Scheidsrechter geeft keeper AZ rood na aanval supporter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Re: Scheidsrechter geeft keeper AZ rood na aanval supporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:40

Ik voorspel door het intrekken van deze rode kaart een tijd met meer rumoer in de voetballerij!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:49

het is niet te vergelijken, dat snap ik wel, maar kunnen we dan ook gelijk die achterlijke beslissing van de grensrechter tijdens Ajax-Real intrekken O:)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:59

Da's helaas geen zaak voor de KNVB :P

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:00

Man o man o man, ik hoop zo dat ze gaan overspelen.. of in ieder geval uitspelen :o

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:20

Jeetje, waarom trapt die keeper na? Waar is dat voor nodig? Afweren oke, maar in dit geval is die rode kaart echt terecht!

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:33

Waarom trapt die keeper na???? Heb je überhaupt de beelden gezien? Kanonnen zeg.

Zwaar terecht dat de rode kaart is ingetrokken.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:41

bonney4evver schreef:
Waarom trapt die keeper na???? Heb je überhaupt de beelden gezien? Kanonnen zeg.

Zwaar terecht dat de rode kaart is ingetrokken.

Was er nog enig aanleiding om terug te trappen? Ja sorry hoor, maar hij had gewoon weg kunnen lopen. Die man lag op de grond en kon hem NIETS meer doen. Hij ging er gewoon echt voor staan om nog een trap te geven.

Zwaar onterecht dat de kaart is ingetrokken.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:47

Dus als jij word aangevallen van achter door iemand, loop je keurig even weg? Besef je hoeveel emotie hierbij komt kijken?
Maar goed deze discussie kunnen we nog wel een paar pagina's voeren ;).
Ben blij dat de kaart is ingetrokken, hoop dat die man hard word gestraft, en hier laat ik het bij :).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:49

Ik verwacht dat het een tactische zet is van de KNVB, van mij had de rode kaart zeker mogen blijven...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:50

Als je had geluisterd naar enkele [sport]advocaten? die zeggen ook: het is puur mensenlijk dat iemand zoiets doet.
Het is puur uit angst,emotie,boosheid en de adrenaline.Die hooligan deed nix terug omdat Esteban hem daar de kans niet voor gaf.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:51

Tja, dat mogen ze vinden. Net als ik het anders zie :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:56

Ik vind het een goede zaak dat de kaart is geseponeerd. Ik vond het wel erg zwaar gestraft. Tuurlijk het staat in de regels, maar ik vind dat een scheids niet puur de regeltjes moet volgen. De situatie speelt ook mee. In deze situatie wordt de keeper onverwachts aangevallen, ik ben heel rustig, maar ik kan niet garanderen dat ik in zo'n situatie niet hetzelfde zou hebben gereageerd.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:10

bonney4evver schreef:
Dus als jij word aangevallen van achter door iemand, loop je keurig even weg? Besef je hoeveel emotie hierbij komt kijken?
Maar goed deze discussie kunnen we nog wel een paar pagina's voeren ;).
Ben blij dat de kaart is ingetrokken, hoop dat die man hard word gestraft, en hier laat ik het bij :).

Als jij net zo reageert terwijl er iemand op de grond ligt en geen directe bedreiging meer vormt zit er volgens mij wel ergens iets goed fout.
Dit heeft ook niets met noodweer te maken...Die eerste klap kon ik nog wel begrijpen vanwege schrik en adreline..maar dan zo op iemand in gaan trappen...dan ben je echt goed fout bezig..Scheids heeft groot gelijk..zou leuk zijn als iedereen zo ging reageren.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:14

Nee, lekker jezelf van achter laten aanvallen midden in het spel als je adrenaline-gehalte al lekker hoog is. Ik had ook van schrik mezelf geweerd hoor. Het meot toch niet gekker worden zeg dat dat ter discussie staat, hij had van mij die gek nog wel harder mogen trappen. Weerloos, ja m'n hoela!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:17

Esteban had ook weerloos kunnen zijn,maar hij voorkwam dat door een paar keer te trappen.
Zo van:jij krijgt mij echt niet.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:20

