PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:54

randalinpony schreef:
Maar nog even wat anders: ik zag de koningin gisteren op het journaal toen ze de moskee binnenging, en die blauwe sjaal over haar hoed vond ik eigenlijk een erg elegante oplossing. Stond haar prachtig. :)

Dat vond ik ook en ook Maxima zag er mooi uit.

Volgens Brinkman (PVV) gisteren bij P&w is het een belediging voor ons en een onderdrukking van de vrouw. De hoed van de Koningin staat voor de Kroon en nu wordt er een hoofddoek over onze Kroon heen geslagen en wordt Bea in feite onderdrukt, uitleg Brinkman. Het was wel grappig, maar totaal ongeloofwaardig. :D

gummie

Re: PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:00

Ik vind Wilders nogal tegenstrijdig in zijn opvattingen.... Mijn mening: je past je aan aan het land waar je je bevindt, of je gaat er niet naartoe. Zoals ik ook verwacht dat mensen die naar Nederland komen zich horen aan te passen. Als het je niet bevalt, ga dan niet naar dat land. Je hebt een keuze! Wilders vindt dat de hoofddoek in Nederland niet kan. En dat mag hij vinden. Maar hij heeft niets te vertellen over de gebruiken in een ander land. Ik zou het eerder stupide vinden als de koningin zich niet zou aanpassen aan de gewoonten en gebruiken in het buitenland. Twee mogelijkheden: aanpassen, of wegblijven. De koningin heeft gekozen voor dat staatsbezoek. En dus is een hoofdbedekking op zijn plaats. Dat is mijn mening.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:01

Het is zo'n onzin, ze zijn gewoon een keer uitgediscussieerd dus dan moet de hoofddoek nu maar symbool staan voor... Het is jammer dat ze geen leuke liberale moslima tegenover hem aan tafel hadden gezet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:03

Equimotion schreef:
Het is zo'n onzin, ze zijn gewoon een keer uitgediscussieerd dus dan moet de hoofddoek nu maar symbool staan voor... Het is jammer dat ze geen leuke liberale moslima tegenover hem aan tafel hadden gezet.

Leuk onderschrift :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:03

Ja, maar ja, als je iemand van de PVV vantevoren vertelt dat ze in gesprek moeten met een moslim, dan komen ze niet opdagen ;)

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 12:03

gummie schreef:
Ik vind Wilders nogal tegenstrijdig in zijn opvattingen.... Mijn mening: je past je aan aan het land waar je je bevindt, of je gaat er niet naartoe. Zoals ik ook verwacht dat mensen die naar Nederland komen zich horen aan te passen. Als het je niet bevalt, ga dan niet naar dat land. Je hebt een keuze! Wilders vindt dat de hoofddoek in Nederland niet kan. En dat mag hij vinden. Maar hij heeft niets te vertellen over de gebruiken in een ander land. Ik zou het eerder stupide vinden als de koningin zich niet zou aanpassen aan de gewoonten en gebruiken in het buitenland. Twee mogelijkheden: aanpassen, of wegblijven. De koningin heeft gekozen voor dat staatsbezoek. En dus is een hoofdbedekking op zijn plaats. Dat is mijn mening.

Juist!
En dat aanpassen als je te gast bent, vind ik los staan van of je het met de gebruiken eens bent of niet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:12

randalinpony schreef:
Maar nog even wat anders: ik zag de koningin gisteren op het journaal toen ze de moskee binnenging, en die blauwe sjaal over haar hoed vond ik eigenlijk een erg elegante oplossing. Stond haar prachtig. :)

Nou en Maxima, die was gewoon ontroerend mooi met die sjaal, moet ze meer doen

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:14

En als Zuid-Amerikaanse katholiek bedekt zij ook haar hoofd als ze naar de kerk gaat:
Afbeelding

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:15

Ach ja het was weer even stil he omtrent de PVV,nu komen ze weer effe in het nieuws.
Het is daar normaal dat je met een hoofddoek een moskee binnen gaat,dus pas je je aan aan dat land.
De PVV gaat steeds idioter doen,ze zijn niet voor nix gezakt in de peilingen.
Dat er maar gauw nieuwe verkiezingen komen,dan is het dag tegen de PVV en welkom SP.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:15

Vind ik ook hoor Inge_83.

Beatrix onderdrukt? :') Ik ben eigenlijk wel benieuwd of ze hier zelf nog een opmerking over gaat maken straks.

Vrouwenonderdrukking tja, hier in Zeeland is laatst nog een school op de vingers getikt omdat ze een lerares minder betaalden dan haar mannelijke collegas die precies hetzelfde werk deden. En de landelijke cijfers wat dat betreft liegen niet, vrouwen worden minder gewaardeerd voor hetzelfde werk.

Als de PVV het zo hoog heeft zitten qua onderdrukking van vrouwen, ligt hier nog een mooi stukje ontwikkelingswerk voor ze.
Kunnen ze de moslima's ook met rust laten, die zitten daar ook niet op te wachten dat een kerel weer voor ze praat in plaats van mét ze praat. ;)

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:20

ik ben blij dat bea zelf nadenkt, wat een onzin weer van de pvv :') vind het niet meer dan normaal dat je je aanpast aan de gebruiken in het land waar je op bezoek bent :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:32

Equimotion schreef:
En als Zuid-Amerikaanse katholiek bedekt zij ook haar hoofd als ze naar de kerk gaat:

:)*

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:34

Jade schreef:
ik ben blij dat bea zelf nadenkt, wat een onzin weer van de pvv :') vind het niet meer dan normaal dat je je aanpast aan de gebruiken in het land waar je op bezoek bent :)

Ik heb stiekum het idee dat Bea het met veel genoegen deed, zie de uiterst kortzichtige reacties (per tweet natuurlijk) van Geert op haar kersttoespraak ;) :D

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:35

Ik vond het prachtig bij Maxima staan, maar laten we de hoofddoek niet teveel romantiseren. Als je dag in dag uit een hoofddoek op moet dan is het veel minder leuk. Afgezien van de vrouwen die er bewust voor kiezen. Voor ons is het dan wel even 'leuk' en 'grappig', maar na een aantal dagen gaat een hoofddoek wel in de weg zitten hoor!

