Ik ben ook van mening dat je beter suikers kan laten staan en lekker volle producten kan eten.
In light zit vaak weer meer suiker en het is nog ns niet te eten ook.
20+kaas? blegh. Doe mij die volle maar, zit er nog zomaar van vol ook!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nobel1 schreef:tita schreef:Ochja en wat dacht je van al die bejaarden die bij de artsen zitten of al die zielige mensen die niet kunnen en willen werken. En dan niet te vergeten alle mensen die in medische dagverblijf zitten. Alle mensen die gehandicapt/mongool/of ander stoornis hebben en in project wonen. Dat zijn mensen die ontzettend veel geld kosten en niet die kleine beetje wat dik is.
Ziektekostenverhaal gaat niet op
Arabesk schreef:Mareng schreef:Als je kijkt naar "Help mijn kind is te dik" weet je waarde kern van het probleem ligt: de opvoeding!
wat ik daarin steeds terugzie is ouders die geen nee durven te zeggen tegen hun kind en geen enkele grens durven aan te geven
themuisje schreef:Quellian schreef:Het probleem zit in de opvoeding ja, ook niet in of baby's flessenvoeding of borstvoeding krijgen overigens. Zúlke lariekoek vind ik dat
Ik wil eigenlijk weleens gaan kijken of mensen met een lager IQ dikkere kinderen hebben *gaat neuzen*, ik denk wel dat daar eens onderzoek naar gedaan is (net zoals dat mensen met een lager IQ meestal van NL talige muziek houden, is ook onderzocht).
Dat mensen met een lager IQ houden van nl-talige muziek is logisch. Ze kunnen de teksten van andere talen moeilijker begrijpen. Daarbij kiezen ze vaak niet voor de muziek, maar is het meer het simpele sfeertje wat er omheen hangt wat fijn wordt bevonden. (ja, ja ervarings deskundigevader is straatmaker. Dat heeft trouwens een andere reden dan een laag IQ, maar das een andere discussie) Ik zie zo snel geen verband met dikkere kinderen en laag opgeleide ouders?
idefix4 schreef:Ik wilde ook absoluut niet denigreren over de randstad. Rotterdam is echter wel veel stenen gebouwen bij mekaar. Vooral voor zo'n provinciaaltje als ik.Ja, ja, ik ben er geweest. Ik durf verder dan de kerktoren van mijn eigen dorp.
De mix in culturen die er daar heerst, zal ook wel uitnodigen om meer te koken dan alleen boerenkool met worst.
Die opmerking dat melk uit een fabriek komt, heb ik volgens mij een keer van iemand uit die buurt over me heen gekregen. Vandaar de gedachte.
Arabesk schreef:Twiggy2008 schreef:Tja.... als ik zie wat de gemiddelde NLer in zijn boodschappenkar gooit en opvreet, vind ik het niet zo gek.![]()
Vind het vaak shocking als ik in de AH loop en om me heen kijk.
Normaal gezond eten kennen ze niet meer en mensen denken niet na over al die gemanipuleerde voedingsmiddelen.
Niks leuker dan gluren in andermans karretje![]()
, maar idd wat je af en toe voorbij ziet komen: bakken shoarma, witbrood en knoflooksaus.
Het valt me wel op dat hier in een westfries dorp mensen minder dik zijn en bewuster eten (als ik hun karretjes bekijk). Ga ik boodschappen doen in Purmerend, zie je veeeeeel dikke mensen (vooral rondom de febo) en puilen de karretjes uit van chips en frisdrank
InekeN schreef:Wel raar dat sommigen hier zeggen geen tijd te hebben voor beweging. Ja, ik was ook te dik hoor, en had geen geld voor dure sportschool. Maar we hebben wel een trap in huis....(3x daags 15x op en neer gegaan) en ik heb een ouwe fiets. Elke avond 20 minuten op mijn allerhardst door de stad gesjeest. Ben 6 kg in 5 weken afgevallen en eet hetzelfde.. Aldi heeft voor 7 euris zo'n gymbal, zit daar op te wiebelen achter mijn bureau
tita schreef:Ochja en wat dacht je van al die bejaarden die bij de artsen zitten of al die zielige mensen die niet kunnen en willen werken. En dan niet te vergeten alle mensen die in medische dagverblijf zitten. Alle mensen die gehandicapt/mongool/of ander stoornis hebben en in project wonen. Dat zijn mensen die ontzettend veel geld kosten en niet die kleine beetje wat dik is.
