De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
58 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
136 (9%)
Madeleine is ontvoerd
137 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
468 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
111 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
545 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1455

Lieuwkje_90

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:58

Boeiend allemaal, ik ga ook blijven volgen!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 09:33

Er is nog niet veel nieuws te melden over de rechtszaak Amaral vs McCann (deze was uitgesteld, omdat de McCanns wilden schikken, maar Amaral is hier niet in mee gegaan). En het nog lopende Scotland Yard onderzoek.
Maar dan vandaag weer dit bericht, ten teken dat er nog steeds leven in zit:
http://www.express.co.uk/news/uk/397244 ... en=5972543
Bring them all back to Portugal’
ROBERT MURAT today appeals for Scotland Yard to stage a filmed reconstruction of all the events surrounding the disappearance of Madeleine McCann.
By: James Murray
Published: Sun, May 5, 2013
0Comments

Robert Murat was cleared as a suspect long ago (Sunday Express photographer Mark Kehoe)

Marking the sixth anniversary of her abduction, the Algarve-based businessman says a 48-hour timeline would help police conducting a £4.5million review of the case.

Mr Murat, who was cleared as a suspect, said: “They need to start from the beginning.” So far the two-year review by more than 20 detectives in London has not led to a breakthrough.

Portugal’s authorities have not been persuaded to reopen the investigation, although Policia Judiciaria policewoman Helena Monteiro liaises regularly with officers from the Yard’s Operation Grange.

Mr Murat, 39, spoke to the Sunday Express while sipping tea in Casa ­Liliana, his elderly mother Jenny’s villa 150 yards from apartment 5a of the Ocean Club where Madeleine vanished.

He said: “They need to speak to everybody, including myself, and they need to get the Portuguese involved in a much more constructive way.

“To get somewhere now they need to have a joint team working here together in Praia da Luz. This is where it happened. It didn’t happen in England.

“The reconstruction should cover the critical period just before and after the abduction.”

Madeleine was three when she disappeared from the apartment at about 9.15pm while her parents Kate and Gerry McCann and seven friends ate at a tapas bar nearby. When the Judiciaria named the McCanns as suspects, they and their friends chose not to take part in a PJ-led reconstruction. It would be different now that they have been cleared, said Mr Murat.

He said: “A reconstruction is a real necessity. I am sure it would fill in some of the missing pieces of the jigsaw. Even now after all this time, the timeline is still confused.”

Thirteen days after Madeleine’s disappearance Mr Murat was named as a suspect. His mother’s home, where he lived then, was searched, his computers were taken, he was questioned for 19 hours by Portuguese police and his property business was wrecked.

His eagerness to help with the original investigation, helping police with translations, aroused a journalist’s suspicions. Three of the McCanns’ friends believed they saw him on the night Madeleine vanished but his mother confirmed to police he was with her all night at Casa Liliana.

After being cleared as a suspect in July 2008 he won substantial damages from newspapers.

Despite his ordeal he believes Madeleine’s fate should be uppermost in everybody’s minds as another anniversary passes.

He said: “You cannot lose sight of the fact that a child was taken and we need to know what happened to her.”

He is still willing to be interviewed by the review team, which has made no effort to contact him. “I have no problem with that whatsoever,” he said emphatically.

“I am available to help on the proper legal basis. I think everybody who was around at that time, holidaymakers and people at the Ocean Club, should be interviewed again. The timeline needs to be made crystal clear because there is still so much confusion, such a mess.”

Police need to be here, not England

Robert Murat

Asked if he thought Madeleine’s fate would ever be known, he brushed back his thick dark brown hair, rubbed his tanned chin and said: “I hope so, I believe it will come out one day.” He said Portugal’s financial crisis means “if the British do want to get to the bottom of this, it is a case of funding the Portuguese”.

