Weet ik niet Randalinpony........ abortus of een baby laten...... (hoe zeg je dat netjes?) omdat het makkelijker is zonder, of omdat een kind zo duur is...... dan vind ik het gewoon vermoorden trouwens, hmm, of oordelen dan niet past, misschien niet, maar ik vind het in dat geval wel heel erg moeilijk om niet te oordelen.
Zo een baby met zo'n rauw huidje, dat is anders, dan doe je het voor het kind, en niet voor jezelf. Maar goed, in dat geval is ondraaglijk lijden wel heel peilbaar, natuurlijk. Het moeilijke is dat niet alles is wat het lijkt. Motieven die heel egoìstisch lijken, en toch heel onzelfzuchtig blijken te zijn, maar ook het omgekeerde.
Met egoïstische motieven heb ik wel moeite, maar het is maar heel zelden zo, dat wat je denkt te zien ook de waarheid is, en dat maakt oordelen verschrikkelijk moeilijk.
Van het artikel in de OP word ik ronduit misselijk..........
Citaat:
They state that like an unborn child, a newborn has yet to develop hopes, goals and dreams and so, while clearly human, is not a person – someone with a moral right to life.
In contrast, parents, siblings and society have aims and plans that could be affected by the arrival of the child and their interests should come first.
Wat kan een mens toch een ongelooflijk zelfzuchtig, naar wezen zijn, want als je plannen en doelen in de war geschopt worden, door een weerloos, onschuldig, klein menselijk wezen, krijgt dat onschuldige mensje de doodstraf, alleen omdat het de grote fout heeft begaan te bestaan. En dat praten we goed, met te zeggen dat het geen echt mens is........ dan is het ook geen moord tenslotte......... zo wordt abortus in die gevallen ook goed gepraat (maar het leeft nog niet écht, heeft nog geen gevoel, kan nog niet denken.......). Bah.