Wat vind bokt van de uitspraak tegen Joran van der Sloot?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:12

Vudress schreef:
De grootste straf die Joran krijgt is dat zijn leven voorbij is bij vrijlating. Hij heeft natuurlijk nooit iets opgebouwd en een imago waarmee hij nooit meer een serieuze baan kan krijgen. De jaren dat Joran opgesloten zit zijn normaliter de jaren waarin iemand een leven opbouwt, die kans krijgt hij niet meer.

Dat denk ik ook, en ik denk dat dat een vreselijke straf is.......

Verder geloof ik niet zo dat iemand hier op de stoel van de rechter gaat zitten. Ik wil alleen niet meegaan in het klakkeloos veroordelen en hem de ergste dingen toewensen.
Ik vind het wel interessant om het over de rechtsgang te hebben.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:18

Yamcha schreef:
Vudress schreef:
De grootste straf die Joran krijgt is dat zijn leven voorbij is bij vrijlating. Hij heeft natuurlijk nooit iets opgebouwd en een imago waarmee hij nooit meer een serieuze baan kan krijgen. De jaren dat Joran opgesloten zit zijn normaliter de jaren waarin iemand een leven opbouwt, die kans krijgt hij niet meer.

Dat denk ik ook, en ik denk dat dat een vreselijke straf is.......

Verder geloof ik niet zo dat iemand hier op de stoel van de rechter gaat zitten. Ik wil alleen niet meegaan in het klakkeloos veroordelen en hem de ergste dingen toewensen.
Ik vind het wel interessant om het over de rechtsgang te hebben.

Nee niemand zal hier op de stoel van de rechter gaan zitten, maar iedereen twijfelt aan de uitspraak. Vind dat nogal wat als je amper iets van het dossier af weet en niks over het peruaanse rechtssysteem weet. En jaa er is veel bekend via de media en wat dan ook, maar dat is altijd anders dan wat er werkelijk gebeurd is. Zo'n grote uitspraak gebeurd heus niet zonder goed onderzoek en échte feiten. Daar zouden ze veel te veel mee op het spel zetten.

En inderdaad, mocht joran nog ooit terugkeren in de maatschappij: hij zal nooit een baan krijgen, nooit een huis, nooit vrienden (of foute) of wat dan ook., Hij kan niet eens normaal boodschappen gaan doen ind e supermarkt.

Anoniem

Re: Wat vind bokt van de uitspraak tegen Joran van der Sloot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:25

Maar daarom ook: alles wat je weet is via de media, en dat is vaak gekleurd of onvolledig, en ik kan niet op die basis een oordeel geven. En er worden vooral vragen gesteld, geen oordelen gegeven, juist niet.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:25

Het is verschrikkelijk wat Joran gedaan heeft, maar een gewoon mens met een gezonde geest zou nooit zoiets doen. Ik betwijfel of een gevangenis straf hem verandert, zie zelf het nut er niet zo van in. Het lijkt mij dan ook beter om hem de rest van zijn leven in een inrichting te stoppen... Maarja wie ben ik?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:58

T gaat er toch om dat de familie tevreden is met de uitspraak van de rechter en dat hij echt bestrat wordt.
:)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:12

Mixje90 schreef:
T gaat er toch om dat de familie tevreden is met de uitspraak van de rechter en dat hij echt bestrat wordt.
:)

Hier ben ik het persoonlijk niet mee eens. De straf die uitgesproken wordt zou niets met de familie te maken mogen hebben, maar zou alleen gebaseerd mogen worden op de begane misstap van de verdachtte.
Want emoties zouden buiten kijf moeten blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:18

Mindfields schreef:
Dat gaat er bij dus ook niet zomaar in, echt niet Russell, maar ik denk wel dat het vreemd is dat er ineens spontaan camera's hangen bij alleen de kamer van Joran. Dat is toch vreemd.

Het kan zijn dat hij al die tijd, sinds die betaling, de FBI op zich gericht heeft gehad en dat ze idd ter voorzorg camera's bij hem hebben gehangen en dat hij tegen de lamp is gelopen. Dit soort types lopen nl altijd eens tegen de lamp en in die wandelgang laten ze een spoor van vernieling achter...want hij heeft tal van slachtoffers gemaakt die hij nl heeft opgelicht om gaandeweg aan geld te komen...hij doet alles voor geld.