Mr Murat, who grew up in Devon and Portugal, now has a young family with wife Michaela. They were both victims of the relentless media frenzy when Madeleine vanished and it has left its scars. For the first time during the interview he became emotional and said in a whisper: “There is no way to describe the impact this has had on our lives. Six years later it still affects me. I wasn’t able to do much for years and years.

“It was difficult getting back on the horse, so to speak, and do the stuff I was doing before.”

His property business went, partly because his computers were held by the PJ for so long, but now he has built up Newteq, an Apple-authorised service provider on the Algarve. He said he and Michaela live a quiet life, staying away from some events because people still come up to him and say: “You’re that Mr Murat.”

Before 2007 he says he was one of those people who was always eager to help others, to get involved in the community. Now he is more guarded.

When the original police investigation was at its height, he bumped into a British man, Steve Carpenter, who persuaded him to meet the McCanns because they needed his language skills. He said: “I met Gerry and said: ‘I don’t know what to say, there is nothing I can say but I do speak Portuguese and English and I will help in any way I can’.”

He helped Portugal’s GNR military officers to search the Ocean Club apartments and translated statements from key witnesses, giving him a unique inside perspective on the case.

He said: “From the experiences of the interviews there are some points that could be looked at.

“There needs to be much more transparency, much more openness to dissipate a lot of the stuff that has been talked about on the internet and on blogs.”

He does not believe the results of the Yard’s work should be made available to the public.

“The Yard needs to get together with the Portuguese police and ­produce a final report,” he said. “They need to sit down together and come up with a final version, a structured report.

“The report should be done by the Portuguese with the support of the British.”

Last week Prime Minister David Cameron had a private meeting with the McCanns in London, promising them the review would not fall foul of budget cuts and giving them enough confidence to say on their website that they hope for a significant breakthrough in the months ahead.

On Friday night Kate and Gerry, both 45, gathered around a candle which burns night and day for Madeleine outside their home village of Rothley, Leicestershire. A 50-strong crowd supported them as they marked the anniversary with prayers with Madeleine’s ­siblings, eight-year-old twins Sean and Amelie.

Mr Murat said: “It must be a ­tremendously difficult time of year for them and of course as a human being you feel for them and for the loss of their daughter.

“At this time of year, like so many people on the Algarve, we have been thinking about this poor girl.

“I just hope in the months ahead the PJ are fully involved because in my view that is the best way of solving the mystery.”

At St Vincent’s church in Praia da Luz, where Kate and Gerry went regularly, worshippers also prayed for Madeleine, whose 10th birthday is on May 12.

Clarence Mitchell, the McCanns’ spokesman, declined to comment on Mr Murat’s views last night, saying the couple were happy with how Scotland Yard is conducting the review.

Klein detail: De McCanns hebben zelf nooit willen deelnemen aan een reconstructie. De reden daarvoor vind je in het volgende filmpje:

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 12:01

Volgende week besteedt Opsporing Verzocht (Nederland 1., 21.30 uur) aandacht aan de verdwijning van Madeleine McCann. Het wordt uitgezonden in de UK, Duitsland en Nederland (de laatste vanwege de Nederlandse link; Maddie was ooit gespot in een boekhandel in Amsterdam).

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 12:08

Goh, ik was dit al helemaal vergeten.
STEL ze zou nog leven, is ze dan nog wel te herkennen door een vreemde(of zelfs de ouders)? Het meisje was in 2007, het jaar van verdwijning 3 jaar. Dat betekent dat ze nu 9 jaar zou zijn. Een kind verandert heel veel in die periode. Als ik foto's van mijzelf, broer of zusje bekijk van 3 jaar en van 9 jaar zou ik niet zeggen dat het om dezelfde personen gaat. Het is dat ik het wéét dat het op de foto's om dezelfde kinderen gaat.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 12:19

Maar Evanne, men kan verouderingsfoto's maken hé? Hoeft niet te zeggen dat je haar dan direct herkent, want ze zien er nooit precies zo uit als op de verouderingsfoto, maar ze kunnen wel een indicatie geven van hoe ze er uit zou kunnen zien..

