Marjoow schreef:[edit]Overigens begin ik gewoon in het eerste jaar van deze opleiding hoorNiets vertragingsgeld
Dus 2 jaar vertraging ...... maar wel een ervaring rijker dus en idd een goede oplossing als je niet zeker weet wat je wilt.....
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marjoow schreef:[edit]Overigens begin ik gewoon in het eerste jaar van deze opleiding hoorNiets vertragingsgeld
moonsparkle schreef:ik heb ook de opleiding dierenverzorging gedaan en daar hoorden ook vakken bij als anatomie en voortplanting(genetica) en zoals eerder vermeld ook boekhouding. Wel vind ik dat er ook selecties gedaan mogen worden. Er zijn zoveel dierverzorgers en zo weinig banen. Daarbij verdiend t vaak zo slecht dat je net zo goed in de supermarkt kan werken. Ik heb dus best veel geleerd op de opleiding maar ik heb er toch spijt van omdat ik er nu niks mee kan en voor andere beroepen/scholen voegt t ook vrij weinig toe op je cv.
slimmerik schreef:Marjoow schreef:[edit]Overigens begin ik gewoon in het eerste jaar van deze opleiding hoorNiets vertragingsgeld
Dus 2 jaar vertraging ......
DendroFleur schreef:Ik vind niet dat een overheid moet gaan bepalen welke studies er gedaan mogen worden. Wel zou het goed zijn als er een max studenten komt, er toelatingseisen komen en als het nivo en de breedte zodanig is dat je er ook bij andere werkzaamheden iets aan hebt.
Op zich is het goed als iemand die anders zonder diploma van school gaat, nu een diploma behaald met een hobbystudie. Maar het is jammer dat iemand die wel goed kan leren een nivo lager gaat omdat ze graag de hele dag tussen de paarden zit.
kyrkelover schreef:Is het niet zo, zoals bij zovele studies tegenwoordig.
Dat het onderwijs wat gegeven wordt simpelweg zeer slecht is.
Oftewel leerlingen worden totaal niet fatsoenlijk opgeleid en ook geen kansen gegeven om zich te ontwikkelen. En zo worden er veel personen opgeleid waar je niets aan hebt.
Marjoow schreef:DendroFleur schreef:Ik vind niet dat een overheid moet gaan bepalen welke studies er gedaan mogen worden. Wel zou het goed zijn als er een max studenten komt, er toelatingseisen komen en als het nivo en de breedte zodanig is dat je er ook bij andere werkzaamheden iets aan hebt.
Op zich is het goed als iemand die anders zonder diploma van school gaat, nu een diploma behaald met een hobbystudie. Maar het is jammer dat iemand die wel goed kan leren een nivo lager gaat omdat ze graag de hele dag tussen de paarden zit.
Waarom vind je dat jammer? Deze zin slaat namelijk deels op mij. Ik heb een HAVO papiertje, maar ik wil tussen de paarden zittenMét dieren werken, en ik ben echt de enige niet met dit "probleem".
HBO is grotendeels management, en dat is jammer. Ik loop nu in een grote praktijk stage en de assistente's die daar rondlopen hebben het onwijs naar hun zin in hun baan. Dat is toch het belangrijkste?
Ik snap niet, waarom het bij zoveel mensen om een geldkwestie draait. Als je rijk wilt worden, moet je tandarts worden.
slimmerik schreef:Marjoow schreef:[edit]Overigens begin ik gewoon in het eerste jaar van deze opleiding hoorNiets vertragingsgeld
Dus 2 jaar vertraging ...... maar wel een ervaring rijker dus en idd een goede oplossing als je niet zeker weet wat je wilt.....
Anoli schreef:VonDutch schreef:Heb ooit een keer wekelijks op zo'n school een aantal maanden opdrachten moeten maken.
Voor mijn huidige studie, als snuffel-dagen ofzo..
Hallo dit is een muis, zeg maar met z'n allen; ''hallo muis''
Welke school was dit als ik vragen mag. Want dat soort dingen gebeurden echt niet in mijn tijd op Barneveld
DendroFleur schreef:Het gaat mij niet om geld en ook niet dat je liever in de praktijk werkt en daarom een ander nivo gaat doen dan je eigenlijk aan kan. We hebben bij ons op het werk ook een aantal mensen die universiteit hebben gedaan en nu een HBO-baan hebben met veel praktijk. Maar dan is het een bewuste keuze. Ik denk dat het vaak namelijk geen bewuste keuze is maar doen wat ze nu leuk vinden.
