Helft Nederlanders is te dik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:21

Uhm, iets met brilletje nodig :+ Sorry.

Ik ben ook van mening dat je beter suikers kan laten staan en lekker volle producten kan eten.
In light zit vaak weer meer suiker en het is nog ns niet te eten ook.
20+kaas? blegh. Doe mij die volle maar, zit er nog zomaar van vol ook!

Anoniem

Re: Helft Nederlanders is te dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:22

Kaas van de biowinkel of van de boer in de Beemster, mjam mjam.

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:32

nobel1 schreef:
tita schreef:
Ochja en wat dacht je van al die bejaarden die bij de artsen zitten of al die zielige mensen die niet kunnen en willen werken. En dan niet te vergeten alle mensen die in medische dagverblijf zitten. Alle mensen die gehandicapt/mongool/of ander stoornis hebben en in project wonen. Dat zijn mensen die ontzettend veel geld kosten en niet die kleine beetje wat dik is.

Ziektekostenverhaal gaat niet op

Dus jij vindt dat over de 40% van de Nederlandse vrouwen en over de 60% van de Nederlandse mannen maar een klein aandeel vormt van de populatie? En dan vind je het ook normaal dat gezonde mensen daarvoor moeten opdraaien??? Ik leef gezond, ik zorg dat ik zoveel mogelijk gezond eet en ik zorg voor genoeg beweging en nee ik vind het niet eerlijk dat ik mee betaal voor al diegenen die zich zo dik laten worden dat ze hartkwalen, aderaandoeningen, diabetes, etc.. krijgen of dat ze gratis op kosten van de ziekteverzekering een maagring laten zetten >;)
Oudere mensen zitten dan wel mss vaker bij de dokter maar die vragen daar zelf niet om en de meesten krijgen nog niet eens alles terugbetaald door hun ziekteverzekering en moeten nog hoge bijdragen leveren. Mensen die door handicap niet kunnen werken zullen vast met plezier hun handicap ruilen voor eender welke job zoals ook al eerder vermeld dus in mijn ogen hebben zij veel meer recht op bijdragen dan mensen die zichzelf volproppen en maar al te goed weten wat de mogelijke gevolgen zijn.
Dat de meeste 'dikken' dan ook nog hypocriet genoeg zijn om te zeggen dat maat 42/44 een stuk gezonder is dan maat 36/38 en dat de slankere mensen een probleem hebben vind ik gewoon debiel. Als je te lui bent om te bewegen en niet genoeg zelfdiscipline hebt om niet alle dagen dikmakers te eten maakt mij dat nog niet ziekelijk slank!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:45

Arabesk schreef:
Mareng schreef:
Als je kijkt naar "Help mijn kind is te dik" weet je waarde kern van het probleem ligt: de opvoeding!

wat ik daarin steeds terugzie is ouders die geen nee durven te zeggen tegen hun kind en geen enkele grens durven aan te geven

Inderdaad, je zou bijna de ouders op opvoedcursus willen sturen! Om maar een klein voorbeeld te geven: kinderen zitten gewoon te spelen op zo'n klein handcomputertje (heet dat nog steeds een gameboy????) of met van die plugs in hun oren muziek te luisteren tijden het eten... :n

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:46

themuisje schreef:
Quellian schreef:
Het probleem zit in de opvoeding ja, ook niet in of baby's flessenvoeding of borstvoeding krijgen overigens. Zúlke lariekoek vind ik dat ;)

Ik wil eigenlijk weleens gaan kijken of mensen met een lager IQ dikkere kinderen hebben *gaat neuzen*, ik denk wel dat daar eens onderzoek naar gedaan is (net zoals dat mensen met een lager IQ meestal van NL talige muziek houden, is ook onderzocht).

Dat mensen met een lager IQ houden van nl-talige muziek is logisch. Ze kunnen de teksten van andere talen moeilijker begrijpen. Daarbij kiezen ze vaak niet voor de muziek, maar is het meer het simpele sfeertje wat er omheen hangt wat fijn wordt bevonden. (ja, ja ervarings deskundige :') vader is straatmaker. Dat heeft trouwens een andere reden dan een laag IQ, maar das een andere discussie) Ik zie zo snel geen verband met dikkere kinderen en laag opgeleide ouders?

