‘Moeders moeten thuis blijven en niet werken’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: ‘Moeders moeten thuis blijven en niet werken’

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:43

Bij mij duurde het nog even gelukkig! :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:45

pffff.. die van mij viel in slaap in het ziekenhuis.. terwijl ik lag te puffen :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:45

Die heb ik ook gehad! :D

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:47

Ik was tijdens mijn zwangerschappen altijd de eerste drie maanden 24 uur per dag doodziek, en dan overdrijf ik niet. Toen ik zwanger was van de tweede, was de eerste dik een jaar oud, dan is het toch wel erg lastig als mama ook erg ziek is hoor.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:52

MamboBeach schreef:
Blue_Eyes schreef:
Slachtofferrol? Omdat ze zegt dat moeders niet ziek kunnen zijn? :') Als ze slachtoffer wilde spelen, zou ze dan wel zorgen dat hubbie een dag vrij nam om voor haar en kind te zorgen... :')

Je kunt ook doorslaan.

Nou, inderdaad! Ik ken wel een vrouw die voor elke scheet die dwars zat haar man belde... :x
Overigens, toen mijn vliezen gebroken waren liet ik mijn man nog naar zijn werk gaan en had ik niets gezegd. :')

Dat heb ik toen ook.geroepen, hij had net een hele belangrijke vergadering. :+

Tja, ziek zijn, ik moet toch echt 4x per dag van en naar school lopen. Ik probeerde eind van de zwangerschap oudste maar alleen de ochtend naar school te brengen, en dan mocht hij 's middags thuisblijven. De verplichte rust die ik van de vk moest nemen was toch lastig.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:56

ik heb voor mn eigen gemak gekozen voor een school met continu rooster. was heel blij dat er zo'n school in de buurt zat.
dat scheelt toch een aantal keer lopen, en kon ik mooi lange halve dagen werken tot 14.00 uur.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:59

Sammyoo schreef:
Nou ja, ik ken je baas niet, maar je hebt wel een arbeidsovereenkomst. Ik denk dat je het ook niet leuk vind als je salaris niet wordt gestort. Dus zorg dat je iets kan regelen voor het geval je kind ziek is. Ik heb ook altijd heel zuunig gedaan met m'n verlofuren, voor het geval dat. En af en toe een stapje harder lopen voor je baas zodat je wat krediet opbouwt.

Ik ben er de dagen dat ik moet werken (dan is ze bij haar vader ;) ) en ik ben een prima werknemer (al zeg ik het zelf :+ ), maar laatst wilden ze me een dag extra en dat heb ik geweigerd vanwege mijn dochter. Zij gaat nou eenmaal voor op zo'n moment. Ik heb trouwens eerdaags een andere baan (heb mijn huidige opgezegd ;) ), die ik stukken beter kan combineren met mijn alleenstaande moederschap en wat ben ik daar BLIJ mee! Scheelt heel wat gedoe, gestress en geregel, want het is niet makkelijk in je uppie. :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:01

nee twiggy, dat ben ik zeker wel met je eens. het is niet makkelijk alleen.
ik heb mn werkgever ook wel gemeld dat ik wat dat betreft niet heel flexibel ben. dat ik liever niet overwerk, en ook niet op andere dagen kan invallen. dat respecteren ze.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:02

odetteke schreef:
Electra63 schreef:
Ik moet wel zeggen, het is niet het probleem van je werkgever. Ik vind het geen gezeik van je baas. Indien een werknemer niet komt werken i.v.m. een ziek kind, is toch de werkgever of een andere collega de dupe, afhankelijk van je baan/functie.

Is wel het probleem van de baas, als een baas dat niet had gewild had hij maar zzp-er moeten zijn ;) of mensen zonder kinderen en kinderwens aannemen, en vooral geen vrouwen. :+

Maar veel bazen vinden het moeilijk te begrijpen dat een beetje meedenken en medeleven zich vaak dubbel uitbetaald in extra inzet omdat mensen blij zijn dat ze er werken.