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 12:20

Babootje schreef:
Volgende week besteedt Opsporing Verzocht (Nederland 1., 21.30 uur) aandacht aan de verdwijning van Madeleine McCann. Het wordt uitgezonden in de UK, Duitsland en Nederland (de laatste vanwege de Nederlandse link; Maddie was ooit gespot in een boekhandel in Amsterdam).

Wanneer volgende week?

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 12:25

Moelly, dat snap ik, maar toch. Als iemand haar langs zou zien komen, denk ik echt niet dat ze haar zullen herkennen. Haar ouders misschien wel, of andere familie die haar goed kende. Maar een vreemde? Denk niet dat er nu nog tips van buitenaf zullen komen van mensen die haar ergens hebben zien langslopen. Mensen die haar nu vaak of zelfs dagelijks zouden zien, vind ik een ander verhaal.
Verouderingsfoto's maken zegt ook bij lange na niet alles. Leuk dat het kan, maar of het klopt..? Bij verouderingsfoto's van pak weg 35 naar 50 snap ik dat het zal lijken. Of van 15 naar 18. Maar van een peuter naar een 9-jarige? Eerst zien dan geloven.

Edit: En heb je wel eens die verouderingsfoto's opgezocht van Maddie McCann? Lijkt voor mij een heel doorsnee meisje.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 12:31

_Evanne schreef:
Moelly, dat snap ik, maar toch. Als iemand haar langs zou zien komen, denk ik echt niet dat ze haar zullen herkennen. Haar ouders misschien wel, of andere familie die haar goed kende. Maar een vreemde? Denk niet dat er nu nog tips van buitenaf zullen komen van mensen die haar ergens hebben zien langslopen. Mensen die haar nu vaak of zelfs dagelijks zouden zien, vind ik een ander verhaal.
Verouderingsfoto's maken zegt ook bij lange na niet alles. Leuk dat het kan, maar of het klopt..? Bij verouderingsfoto's van pak weg 35 naar 50 snap ik dat het zal lijken. Of van 15 naar 18. Maar van een peuter naar een 9-jarige? Eerst zien dan geloven.

Ik denk dat zelfs haar ouders en/of familie en vrienden haar niet meer zullen herkennen..
In loop der jaren veranderd er toch heel veel. Ik denk dan ook niet dat ze nog haar echte haarkleur heeft. Want alleen een andere haarkleur kan iemand al een heel ander gezicht geven.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 12:34

Gowlan schreef:
Babootje schreef:

Wanneer volgende week?

Dinsdag

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 12:35

In deze reportage hebben ze zelfs de foto verouderd van een meisje dat is ontvoerd als baby van 19 dagen oud. Daarvoor hebben ze ook foto's van familie gebruikt. Het betreffende meisje kwam er toen ze zelf zwanger was achter dat haar geboortecertificaat was vervalst en ze is op zoek gegaan naar haar geboorte ouders. Toen stuitte ze op een website met foto's van vermiste kinderen die ze hebben verouderd. In zulke situaties hoeft het niet 100% overeen te komen, iemand hoeft maar net de goede link te leggen: leeftijd klopt, haarkleur/oogkleur klopt en als er dan ook nog enkele andere overeenkomsten zijn in bijvoorbeeld de vorm van het gezicht dan kan het zomaar erg rooskleurig eindigen.

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 12:37

michelle___ schreef:
_Evanne schreef:

Ik denk dat zelfs haar ouders en/of familie en vrienden haar niet meer zullen herkennen..
In loop der jaren veranderd er toch heel veel. Ik denk dan ook niet dat ze nog haar echte haarkleur heeft. Want alleen een andere haarkleur kan iemand al een heel ander gezicht geven.

Vandaar het misschien.

