Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Doma_clasica schreef:Denken de mensen hier wel over hun eigen toekomst na als het kabinet weer links wordt?
Weer meer geld naar ontwikkelingshulp. Bevriezen van salaris, slecht pensioen enz. enz.
paix schreef:NatasjavE schreef:Ik maak ook gebruik van de stemwijzer hoor. Daarnaast lees ik nog wel het patrijprogramma van een aantal partijen
(SGP, CU en CDA iig niet daar stam ik onder geen beding op)
Mag ik vragen waarom je niet eens het partijprogramma van de CU zou willen lezen?
Het is namelijk wel mijn keuze en ik ben wel benieuwd naar de reden dat je deze partij zo slecht vind dat je het niet eens de moeite vind even te lezen waar zij voor staan?(Niet als aanval maar om eens van een andere kant een mening te horen)
SanderD schreef:vibabu schreef:Wat me opvalt is dat mensen vooral op personen stemmen....
Vind ik ook tot op een zekere mate logisch, met je stem geef je toch ook de lijsttrekker een bepaald vertrouwen, "jij mag het voor mij gaan doen". Dus naast het inhoudelijke verhaal moet een partij ook een capabel voorman hebben.
Daarom begrijp ik bijvoorbeeld ook niet dat het electoraat van de PVV in de peilingen niet drastisch is gekelderd. Ik kan me indenken dat mensen op inhoudelijke grond bij de vorige verkiezingen de PVV een kans wilden geven, maar na 1,5 jaar aanmodderen is wel gebleken dat Wilders, net als 'gewone politici', ook niet vies is verkiezingsbeloftes verbreken en A zeggen maar B doen. Dus ik snap niet waarom men hem nog 'anders' of 'bijzonder' vindt (behalve asociaal dan op gebied van landsvertegenwoordiging, vanuit mijn linkse roze bril, maar da's een ander verhaal).
geerke schreef:Cer schreef:Die g500 lijkt ook wel erg populistisch?
waarom is het woord populistisch een vloek?
Cer schreef:Die g500 lijkt ook wel erg populistisch?
purny schreef:Ik heb als keuze aangegeven dat ik het niet weet. Dit omdat ik eerst wil inlezen in de programma's. De partijen waar ik zoiezo niet op ga stemmen is PVV en VVD.
PVV zijn gewoon huichelaars en draven te ver door op de Islam. Begin me af te vragen of Geertje in zijn kinderjaartjes niet gepest is door een groepje islamieten.
VVD: Hebben heel NL naar de knoppe geholpen. Mark Rutte is een schijnheilige vent die niks beters te doen heeft dan de chronisch zieken, gehandicapten en ouderen te pakken.
Ik heb jaren SP gestemd, maar neig nu wel meer naar een andere partij bijvoorbeeld PVDA ofzo. Of misschien word het wel gewoon PVDD. Wie weet, alles staat open!
gummie schreef:Dat lijkt me wat te simplistisch voorgesteld, aangezien er kennelijk nogal wat mensen zijn met een afkeer van moslims en islam, die geen trauma hebben van het dragen van een hoofddoekje
Je gaat voorbij aan tendensen, sentimenten, sociologie, maatschappelijke verschijnselen, etc.
geerke schreef:Cer schreef:En waar lees je dat ik dit negatief bedoel?
In principe is populistisch volgens mij iets wat populair is, dus de massa aanspreekt.. Maar bijv. de PVV wordt beticht van inhoudsloze dingen. De G500 heeft een aantal goeie punten, maar nergens staat uitgewerkt hoe ze dat dan denken te gaan bewerkstelligen.. Dus ze spreken de massa aan met een aantal termen/kreten, ja.. en then what?Citaat:en je uitleg is positief?