Robert M wil meer begrip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Robert M wil meer begrip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:13

Ik begrijp dat dit onderwerp, vooral bij moeders, heel veel emoties oproept.
En dat is volstrekt logisch :j

Voor een zinvolle discussie is het denk ik wel prettig als men zich niet laat leiden door deze emoties ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:14

Midasje schreef:
Idd geerke... Maar nee dat komt weer ergens vandaan dat moet eerst onderzocht worden. En dat verdient een eerlijk proces laat me niet lachen.

Nogmaals, stel dat deze man over 20 jaar weer buiten staat en een van de ouders van deze kinderen schiet hem neer? Of een van de kinderen die nu misbruikt is die verkracht zelf over een aantal jaar een kind van pure frustratie en door het trauma. Dan zijn dat ook geen verzachtende omstandigheden? Dan moeten we die mensen ook in een kuil gooien?

Midasje

Amaris schreef:
Midasje schreef:
Het is maar goed voor deze mensen dat jullie erzijn met zijn alle!!!!

Want?

Anders zouden we over 15 jaar geen pedo's meer hebben

Vjestagirl

Midasje schreef:
Amaris schreef:
Want?

Anders zouden we over 15 jaar geen pedo's meer hebben

Misschien is het idd een goed idee als je eventjes uit het topic stapt tot je niet meer boos bent en weer logisch na kunt denken, want je slaat nogal wartaal uit.

Midasje

Re: Robert M wil meer begrip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:16

Wartaal sorry hoor..

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:17

Vjestagirl schreef:
Midasje schreef:
Idd geerke... Maar nee dat komt weer ergens vandaan dat moet eerst onderzocht worden. En dat verdient een eerlijk proces laat me niet lachen.

Nogmaals, stel dat deze man over 20 jaar weer buiten staat en een van de ouders van deze kinderen schiet hem neer? Of een van de kinderen die nu misbruikt is die verkracht zelf over een aantal jaar een kind van pure frustratie en door het trauma. Dan zijn dat ook geen verzachtende omstandigheden? Dan moeten we die mensen ook in een kuil gooien?

Als één van de ouders hem neerschiet dan krijgt die persoon van mij persoonlijk een medaille en wens ik Robert M veel succes in een eventueel volgend bestaan. Daarnaast denk ik dat de kinderen véel ondersteuning hebben en dat hun ontwikkelingen goed gevolgd moeten worden.

Maar is Robert vroeger verkracht door deze kinderen in hun vorige leven ofzo dat dit relevant is?

Hij is zo berekenend bezig geweest met het misbruiken van kinderen die dit niet kunnen vertellen en het helpen van anderen hiermee, dat ik vrees dat het niet goed komt met deze 'man'.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:18

Pedofilie zal altijd blijven bestaan, net als pedoseksualiteit, het is een geaardheid. Dat mensen die voor een eerlijk rechtsysteem zijn en tegen het eigen rechterspelen pedofilie en pedoseksualiteit in stand zouden houden vind ik wartaal van iemand die zich blijkbaar boos maakt omdat ze zich niet kan vinden in de standpunten van anderen, en daarom de discussie plat wil gooien met dooddoeners en rare opmerkingen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 11:19

geerke schreef:
waarom adopteer je hem niet?

:D :D :D

Zoals vaak zijn er in een discussie mensen die een totaal tegenover elkaar staand standpunt hebben. Dat is prima, maar waarom moet het standpunt van de ander altijd als verkeerd aangeduid worden
Het is de ander zijn mening en daar kan je over discussiëren, daar zijn deze topics voor.
Dat het onderwerp veel emotie oproept lijkt me evident

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:20

Ik merk dat veel mensen zich zeer goed kunnen inleven in de woede en het verdriet van de ouders van de slachtoffertjes.
Want de liefde voor je kind, ja dat stijgt natuurlijk boven alles uit.
Dus de empathie is hier wel volop aanwezig.

