picobello schreef:Gewenning zal vast helpen, maar is in NL niet haalbaar. Wij wonen te dicht op elkaar en persoonlijk moet ik niet aan denken dat vuurwerk elke dag zou mogen.
Toch vind ik dat de pvvd wel een punt heeft, zolang er nog debielen rondlopen die dieren pijnigen met vuurwerk of zelfs ermee afschieten. banketstaaf voor de mensen die niks kwaad in de zin maar de kleine minderheid verpest het dan.
Al ben ik het ook eens met Amy77, er zou gewoon strengere straffen moeten komen op dierenmishandeling, dan is het misschien minder aantrekkelijk.
Alsof heel nederland de randstad is! Of heel Portugal platteland!
Het went en als het mag is de behoefte veel minder sterk, dus alle dagen zul je het niet horen.
Het kwellen van dieren staat los van vuurwerk. Zulke zieke mensen doen het heus de rest van het jaar ook wel met andere middelen.
Daarbij houdt je het illegale circuit echt niet tegen, dus vuurwerk zal ook bij afschaffing blijven bestaan en afgeschoten door onverlaten die daar nu eenmaal van houden.
Wat ik zeg, de mentaliteit moet veranderd. Als er verantwoordelijk met vuurwerk wordt omgegaan, is er niks aan de hand.
Waar ik voor vrees is dat veel meer dieren slachtoffer gaan worden om de dierenpartij te pesten, want in nederland heerst heel erg:"weer een regel, dus daar moeten we even scheit aan hebben en tegenin gaan". Zodra iets niet mag, moet het juist gedaan. Zodra een zwakkere in bescherming wordt genomen, moet die juist aangevallen. Dit wordt op alle vlakken steeds weer bewezen.
Kijk eens in topics die gaan over nieuwe regels. Hoe negatief men is. Want men wil niet aan banden gelegd.
Voorlichting, dieren op school etc om mensen te sensibiliseren helpt veel beter.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 02-01-12 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt