpas de HA bezoeken terwijl er niets aan de hand is, of het probleem al lang bekend is en behandeld wordt.
En natuurlijk, niet iedereen is zo begaafd als Einstein maar ook met een ''normale'' full time baan, en 2 verdieners indien het een gezin betreft kun je best leuk leven als je, je keuzes maar toespitst op je mogelijkheden.
Oftwel geen 3 weken Aruba maar 3 weken kamperen in Frankrijk, geen mercedes uit 2012 maar een ford uit 2005 etc

@ojajoh, jij hebt 2 banen, een kind en ook een man?
Of ben je een alleenstaande moeder?

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:23

Die doeleinden gelden alleen voor burgers want de zakenlui gaan lekker door met het verzieken van ons milieu omdat ze nog rijker willen worden. En gelijkheid voor man en vrouw? Haha, bepaalde volkeren in Europa doen daar niet aan mee,en dat doen ze over 1000 jaar nog niet. Nee,ik zie dat alles ,samen met vele anderen helemaal verkeerd! :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:26

PortRoyal schreef:
Die doeleinden gelden alleen voor burgers want de zakenlui gaan lekker door met het verzieken van ons milieu omdat ze nog rijker willen worden. En gelijkheid voor man en vrouw? Haha, bepaalde volkeren in Europa doen daar niet aan mee,en dat doen ze over 1000 jaar nog niet. Nee,ik zie dat alles ,samen met vele anderen helemaal verkeerd! :r

Pff ik mag hopen dat jij een glas azijn naar binnen hebt gewerkt en psychische hulp krijgt want je zal het erg zwaar hebben met je eigen negatieve gedachtes.

Zeg nu eens; wie van jullie werkt 80u per week en verdient daar ook naar en wie krijg een uitkering of is Jan modaal?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:27

@ wildgirl:
Ben het niet met je oneens, maar 3 weken aruba... daar kunnen wij alleen maar van dromen... 3 weken kamperen zit er niet eens in voor mn ouders. Die kamperen 10 dagen in NL of in duitsland net over de grens. En dat is hun vakantie.... ze hebben geen dure auto uit 2012... hij komt namelijk uit 2001...
Toch hebben we nog steeds de grootste lol met zn allen, genieten we van een keertje chinees halen en thuis opeten. Dus nee klagen wil ik (nog) niet, maar makkelijk is het niet om door te gaan....

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:28

Niks geen azijn naar binnen gewerkt, je wilt toch niet beweren dat het systeem werkt??? Sommige mensen hebben dubbele oogkleppen op..
Laatst bijgewerkt door PortRoyal op 04-05-12 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:28

PortRoyal schreef:

Joh wake up, er is nog niet eens échte gelijkheid tussen mannen en vrouwen hier in nederland...

voor hetzelfde beroep krijgt een man vaak meer salaris als een vrouw.... Hoezo gelijkheid??

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:29

@portroyal, vertel me eens, wat denk jij dat er gebeurt op financieel,economisch,religieus,infrastructureel en politiek vlak als we uit de EU zouden stappen?

Anoli, respect voor jou!! _/-\o_ (serieus, niet sarcastisch bedoeld hoor!)

Rowdine, ik werk meer dan full time, verdien boven modaal en leef daar ook naar