Stel nou, Midasje...
Jouw zoontje wordt rond zijn 12e gediagnosticeerd met een stoornis binnen het autistisch spectrum en zwakbegaafdheid. (geen wederkerigheid, geen inlevingsvermogen in anderen) en blijkt ook een grote preoccupatie te hebben voor meisjes met rood haar.
Het gaat allemaal goed, maar rond zijn 20e beginnen zijn hormonen op te spelen en vergrijpt hij zich toch aan 3 roodharige meisjes.
Wat doen we dan met je zoon? Afschieten?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-03-12 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:20

Kanelly schreef:
In Nederland wordt zeker wel gechecked.
Je moet een VOG kunnen overhandigen en dat zal Robert M. ook gedaan hebben.
Echter is het zo, dat er bij het afgeven van een VOG niet buiten de landsgrenzen wordt gekeken.

dan wordt er dus niet gechecked....hoe verklaar je dan dat pedo's weer als badmeester aan de slag kunnen?
Alles loopt langs elkaar heen....in deze moderne tijd zou je denken dat alle info gekoppeld wordt.Dat is niet zo.Een pedo kan gewoon naar een andere gemeente turnleraar worden.
Of het moet in de media zijn geweest,dan gaan ouders steigeren,en weigeren dat hij in de straat komt wonen.

Natuurlijk roept dit emoties op!
En ik ben geen moeder hoor,heb bewust geen kinderen....ben niet eens zo heel gek op kinderen.
Maar kinderen moeten beschermd worden,net als dieren....omdat ze dat zelf niet kunnen.
En daarom ben ik zo fel tegen kinder en dierenmishandeling.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:21

Authentic schreef:
Vjestagirl schreef:

Als één van de ouders hem neerschiet dan krijgt die persoon van mij persoonlijk een medaille en wens ik Robert M veel succes in een eventueel volgend bestaan. Daarnaast denk ik dat de kinderen véel ondersteuning hebben en dat hun ontwikkelingen goed gevolgd moeten worden.

Maar is Robert vroeger verkracht door deze kinderen in hun vorige leven ofzo dat dit relevant is?

Hij is zo berekenend bezig geweest met het misbruiken van kinderen die dit niet kunnen vertellen en het helpen van anderen hiermee, dat ik vrees dat het niet goed komt met deze 'man'.

Ja maar dat kan niet? Want we doen niet aan verzachtende omstandigheden, en we doen niet aan verklaringen, we doen aan het zonder verder kijken dan je eerste beeld en gevoelens mensen in een kuil gooien, neerschieten, castreren, iedere dag van zijn leven laten verkrachten, 3 komkommers in zijn achterste stoppen, vierendelen en weet ik wat er allemaal nog meer in dit topic en andere topics zoals deze over de jaren heen voorbij is gekomen.

Dus als een van de ouders hem neerschiet, dan gooien we diegene in een kuil. En als 1 van de kinderen door het trauma, door frustraties, door complete gekheid door wat er gebeurd is een ander kind verkracht, dan gooien we die in een kuil.

Sorry, maar dat vind ik echt beredenatie van de onderste plank, alleen gebaseerd op gevoelens en verder niets. Gelukkig is ons rechtsysteem niet (alleen) gebaseerd op gevoelens, maar ook vooral op ratio.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:23

Kanelly schreef:
Stel nou, Midasje...
Jouw zoontje wordt rond zijn 12e gediagnosticeerd met een stoornis binnen het autistisch spectrum en zwakbegaafdheid. (geen wederkerigheid, geen inlevingsvermogen in anderen) en blijkt ook een grote preoccupatie te hebben voor meisjes met rood haar.
Het gaat allemaal goed, maar rond zijn 20e beginnen zijn hormonen op te spelen en vergrijpt hij zich toch aan 3 roodharige meisjes.

Als je weet van een 'ongezonde' voorkeur en omstandigheden die zich kunnen ontwikkelen tot daadwerkelijk misbruik dan dien je er alles aan te doen om dat te voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:24

@ Geerke, blijkbaar hoef je dan als badmeester of voetbaltrainer, of wat dan ook, geen VOG af te geven?
En dat is absoluut een zeer kwalijke zaak!
Ik ben het zeker met je eens dat dit allang anders had moeten zijn.

NatasjavE

Cayenne schreef:
NatasjavE schreef:
Begrijp me niet verkeerd. Ik vindt het ook vreselijk wat hij gedaan heeft. Ronduit walgelijk. Maar de kindjes leven nog en naar alle waarschijnliijkheid zullen de kindjes nooit weten/beseffen wat er met hen gebeurt is. Moord vind ik echt erger.

Ik vraag me af waar je die wijsheid vandaan haalt.

