Meisje(13) pleegt zelfmoord door bangalijst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:06

knuffeldier schreef:
PrinceAmos schreef:
Als je de tweets van Livia ziet, kan je er toch wel makkelijk uithalen dat er iets meer aan de hand is dan alleen zn lijstje ?

vergeet niet dat kinderen hun ouders tegenwoordig ver vooruit zijn. Het zou me niet verbazen als haar ouders niet eens op de hoogte waren dat ze al twitter had, dat gebeurt vaak zat.

Goede relatie met haar ouders heeft ze dan :n .. Maar waarom ze op de banga lijst is gekomen ? Omdat ze het er zelf wss naar gemaakt heeft ? Die lijsten komen niet zomaar aanvliegen hoor..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:08

Ja ik besef wat ik zeg, anders zeg ik het niet :roll: We kunnen nu wel allemaal triest gaan doen dat het door zo'n lijstje komt, maar dat is gewoon onzin. Dat was gewoon de druppel, klaar.

Word eens tijd dat mensen minder gaan lopen neuzelen, minder zeuren, maar meer actie ondernemen en niet overal zo zwaar aan trekken. En dan bedoel ik niet dat het niet erg is, natuurlijk is het vreselijk. Ik zal natuurlijk ook nooit een grapje of iets erover maken tegenover de ouders, tenzij ik wéet dat ze dat kunnen hebben. Ik ken verschillende mensen die hun broer/zus/zoon/dochter/watanders hebben verloren en ja, met sommige maak ik daar grapjes over, maar ik weet ook echt wel bij wie ik dat niet moet doen. Omdat zij daar gewoon onwijs verdrietig van worden en dat is natuurlijk nooit mijn bedoeling.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:08

sorry, maar die 'insayno' is niet bepaald grappig, maar maakt veel te veel respectloze opmerkingen om zelf stoer te maken. zijn tweets gaan echt te ver, en dat is zeker wel respectloos.. walgelijk, dat dit soort mensen zo'n gebeurtenis gebruiken om weer wat populairder te worden.

arm meisje, op school was het door die bangalijst volgens mij ook een grote hel.. hopelijk komt er nu snel een einde aan, en worden daders ook gestraft.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:09

Mensen piepen wel anders wanneer ze echt eens van dichtbij een zelfmoord meemaken en daadwerkelijk niets in de gaten hadden.Dan zou je weten dat je zulke uitspraken echt NIET kunt doen!!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:10

PrinceAmos schreef:
Goede relatie met haar ouders heeft ze dan :n .. Maar waarom ze op de banga lijst is gekomen ? Omdat ze het er zelf wss naar gemaakt heeft ? Die lijsten komen niet zomaar aanvliegen hoor..

Welcome to the real world. :roll: Ik weet vrij zeker dat als er in 'mijn tijd' zulke lijsten waren geweest, ik er opgekomen was, al was ik maagd tot het huwelijk zo ongeveer. Het is maar net of ze je moeten hebben. En hoe raak je iemand? Door haar voor slet uit te maken. Dat blijkt maar weer.
Het kind was 13, kom op zeg.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:11

Hier heeft laatst een manege eigenaar zichzelf van het leven beroofd.. ;(

Ik vind het allemaal ontzettend triest en sneu voor de nabestaanden.
Wat moet er wel niet omgaan in iemand zijn hoofd, om tot zo'n beslissing te komen.. :n

Ik heb er geen woorden voor :x
Zelfmoord plegen vanwege een bangalijst.. Is wel.. apart..

Het is natuurlijk een sneu verhaal.. Maar het is ook wel een overdreven reactie..

GelbrichDDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:12

slimmerik schreef:
gelbrich_ schreef:
Maar eigenlijk denk ik dat er meer aan de hand is geweest dan alleen dat ze op zo'n lijst stond. veel sterkte voor iedereen die haar kende!

Dit is een aanname en kan erg kwetsend zijn voor de nabestaanden. Zou ik niet zomaar durven beweren in ieder geval. En zal trouwens door jou ook niet zo bedoeld zijn....

