Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fiona1 schreef:Mijn ervaringen zijn soortgelijk aan die van Rosita.
En die sollicitatieplicht liggen vele ook idd. echt niet wakker van. Ik heb een schoonmaakbedrijf en ik krijg nog met enige regelmaat een telefoontje; " moghe, met ......., ken jij voor mij effe een brieffie schrijven dat ik bij jouw heb gesolliciteerd?"
Als ik ze dan uitleg dat dit de procedure niet is, maar dat hij of zij ons eerste een sollicitatie brief schrijven, wij hun dan uitnodigen voor een gesprek, en dat daaruit zal blijken of ze al dan niet in ons team passen.
"Laat maar dan juffie."
Evelli schreef:Zag trouwens ook dat ze het eigen risico van de zorgverzekering nog hoger willen maken en dat de eigen bijdrage bij meer behandelingen ingevoerd word, en hoger bij degene waar die eigen bijdrage al geldt.
WW door het bedrijf (bij meer dan 250 medewerkers) is alleen het eerste jaar.
Citaat:Op tafel liggen onder meer:
1. Het bevriezen van de ruim 2 miljoen uitkeringen en alle lonen die de overheid financiert. Het gaat om alle ambtenaren plus semi-ambtenaren in zorg en welzijn, en zelfstandige bestuursorganen zoals het UWV.
2. Het bevriezen van alle salarissen in het bedrijfsleven in 2013. Deze en de vorige maatregel zouden al goed zijn voor een besparing van circa 4 miljard.
3. Bedrijven met meer dan 250 werknemers worden volgend jaar al zelf verantwoordelijk voor de werkloosheidsuitkering voor ontslagen werknemers. Ze kunnen zich hiervoor verzekeren. Dit scheelt de overheid WW-uitkeringen.
4. Verhoging van het eigen risico in de basiszorgverzekering en een symbolische eigen bijdrage voor sommige behandelingen om bewustwording van de hoogte van medische kosten te vergroten.
5. Beperking van de hypotheekrenteaftrek voor structurele overheidsbesparingen. Alleen annuïteitenhypotheken zouden overblijven, waarbij de schuld in 30 jaar wordt afgelost. Voor andere nieuwe hypotheken is de rente dan niet meer aftrekbaar.
Evelli schreef:bruto:
23 jaar en ouder
per maand € 1.446,60
per week € 333,85
per dag € 66,77
Is netto ongeveer 1200 euro
fiona1 schreef:Dat werkt idd bij mijn gemeente anders! Zoveel krijg ik bij lange na niet. En nee, ik heb het hele topic niet gelezen.
Mijn vakgebied is HEEL breed: ik solliciteer naar banen van hypotheek-adviseur tot administratief medewerker en van receptionist tot aan accountmanager en volgens mij schakel ik dan redelijk breed over van vakgebied naar vakgebied.
Als ik 1200netto zou krijgen zou ik me idd eens gaan bedenken of je wel aan t werk wil, veel van mijn vriendinnen krijgen -met diploma- als ze geluk hebben, bij een fulltime baan 1200euro netto!
Maar zal wel per regio afhankelijk zijn, denk ik.
Evelli schreef:Zag trouwens ook dat ze het eigen risico van de zorgverzekering nog hoger willen maken en dat de eigen bijdrage bij meer behandelingen ingevoerd word, en hoger bij degene waar die eigen bijdrage al geldt.[/b]
Evelli schreef:Heel vervelend, begrijp hoe je je voelt.
Maar dit soort gevallen zal je altijd blijven houden helaas.
Als ze nu geen vergaande maatregelen treffen, is er over tien jaar helemaal niets meer. Dus begrijp het wel helaas. Hoe vervelend het ook is.
Anne_GTI schreef:Evelli schreef:Zag trouwens ook dat ze het eigen risico van de zorgverzekering nog hoger willen maken en dat de eigen bijdrage bij meer behandelingen ingevoerd word, en hoger bij degene waar die eigen bijdrage al geldt.[/b]
Ik had heel graag gewild dat er vanmiddag een van onze beleidsmakers naast me gezeten had en gehoord had wat ik te horen krijg.
Oude man, in 1940 tijdens het bombardement van Rotterdam alles kwijt geraakt, in de oorlog in het verzet gezeten, daarna in Indië gediend, vervolgens zich tot zijn pensioen de pestpokken gewerkt. Nu op hoge leeftijd slokdarmkanker overleefd, een vrouw in een rolstoel waar in het weekend voor de thuiszorg niemand voor komt, alleen AOW en een minimaal pensioen in een aangepast koophuis en recent te horen hebben gekregen dat jezelf terminaal bent...
En dan huilend aan de telefoon zitten bij de zorgverzekering omdat je het verplicht eigen risico en de eigen bijdrage's op het vervoer niet kan betalen....
Mijn hart breekt elke keer als ik zo'n persoon te woord moet staan en niets anders kan dan hem te helpen met een betalingsregeling.
Ze zouden zich in Den Haag dood moeten schamen!