Wat je zegt met haren klopt. Ander kapsel(of alleen al anders vastmaken) en verven, hoppa bijna ander mens. Als je ook al ziet wat make up kan doen.. https://www.google.nl/search?site=&tbm= ... 67yl-a3XSA
Nee, ik heb er echt een hard hoofd in dat ze ooit wordt teruggevonden. Als haar ouders haar al terug willen, aangezien er wordt gezegd dat zij ermee te maken hebben. Ik vind het een heeeeel vreemd verhaal.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 12:48

Scotland Yard heeft een review gedaan van het onderzoek dat destijds is uitgevoerd door de Portugese Politie. SY heeft inmiddels 442 gehoord als onderdeel van haar nieuwe 5 miljoen pond kostende ondezoek Operation Grange en 41 mensen geidentificeerd als "persons of interest" waaronder 15 Britten. (Benieuwd of Kate en Gerry daarbij zitten :D )
De nieuwe oproep wordt o.m. in Nederland gedaan, omdat in NL destijds Maddie was gezien in een feestartikelenwinkel in Amsterdam. Ook hebben de McCanns een poosje in Amsterdam gewoond voor de geboorte van de tweeling.

---

Dutch shop worker Ana Stam, 41, said she spoke to a little girl aged three or four who said her name was 'Maddie' and replied to a question about her mother:

'They took me from my holiday.'

The girl entered her party shop in early May last year with a man and a woman and two other children, according to a witness statement to Dutch police in the police files.

The man - who "did not look like a nice person" - appeared to be speaking Portuguese but the woman spoke in English and told Ms Stam they had a small circus in France.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:14

Ach ja, criminelen herken je aan hun gezicht ,he. 8)7

En kinderen van 3-4 jaar zijn ook zo goed in het vertellen van acurate dingen, en Maddie is zo´n zeldzame naam...

Had even naar dat oogje gekeken dan, he, trien, als je dan denkt dat het om Maddie McCann gaat.
Dingen verzinnen en invullen kan iedereen achteraf wel.

Dat kind had zo´n beetje het meest voorkomende meisjesuiterlijk dat er bestaat. Heel doorsnee, duizend in een dozijn. Geen wonder dat die overal opduikt.

Los van dat, je oren veranderen nooit. Dat is dan ook het meest betrouwbare bij identificatie van een verouderd persoon. Na DNA uiteraard en als je geen vingerafdrukken hebt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:31

Ik heb niet alle pagina's gelezen, maar het kan toch niet anders dan dat de ouders hierachter zitten? Met al die sporen die er gevonden zijn..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 16:38

Tja, ik vind dat de handelwijze van de ouders op zijn minst heel veel vragen oproept. En het onderzoek is van het begin af van hoger hand een kant op gestuurd die het niet had moeten gaan, zonder ook de mogelijkheid mee te nemen dat de ouders betrokken waren. Of die mogelijkheid nu in het onderzoek van Scotland Yard betrokken is is maar de vraag. De McCanns blijken heel invloedrijk of hebben dan wel hadden in ieder geval invloedrijke vrienden die ook niet op hun plaat willen gaan. Ben wel benieuwd naar de uitzending, maar ik vrees dat het allemaal "oude koek" is. Ik heb begrepen dat Portugal deze reconstructie uitzending niet uitzendt; die zijn er klaar mee.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:05

Maar wat zouden de ouders er mee opschieten als zij dit hebben gedaan? Die vraag komt bij mij op...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 19:21

Daar zijn verschillende redenen voor:
De meest voor de hand liggende reden is, dat Maddie is gedrogeerd om ze in slaap te brengen zodat de ouders uit eten konden en dat ze als gevolg daarvan is overleden. Dan is er nog een aanwijzing naar mogelijk kindermisbruik (zie Gaspard getuigenissen in het politiedossier). Deze aanwijzingen zijn voor zover ik weet niet onderzocht, althans daar is niets van bekend.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 13:57

De Libel (laster) rechtszaak McCann vs Amaral is aangevangen. De McCanns eisen 1,2 miljoen van Amaral voor het toebrengen van immateriele schade door zijn boek "De waarheid van de leugen" waarin Amaral concludeert dat de ouders betrokken zijn bij de dood en verdwijning van het stoffelijk overschot van hun dochter Madeleine.