Sorry, nee dit is inderdaad niet kwetsend bedoelt! Ik bedoel, als ik het zelf zou meemaken zou ik me er niet druk om maken en gewoon doorlopen, maar ik snap dat anderen dit anders zullen interpreteren.
Laatst bijgewerkt door GelbrichDDH op 29-03-12 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:12

_Nancy schreef:

Het is natuurlijk een sneu verhaal.. Maar het is ook wel een overdreven reactie..

mee eens..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:13

Echt super dat er gelijk al allerlei aannamens uitgesproken worden, echt feest :D Dat zegt toch al wel iets over hoeveel moeite je doet om iemand te begrijpen. Mensen zijn gecompliceerde wezens.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:13

Nogal een uitspraak, 'een overdreven reactie'... Wie van ons was erbij en weet wat er allemaal speelde?

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:14

Bij mij op school heeft er ook een meisje door zo'n lijst zelfmoort gepleegt

BeeMed

PrinceAmos"
[quote="knuffeldier schreef:
PrinceAmos schreef:
Als je de tweets van Livia ziet, kan je er toch wel makkelijk uithalen dat er iets meer aan de hand is dan alleen zn lijstje ?

vergeet niet dat kinderen hun ouders tegenwoordig ver vooruit zijn. Het zou me niet verbazen als haar ouders niet eens op de hoogte waren dat ze al twitter had, dat gebeurt vaak zat.

Goede relatie met haar ouders heeft ze dan :n .. Maar waarom ze op de banga lijst is gekomen ? Omdat ze het er zelf wss naar gemaakt heeft ? Die lijsten komen niet zomaar aanvliegen hoor..[/quote]

Ik ga weg uit dit topic. Ik zit momenteel huilend achter de computer, sommige reacties zijn echt verschrikkelijk.
Ik kan alleen maar denken aan het immense verpletterende verdriet dat mijn collega en zijn familie op dit moment moeten hebben. En dan worden en zulke respectloze dingen gezegd. Natuurlijk is het niet nodig om om zo'n lijst zelfmoord te plegen. Maar voor kwetsbare mensen zijn zulke dingen de druppel, die kunnen dit niet relativeren.

_Nancy

Blue_Eyes schreef:
Nogal een uitspraak, 'een overdreven reactie'... Wie van ons was erbij en weet wat er allemaal speelde?

Daarom geloof ik ook niet dat het alleen vanwege deze lijst komt.
Als het alleen vanwege de lijst kwam, is het best wel overdreven ja :j

Maar er zal best wel wat meer hebben gespeeld waarvan wij allen geen weet van hebben.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:16

_Nancy schreef:

Aan haar tweets is te lezen dat ze er echt heel erg mee zat, ze heeft het over een gevoel van 'stikken' en dat niemand haar begrijpt. Vreselijk, maar op die leeftijd kunnen zo'n lijstjes heel hard aankomen. 'Vroeger', toen ik in groep 8 zat, maakten de jongens ook altijd een top 3 van de meisjes uit de klas. Als ik daar niet bij zat vond ik dat serieus ook heel vervelend en kon ik daar verdrietig en onzeker om zijn. Dit is uiteraard een heeeeele andere setting dan de situatie rondom het meisje dat zelfmoord heeft gepleegd, maar ik kan me voorstellen dat zo'n benaming en reacties op die lijst richting jou heel hard aan kunnen komen. Zo hard dat het meisje geen andere uitweg heeft gezien....

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:18

Dat het meisje zich al langere tijd ongelukkig voelde blijkt wel uit haar eigen Twitter berichten. Wat en in welke mate er precies heeft gespeeld weet niemand, maar dat het zo ver heeft moeten komen is al vreselijk genoeg. :n

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:18

Mowoah schreef:
Aan haar tweets is te lezen dat ze er echt heel erg mee zat, ze heeft het over een gevoel van 'stikken' en dat niemand haar begrijpt. Vreselijk, maar op die leeftijd kunnen zo'n lijstjes heel hard aankomen. 'Vroeger', toen ik in groep 8 zat, maakten de jongens ook altijd een top 3 van de meisjes uit de klas. Als ik daar niet bij zat vond ik dat serieus ook heel vervelend en kon ik daar verdrietig en onzeker om zijn. Dit is uiteraard een heeeeele andere setting dan de situatie rondom het meisje dat zelfmoord heeft gepleegd, maar ik kan me voorstellen dat zo'n benaming en reacties op die lijst richting jou heel hard aan kunnen komen. Zo hard dat het meisje geen andere uitweg heeft gezien....