Ziektekostenverhaal gaat niet op
Diva92 schreef:Ik leef gezond, ik zorg dat ik zoveel mogelijk gezond eet en ik zorg voor genoeg beweging en nee ik vind het niet eerlijk dat ik mee betaal voor al diegenen die zich zo dik laten worden dat ze hartkwalen, aderaandoeningen, diabetes, etc.. krijgen of dat ze gratis op kosten van de ziekteverzekering een maagring laten zetten
Quellian schreef:Precies scooby![]()
Een gekookt ei kost je ook de kop niet, net als een pak crackers.
En sporten kán gratis! Hardlopen in het park kost niets. Touwtje springen kost je eenmalig 5 euro, net als hoolahoopen.
maura schreef:Diva92 schreef:Ik leef gezond, ik zorg dat ik zoveel mogelijk gezond eet en ik zorg voor genoeg beweging en nee ik vind het niet eerlijk dat ik mee betaal voor al diegenen die zich zo dik laten worden dat ze hartkwalen, aderaandoeningen, diabetes, etc.. krijgen of dat ze gratis op kosten van de ziekteverzekering een maagring laten zetten
Leef je gezond omdat je dat zelf wilt of omdat je bij alles wat je eet even stilstaat bij de vraag of je door dat te eten mogelijk je collectievezorgpremiebetalende medemens extra op kosten jaagt?
Eet je zoveel mogelijk gezond omdat je dat lekker vind, of omdat je bang bent dat anderen voor jouw dieetcoach moeten meebetalen als je pizza eet in plaats van tofu?
Zorg je voor voldoende beweging omdat je anderen niet met jouw dikke lijf in de weg wilt zitten of omdat je plezier hebt in het bewegen en graag strak in 't vel wilt zetten voor een eventuele partner?
Ik begrijp best dat je niet graag meebetaalt aan problemen waarvan je vrij zeker bent dat die alleen andere mensen overkomen, maar ik begrijp het niet zo goed als je vind dat jij een vrije keuze hebt in levensstijl en een ander niet. Wat als ontdekt wordt dat het effect van gezond eten pas echt groot wordt als je je lichaam een week per jaar blootstelt aan gigantisch ongezond voedsel en een week per jaar vast? Ga je jezelf dan een week per jaar uithongeren en een week volproppen met fastfood? Of vind je dan toch dat je het recht hebt zelf te bepalen bij welk voedingspatroon je je lekker voelt? Wat als je straks een huis wilt kopen en alleen iets kan betalen dat vlak naast een snelweg staat? Ga je het dan volzetten met fijnstoffilters of vind je dat je dan meer premie moet gaan betalen omdat je een verhoogd risico op longkanker hebt door je eigen vrije keuze van leefomgeving? En als jij beweegt, doe je dat dat in de buitenlucht buiten de stad of jog en fiets je dan tussen de dieselmotoren door? Want in dat laatste geval kun je beter binnen gaan zitten roken dan buiten bewegen.
Verzekeringen en bijbehorende premies gaan niet over 'eerlijk', maar over 'risico's' en 'winst'. Dáárom gooien ziektekostenverzekeraars ons dood met reclame voor sportscholen en conditiemetingen, ze willen gewoon zo min mogelijke zieke mensen die zo lang mogelijk premie betalen. Kost het meer geld om mensen door te laten roken dan om stopbehandelingen te vergoeden, dan worden stopbehandelingen vergoed. Kost het meer geld om dikkerdskwalen te behandelen dan om gratis sportschoolabonnementen te verstrekken aan iedereen die meer dan 100 kilo weegt, dan zul je voortaan bij de aanmelding bij een zorgverzekeraar je gewicht moeten opgeven.