Nou, vrienden van ons hadden hun kindje bij het hofnarretje. Naar alle waarschijnlijkheid is er met hun kindje niets gebeurt.
Maar zij hebben wel naar aanleiding van dit drama met diverse proffesionals gesprekken hierover gehad.

Daar heb ik die wijsheid dus vandaan.

Ik bedoel er dus niet mee dat het allemaal maar moet kunnen, dat het niet erg is, dat we er een te groot drama van maken.

Ik bedoel er mee. Dit is vreselijk, walchelijk en verwerpelijk,....maar moord is nog erger.

Vjestagirl

Authentic schreef:
Kanelly schreef:
Stel nou, Midasje...

Als je weet van een 'ongezonde' voorkeur en omstandigheden die zich kunnen ontwikkelen tot daadwerkelijk misbruik dan dien je er alles aan te doen om dat te voorkomen.

En als je er alles aan gedaan hebt en het gaat toch mis?

sallandval

Wat ik me wel afvraag; op welk punt wordt zo iemand volgens jullie dan een gek en moet hij worden gecastreerd?
Hij gaf aan dat hij al op kindertjes viel toen hij zelf vier was (klopt met de theorie mbt pedofilie, dat vormt zich al heel vroeg) wanneer moet zo iemand dan worden gecastreerd of erger volgens jullie? Wanneer verandert hij van een ongelukkig kind in een 'monster'?

4 jarige leeftijd? 6? 10? 12? 18?

Ik vind het vooral heel erg dat zo iemand schijnbaar zo'n slecht leven heeft gehad dat hij dit doet, mensen worden (denk ik) niet slecht geboren. Zo iemand heeft ook in een cel geen leven. Misschien zou de doodsstraf in dit geval nog het meest humaan zijn.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:25

Citaat:
Stel nou, Midasje...

_/-\o_ ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Pedofelie is niet enkel geilheid maar ook een ziekte niet dat ik het gedrag goedkeur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:26

Ben ik met je een Authentic.
Maar dat is geen antwoord op mijn vraag of hij afgeschoten moet worden.
Ik verwacht ook dat een ouder/instantie er alles aan doet. Maar dat is niet altijd toereikend.

Ook al is er alles aan gedaan om het te voorkomen en bleek dat toch niet afdoende.
Moeten we de zoon van Midasje afschieten?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-03-12 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:26

Jij vindt 'een vervelende jeugd' die resulteert in het misbruiken van 60+ kinderen vergelijkend met het neerschieten van de klootzak die je kind en 60 anderen heeft misbruikt?

Neehoor ik niet, hulde aan degene die over lijken gaat om onze kinderen te beschermen. Echt waar.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:28

Authentic schreef:
Jij vindt 'een vervelende jeugd' die resulteert in het misbruiken van 60+ kinderen vergelijkend met het neerschieten van de klootzak die je kind en 60 anderen heeft misbruikt?

Neehoor ik niet, hulde aan degene die over lijken gaat om onze kinderen te beschermen. Echt waar.

Weet jij veel wat voor 'vervelende jeugd' hij heeft gehad? Als hij zelf misbruikt is, trauma's heeft, mishandeld is etc. Kun je hem zijn daden dan nogsteeds voor 100% aanrekenen?

En nee, iemand neerschieten is slecht, we kijken niet naar verzachtende omstandigheden en redenen, we kijken alleen naar daden. Dus degene die over lijken gaat gooien we in een kuil.

Maar Authentic: gaan we de zoon van Midasje neer schieten?

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:31

Vjestagirl schreef:
geerke schreef:
nou...ik denk dat als iemand 20 jaar geleden bedacht had om Robert van kant te maken het heel veel leed gescheelt had.
Slechte jeugd vind ik ook zo een dooddoener....waarom altijd verzachtende omstandigheden zoeken?
Het leven van meer dan 60 kinderen en hun ouders is gewoon verknald.Omdat 1 persoon zich niet kon inhouden?

Waarom verzachtende omstandigheden zoeken? Omdat je nou een maal niet altijd overal iets aan kunt doen. Wie weet is deze man niet alleen pedofiel, maar ook zwak begaafd (om maar iets te noemen) en kon hij zich niet inhouden omdat hij daar simpelweg de hersencapaciteiten niet voor heeft. Wie weet is er prenataal wel iets gebeurd waardoor hij is zoals hij is.