Heel bizar eigenlijk dat hij die vorige gevangenisdirecteur ook nog eens heeft weten om te kopen en zo blijft dat gaat...Money makes the world go round.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:19

Inderdaad, het is voor de familie natuurlijk prettig als hij zo zwaar mogelijk gestraft wordt. Maar de rechters moeten alleen maar naar de feiten van het geval kijken wat zij ook daadwerkelijk beoordelen. Dus alleen de moord op Flores werd hier bekeken, de rest moest er allemaal buiten gelaten worden!! Ook emoties mogen hierbij geen rol spelen. Een rechter kan nog zo'n hekel aan een bepaald persoon hebben, maar hij kan bijv. geen levenslang geven op een misdrijf waar max. 30 jaar staat.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 18:16

hanny_jelke schreef:
tuurlijk wens je dat niemand toe, maar het is wel de realiteit van de gevangenis.
en ik vind dat hij daar nu teveel voor beschermd wordt.

Yamcha schreef:
Jij wenst het hem wél toe....... en ik denk dat jij, en velen van ons, niet weet waar je het over hebt.

Nee ik wens het hem niet toe ik vind dat hij de realietijd van de gevangenis ook over zich heen moet krijgen.
En daar hoort zeepjes rapen ook bij, hoe banketstaaf dat ook klinkt.
en ja ik weet hoe het is om verkracht te worden, helaas.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:25

Tuurlijk wil je niet dat hij vermoord wordt. Naast dat je dat niemand toewenst, komt ie er dan ook makkelijker vanaf dan jaren zitten en ik keur het ook af dat een ander dan weer een moord pleegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:38

@ TS: wat is het verschil? Vergeef me dat ik het even niet zie.....

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 18:45

verschil?
mescien is die er inderdaat niet.
het gaat mij er ook niet om dat hij zeepjes moet rapen (maar was als voorbeeld)
ik vind gewoon dat hij in alle opzichten moet voelen hoe het is in de gevangenis,
hij heeft zich eigen er in gewerkt en wie zijn kont brand moet op de blaren zitten.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:47

Het verbaas me wel dat er hier wel ontzettend veel haat is voor een persoon die niemand hier persoonlijk kent of het slachtoffer heeft gekend. Zo en afkeer voor iemand die we alleen van televisie of de krant kennen.

TS, ik denk dat hij al genoeg realiteit heeft meegemaakt hoor. Iedereen praat er hier maar over alsof hij in centreparks zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:49

@ TS: Misschien moet je er nog eens goed over nadenken wat je zegt.

Ik hoop dat we toch iets meer ontwikkeld zijn dan in de Middeleeuwen....... en niet eens qua kennis, maar wel qua normen en waarden.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:53

Als je ècht onschuldig bent denk ik niet dat je na die rechtszaak met een grote grijns op je gezicht staat, zoals Joran dat wel deed.

LecyTinker; Die afkeer komt natuurlijk ook mede door de media, maar vind jij het nog een leuke knul dan?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:56

Miracle_ schreef:
Als je ècht onschuldig bent denk ik niet dat je na die rechtszaak met een grote grijns op je gezicht staat, zoals Joran dat wel deed.

LecyTinker; Die afkeer komt natuurlijk ook mede door de media, maar vind jij het nog een leuke knul dan?

weet jij precies wanneer die beelden waren? Was dit direct na de uitspraak? Had dit gesprek betrekking op de uitspraak?
Dit zijn weer beelden die we gezien hebben, waarvan we niet geheel weten waar het betrekking op had. Maar het is makkelijk om gelijk maar te denken dat het er iets mee te maken had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:58

Ik heb het niet over Jorans onschuld, als je mijn berichten leest, laat ik dat volledig in het midden. Ik was er niet bij en ben ook geen forensisch onderzoeker.

Het gaat mij om de normen en waarden van de mebsen die hier posten, niet iedereen, maar sommigen. Dat je het iemand toewenst zoiets mee te maken, vind ik schokkend.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:59

Dan nog maakt hij geen onschuldige indruk. Als je onschuldig bent, ben je naar mijn mening bang, nerveus, in paniek.. Hij zit er bij alsof hij een tekenfilm aan het kijken is.

Maar goed, daarop gebaseerd kan je er inderdaad niet vanuit gaan dat hij schuldig is helaas. Maar ik weet bijna zeker dat hij dat wel is.

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:00

Volgens mij..... maar ik ben geen expert....komt Joran in zijn leven niet meer vrij...
Volgens mij mag hij nadat hij in zuid amerika klaar is zich melden in noord amerika...
En ik geloof niet dat onze Amerikaanse vrienden Joran ooit nog los laten lopen.....