Hoewel ik in dit geval Wilders behoorlijk vind overdrijven, maar goed, dat is ook wel zo'n beetje zijn taak :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:44

LuvdaTossa schreef:
Ik vond het prachtig bij Maxima staan, maar laten we de hoofddoek niet teveel romantiseren. Als je dag in dag uit een hoofddoek op moet dan is het veel minder leuk. Afgezien van de vrouwen die er bewust voor kiezen.

Dat is met álle kleding zo :)*

Als je dag in dag uit iets aan moét; een stropdas of het typische :r westerse mannen´uniform´.

Het onderwerp is Beatrix met hoofddoekje. Of dat defacto acceppteren/steunen van vrouwenonderdrukking is of niet.

Wilders gaat daabij totáál voorbij aan een identieke situatie van hoofd bedekken in de katholieke kerk en de synagoge.
Demagogie.

Als hij zo graag godsdiensten wil vergelijken op basis van het Heilige Schrift van elk, dan is de Islam een lichtend voorbeeld voor de andere twee.
Als hij wat aan de positie van de vrouw wil doen, dan is er binnen zijn christelijke invloedssfeer op de Veluwe in NL nog genoeg te verbeteren

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:46

@LT: Toch moet je het ook niet groter maken dan het is. Vrouwenonderdrukking heeft niet zoveel met een hoofddoek te maken. Veel meer met kansen die vrouwen krijgen op gebied van zelfontwikkeling, zelf geld kunnen verdienen om hun gezin te onderhouden etc.

En we moeten niet de problematiek die bijv. in Afghanistan speelt gaan projecteren op de Nederlandse politiek en in Nederland wonende moslima's. Dat slaat nergens op.

@HC: http://www.dutchfootage.com/nl/video/65 ... -toespraak

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:49

Nou ik draag dag in dag uit graag een spijkerbroek, maar een hoofddoek is erg irritant. Helemaal als je simpelweg geen keuze hebt, dan is onderdrukking een zwaar woord, maar het zou toch fijn zijn als ze zelf zouden mogen kiezen? Als je het vanuit je geloof bewust doet, dan heb ik daar geen enkel probleem mee, maar als het moet dan is het imo een ander verhaal.

Daarbij kunnen wij ook nog variëren in kleding, maar in sommige landen worden zelfs de kleuren voorgeschreven. Dus iets met appels en peren? Dat jij iets niet mooi vind, kan een ander gemakkelijk dag in dag uit mee lopen ;) Ik ken zat mannen die dagelijks een pak dragen en dat helemaal niet erg vinden.

Wilders trekt imo wat te snel zijn mond open, gewoon niet heel slim als je kijkt dat hij zelf ook een keppeltje op doet voor de klaagmuur...

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:50

Ik ken ook zat moslima's die dagelijks een hoofddoek dragen en dat helemaal niet erg vinden.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:52

Equimotion schreef:
Ik ken ook zat moslima's die dagelijks een hoofddoek dragen en dat helemaal niet erg vinden.

Klopt, ik ken ook vrouwen van SGP mannen die het eens zijn met het vrouwenstandpunt ;)

Vrijwillig heb ik er geen problemen mee, maar bij moeten is het toch iets anders hoor!

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:55

LuvdaTossa schreef:
Klopt, ik ken ook vrouwen van SGP mannen die het eens zijn met het vrouwenstandpunt ;)

Ik zie nog een hoop ontwikkelingswerk voor de PVV :j
(en die vrouwen dragen trouwens ook hoofdbedekking in de kerk, omdat dat verplicht is!)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:57

Huertecilla schreef:
Wilders gaat daabij totáál voorbij aan een identieke situatie van hoofd bedekken in de katholieke kerk en de synagoge.

Nee hoor hij laat zich graag fotograferen met een keppeltje op

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:58

Die vrouwen kunnen in ieder geval niet door de politie worden opgepakt ;) Die hebben toch nog een keuze of ze hoofdbedekking op doen of niet. Dus dat vind ik wel een ander geval dan een land waar het iedereen verplicht wordt om hoofdbedekking te gaan dragen ongeacht je overtuiging.

Korte edit

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:10

sarabande schreef:
Huertecilla schreef:

Nee hoor hij laat zich graag fotograferen met een keppeltje op

Jahaaa, maar het Jodendom is volgens Wilders een godsdienst en de Islam is een ordinaire ideologie.

Anyway, wat mij betreft respecteert Beatrix de gebruiken op een specifieke plaats (de moskee) op een moment dat zij daar te gast is.
Ik ben echt geen groot fan van de monarchie op zich, maar zij geeft daar op uiterst representatieve wijze het goede voorbeeld.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:10

@LT: Dan ben je weer terug bij wat ik hierboven schreef: je moet niet binnen de Nederlandse binnenlandse politiek de isssues uit landen als Afghanistan en Iran gaan uitspelen. Dat slaat gewoon nergens op.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 13:15

Die verplichting komt voor uit normen en waarden, en die zijn overal verschillend.
Veel westerlingen vinden het normaal dat mannen en vrouwen gelijke rechten hebben, maar andere culturen vinden dat niet.
Nederlanders vinden het normaal om een koe op te sluiten in een stal of weiland, dat hoef je in bv India niet te proberen.