Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gummie schreef:Heb het even opgezocht.
- Modaal inkomen = 33.000 euro per jaar.
- Chronische ziekten zijn: hart- en vaatziekten, ademhalingsziekten (astma/ COPD), kanker, diabetes, en gewrichtsaandoeningen. Daarnaast enkele psychiatrische aandoeningen.
- bejaard = 65+
- werkloos = geen betaald werk, en dat wel willen.
Nou zou ik graag willen weten of mijn 68-jarige vader, die COPD en jicht heeft, en een aandoening aan beide handen waardoor hij zijn vingers inmiddels niet meer kan strekken, waardoor hij eerder moest stoppen met werken, volgens jullie tot de zwakkeren onder de samenleving behoort, terwijl hij altijd in de hoogste belastingschaal heeft gezeten, in een vrijstaand huis woont met stallen en een zwembad, en 2 auto's voor zijn ruime garage heeft staan.
Of gaat het dan niet meer op.
gummie schreef:Heb het even opgezocht.
- Modaal inkomen = 33.000 euro per jaar.
- Chronische ziekten zijn: hart- en vaatziekten, ademhalingsziekten (astma/ COPD), kanker, diabetes, en gewrichtsaandoeningen. Daarnaast enkele psychiatrische aandoeningen.
- bejaard = 65+
- werkloos = geen betaald werk, en dat wel willen.
Nou zou ik graag willen weten of mijn 68-jarige vader, die COPD en jicht heeft, en een aandoening aan beide handen waardoor hij zijn vingers inmiddels niet meer kan strekken, waardoor hij eerder moest stoppen met werken, volgens jullie tot de zwakkeren onder de samenleving behoort, terwijl hij altijd in de hoogste belastingschaal heeft gezeten, in een vrijstaand huis woont met stallen en een zwembad, en 2 auto's voor zijn ruime garage heeft staan.
Of gaat het dan niet meer op.
woofie schreef:Waarom dan vooral bezuinigen op de gewone man en de zwakkeren?
Volgens het CPB hadden door het pakket vooral laagbetaalde werknemers en 65-plussers flink moeten inleveren in 2013. Zij zouden er 3,25 tot 4,25 procent op achteruit gaan.
Zijn zij soms de veroorzakers van de kredietcrisis? dacht het niet!! toch moeten zij het hardst lijden onder de bedachte oplossingen....
Lente schreef:Inderdaad Sarabande. Een groot deel van de Nederlanders vond Wilders altijd al een gevaar. In eerste instantie voor de nationale veiligheid maar nu is hij het zelfs voor de economische stabiliteit gebleken.
Die 'gewone man' en 'zwakkere in de samenleving' gaat er harder op achteruit nu hij de boel heeft laten klappen om zieltjes te winnen dan dat ze hadden gedaan als dit was doorgevoerd.
Hij laat niet alleen zijn eigen aanhangers maar heel Nederland stikken en ik sta ervan versteld dat er toch nog steeds aanhangers zijn die hem de hand boven het hoofd houden en roepen dat hij de zondebok is.
HolyPope schreef:Misschien moeten we wel terug naar het niveau van de jaren '70. Ik zou er direct voor tekenen want die heb ik nog redelijk bewust meegemaakt. Was een mooie tijd!
woofie schreef:[
Helaas leeft het gros van de Chronisch zieken en bejaarden op of onder bijstandsniveau.....
Maar ik hoor het al.....jij hoort bij de rijkeren dus zie je absoluut geen noodzaak om het voetvolk te ontzien...als het jullie maar goed gaat he??
Amy77 schreef:Ik heb niet op Wilders gestemt de vorige keer..maar moet eerlijk bekennen dat ik zijn actie een goede vind. Imo komt hij nu juist op voor de burger..mensen die jarenlang hard hebben gewerkt, toen de EU er nog niet was en die moeten nu lijden onder de eventuele bezuinigingen op de AOW..en dan denk ik aan mijn vader, die zijn huis dreigt te verliezen en als dit erdoor zou gaan, kan hij wel helemaal zn boeltje pakken..
Ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren, hoe dit verder zal verlopen..
Ik weet wel, heb op geen van de 3 partijen gestemt die nu aanwezig zijn.
woofie schreef:Als hij hierdoor een inkomen heeft dat grenst aan bijstandsniveau wel natuurlijk....
Maar zo te horen behoort jouw vader niet tot de grote groep sociaal zwakkeren...blijkbaar heeft hij in zijn werkende leven genoeg verdiend (of geërfd) om er nu zelfs met zijn chronische aandoening nog warmpjes bij te zitten!
Helaas leeft het gros van de Chronisch zieken en bejaarden op of onder bijstandsniveau.....
Maar ik hoor het al.....jij hoort bij de rijkeren dus zie je absoluut geen noodzaak om het voetvolk te ontzien...als het jullie maar goed gaat he??
Lente schreef:Ik ken veel mensen in de AOW leeftijd, waaronder mijn moeder die keihard gewerkt heeft haar hele leven. Zij komt nu minder makkelijk rond dan eerst maar ze gaat nog steeds minimaal eens per jaar op vakantie, is de laatste jaren in de VS, Cuba en China geweest.
Ik denk persoonlijk dat de mensen die in de problemen komen met hun AOW een bepaalde basis missen die de huidige regering niet te verwijten valt.
gohya schreef:Wilders intereseerd de ouderen echt niet, zijn intresse ligt bij de moslims en buitenlanders.
Wat hij nu heeft gedaan stond al vanaf het begin vast,dit was zijn hele plan.
Dat Rutte en Verhagen dit niet zagen? ik had ze toch slimmer in geschat.