Hieronder volgt een korte update :

- Isabel Duarte was niet aanwezig , de eisers werden vertegenwoordigd door een advocaat uit haar kantoor .
Kate heeft ook verzocht om te worden gehoord als partij . De rechter zal beslissen of het nodig / relevant om Kate, Gerry en Goncalo te horen nadat alle getuigen hebben getuigd .

- Ricardo Paiva zei dat ook nadat Gonçalo 's boek was gepubliceerd , de toevloed van informatie niet verminderde. Alleen op de verjaardagen van de verdwijningsdatum was er een duidelijke verhoging van de informatie toevoer te zien. De rechter vroeg wat de nieuwe openbaringen van het boek waren. Ricardo zei dat deze er niet waren.

- Tavares de Almeida werd ook gehoord via videolink . Hij werd gevraagd over zijn deelname aan het onderzoek , die eindigde in eind september . Er zijn verder geen vragen , omdat hij zei dat hij had alleen de laatste twee pagina's van het boek gelezen en dat de documentaire niet had gezien.

- Luis Neves was de laatste getuige voor de lunch . Hij heeft sommige delen van het boek gelezen, maar de documentaire niet gezien . Hij getuigde dat het eerste onderzoek aanvankelijk uitging van een ontvoering , dat was de reden waarom zijn eenheid al vroeg betrokken was . Hij was aanwezig tijdens een bijeenkomst met de ouders bij het Britse consulaat in Portimão . Dat was de eerste keer dat de hypothese van de dood werd genoemd . Door de ouders zelf. Ze wilden Daniel Krugel over laten brengen met zijn machine . Toen de Britse officieren Krugel ’s werk hadden gezien en het gebied dat hij besloeg, hebben zij de Britse speurhonden laten komen. Dat was het begin van een nieuwe invalshoek in het onderzoek .

- Na de lunch , getuigde Manuel Catarino . Hij volgde het geval als hoofdredacteur van Correio da Manhã . Hij las zowel het boek en de politiedossiers. De inhoud van het boek en van de dossiers is hetzelfde . Hij schreef ook een boek omdat de zaak er een is van algemeen belang . Er was geen verschil van welke aard dan ook in de rapportage , voor en na Gonçal Amaral 's boek .

- De laatste getuige vandaag was Moita Flores . Hij las het boek , maar heeft de documentaire niet gezien . Hij heeft 18 jaar ervaring als onderzoeker voor de PJ , moord divisie , en is een leraar in het strafrechtelijk onderzoek . Hij zegt dat alle theorieën geldig zijn , behalve een : een ontvoering door dat raam. Dit is volstrekt onmogelijk . Hij denkt dat het onderzoek een fundamentele vergissing beging, want het begon met de ontvoering theorie . De klassiekers leren dat eerst moet worden gekeken naar degenen die toegang hadden tot het appartement. Oplossingen van misdaden zijn meestal de meest eenvoudige. Moita Flores was verbijsterd door het rekken van het onderzoek door de ouders, contradicties in verklaringen van de ouders en de vrienden zijn niet grondig onderzocht .

- De laatste getuige van de dag , Hernâni Carvalho , is niet voor de rechter verschijnen .