Daarom zijn er inderdaad werkgevers die liever geen vrouwen in een bepaalde leeftijdscategorie aannemen. Een werkgever neemt iemand aan, om werk te verrichten op bepaalde tijden/dagen en het is niet zijn zorg als een kind ziek is. Het is natuurlijk wel fijn, als je baas er begrip voor heeft, maar voor sommige functies is het niet handig, als er wordt opgebeld, ik kan niet komen werken, want Pietje is ziek. :D . Mijn moeder sprong vroeger bij als de kinderen ziek waren of ik ruilde mijn werkdagen (ik werkte parttime, dus dan is er wel ruimte) of ik nam werk mee naar huis. Maar dat is niet altijd mogelijk.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:02

Misschien sla ik door, maar ik vind een nare bijklank zitten aan de opmerking 'een moeder kan niet ziek zijn'. Alsof je jezelf beklaagt. En laat ik daar nou een beetje allergisch voor zijn!
En waarom zou je niet ziek kunnen zijn? Kind kan toch ook naar opvang, buren, opa en oma, vader, broer, zus etc. Je bent als moeder heus niet de enige die goed voor je kind kan zorgen.

Diablo, als je een baan had gehad en voor het eerste kind opvang had, was er geen probleem :D Daarbij wist je van de eerste dat je de misselijkheid kon verwachten en had je voor je zwangerschap iets kunnen regelen, Of je had je volgende zwangerschap uitstellen tot de eerste ouder was en minder zorg van jou nodig had.

Twiggy, ik heb het ook grotendeels alleen gedaan, ik weet hoe het werkt!
Ik ben altijd uitgegaan van het principe 'als je goed bent voor je baas, is je baas ook goed voor jou'. Dat 'werkt' meestal goed!
Laatst bijgewerkt door Sammyoo op 07-02-12 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:03

Twiggy2008 schreef:
Sammyoo schreef:
Nou ja, ik ken je baas niet, maar je hebt wel een arbeidsovereenkomst. Ik denk dat je het ook niet leuk vind als je salaris niet wordt gestort. Dus zorg dat je iets kan regelen voor het geval je kind ziek is. Ik heb ook altijd heel zuunig gedaan met m'n verlofuren, voor het geval dat. En af en toe een stapje harder lopen voor je baas zodat je wat krediet opbouwt.

Ik ben er de dagen dat ik moet werken (dan is ze bij haar vader ;) ) en ik ben een prima werknemer (al zeg ik het zelf :+ ), maar laatst wilden ze me een dag extra en dat heb ik geweigerd vanwege mijn dochter. Zij gaat nou eenmaal voor op zo'n moment. Ik heb trouwens eerdaags een andere baan (heb mijn huidige opgezegd ;) ), die ik stukken beter kan combineren met mijn alleenstaande moederschap en wat ben ik daar BLIJ mee! Scheelt heel wat gedoe, gestress en geregel, want het is niet makkelijk in je uppie. :)

Ik geloof zeker, dat het niet gemakkelijk te combineren is. Succes in je nieuwe baan.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:04

Electra63 schreef:
Ik moet wel zeggen, het is niet het probleem van je werkgever. Ik vind het geen gezeik van je baas. Indien een werknemer niet komt werken i.v.m. een ziek kind, is toch de werkgever of een andere collega de dupe, afhankelijk van je baan/functie.

Of je hebt de dag erna gewoon extra werk. ;)
Mijn baas wilde dat ik een extra dag zou komen werken, maar het lukte me niet met de thuissituatie en dan houdt het toch echt op voor de baas en moet ze maar wat anders regelen (wat ze ook gedaan heeft). Ze wisten waar ze aan begonnen toen ze me aannamen. En verder ben ik er eigenlijk altijd en ik doe mijn werk prima, dus die credits heb ik wel. :)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:05

Heb je wel een verlofdag genomen?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:05

Electra63 schreef:
Ik geloof zeker, dat het niet gemakkelijk te combineren is. Succes in je nieuwe baan.

Dank je wel. Zal zooooo blij zijn als ik van al dat gedoe af ben! Morgen ook weer racen met naar school brengen en zelf op tijd op mijn werk komen, altijd weer een race tegen de klok, waar ik goed moe van ben. Maar goed, de laatste loodjes, de laatste werkdagen bij huidige werkgever. ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:06

Sammyoo schreef:
Heb je wel een verlofdag genomen?

Nee, want het was niet op een vaste werkdag van me, dus dat is dan helemaal niet nodig. ;)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:07

Goed dat je iets anders hebt gezocht en gevonden!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:07

Sammyoo schreef:
Ik ben altijd uitgegaan van het principe 'als je goed bent voor je baas, is je baas ook goed voor jou'. Dat 'werkt' meestal goed!