Ik denk dat wat je zoekt geen verzachtende omstandigheden zijn, maar verklaringen, waarom iemand zoiets kan doen. En als die verklaringen er zijn, en het zijn dingen die buiten zijn schuld liggen, hoe kun je iemand er dan voor straffen? We kunnen jou toch ook niet straffen voor iets wat de buurman gedaan heeft bij wijze van spreken?

En ja, als hij 20 jaar geleden vermoord was hadden we nu het probleem niet. Beetje jammer dat tijdreizen nogsteeds niet is uitgevonden, want 20 jaar geleden wisten we niet wat hij ging doen. Je kunt moeilijk random mensen vermoorden omdat er een kans bestaat dat diegene iets slechts gaat doen...

Dit zou dus betekenen dat die 60 kinderen later een grotere kans hebben om iets 'raars' te gaan doen vanwege een slechte jeugd.... Die kunnen dan weer wat uitvreten, want het word dan toch wel 'op een slechte jeugd' gegooid.. Nou als dat zo gaat gebeuren dan gaat het de goede kant op met de wereld..........

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:35

Frozenstar schreef:
Dit zou dus betekenen dat die 60 kinderen later een grotere kans hebben om iets 'raars' te gaan doen vanwege een slechte jeugd.... Die kunnen dan weer wat uitvreten, want het word dan toch wel 'op een slechte jeugd' gegooid.. Nou als dat zo gaat gebeuren dan gaat het de goede kant op met de wereld..........

Die kunnen ook niet ongestraft iets uitvreten. Zoals ik al gezegd heb vind ik dat deze man, net als iedere pedoseksueel, streng berecht moet worden. Maar ik vind wel dat je daarin moet kijken naar het waarom achter een daad. En als dat betekend dat deze man niet zijn leven lang in een gevangenis, maar in een TBS kliniek doorbrengt, ja, dat vind ik prima. En als ze erachter komen waarom hij het gedaan heeft en hij 'genezen' kan worden van trauma's etc. dan zou dat prettig voor hem zijn.

En ja, als deze jongeren dus later iets uitvreten zullen ze ook streng berecht moeten worden. Maar ze zo in een kuil flikkeren omdat ze product van hun jeugd zijn vind ik nogal cru. Dat is hen straffen voor wat een ander heeft gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:35

Toch frappant dat er net de ene na de andere post kwam.
En dat er om het hardst geroepen werd dat Robert M. afgeschoten moet worden.

Waarom kan niemand dat nu als het om de zoon van Midasje gaat?
Want volgens mij weten we nu nog steeds niet of hij ook afgeschoten gaat worden door de posters?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:36

Kanelly schreef:
Toch frappant dat er net de ene na de andere post kwam.
En dat er om het hardst geroepen werd dat Robert M. afgeschoten moet worden.

Waarom kan niemand dat nu als het om de zoon van Midasje gaat?
Want volgens mij weten we nu nog steeds niet of hij ook afgeschoten gaat worden door de posters?

Net als de kinderen die nu misbruikt zijn, ik heb ook nogsteeds geen antwoord of die gevierendeeld, in een kuil gegooit, verkracht met komkommers en neergeschoten gaan worden door de posters, mochten deze kinderen later ter gevolge van hun trauma zelf de fout in gaan"?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:38

Zijn jullie nou daadwerkelijk onbekend met de betekenis van het woord alles?

Die kinderen hebben Robert M niks misdaan in zijn jeugd, daar durf ik het één en ander om te verwedden.

Ik ben heus niet haatdragend ingesteld, maar zoveel kinderen stelselmatig misbruiken, anderen leren hoe ze dit doen zonder gesnapt te worden en dan nog "boehoe ik heb het zo zwaar" roepen. Deze man is héel erg ziek, hij staat niet terecht voor diefstal of doorrijden na een ongeluk. Hij heeft bewust, stelselmatig en langdurig kinderen verkracht die jonger zijn dan waar hij 'eigenlijk' op geilt, maarja dan zou de rest van de wereld het niet weten...

De wereld is beter af zonder hem. Hij heeft last van zichzelf... Sneu voor hem toch? ;)

De kinderen die hij heeft misbruikt moeten héel strak gevolgd en begeleid worden en ik hoop dat ze er weinig aan over zullen houden, dat hoop ik oprecht, want meer kinderverkrachters zit ík in elk geval niet op te wachten.