Het waren ook 2 trappen van niks hoor, vind het echt niks voorstellen. Wordt die hooligan hard van, bedenkt ie zich de volgende keer nog wel een keer voordat hij zoiets idioots doet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:21

O ik geloof niet dat hij er echt van leert... Aangezien hij al een stadion verbod had. Na wat drank is het verstand blijkbaar zo weg bij hem...
Maar goed, iedereen heeft z'n kop op tv gezien dus ik mag hopen dat hij nu nooit meer een stadion binnen kan komen!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:25

Vala schreef:
Nee, lekker jezelf van achter laten aanvallen midden in het spel als je adrenaline-gehalte al lekker hoog is. Ik had ook van schrik mezelf geweerd hoor. Het meot toch niet gekker worden zeg dat dat ter discussie staat, hij had van mij die gek nog wel harder mogen trappen. Weerloos, ja m'n hoela!!

Jezelf verweren is niet hetzelfde als iemand die op de grond ligt nog op in gaan staan trappen.....Wat die gek deed is volgens jullie allemaal o zo bizar...maar de keeper mag dan wel ongeveer hetzelfde doen (want iemand die op de grond ligt hoef je niet te trappen om onder controle te houden) en dat is okee?!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:29

zouden leuke aangiftes worden....
Hij wou u slaan? een wat deed u toen?

Ik? Ik heb hem volledig in elkaar geschopt..want hij begon en ik was boos...

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:30

Ja vind ik oke en daarbij, heb je de beelden goed bekeken, zo vreselijk erop in trappen was het nou ook weer niet, hij trapt hem 2x en nog niet eens echt hard. Hij is gewoon boos en in mijn ogen absoluut terecht.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:34

Vala schreef:
Ja vind ik oke en daarbij, heb je de beelden goed bekeken, zo vreselijk erop in trappen was het nou ook weer niet, hij trapt hem 2x en nog niet eens echt hard. Hij is gewoon boos en in mijn ogen absoluut terecht.

Ja tuurlijk...dat is ook heel normaal....als iemand mij beledigt scheld ik hem of haar helemaal verrot...prima toch..
En als iemand mij wil slaan schop ik hem net zo lang tot ie niet meer beweegt...
Hij ging door het lint...en dat vindt ik slecht...zelfbeheersing is geen slechte eigenschap. Dat hij hem in eerste instantie schopte begrijp ik, je schrikt je het apezuur.
Maar wat daarna gebeurde is belachelijk.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:35

Wat gebeurde daarna dan? Hij schopte nog 1x. Nou nou, poeh poeh!
Je hebt het over schoppen tot iemand niet meer beweegt en dat was hier absoluut niet aan de orde.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:36

Die hooligan heb een levens lang verbod gekregen van Ajax.
Maar of hij nooit meer daar binnen komt? ik heb men twijfels.Hoe herkennen ze hem als hij zijn haren laat groeien?Dan zal hij er héél anders uitzien.Hoe willen ze hem na een jaar nog kennen?Heeft elke steward een foto van hem op zak?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:41

Vala schreef:
Wat gebeurde daarna dan? Hij schopte nog 1x. Nou nou, poeh poeh!
Je hebt het over schoppen tot iemand niet meer beweegt en dat was hier absoluut niet aan de orde.

Kijk het filmpje nog eens...Hij gaat door het lint, verliest zijn complete zelfbeheersing..kort lontje heet dat..
En die tweede opmerking snap je zelf ook wel wat ik boedel hoop ik. :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:42

Afweren is prima, maar daarna nog even 2 schoppen geven NIET. Dat hoort gewoon niet. Simpel!
Wat nou als die trap op zn hoofd was geweest, en de supporter nu dood was? Vinden jullie het dan nog steeds "afweren"?

Sorry, maar ik vind het best verontrustend hoe jullie praten := Het is dus juist om iemand die al op de grond ligt, en jou al niets meer kan doen, nog even een paar flinke trappen na te geven?
Ik vind dat zó not done