Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wiske2 schreef:10% van je inkomen (tiende) gold alleen voor de Mozaise wet en aangezien Jezus die wet heeft veranderd in een nieuwe wet (heb uw naaste lief en God boven alles) kan een kerk of instelling natuurlijk wel vrijwillige bijdrage vragen maar niets verplichten.
Misschien gaat het niet zo goed met ze????
Als je dooplid bent sta je misschien nog in het bestand.
Tessa_1 schreef:Maar laat ze daar dan een vast bedrag van maken ipv een emotionele chantage brief te sturen..
Ik vind de manier waarop ze dat geld los proberen te praten en de tekst in de brief namelijk not done. Als mensen geld willen doneren mogen ze dat zelf beslissen, je hoef ze niet al van te voren te vertellen hoeveel het moet zijn, of dat het minstens dit of dat moet zijn.. vraag dan dus gewoon een vast bedrag.
Danique_G schreef:Over 10% afstaan van je inkomen had mijn broer het ook al over (streng gelovig). Zelf.. vind ik dit aan de kant begrijpelijk, kerk moet kunnen blijven bestaan en daar mag je best wat voor geven. Hoogte kan je zelf wel bepalen, het is toch immers geen vaste contributie bij een sport vereniging. Aan de andere kant.. waarom heb je een kerk nodig om je geloof uit te kunnen oefenen? Het zit toch in je hart? Waarom zou je 10% van je inkomen uitgeven aan een goed doel, waarom kan je geen vrijwillers werk doen? Als god dan toch bestaat, dan knapt hij toch alle ellende op?
Blue_Eyes schreef:Danique_G schreef:Aan de andere kant.. waarom heb je een kerk nodig om je geloof uit te kunnen oefenen? Het zit toch in je hart?
Als je nou zelf vindt dat je daar een kerk voor nodig hebt, dan is dat toch je eigen keuze en wat is erop tegen om daarvoor te betalen?
Tessa_1 schreef:Hm.. maar stel: er zou een god zijn die alles oplost, waardoor niemand meer problemen zou hebben..
Dan krijg je waarschijnlijk:
1) Overbevolking, want niemand gaat dood en iedereen krijgt kinderen.
2) Ontevreden mensen, want mensen zijn nooit tevreden..
3) Mensen die belangrijke ervaringen missen, want van zware pech krijg je toch andere ervaringen dan wanneer alles goed gaat..
Dus het is een probleem dat als het opgelost zou zijn eigenlijk nog steeds een probleem geeft..
Danique_G schreef:Tessa_1 schreef:Hm.. maar stel: er zou een god zijn die alles oplost, waardoor niemand meer problemen zou hebben..
Dan krijg je waarschijnlijk:
1) Overbevolking, want niemand gaat dood en iedereen krijgt kinderen.
2) Ontevreden mensen, want mensen zijn nooit tevreden..
3) Mensen die belangrijke ervaringen missen, want van zware pech krijg je toch andere ervaringen dan wanneer alles goed gaat..
Dus het is een probleem dat als het opgelost zou zijn eigenlijk nog steeds een probleem geeft..
Maar dit vind ik vreemd. Want dan zeg jij dus nu, dat ziektes er zijn vanwege selectie van de sterkste en tegen overbevolking. Dat lijkt verdomd veel op de evolutietheorie.
Ik heb laatst een gesprek gehad met iemand die streng gelovig was, en zij geloofde absoluut niet in de evolutietheorie. Hoewel ik niet weet hoe iedereen er hier over denkt. Maar dan zou er dus wel een evolutietheorie zijn?
Tessa_1 schreef:Ik bedoelde dat:
Stel: er is een god die 'poef' alle problemen weghaalt.
Dan loopt de hele wereld in de soep..
(Dus als hij wel de problemen zou weghalen zou het nog steeds fout gaan)
Tessa_1 schreef:Ik bedoelde dat:
Stel: er is een god die 'poef' alle problemen weghaalt.
Dan loopt de hele wereld in de soep..
(Dus als hij wel de problemen zou weghalen zou het nog steeds fout gaan)