Je ziet ook veel dikkere kinderen bij ouders die beiden full-time werken. Kinderen zitten langere tijd alleen thuis, want pa en moe zijn er niet, en grijpen dan makkelijker naar de chipszak of gaan snoep halen bij de supermarkt.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:51

idefix4 schreef:
Ik wilde ook absoluut niet denigreren over de randstad. Rotterdam is echter wel veel stenen gebouwen bij mekaar. Vooral voor zo'n provinciaaltje als ik. :P Ja, ja, ik ben er geweest. Ik durf verder dan de kerktoren van mijn eigen dorp. _O- De mix in culturen die er daar heerst, zal ook wel uitnodigen om meer te koken dan alleen boerenkool met worst. ;) Die opmerking dat melk uit een fabriek komt, heb ik volgens mij een keer van iemand uit die buurt over me heen gekregen. Vandaar de gedachte.

Zo gek is die opmerking niet. Kom zelf uit de Randstad (helaas, maar dat even terzijde ;) ) en er zijn heel veel kinderen op de basisschool die inderdaad denken dat vlees en melk uit de supermarkt komen. Als je hen vertelt waar het werkelijk vandaan komt, dan krijg je alleen een "Iew" of "Ah, dat is zielig" te horen. Er is zelfs een keer een meisje hier wezen spelen die spontaan vegetarisch wilde worden, omdat ze niet van plan was om nog langer die arme beesten op te eten (en was tot dan toe een diehard beefeater, ha ha :+ )! En als je vertelt waar het ei uitkomt bij een kip, dan willen veel kinderen geen eieren meer eten "want dat is echt vies". :P Die voorlichting hoort niet op school gegeven te worden, dat ligt mijns inziens echt bij de ouders. Een kind kun je nu eenmaal niet vergelijken met een puppie, die alles redelijk op instinct doet, maar moet je echt "programmeren".

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:56

kensha schreef:
Hm ik ben te dun, hoe doen de mensen dat toch dik worden?
Ik snack veel maar kom niet aan laat staan val af.

Dan heb je vast een dubbele lintworm: als de ene slaapt, werkt de ander :+
Geintje, zo zeggen we dat hier ;)

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:59

Wel raar dat sommigen hier zeggen geen tijd te hebben voor beweging. Ja, ik was ook te dik hoor, en had geen geld voor dure sportschool. Maar we hebben wel een trap in huis....(3x daags 15x op en neer gegaan) en ik heb een ouwe fiets. Elke avond 20 minuten op mijn allerhardst door de stad gesjeest. Ben 6 kg in 5 weken afgevallen en eet hetzelfde.. Aldi heeft voor 7 euris zo'n gymbal, zit daar op te wiebelen achter mijn bureau :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:00

Arabesk schreef:
Twiggy2008 schreef:
Tja.... als ik zie wat de gemiddelde NLer in zijn boodschappenkar gooit en opvreet, vind ik het niet zo gek. :+
Vind het vaak shocking als ik in de AH loop en om me heen kijk.
Normaal gezond eten kennen ze niet meer en mensen denken niet na over al die gemanipuleerde voedingsmiddelen.

Niks leuker dan gluren in andermans karretje :D :+, maar idd wat je af en toe voorbij ziet komen: bakken shoarma, witbrood en knoflooksaus.

Het valt me wel op dat hier in een westfries dorp mensen minder dik zijn en bewuster eten (als ik hun karretjes bekijk). Ga ik boodschappen doen in Purmerend, zie je veeeeeel dikke mensen (vooral rondom de febo) en puilen de karretjes uit van chips en frisdrank %)

Dat komt waarschijnlijk omdat de Westfriesche mensen eerst een eind moeten rijden voordat ze bij een supermarkt zijn. Mensen uit Purmerend en omstreken wonen zo goed als om de hoek, zo niet op loopafstand, van de supermarkt en dus is het heel makkelijk om even snel naar binnen te lopen en wat ongezonds te "scoren". ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:10

InekeN schreef:
Wel raar dat sommigen hier zeggen geen tijd te hebben voor beweging. Ja, ik was ook te dik hoor, en had geen geld voor dure sportschool. Maar we hebben wel een trap in huis....(3x daags 15x op en neer gegaan) en ik heb een ouwe fiets. Elke avond 20 minuten op mijn allerhardst door de stad gesjeest. Ben 6 kg in 5 weken afgevallen en eet hetzelfde.. Aldi heeft voor 7 euris zo'n gymbal, zit daar op te wiebelen achter mijn bureau :)

Iedereen heeft tijd om te bewegen, kwestie van vroeger opstaan en de fiets pakken naar je werk. De meesten willen graag langer blijven liggen en pakken met hetzelfde gemak de auto. ;)

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:45

tita schreef:
Ochja en wat dacht je van al die bejaarden die bij de artsen zitten of al die zielige mensen die niet kunnen en willen werken. En dan niet te vergeten alle mensen die in medische dagverblijf zitten. Alle mensen die gehandicapt/mongool/of ander stoornis hebben en in project wonen. Dat zijn mensen die ontzettend veel geld kosten en niet die kleine beetje wat dik is.

