En dat is volstrekt logisch

Voor een zinvolle discussie is het denk ik wel prettig als men zich niet laat leiden door deze emoties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Midasje schreef:Idd geerke... Maar nee dat komt weer ergens vandaan dat moet eerst onderzocht worden. En dat verdient een eerlijk proces laat me niet lachen.
Vjestagirl schreef:Midasje schreef:Idd geerke... Maar nee dat komt weer ergens vandaan dat moet eerst onderzocht worden. En dat verdient een eerlijk proces laat me niet lachen.
Nogmaals, stel dat deze man over 20 jaar weer buiten staat en een van de ouders van deze kinderen schiet hem neer? Of een van de kinderen die nu misbruikt is die verkracht zelf over een aantal jaar een kind van pure frustratie en door het trauma. Dan zijn dat ook geen verzachtende omstandigheden? Dan moeten we die mensen ook in een kuil gooien?
geerke schreef:waarom adopteer je hem niet?
Kanelly schreef:In Nederland wordt zeker wel gechecked.
Je moet een VOG kunnen overhandigen en dat zal Robert M. ook gedaan hebben.
Echter is het zo, dat er bij het afgeven van een VOG niet buiten de landsgrenzen wordt gekeken.
Authentic schreef:Vjestagirl schreef:Nogmaals, stel dat deze man over 20 jaar weer buiten staat en een van de ouders van deze kinderen schiet hem neer? Of een van de kinderen die nu misbruikt is die verkracht zelf over een aantal jaar een kind van pure frustratie en door het trauma. Dan zijn dat ook geen verzachtende omstandigheden? Dan moeten we die mensen ook in een kuil gooien?
Als één van de ouders hem neerschiet dan krijgt die persoon van mij persoonlijk een medaille en wens ik Robert M veel succes in een eventueel volgend bestaan. Daarnaast denk ik dat de kinderen véel ondersteuning hebben en dat hun ontwikkelingen goed gevolgd moeten worden.
Maar is Robert vroeger verkracht door deze kinderen in hun vorige leven ofzo dat dit relevant is?
Hij is zo berekenend bezig geweest met het misbruiken van kinderen die dit niet kunnen vertellen en het helpen van anderen hiermee, dat ik vrees dat het niet goed komt met deze 'man'.
Kanelly schreef:Stel nou, Midasje...
Jouw zoontje wordt rond zijn 12e gediagnosticeerd met een stoornis binnen het autistisch spectrum en zwakbegaafdheid. (geen wederkerigheid, geen inlevingsvermogen in anderen) en blijkt ook een grote preoccupatie te hebben voor meisjes met rood haar.
Het gaat allemaal goed, maar rond zijn 20e beginnen zijn hormonen op te spelen en vergrijpt hij zich toch aan 3 roodharige meisjes.
Wat doen we dan met je zoon? Afschieten?
Cayenne schreef:NatasjavE schreef:Begrijp me niet verkeerd. Ik vindt het ook vreselijk wat hij gedaan heeft. Ronduit walgelijk. Maar de kindjes leven nog en naar alle waarschijnliijkheid zullen de kindjes nooit weten/beseffen wat er met hen gebeurt is. Moord vind ik echt erger.
Ik vraag me af waar je die wijsheid vandaan haalt.
Authentic schreef:Kanelly schreef:Stel nou, Midasje...
Jouw zoontje wordt rond zijn 12e gediagnosticeerd met een stoornis binnen het autistisch spectrum en zwakbegaafdheid. (geen wederkerigheid, geen inlevingsvermogen in anderen) en blijkt ook een grote preoccupatie te hebben voor meisjes met rood haar.
Het gaat allemaal goed, maar rond zijn 20e beginnen zijn hormonen op te spelen en vergrijpt hij zich toch aan 3 roodharige meisjes.
Als je weet van een 'ongezonde' voorkeur en omstandigheden die zich kunnen ontwikkelen tot daadwerkelijk misbruik dan dien je er alles aan te doen om dat te voorkomen.
Citaat:Stel nou, Midasje...
Authentic schreef:Jij vindt 'een vervelende jeugd' die resulteert in het misbruiken van 60+ kinderen vergelijkend met het neerschieten van de klootzak die je kind en 60 anderen heeft misbruikt?
Neehoor ik niet, hulde aan degene die over lijken gaat om onze kinderen te beschermen. Echt waar.
Vjestagirl schreef:geerke schreef:nou...ik denk dat als iemand 20 jaar geleden bedacht had om Robert van kant te maken het heel veel leed gescheelt had.
Slechte jeugd vind ik ook zo een dooddoener....waarom altijd verzachtende omstandigheden zoeken?
Het leven van meer dan 60 kinderen en hun ouders is gewoon verknald.Omdat 1 persoon zich niet kon inhouden?
Waarom verzachtende omstandigheden zoeken? Omdat je nou een maal niet altijd overal iets aan kunt doen. Wie weet is deze man niet alleen pedofiel, maar ook zwak begaafd (om maar iets te noemen) en kon hij zich niet inhouden omdat hij daar simpelweg de hersencapaciteiten niet voor heeft. Wie weet is er prenataal wel iets gebeurd waardoor hij is zoals hij is.
Ik denk dat wat je zoekt geen verzachtende omstandigheden zijn, maar verklaringen, waarom iemand zoiets kan doen. En als die verklaringen er zijn, en het zijn dingen die buiten zijn schuld liggen, hoe kun je iemand er dan voor straffen? We kunnen jou toch ook niet straffen voor iets wat de buurman gedaan heeft bij wijze van spreken?
En ja, als hij 20 jaar geleden vermoord was hadden we nu het probleem niet. Beetje jammer dat tijdreizen nogsteeds niet is uitgevonden, want 20 jaar geleden wisten we niet wat hij ging doen. Je kunt moeilijk random mensen vermoorden omdat er een kans bestaat dat diegene iets slechts gaat doen...
Frozenstar schreef:Dit zou dus betekenen dat die 60 kinderen later een grotere kans hebben om iets 'raars' te gaan doen vanwege een slechte jeugd.... Die kunnen dan weer wat uitvreten, want het word dan toch wel 'op een slechte jeugd' gegooid.. Nou als dat zo gaat gebeuren dan gaat het de goede kant op met de wereld..........
Kanelly schreef:Toch frappant dat er net de ene na de andere post kwam.
En dat er om het hardst geroepen werd dat Robert M. afgeschoten moet worden.
Waarom kan niemand dat nu als het om de zoon van Midasje gaat?
Want volgens mij weten we nu nog steeds niet of hij ook afgeschoten gaat worden door de posters?