Ik had dat 'vroeger' ook, met zo'n lijstjes als een top 3.. En ik vond het ook niet leuk als ik er niet op stond inderdaad.

Ik heb haar tweets niet gelezen..
13 jaar zijn is een moeilijke periode, net ongesteld, een puber, allerlei veranderingen, in de puberteit ben je veel kwetsbaarder (dat was bij mij iig zo) en dan kan zo'n lijstje en andere dingen echt heel hard aankomen..

Het is echt een sneu verhaal ;(
Wat had dat meisje wel niet gevoeld..

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:20

Nies_ schreef:
Nou dan zijn we het daar dus niet over eens. Als ik dood ga dan hoop ik dat ze er grapjes over kunnen maken om toch nog even te kunnen lachen, is niks respectloos aan. Sowieso al dat gemauw over respect, ga toch fietsen joh.

Meid, stap zelf lekker op je fiets. Vind dat je behoorlijk domme uitspraken doet.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:22

Nies_ schreef:
Ja ik besef wat ik zeg, anders zeg ik het niet :roll: We kunnen nu wel allemaal triest gaan doen dat het door zo'n lijstje komt, maar dat is gewoon onzin. Dat was gewoon de druppel, klaar.

Word eens tijd dat mensen minder gaan lopen neuzelen, minder zeuren, maar meer actie ondernemen en niet overal zo zwaar aan trekken. En dan bedoel ik niet dat het niet erg is, natuurlijk is het vreselijk. Ik zal natuurlijk ook nooit een grapje of iets erover maken tegenover de ouders, tenzij ik wéet dat ze dat kunnen hebben. Ik ken verschillende mensen die hun broer/zus/zoon/dochter/watanders hebben verloren en ja, met sommige maak ik daar grapjes over, maar ik weet ook echt wel bij wie ik dat niet moet doen. Omdat zij daar gewoon onwijs verdrietig van worden en dat is natuurlijk nooit mijn bedoeling.

En wát geeft dan die jongen het recht, die die mensen niet eens kent om zulke respectloze opmerkingen te maken. En jij vergelijkt je dood met een zelfmoord van een 13 jarig meisje. Dat jij wil dat mensen om jouw dood nog een grapje kunnen maken, dikke prima. Maar NIET zulke opmerkingen maken over anderen die je niet kent in een compleet andere situatie dan waar jij het over hebt.

_Nancy

Re: Meisje(13) pleegt zelfmoord door bangalijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:23

Niemand kan grapjes verdragen over hun verloren dochter/zoon of ander familie lid..

Ik weet niet wat voor grapje jij hierop kan verzinnen Nies, maar ik kan hier echt niks op bedenken! :( :n

Sanne25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:25

PrinceAmos schreef:
Maar waarom ze op de banga lijst is gekomen ? Omdat ze het er zelf wss naar gemaakt heeft ? Die lijsten komen niet zomaar aanvliegen hoor..

Wat een reactie zeg. :n Die lijsten komen dus wel zomaar aanvliegen. Het zijn vaak allemaal leugens. Stoer doen van jongens of jaloezie van andere meisjes.
Laatst bijgewerkt door Sanne25 op 29-03-12 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:25

Wat verschrikkelijk.

Ik zat gisteren nog op het politiebureau om aangifte te doen van digitaal pesten van onze 13 jarige dochter, dat kon niet want het is geen strafbaar feit, er is wel een aantekening gemaakt.

Alle betrokkenen heel veel sterkte gewenst.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:26

Dat sommige mensen zo kortzichtig kunnen zijn. Alsof het enkel en alleen om die Banga lijst ging dat ze zichzelf van het leven heeft berooft. Denk verder dan de media jeetje.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:26

Frozenstar schreef:
Nies_ schreef:
Nou dan zijn we het daar dus niet over eens. Als ik dood ga dan hoop ik dat ze er grapjes over kunnen maken om toch nog even te kunnen lachen, is niks respectloos aan. Sowieso al dat gemauw over respect, ga toch fietsen joh.

Meid, stap zelf lekker op je fiets. Vind dat je behoorlijk domme uitspraken doet.

Dan kun je vinden. Je kunt ook doen alsof ik niet weet waar ik het overheb, maar ook dat is, helaas, onzin.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:27

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 10-11-24 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:27

Ik kan me ook niet voorstellen dat een ouder gaat lachen als je een grapje maakt over haar aan zelfmoord overleden kind :S