Ziektekostenverhaal gaat niet op

Hahaha jeetje wat een redenatie. Gehandicapt of "mongool" zoals je dat mooi noemt, is wel wat anders dan jezelf moddervet mesten en vervolgens met allerlei ziektes kampen waar wij voor moeten betalen!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:32

En 'jezelf moddervet mesten' kan net zo goed worden veroorzaakt door ernstige fysieke of psychische klachten. Wát een kortzichtige opmerking. Net of iedereen met overgewicht denkt 'och ja, ik wil dik worden, laat ik nog eens een zak chips leegeten als lunch!'

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:37

Volgens mij is hier al vaker genoemd dat die mensen een aparte groep zijn. Er zijn nu eenmaal mensen (het gros van de mensen met overgewicht misschien wel) die zich wél "moddervet mesten" puur omdat ze verkeerd eten, soms zelfs onbewust. Geen fysieke klachten of wat dan ook.

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:55

Ongezond voedsel goedkoper dan gezond voedsel? Sporten te duur?
Bullshit!

Ik denk dat mensen die te dik zijn, te lui zijn om te kijken hoe ze gezond moeten eten of bewegen. Of te weinig discipline hebben. Uiteraard zijn er mensen met medische beperkingen, maar word je daar moddervet van?
Dik zijn is wat anders dan 30kg te zwaar zijn. Alarmbellen moeten al gaan rinkelen 5kg bent aangekomen.
Het is echt niet zo dat je binnen 2 weken die 30kg aankomt, je ziet het zelf gebeuren.

Je hoeft niet per se naar een sportschool om te bewegen, je kan ook gewoon wandelen.
Als je niet kan wandelen, kan je ook niet werken en voor jezelf zorgen en ben je van een hele andere categorie.

Gezond eten hoeft niet perse kilo's alfalfa, frambozen, verse zalm, paprika's in de winter, voorgesneden groenten etc. te zijn. Sperzieboontjes uit de diepvries zijn ook prima en kosten 60cent oid.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:57

Diva92 schreef:
Ik leef gezond, ik zorg dat ik zoveel mogelijk gezond eet en ik zorg voor genoeg beweging en nee ik vind het niet eerlijk dat ik mee betaal voor al diegenen die zich zo dik laten worden dat ze hartkwalen, aderaandoeningen, diabetes, etc.. krijgen of dat ze gratis op kosten van de ziekteverzekering een maagring laten zetten >;)

Leef je gezond omdat je dat zelf wilt of omdat je bij alles wat je eet even stilstaat bij de vraag of je door dat te eten mogelijk je collectievezorgpremiebetalende medemens extra op kosten jaagt?
Eet je zoveel mogelijk gezond omdat je dat lekker vind, of omdat je bang bent dat anderen voor jouw dieetcoach moeten meebetalen als je pizza eet in plaats van tofu?
Zorg je voor voldoende beweging omdat je anderen niet met jouw dikke lijf in de weg wilt zitten of omdat je plezier hebt in het bewegen en graag strak in 't vel wilt zetten voor een eventuele partner?

Ik begrijp best dat je niet graag meebetaalt aan problemen waarvan je vrij zeker bent dat die alleen andere mensen overkomen, maar ik begrijp het niet zo goed als je vind dat jij een vrije keuze hebt in levensstijl en een ander niet. Wat als ontdekt wordt dat het effect van gezond eten pas echt groot wordt als je je lichaam een week per jaar blootstelt aan gigantisch ongezond voedsel en een week per jaar vast? Ga je jezelf dan een week per jaar uithongeren en een week volproppen met fastfood? Of vind je dan toch dat je het recht hebt zelf te bepalen bij welk voedingspatroon je je lekker voelt? Wat als je straks een huis wilt kopen en alleen iets kan betalen dat vlak naast een snelweg staat? Ga je het dan volzetten met fijnstoffilters of vind je dat je dan meer premie moet gaan betalen omdat je een verhoogd risico op longkanker hebt door je eigen vrije keuze van leefomgeving? En als jij beweegt, doe je dat dat in de buitenlucht buiten de stad of jog en fiets je dan tussen de dieselmotoren door? Want in dat laatste geval kun je beter binnen gaan zitten roken dan buiten bewegen.