Ik heb zelf ook mijn opleiding gekozen door te kijken bij welke opleiding ik mijn favoriete vakken nodig had. Kwam zo op laboratoriumonderwijs. Kon vanaf de MAVO via een schakelklas naar het HLO maar dan werd er verwacht dat je leiding ging geven en dat is niets voor mij.
Liefste ga ik ook de hele dag met honden en paarden om maar weet ook dat ik geen hele dag stallen wil doen, rijden en lesgeven. Dan kan je beter een iets beter betaalde baan hebben zodat je paarden als hobby kan houden.
Als ze nu het MBO wat pittiger zouden maken dan kan je er ook na de HAVO terecht. Desnoods met wat extra cursussen om het te verzwaren. Krijg soms het idee dat het er om gaat om leerlingen binnen te houden, ze zo min mogelijk persoonlijk les geven en dan zo veel mogelijk laten slagen. Dat het dus vaak over geld gaat en niet over kwaliteit.
VonDutch schreef:Anoli schreef:Welke school was dit als ik vragen mag. Want dat soort dingen gebeurden echt niet in mijn tijd op Barneveld
MBO helicon Boxtel (toen der tijd)
Maar dat zal nu misschien wel beter zijn!
Air schreef:slimmerik schreef:Natuurlijk reageert jouw school zo Marjoow. Zij krijgen immers voor iedere leerling centjes van de overheid. Maar aangezien jij doorstudeert na deze opleiding is toch ook een teken dat je MBO niet genoeg vindt? En idd een prima overstap naar HBO maar daar had je ook vanaf de HAVO naar toe gekund.
Nu dus 1 jaar onnodige vertraging ..... à 10.000 overheidsgeld. En ik heb het over 1 jaar vertraging omdat je in 2de jaar instroomt op het HBO hè.....
Ik ben eerlijk gezegd benieuwd waarom iedereen over het geld zeurt. Of denk jij dat je een goedkope bejaarde wordt?
Anoli schreef:DendroFleur schreef:Het gaat mij niet om geld en ook niet dat je liever in de praktijk werkt en daarom een ander nivo gaat doen dan je eigenlijk aan kan. We hebben bij ons op het werk ook een aantal mensen die universiteit hebben gedaan en nu een HBO-baan hebben met veel praktijk. Maar dan is het een bewuste keuze. Ik denk dat het vaak namelijk geen bewuste keuze is maar doen wat ze nu leuk vinden.
Ik heb zelf ook mijn opleiding gekozen door te kijken bij welke opleiding ik mijn favoriete vakken nodig had. Kwam zo op laboratoriumonderwijs. Kon vanaf de MAVO via een schakelklas naar het HLO maar dan werd er verwacht dat je leiding ging geven en dat is niets voor mij.
Liefste ga ik ook de hele dag met honden en paarden om maar weet ook dat ik geen hele dag stallen wil doen, rijden en lesgeven. Dan kan je beter een iets beter betaalde baan hebben zodat je paarden als hobby kan houden.
Als ze nu het MBO wat pittiger zouden maken dan kan je er ook na de HAVO terecht. Desnoods met wat extra cursussen om het te verzwaren. Krijg soms het idee dat het er om gaat om leerlingen binnen te houden, ze zo min mogelijk persoonlijk les geven en dan zo veel mogelijk laten slagen. Dat het dus vaak over geld gaat en niet over kwaliteit.
Leiding geven op de HLO??
Ik volg nu zelf de opleiding Biologie en medische laboratoriumonderzoeken (voorheen was dit de HLO) en leiding geven is maar een heel klein deeltje wat je leert... en nog niet eens in het 1e jaar...
Je leert vooral te werken op het lab of in de researchkant, maar ook de research is niet veel leidinggeven hoor
DendroFleur schreef:Anoli schreef:Leiding geven op de HLO??
Ik volg nu zelf de opleiding Biologie en medische laboratoriumonderzoeken (voorheen was dit de HLO) en leiding geven is maar een heel klein deeltje wat je leert... en nog niet eens in het 1e jaar...
Je leert vooral te werken op het lab of in de researchkant, maar ook de research is niet veel leidinggeven hoor
Ik merk nu dat er voor labwerk vaak HLO gevraagd wordt. Dat was vroeger (20 jaar geleden) nog MLO. HLO was toen voor research en eerste analist.
Ik zie wel meer toekomst in de richting zorgboerderij mits je hiermee ook in een gewone zorginstelling terecht kan. Dus breed opleiden.
patatkraam schreef:Wat een onzin dat de politiek dat bepaalt. Straks houden we alleen nog maar een paar hoofdstudies over. Nee dan raakt die markt lekker verzadigd.