Artikel Diário de Notícias, Paper Edition, page 19, October 9, 2013

Het boek van Gonçalo Amaral bevat misleidende reclame, zegt de rechter-commissaris die de zaak van de McCanns vs Amaral voorzit – PJ directeur geeft toe aanvankelijk te overhaast te zijn geweest uit te gaan van ontvoering van Maddie.

door Valentina Marcelino [ Vertaling Astro / JM ]

De rechter in het 1ste burgerlijke rechtbank van Lissabon , die voorzitter is van de McCann rechtszaak tegen de voormalige PJ inspecteur Goncalo Amaral - die de stelling verdedigt dat de ouders betrokken zijn bij de dood van hun dochter Madeleine 's – gesuggereert dat het boek van Gonçalo Amaral misleidende reclame bevat, omdat in tegenstelling tot wat wordt aangekondigd op de achterkant er geen" unieke onthullingen " over de zaak van de verdwijning van het meisje in 2007 , in Praia da Luz worden gedaan.

De conclusie van de rechter-commissaris volgde de verklaringen van een van de getuigen van de verdediging van Amaral die gisteren voor de rechtbank werd gehoord, de PJ inspecteur Ricardo Paiva , die in het onderzoeksteam deelnamen . Hij verklaarde dat ' De Waarheid van de Leugen ' niet meer informatie bevat dan wat er in de dossiers van het proces staat en openbaar is. De verdediging tracht zo de impact van de beschuldigingen van het echtpaar McCann te verminderen.
De McCanns eisen 1,2 miljoen compensatie van Amaral voor immateriele schade.

"Wat zijn de ' onthullingen ' in het boek ? ' Vroeg de rechter Ricardo Paiva . " Er is niets nieuws in vergelijking met het onderzoek" , de inspecteur geantwoord. " Maar op de achterkant van het boek wordt beweerd dat er ' unieke onthullingen ' worden gedaan. Wat zijn dat? ' , drong de magistraat aan. " Ze kunnen uniek zijn voor degenen die niet op de hoogte zijn van de inhoud van de dossiers. het boek gekocht en heb de dossiers niet gelezen worden" , Ricardo Paiva gesuggereerd . " Dan is het misleidende reclame ! " , concludeerde de rechter.

Advocaten van de McCann’s hebben geprobeerd aan te tonen dat het boek veel meer bevat veel dan de informatie uit het strafproces , namelijk eindconclusie van de auteur dat het meisje stierf in het appartement, dat is het argument dat de immateriële schade onderbouwt die is toegebracht aan de familie.

Tijdens de sessie van gisteren getuigde de directeur van de National Counter - Terrorism Unit ( UNCT ) voor de verdediging vanGonçalo Amaral en impliceerde dat de ontvoeringstheorie , waarmee het onderzoek begon direct na de verdwijning van het kleine meisje is overhaast. “Toen Dr Guilhermino Encarnação [ voormalig directeur PJ ] de eerste persconferentie hield en sprak over een ontvoering , wisten we nog niet zeker of dat zo was. Volgens Luís Neves , een ontvoeringsexpert, waren er op dat moment geen aanwijzingen die deze vorm van criminaliteit onderbouwden, zoals bijvoorbeeld een losgeld briefje.. De directeur van UNCT herinnerde er ook aan dat Maddie's ouders aanvankelijk toegaven dat hun dochter dood zou kunnen zijn . De focus van het onderzoek nam een wending met de aankomst van de Britse speurhonden, die een kadaver geur signaleerden in het appartement van waaruit Maddie verdween.

In tegenstelling van wat hierover in de Engelse pers is gepubliceerd is SIC [ Portugese televisie netwerk -en mediabedrijf , die verschillende televisiezenders heeft] niet benaderd om het BBC Crimewatch programma van de " Maddie zaak " , uit te zenden in tegenstelling tot wat de Engels pers is gepubliceerd . Aanstaande maandag , op 14 oktober zendt de BBC , het Engels tv-kanaal , BBC , dat Crimewatch uitzendt , een reconstructie uit van Madeleine McCann:de verdwijning . Het script is een vervolg van Scotland Yard het onderzoek . De Britse pers stelde dat de Portugese tv-kanalen weigerden het programma uit te zenden , maar op een vraag van DN , heeft een officiële bron van SIC gegarandeerd dat ze nooit zijn gecontacteerd . RTP en TVI hebben nog niet gereageerd tot het ter perse gaan van deze editie .