Verzekeringen en bijbehorende premies gaan niet over 'eerlijk', maar over 'risico's' en 'winst'. Dáárom gooien ziektekostenverzekeraars ons dood met reclame voor sportscholen en conditiemetingen, ze willen gewoon zo min mogelijke zieke mensen die zo lang mogelijk premie betalen. Kost het meer geld om mensen door te laten roken dan om stopbehandelingen te vergoeden, dan worden stopbehandelingen vergoed. Kost het meer geld om dikkerdskwalen te behandelen dan om gratis sportschoolabonnementen te verstrekken aan iedereen die meer dan 100 kilo weegt, dan zul je voortaan bij de aanmelding bij een zorgverzekeraar je gewicht moeten opgeven.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:59

Precies scooby :j
Een gekookt ei kost je ook de kop niet, net als een pak crackers.

En sporten kán gratis! Hardlopen in het park kost niets. Touwtje springen kost je eenmalig 5 euro, net als hoolahoopen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:03

Quellian schreef:
Precies scooby :j
Een gekookt ei kost je ook de kop niet, net als een pak crackers.

En sporten kán gratis! Hardlopen in het park kost niets. Touwtje springen kost je eenmalig 5 euro, net als hoolahoopen.

Ik denk zeker dat bij veel overgewicht je uit moet kijken met ongetraind hardlopen. Veel mensen besteden weinig aandacht aan hun techniek en ik denk dat ze dan ook heel gauw geblesseerd raken en afhaken. En als je meer weegt is de kans daarop nog groter.

Goede schoenen vind ik voor hardlopen wel echt een must daarom.

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:06

Hardlopen is idd erg blessuregevoelig, goede schoenen kunnen erg duur zijn.
Maar op een paar gympen stevig doorstappen kan iedereen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:08

Skygirl, met verkeerde schoenen kun je inderdaad je knieën om zeep helpen (ik ging eens na het paardrijden direct door naar het park om te gaan hardlopen op mijn stalschoenen; geen aanrader).
Tot vorig jaar kon je kosteloos (op kosten van de verzekering) 10x naar de fysio waar je begeleiding kon krijgen of begeleid kon sporten in de oefenruimtes. Heb ik ook gedaan :+ Niet leuk :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:31

Maar wandelen kan wel gewoon iedereen.. Fietsen ook. Of zwemmen. Naar de zee is 's zomers ook gratis..

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:47

Quellian: Dat wist ik natuurlijk niet. Sorry als ik je pijn heb gedaan met mijn opmerking.

Ik heb wel gelezen dat snoepen ook gezien moet worden als een verslaving. Zie het in perspectief. Het vergt moed om als zwaargewicht af te willen vallen. En tja, het is net als al die andere dingen dus ook gewoon een verslaving, waar je niet zo maar van af komt.
Aillil: Zo zie ik het idd ook. :j Als je dat wil tegengaan, moet je dat echt zélf willen en dan moet het je niet opgelegd zijn door een ander. Dan kan je het namelijk niet afleren.

Net als dat bij roken de behoefte naar nicotine er is en om iets in je vingers te hebben, kan je dat heel goed ook met snoepen hebben. Dan móet je die suikers hebben. Iets te kauwen. Ik herken dat wel. Als je het dan doorgeslikt hebt, voelde ik me wel heel schuldig. Ik ben een enorme snoepkont. Zodra ik me ga vervelen, grijp ik in de snoeppot. Die gewoonte moet je afleren. En ja, ik ben dus ook 14 kilo afgevallen met dank aan prof. hulp. Toen ik die hulp had, was het ongelooflijk moeilijk voor mij om me aan de regels te houden. Maar toen ik een hand kreeg en te horen kreeg, dat ik niet meer hoefde te komen, ging de knop om en kon ik me daarna moeiteloos aan de regels houden en sindsdien ben ik niet meer aangekomen. Maar zo eens in de zo veel tijd, als mijn hormonen aan de sjees gaan, nou, dan is geen blok chocolade voor me veilig! :o En ik moet ook geen snoep kopen, want dat gaat dus echt op! Maar dat weet ik van mezelf, dus tja, ik koop het zo min mogelijk.

