De minister rommelt en de wet rammelt!! Lerarenstaking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:19

Ik heb paddenpad even na zitten lezen en in andere discussies stelt ze zich precies zó op. Tijd voor uitbreiding van mijn foeilijst dus :D. *negeermodus* met dat soort bokkers praat ik niet. :Y)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:20

En diegene die vroeg op het paard zit, zit vaak 's avonds om 22 uur nog huiswerk na te kijken etc... Althans ik probeer de paarden dan met daglicht te doen en moet 's avonds en in het weekend voor school aan de bak.

Arabesk

Re: De minister rommelt en de wet rammelt!! Lerarenstaking

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:21

Ik denk dat het verstandig is als we met zijn allen ons niet meer in de verdediging laten drukken door iemand als paddenpad, die er slechts op uit is om respectloos te discussieren. Zoals ze in andere topics al bewezen heeft.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:22

Je hebt gelijk :D

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:22

Oh ik moest ook altijd weg als een vergadering tot later dan vijf uur doorging, want ik moest ook nog werken en daarna nakijken. Ben nog nooit zo vaak ziek geweest als in mijn laatste twee stagejaren, totaal geen weerstand van complete uitputting.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:31

Er wordt nu al bijzonder slecht onderwijs gegeven.
Boeken voor je en ga maar werken en uitleg willen sommige leraren niet eens geven.
Valt er een leraar uit kunnen er geen vervangers geregelt worden met name voor de beta vakken, want er zijn niet voldoende geschoolde leraren.
Nee ik ben blij dat ik er vanaf ben.
En dan als compensatie heb je tich uur dat je in een lokaal kan verblijven met weet ik hoeveel leerlingen, en een leraar die nog minder verstand heeft van de stof als jijzelf.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:32

Klopt dat die docenten er zijn, zoals een voorganger, pubers in de aula zelfstandig laten werken....dat werkt NIET. Ze kunnen nog niet zelfstandig werken, al vinden ze zelf wel.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:34

kyrkelover schreef:
Boeken voor je en ga maar werken en uitleg willen sommige leraren niet eens geven.
Valt er een leraar uit kunnen er geen vervangers geregelt worden met name voor de beta vakken, want er zijn niet voldoende geschoolde leraren.

En hoe zou dát komen? :)*

Degenen díe interesse hadden in de betavakken zijn allang weggekocht door het bedrijfsleven :+.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:39

mayniac_val schreef:
Ik ken heel veel docenten die gewoon door bikkelen bij ziekte omdat ze anders spontaan overspannen raken bij het idee dat ze lessen moeten inhalen om alle stof er doorheen te rammen. Koude Oorlog in 12 lessen tijd (eigenlijk 10, want je moet ergens ook nog een s.o. en een toets inplannen) is niet bepaald een feest ofzo. Dus zeur niet tot je er in de praktijk bij aanwezig bent geweest Paddenpad.
Wat denk je dat docenten gaan doen als leerlingen om 14:10 klaar zijn? Bruin bakken in de tuin met een boekje? Nee hoor, we mogen gewoon lekker tot vijf uur vergaderen!

Ja is toch normaal denk dat je tot 17.00u doorgaat met vergaderen,jullie zijn pakweg 08.00u op school en tot 17.00u doorbikkelen zoals jij het noemt is een normale werkdag hoor, en dan heb ik niet eens de pauzes eraf getrokken!!

Denk dat de meeste hier beter een ander beroep kunnen gaan nemen, hopelijk gaat de overheid eens flink de bezem door de onderwijsinstellingen en opleidingen halen,wat een instelling hier zeg!

Gelukkig zijn ze niet allemaal zo en zitten er nog wel wat goede leerkrachten tussen en dat kun je ook vaak wel aan de kinderen aflezen en aan de punten terugzien wie zijn werk wel goed aflevert en wie niet!

Als het zo doorgaat staken jullie je eigen beroep kapot en is het straks weer piepen geblazen dat men geen werk heeft omdat de overheid betere leerkrachten uit Belgie gaan halen die wel graag willen onderwijzen en wel met kinderen om kunnen gaan! Ik stem voor!!

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:41

kyrkelover schreef:
Nee ik ben blij dat ik er vanaf ben.
En dan als compensatie heb je tich uur dat je in een lokaal kan verblijven met weet ik hoeveel leerlingen, en een leraar die nog minder verstand heeft van de stof als jijzelf.

Kijk dat bedoel ik nou!!

En Kyrkelover is dan niet zo stokoud als dat ik ben,maar gelukkig ben ik wel op de hoogte van algemene aspecten die er spelen en heb ik geen oogkleppen op voor wat er gaande is in de rest van de wereld!! :Y)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:42

:') Ziek zijn achter je computertje is niet hetzelfde als ziek zijn als je meer dan honderd leerlingen van alles bij moet brengen he :')

En dankjewel, ik ben goed in mijn vak (zowel inhoudelijk als didactisch) en heb een hart voor leerlingen, dus laat je slappe beledigingen maar lekker voor je.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:44

Niet op reageren joh, daar is onze kikkerprins(es) juist op uit :')

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:44

mayniac_val schreef:
:') Ziek zijn achter je computertje is niet hetzelfde als ziek zijn als je meer dan honderd leerlingen van alles bij moet brengen he :')

En dankjewel, ik ben goed in mijn vak (zowel inhoudelijk als didactisch) en heb een hart voor leerlingen, dus laat je slappe beledigingen maar lekker voor je.

Ten eerste kun je dat nooit van jezelf zeggen, en aan de hand van je reactie's betwijfel ik dit ten zeerste!!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:45

Arabesk schreef:
kyrkelover schreef:

En hoe zou dát komen? :)*

Degenen díe interesse hadden in de betavakken zijn allang weggekocht door het bedrijfsleven :+.