Nou, ken je de film 'The Devil Wears Prada?' Zo'n baas heb ik. :D
Niet dat ik van haar wakker lig, ik moet gewoon lachen om haar gefrustreerde gedrag....... Maar goed, we hebben het verder niet over aparte leidinggevenden, volgens mij. ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:10

Vrouwelijke managers zijn sowieso iets moeilijker dan mannelijke managers :D

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 22:11

wat betreft thuisblijven voor zieke kinderen......
ik heb een paar partime dames aan t werk,en heb altijd gezegd,het maakt me niet uit wie er is,als er maar iemand is...maw....als je om wat voor reden niet kunt werken of vind dat je niet kunt werken....regel dat onderling,en je zult mij niet horen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:14

Pffff, maar goed, ze heeft verder ook niets in haar leven (geen vent, geen kind, geen huisdier), haar leven is het werk. Mijn leven bestaat voornamelijk uit andere dingen. ;)
En ik weet dat er voor mij tig gillend zijn weggerend. Dus tot nu toe zit ik nog redelijk, geloof ik. :D

juval

papagroom schreef:
wat betreft thuisblijven voor zieke kinderen......
ik heb een paar partime dames aan t werk,en heb altijd gezegd,het maakt me niet uit wie er is,als er maar iemand is...maw....als je om wat voor reden niet kunt werken of vind dat je niet kunt werken....regel dat onderling,en je zult mij niet horen.

dat klinkt goed. blijf jij thuis bij je zieke kind papagroom?

ik vind het een mooi streven, maar in de praktijk werkt het toch zo dat de kinderlozen toch vaak de 'dupe' zijn van de kinderziektes

bello2005

precies !!!

vrouwen die kinderen krijgen moeten voor hun kinderen zorgen
en niet meteen in de opvang duwen, voor wat begin je dan aan kinderen als je er toch niet voor kunt zorgen ??
wie wilt het nou missen dat haar kind de eerste stapjes zet, of de eerste woordjes, voor het eerst zichzelf optrekken..
ik zou dat echt niet willen missen,,
en mensen die zeggen dat dat tegenwoordig niet gaat.. BULLSHIT..
wanneer je thuis blijft als moeder zijnde, moet je natuurlijk op het geld letten. maar je kunt echt wel thuis bij je kinderen zijn !!
om ze op te voeden ..

dus kort gezegd, moeders moeten thuis blijven , en zorgen voor hun kind !!
anders moet je niet aan kinderen beginnen

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:18

nou bello, dat is nogal kort door de bocht.
moeders moeten niets... ze mogen doen wat ze zelf willen. de ene wil thuisblijven prima.
de ander wil werken ook prima.
zolang ze het maar zelf goed kunnen regelen, niemand ermee lastig vallen, en vooral .... NIET ZEUREN!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:19

Nou nou, Bello2005.......

Ik heb de eerste 6 jaar voor mijn dochter gezorgd, fulltime. Heb alles meegemaakt en ben daar heeeeeeel blij mee. Maar nu ik gescheiden ben moet ik toch echt wat centjes verdienen om nog een fijn leventje te houden met elkaar. Die paar dagen dat ik werk is ze in principe bij haar vader, dus veel hoeft ze me niet te missen, want ik ben er de overige dagen (al zal ik straks thuis toch ook zo nu en dan moeten werken). Maar goed, zij speelt ook, is overdag ook vaak weg, school, vriendinnetjes, clubjes. Zo gaat dat. Lijkt mij niets mis mee. En een dagje of een a twee (naschoolse) opvang is toch geen ramp? Anders gaat ze ook spelen met andere kinderen en zie ik haar nog 9 van de 10x niet 's middags. ;)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:21

Twiggy2008 schreef:
Sammyoo schreef:
Nou, ken je de film 'The Devil Wears Prada?' Zo'n baas heb ik. :D
Niet dat ik van haar wakker lig, ik moet gewoon lachen om haar gefrustreerde gedrag....... Maar goed, we hebben het verder niet over aparte leidinggevenden, volgens mij. ;)
Hebben we dezelfde baas? :+

Ik zou na de zwangerschap mijn eigen werktijden mogen plannen (2 cursussen per week geven) heel duidelijk 3x gevraagd welke, dagdelen, ze me nodig hadden, maar ik mocht het echt helemaal zelf inplannen. Geen opvang geregeld dus, omdat ik dat 2 avonden wil doen. Nu blijkt dat ze toch liever overdag hebben, en 200 km verderop zodat het nachtdiensten worden als ik 's avonds na de les nog moet opruimen, kolven en naar huis rijden. Ja, daaaaaag, ik ben geen slaaf die aan elke grillige uitbarsting braaf gehoorzaamt :+