Goeie seks kost overigens wel heel veel caloriën toch? :j Dat laat ik toch echt niet schieten! _O-

Ik hoorde laatst een man zeggen: Goed gereedschap hangt onder een afdak. Mijn repliek? Een goede haan is niet vet! *D

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:52

maura schreef:
Diva92 schreef:
Ik leef gezond, ik zorg dat ik zoveel mogelijk gezond eet en ik zorg voor genoeg beweging en nee ik vind het niet eerlijk dat ik mee betaal voor al diegenen die zich zo dik laten worden dat ze hartkwalen, aderaandoeningen, diabetes, etc.. krijgen of dat ze gratis op kosten van de ziekteverzekering een maagring laten zetten >;)

Leef je gezond omdat je dat zelf wilt of omdat je bij alles wat je eet even stilstaat bij de vraag of je door dat te eten mogelijk je collectievezorgpremiebetalende medemens extra op kosten jaagt?
Eet je zoveel mogelijk gezond omdat je dat lekker vind, of omdat je bang bent dat anderen voor jouw dieetcoach moeten meebetalen als je pizza eet in plaats van tofu?
Zorg je voor voldoende beweging omdat je anderen niet met jouw dikke lijf in de weg wilt zitten of omdat je plezier hebt in het bewegen en graag strak in 't vel wilt zetten voor een eventuele partner?

Ik begrijp best dat je niet graag meebetaalt aan problemen waarvan je vrij zeker bent dat die alleen andere mensen overkomen, maar ik begrijp het niet zo goed als je vind dat jij een vrije keuze hebt in levensstijl en een ander niet. Wat als ontdekt wordt dat het effect van gezond eten pas echt groot wordt als je je lichaam een week per jaar blootstelt aan gigantisch ongezond voedsel en een week per jaar vast? Ga je jezelf dan een week per jaar uithongeren en een week volproppen met fastfood? Of vind je dan toch dat je het recht hebt zelf te bepalen bij welk voedingspatroon je je lekker voelt? Wat als je straks een huis wilt kopen en alleen iets kan betalen dat vlak naast een snelweg staat? Ga je het dan volzetten met fijnstoffilters of vind je dat je dan meer premie moet gaan betalen omdat je een verhoogd risico op longkanker hebt door je eigen vrije keuze van leefomgeving? En als jij beweegt, doe je dat dat in de buitenlucht buiten de stad of jog en fiets je dan tussen de dieselmotoren door? Want in dat laatste geval kun je beter binnen gaan zitten roken dan buiten bewegen.

Verzekeringen en bijbehorende premies gaan niet over 'eerlijk', maar over 'risico's' en 'winst'. Dáárom gooien ziektekostenverzekeraars ons dood met reclame voor sportscholen en conditiemetingen, ze willen gewoon zo min mogelijke zieke mensen die zo lang mogelijk premie betalen. Kost het meer geld om mensen door te laten roken dan om stopbehandelingen te vergoeden, dan worden stopbehandelingen vergoed. Kost het meer geld om dikkerdskwalen te behandelen dan om gratis sportschoolabonnementen te verstrekken aan iedereen die meer dan 100 kilo weegt, dan zul je voortaan bij de aanmelding bij een zorgverzekeraar je gewicht moeten opgeven.

De reden waarom ik gezond eet is omdat ik het lekker vind, er zijn genoeg gezonde voedingswaren die echt heel lekker zijn (tofu is hier voor mij niet bij) en gezond eten betekent niet meteen dat je geen vlees eet of geen andere dierlijke producten (dan weet je dat ook). Ik heb ook niet gezegd dat ik nooit is chips, chocola of koekjes eet. Gezond eten is voor mij een kwestie van een beetje balans te hebben in je voedingswaren, een beetje van dit een een beetje van dat etc... Dat ik beweeg is omdat ik dat graag doe, ik ben van nature helemaal niet lui en van ergens te zitten of te liggen raak je geen energie kwijt. Trouwens op school of op het werk zit je al een godganse dag, dus als ik thuiskom dan ga ik paardrijden (in een groene omgeving), lopen of fietsen in het bos of tussen de velden (dus niet tussen dieselmotoren door) of ik ga thuis op mijn hometrainer een halfuur. En nee, dat is niet alle dagen maar toch een gemiddelde van 3 à 4 keer per week. Die commentaar van je dat ik zou bewegen om strak in het vel te zitten voor een eventuele partner vind ik raar, ga jij er dan zomaar van uit dat iemand die beweegt en strak in zijn vel zit dit niet voor zichzelf wil of kan doen? Ik doe het niet voor een ander, ik zit gewoon graag in mijn eigen gezonde vel want daar voel ik me het best bij.