Ik zeg niet dat het door de leraren komt.
Ik merk echter wel dat alle super leraren die ik had, die zijn tegenwoordig met pensioen.
De leraren die nog uitlegde en je niet simpelweg de vragen liet maken.
Het uitval werd bij ons opgevangen door in een lokaal te zitten en daar je huiswerk te maken van dat vak.
Maar ja snapte je het niet had je toch een heeeeel groot probleem.
Valt er een leraar voor langere tijd uit om persoonlijke redenen krijg je een vervanger die nou ja er zelf ook niks van snapt of totaal niet uit kan leggen.
Natuurlijk komt dit veel door geld problemen etc.
En wat ik dus probeer te zeggen door meer lesuren te draaien wordt het onderwijs niet beter,
Het onderwijs op zich zou beter moeten worden.

(geweldig Nederlands weer :+ )
Laatst bijgewerkt door kyrkelover op 29-01-12 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:46

Blue_Eyes schreef:

En volgens mij ben jij kleuterjuffie zeker hahaha!! :+

Wat zetten jullie jezelf voor schut zeg!!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:46

Al die zelfstudie is volgens mij gekomen met de tweede fase, net na mijn tijd.....

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:47

Nee, ik hou al op, anders krijg ik een ban wegens taalgebruik.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:47

Heeft iemand al op haar getemd?

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:48

kyrkelover schreef:

Ik zeg niet dat het door de leraren komt.
Ik merk echter wel dat alle super leraren die ik had, die zijn tegenwoordig met pensioen.
De leraren die nog uitlegde en je niet simpelweg de vragen liet maken.
Het uitval werd bij ons opgevangen door in een lokaal te zitten en daar je huiswerk te maken van dat vak.
Maar ja snapte je het niet had je toch een heeeeel groot probleem.
Valt er een leraar voor langere tijd uit om persoonlijke redenen krijg je een vervanger die nou ja er zelf ook niks van snapt of totaal niet uit kan leggen.
Natuurlijk komt dit veel door geld problemen etc.
En wat ik dus probeer te zeggen door meer lesuren te draaien wordt het onderwijs niet beter,
Het onderwijs op zich zou beter moeten worden.[/quote]

Vandaar ook de bezem erdoor en meer en betere kwaliteit aantrekken!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:49

Wegens ruzie, vooroordelen en beledigingen? Nope..

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:49

Zonnetje81 schreef:
Heeft iemand al op haar getemd?

Hahaha ja ga het maar tegen de juf zeggen hahahaaha!!Geweldig en nu jankend de klas uit!!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:50

Paddenpad schreef:
Blue_Eyes schreef:

En volgens mij ben jij kleuterjuffie zeker hahaha!! :+

Wat zetten jullie jezelf voor schut zeg!!

En dat is dan 44 jaar oud. }:0 Waar gaat het toch heen met de mensen van middelbare leeftijd van tegenwoordig. :D

Ik heb trouwens prima leraren gehad altijd (ben 1 jaar van de middelbare school af). Hoewel de meesten wel prettig gestoord waren, want anders hadden ze niet voor de klas gestaan.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:51

Maar nog eens even wat,ik ga zo werken,hebben jullie je lessen al voorbereidt voor morgen want dat schiet er natuurlijk wel bij in zo met dat gezever hier op bokt over hoe druk jullie het wel NIET hebben!! :P

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:51

Arabesk schreef:
Ik ben dus wel zo'n sukkel die de toetsen elk jaar verandert en zelfs voor de inhalers een C versie maakt.

Dit vind ik juist hartstikke goed!

Ik geef heel veel praktijklessen, mennn wat een voorbereiding! 3 verschillende vakken voor 3 verschillende klassen en 3 verschillende niveaus in elke klas! (cluster4 onderwijs)
Na alle opdrachten toets ik aan het eind of ze de lesstof en verwerking in de vingers hebben. Ik leg de lat voor kwaliteit in mijn lessen hoog en dat is ook nodig, helemaal als je bedenkt dat CL4 ll doorgaans een behoorlijke achterstand hebben en wel een uitstroomprofiel hebben naar bijv, regulier VMBO, LWOO, PRO, MBO1/2, arbeid.

Na schooltijd en in pauzes maak ik samenwerkingsopdrachten, verdiepingsstof, herhalingsstof, verbetering, materialen aanschaffen gereed leggen, instructiekaarten maken, opdrachten herschrijven voor 3 niveaus, handleiding herschrijven (want er is maar weinig dat bij onze ll past).

Nu heb ik altijd 3 blokuren op een dag en 1 los lesuur, dus moet altijd in mijn pauze de volgde les voor structureren. Ik heb een jaarplanning, maar ik kan moeilijk voor mijn praktijkvakken alle lesstof en materialen al klaar leggen voor de gehele dag.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:52

Zonnetje81 schreef:
Al die zelfstudie is volgens mij gekomen met de tweede fase, net na mijn tijd.....
Ja, klopt. Toen kwamen de zelfstudie-uren en het veld riep al dat de leerlingen dat niet kunnen. Niet per se omdat ze niet willen, maar echt omdat ze niet kunnen vanwege de hersenen die nog niet klaar is met ontwikkelen.

Onze school zit eraan te denken om die uren af te schaffen. Nu zijn wij een ontzettend conservatieve school en daar ben ik best wel trots op. :)
Lijkt me mooi om, waar mogelijk, als school te kijken welke onderwijsvernieuwingen wel en niet bij je passen. Dat gaat eigenlijk niet, maar eigenlijk zou daar wel enige creativiteit in moeten zijn omdat niet iedere vernieuwing een verbetering is en het past lang niet altijd bij de school en het personeel. :)