Maar ik kan het vreselijk mis hebben natuurlijk...

Wat ik van zijn straf vind: Ik denk dat de maatschappij een veiliger plaats is zonder Joran op vrije voeten.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:01

Yamcha schreef:
Ik heb het niet over Jorans onschuld, als je mijn berichten leest, laat ik dat volledig in het midden. Ik was er niet bij en ben ook geen forensisch onderzoeker.

Het gaat mij om de normen en waarden van de mebsen die hier posten, niet iedereen, maar sommigen. Dat je het iemand toewenst zoiets mee te maken, vind ik schokkend.

Hmja, ik weet het niet.. Aan de ene kant hoor je niemand zulke nare dingen toe te wensen natuurlijk, maar aan de andere kant vind ik Joran geen mens meer. Ik gun hem nou ook weer geen mooi huis met veel dieren en een eigen gezin. :n Dus ja, ik heb liever dat hij gewoon in de bajes zit. Maar dan ook echt in de bajes, en niet in een veredeld kamertje met een tv en privé douche en al die onzin.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:02

Miracle... oh nee, ik denk helemaal niet dat hij zuiver op het graadje is. Heb ook wel mijn mening over hem als persoon, uiteraard gebaseerd op wat je van hem hoort, MAAR er zit een groot verschil tussen hem als vent niet echt te mogen en hem ervoor te veroordelen. Ik vind dat hem alle staf toe mag komen die hij verdient. Maar ik vind wel dat het bewezen moet worden dat hij het gedaan heeft. Alleen op die manier is er sprake van het zegenvieren van het recht.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:05

LecyTinker schreef:
Miracle... oh nee, ik denk helemaal niet dat hij zuiver op het graadje is. Heb ook wel mijn mening over hem als persoon, uiteraard gebaseerd op wat je van hem hoort, MAAR er zit een groot verschil tussen hem als vent niet echt te mogen en hem ervoor te veroordelen. Ik vind dat hem alle staf toe mag komen die hij verdient. Maar ik vind wel dat het bewezen moet worden dat hij het gedaan heeft. Alleen op die manier is er sprake van het zegenvieren van het recht.

Ja hoor, daar ben ik het helemaal mee eens! Maar mijn gevoel zegt dat hij schuldig is, en als ik de bewijzen op een rijtje zet... Dan is voor mij 1 en 1 dus 2. Maar dat is voor mij persoonlijk dan. :)

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:09

28 jaar is een lange tijd, maar niet lang genoeg als je het mij vraagt. Hij is behoorlijk ziek in zijn hoofd. Jammer dat hij een cel voor zichzelf heeft, van mij mag hij bij de rest van de veroordeelden in de cel zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:09

Ik wil (als hij het echt gedaan heeft) zo iemand uit de maatschappij weg hebben, zodat hij geen gevaar meer is voor die meisjes.
Maar verlies van je vrijheid lijkt me al verschrikkelijk. En hoeveel zin heeft straf bij zo iemand? Ik denk dat hij alleen nog maar meer haat ontwikkelt tegen de wereld om zich heen, en dus nog meer reden ziet om te moorden....... (dat gezegd hebbende, realiseer ik me ook dat er altijd wel iets zal gebeuren dat de haat aanwakkert) dus opsluiting, weghalen uit de maatschappij is voor mij voldoende.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:10

in mijn ogen is een man zoals dutroux toch nog een stapje erger dan onze vriend hier. Volgens mij zijn we zo lang bezg gehouden met Joran dat iedereen voor zijn eigen gevoel wil dat hij gstraft wordt. Het gevoel hebben dat gerechtigheid echt bestaat. Laat we hem maar straffen voor alle afkeer die we hebben voor misdadigers.
Ik heb nog geen concreet bewijs gezien of gehoord wat bewijst dat hij het gedaan heeft. Hij is veroordeeld op zijn bekentenis. Waar is de haat voor de moordenaars waarvan het WEL bewezen is dat ze het gedaan hebben? Weten jullie van 1 hiervan de naam in nederland?
Publiciteit heeft ons afkeer alleen maar versterkt en ons gevoel om hem hiervoor te straffen ook. Dit heeft niets meer te maken met een eerlijk proces.

@Miracle... maar gevoel ( emotie) heeft geen plaats in de rechtsgangen... alleen feiten!