Iedereen leeft zoals die wil, helemaal akkoord. Ik dring ook niemand een vegetarische of veganistische voedingsstijl op, zoals ik al zei een gezonde levensstijl betekent niet dat ik iedere calorie tel (heb ik namelijk geen zin in), het betekent ook niet dat je steeds rauwkost eet (er is veel meer dan dat) en het betekent ook niet dat je dik tegen je zin beweegt (er zijn genoeg sporten, er zal wel iets zijn die je leuk moet vinden). Wat denk je? Dat ik nooit steak en friet eet? Dat ik nooit chocoladetaart eet? Dan zit je heel erg fout, ik kook namelijk heel graag en het liefst van al dan nog desserts, daar kijk je wss wel van op hè? Mijn punt is een gezonde levensstijl sluit niks uit, dat kan je zelf op zoveel manieren invullen. Dus als jij graag is een pizza eet dan doe je dat toch gewoon?! Gezond leven betekent genoeg variatie in voeding en genoeg beweging. De kans dat ze ontdekken dat het hele jaar fastfood eten en dan 1 week vasten gezonder is dan de gezonde levensstijl gebaseerd op genoeg variatie is onbestaand zeker als je begrijpt hoe het menselijk lichaam werkt. En dan nog iets iedereen koopt een huis waar die wil maar ik zal nooit iets kopen dat bij een snelweg staat, dat is ongezond en maakt teveel lawaai als iemand anders dat wel wil prima. Het gaat hier ook niet over het terugbetalen van medische kosten voor mensen met longkanker, het gaat voor het betalen van ziektekosten van mensen die zich ziek (diabetes, cholesterol, hartkwalen,...) maken omdat ze niet genoeg discipline op te brengen om hun eigen lichaam (waarmee je het je hele leven moet stellen) gezond te houden. Er zijn anderen die deze kwalen wel krijgen zonder zich daarom vol te proppen maar daar kunnen ze zelf niks aan doen, dat sommige van hun operaties dan zelfs in sommige gevallen niet worden terugbetaald (als is het maar een deel of een groter deel dan ze nu krijgen) vind ik persoonlijk belachelijk want tenslotte hebben die mensen er niet om gevraagd.

Dat verzekeringsmaatschappijen winst voor ogen houden dat is mij ook duidelijk. Maar als je weet dat een maagring plaatsen vaak al 2500 euro kost en volledig wordt terugbetaald terwijl er mensen zijn die voor minder dure noodzakelijke operaties moeten ondergaan vaak nog niet de helft terugkrijgen dan lijkt er mij toch iets mis met hun reken-capaciteiten. Tel daar dan nog bij dat meer dan de helft van de bevolking te dik is en dan zal je snel begrijpen dat de kostprijs die dikke mensen met zich mee brengen op den duur steeds hoger en hoger zal worden zodat hun berekeningen van geen kanten meer kloppen. Daarbij vinden de dikken onder ons (degenen die het zichzelf aandoen bedoel ik dan) het leuk mss van meer kans te hebben op kwalen die echt wel minder voorkomen als je een beetje gezond leeft? Tenzij dat er mensen zijn die het oprecht fijn vinden om pillen te slikken tegen een verhoogde bloeddruk, een verhoogde cholesterol of dat er mensen zijn die het oprecht fijn vinden om vaker last te hebben van pijnlijke gewrichten en om vaker bij de dokter te belanden dan zou ik zeggen ga je gang. Ik betwijfel het alleen dat er echt zo mensen zijn.
Laatst bijgewerkt door SV1992 op 01-02-12 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:52

En dan loop ik te zeiken met mijn maatje 36, dat er wel wat vetjes vanaf mogen :o

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:00

DaniBanani schreef:
Anorexia = ook ziekte. En ook dat gaat over (niet) eten.

Anorexia heeft niks met eten te maken :n
Meer over een controle wat je zelf helemaal kan sturen..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:02

XmissdaphX schreef:
En dan loop ik te zeiken met mijn maatje 36, dat er wel wat vetjes vanaf mogen :o

:D Ja!