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 12:58

Vanavond wordt tijdens opsporing verzocht aandacht besteed aan de verdwijning van Madeleine. Gisterenavond is dezelfde documentaire en oproep uitgezonden op de BBC tijdens Crimewatch.
Er is eigenlijk niet veel nieuws te melden, behalve dat de man die Jane Tanner had gezien met een kind in de armen op de avond van de verdwijning is nagetrokken. Het blijkt iemand te zijn die zijn kind van de creche haalde. Blijkbaar was er ook een avond-creche. Dat zet de beslissing van de McCanns om hun kinderen alleen te laten die avond in een nog wat ander licht.
Daarnaast zijn er twee compositietekeningen verspreid. Eentje daarvan op basis van een getuigenis van de Ierse fam. Smith, die een man met een slapend meisje hadden gezien die op Madeleine leek. Men concentreert zich nu op deze getuigenverklaring. Een ander betreft iemand die zich enkele dagen voor de ontvoering verdacht in de nabijheid van het appartement ophield. Beide mannen zijn geen verdachten, maar de politie wil ze achterhalen om ze mogelijk uit te sluiten als verdachte.

Met het vervallen van de getuigenverklaring van Jane Tanner is er nu geen enkele aanwijzing meer dat men zou moeten uitgaan van een ontvoering.
Saillant detail is ook nog dat de Smiths' de man die zij hadden gezien meenden te herkennen als Gerry McCann.
http://joana-morais.blogspot.com/2013/1 ... ation.html

Na de uitzending met de oproep wie de mannen op de compositietekeningen herkent zijn veel reacties ontvangen. Via twitter wordt veel gewezen op de getuigenverklaringen van de Smiths' en de Gaspars (waar overigens in de documentaire met geen woord over wordt gerept; ook geen woord over de honden die een lijkgeur in het appartement hebben geroken.)

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:04

Ik heb de Crimewatch uitzending vanmorgen via internet bekeken en jouw laatste opmerking was precies hetgeen mij opgevallen was. Ze gaan er (zoals de uitzending bij mij overkomt) volledig vanuit dat de McCann's onschuldig zijn en dat Maddy door een ander is meegenomen. Niets over de lijkgeur in de huurauto etc.

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:12

Jola schreef:
Ik heb de Crimewatch uitzending vanmorgen via internet bekeken en jouw laatste opmerking was precies hetgeen mij opgevallen was. Ze gaan er (zoals de uitzending bij mij overkomt) volledig vanuit dat de McCann's onschuldig zijn en dat Maddy door een ander is meegenomen. Niets over de lijkgeur in de huurauto etc.

Waar heb je de uitzending terug gevonden? Kan vanalles vinden, maar niet de gehele uitzending.
Laatst bijgewerkt door Anouk_17 op 15-10-13 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:12

Hoe krom is dat?!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 13:15

Ik denk dat ze zich met deze uitzending echt willen concentreren op het natrekken van deze twee getuigenissen. Het zegt volgens mij niks over welke kant het onderzoek uit gaat. Mocht dit niets opleveren zullen ze toch met het andere bewijs aan de slag moeten (of wellicht zijn ze dat al) Voor zover ik weet wordt goed samengewerkt door SY met de Portugese politie.
Als je de Crimewatch uitzending hebt gezien, zul je misschien ook opgevallen zijn dat DCI Redwood erg voorzichtig is met het kiezen van zijn woorden.

Overigens kwam ik vandaag deze tegen :D :D :D :D :D :

Afbeelding

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:20

Ik vind al die compositie tekeningen ook verdacht veel op gerry mccan lijken.

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:35

Anouk_17 schreef:
Jola schreef:

Waar heb je de uitzending terug gevonden? Kan vanalles vinden, maar niet de gehele uitzending.

http://www.bbc.co.uk/programmes/p01jqssz