Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MamboBeach schreef:Blue_Eyes schreef:Slachtofferrol? Omdat ze zegt dat moeders niet ziek kunnen zijn?Als ze slachtoffer wilde spelen, zou ze dan wel zorgen dat hubbie een dag vrij nam om voor haar en kind te zorgen...
![]()
Je kunt ook doorslaan.
Nou, inderdaad! Ik ken wel een vrouw die voor elke scheet die dwars zat haar man belde...![]()
Overigens, toen mijn vliezen gebroken waren liet ik mijn man nog naar zijn werk gaan en had ik niets gezegd.
Sammyoo schreef:Nou ja, ik ken je baas niet, maar je hebt wel een arbeidsovereenkomst. Ik denk dat je het ook niet leuk vind als je salaris niet wordt gestort. Dus zorg dat je iets kan regelen voor het geval je kind ziek is. Ik heb ook altijd heel zuunig gedaan met m'n verlofuren, voor het geval dat. En af en toe een stapje harder lopen voor je baas zodat je wat krediet opbouwt.
odetteke schreef:Electra63 schreef:Ik moet wel zeggen, het is niet het probleem van je werkgever. Ik vind het geen gezeik van je baas. Indien een werknemer niet komt werken i.v.m. een ziek kind, is toch de werkgever of een andere collega de dupe, afhankelijk van je baan/functie.
Is wel het probleem van de baas, als een baas dat niet had gewild had hij maar zzp-er moeten zijnof mensen zonder kinderen en kinderwens aannemen, en vooral geen vrouwen.
Maar veel bazen vinden het moeilijk te begrijpen dat een beetje meedenken en medeleven zich vaak dubbel uitbetaald in extra inzet omdat mensen blij zijn dat ze er werken.
Twiggy2008 schreef:Sammyoo schreef:Nou ja, ik ken je baas niet, maar je hebt wel een arbeidsovereenkomst. Ik denk dat je het ook niet leuk vind als je salaris niet wordt gestort. Dus zorg dat je iets kan regelen voor het geval je kind ziek is. Ik heb ook altijd heel zuunig gedaan met m'n verlofuren, voor het geval dat. En af en toe een stapje harder lopen voor je baas zodat je wat krediet opbouwt.
Ik ben er de dagen dat ik moet werken (dan is ze bij haar vader) en ik ben een prima werknemer (al zeg ik het zelf
), maar laatst wilden ze me een dag extra en dat heb ik geweigerd vanwege mijn dochter. Zij gaat nou eenmaal voor op zo'n moment. Ik heb trouwens eerdaags een andere baan (heb mijn huidige opgezegd
), die ik stukken beter kan combineren met mijn alleenstaande moederschap en wat ben ik daar BLIJ mee! Scheelt heel wat gedoe, gestress en geregel, want het is niet makkelijk in je uppie.
Electra63 schreef:Ik moet wel zeggen, het is niet het probleem van je werkgever. Ik vind het geen gezeik van je baas. Indien een werknemer niet komt werken i.v.m. een ziek kind, is toch de werkgever of een andere collega de dupe, afhankelijk van je baan/functie.
Electra63 schreef:Ik geloof zeker, dat het niet gemakkelijk te combineren is. Succes in je nieuwe baan.
Sammyoo schreef:Twiggy, ik heb het ook grotendeels alleen gedaan, ik weet hoe het werkt!
Ik ben altijd uitgegaan van het principe 'als je goed bent voor je baas, is je baas ook goed voor jou'. Dat 'werkt' meestal goed!
papagroom schreef:wat betreft thuisblijven voor zieke kinderen......
ik heb een paar partime dames aan t werk,en heb altijd gezegd,het maakt me niet uit wie er is,als er maar iemand is...maw....als je om wat voor reden niet kunt werken of vind dat je niet kunt werken....regel dat onderling,en je zult mij niet horen.
Twiggy2008 schreef:Hebben we dezelfde baas?Sammyoo schreef:Nou, ken je de film 'The Devil Wears Prada?' Zo'n baas heb ik.Twiggy, ik heb het ook grotendeels alleen gedaan, ik weet hoe het werkt!
Ik ben altijd uitgegaan van het principe 'als je goed bent voor je baas, is je baas ook goed voor jou'. Dat 'werkt' meestal goed!![]()
Niet dat ik van haar wakker lig, ik moet gewoon lachen om haar gefrustreerde gedrag....... Maar goed, we hebben het verder niet over aparte leidinggevenden, volgens mij.