Amerikaanse soldaten slaan schaap dood in Afghanistan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Re: Amerikaanse soldaten slaan schaap dood in Afghanistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:22

De militairen die zijn gestorven tijdens missie ed zijn ook kinderen van een moeder wiens kind is gestorven in de oorlog. Dan kun je er inderdaad alles bij gaan halen

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:23

Citaat:
Je reactie is wat kort door de bocht, je wordt militair dus eigen schuld dat je dan die dingen meemaakt...

Je leert als militair omgaan met wapens, deze zijn niet om mensen te knuffelen...
Als jij een leger ingaat, dan is het toch gewoon lomp om dat te doen als jij niet 100% achter de daden van jouw regering staat?
Waarom denken ze daar niet overna? En als ze erover nadenken, is het niet duidelijk dat het zwaar verkeerd is, de oorlog in Afganistan en Irak?

Voor ik een mobiele telefoon koop doe ik uitgebreid onderzoek... waarom niet als je een baan aanneemt die kan uitlopen op het nemen van mensenlevens...

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:24

_Mondy_ schreef:
De militairen die zijn gestorven tijdens missie ed zijn ook kinderen van een moeder wiens kind is gestorven in de oorlog. Dan kun je er inderdaad alles bij gaan halen

Die militairen weten wat ze doen, ze zijn daar niet om de bevolking te knuffelen.En ze zijn daar niet in hun eigen land. Anders waren ze wel als knuffelberen gegaan en gooiden ze teddyberen in de plaats van chemische bommen.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:29

@ mixje kijk voor de lol eens in mijn profiel ;-)
Ik hou dus ook van bommen gooien ed ???

En welk werk je ook doet, je kunt het altíjd eens niet eens zijn ergens mee, jammer dan je moet toçh je werk doeñ.. Ik weet hoe frustrerend dat is !!
Je gaat niet zomaar bij het leger, dan weet je (snel) wat dat inhoud

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:30

@ Mixje: Wil je daarmee suggereren dat alle militairen doelbewust een oorlog in gaan omdat ze het zo leuk vinden om mensen overhoop te knallen?

...
Laatst bijgewerkt door gummie op 14-12-11 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:31

Mixje90 schreef:
Citaat:
Je reactie is wat kort door de bocht, je wordt militair dus eigen schuld dat je dan die dingen meemaakt...

Je leert als militair omgaan met wapens, deze zijn niet om mensen te knuffelen...
Als jij een leger ingaat, dan is het toch gewoon lomp om dat te doen als jij niet 100% achter de daden van jouw regering staat?
Waarom denken ze daar niet overna? En als ze erover nadenken, is het niet duidelijk dat het zwaar verkeerd is, de oorlog in Afganistan en Irak?

Wat vind je dan van het militair ingrijpen in Libie en Syrie?

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:32

Ik denk niet dat de niet-militairen op bokt ook maar enig idee hebben hoe het leger in elkaar steekt, hoe oorlogen eruit zien en wat ieders beweegredenen zijn om er aan deel te nemen...

Ik vind de suggestie die hier door sommigen gewekt wordt om naar van te worden.

Kijk voor je plezier naar documentaires gemaakt door en over militairen die bijvoorbeeld naar Afghanistan zijn gezonden om daar en WEG aan te leggen, en die vervolgens minus enkele van hun collega's huiswaarts keren zonder dat er ook maar een looppad gemaakt is.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:34

gummie schreef:
Ik denk niet dat de niet-militairen op bokt ook maar enig idee hebben hoe het leger in elkaar steekt, hoe oorlogen eruit zien en wat ieders beweegredenen zijn om er aan deel te nemen...

Ik vind de suggestie die hier door sommigen gewekt wordt om naar van te worden.

_/-\o_

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:38

Wat is zeg is dat ik het niet kan begrijpen dat iemand de keuze maakt om mee te werken aan een onrechtvaardige oorlog, dat is alles.

Betreffende het militaire ingrijpen in Libie en Syrie, is er enige twijfel over de wandaden van die leiders? En nog belangrijker, staat het volk erachter?

Wordt er in Syrie zo erg ingegrepen dan... volgens mij niet hoor...?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:39

Nog niet, moet het daar eerst zo erg worden als in Libie? Of moeten we dan nog niet ingrijpen? En hoe weet je of het volk erachter staat? Hoeveel tijd heb je om zoiets te onderzoeken en is dat uberhaupt nodig?
Denk je dat het ingrijpen in Irak en Afghanistan nergens op gebaseerd was?
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 14-12-11 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:39

Je hebt geen keus, als je militair bent en je word uitgezonden ga je gewoon.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:41

Het woord "onrechtvaardig" is subjectief... dat verklaart ook meteen het verschil in opvatting over dit onderwerp.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:41

Citaat:
Kijk voor je plezier naar documentaires gemaakt door en over militairen die bijvoorbeeld naar Afghanistan zijn gezonden om daar en WEG aan te leggen, en die vervolgens minus enkele van hun collega's huiswaarts keren zonder dat er ook maar een looppad gemaakt is.

Als ik bij jou inbreek en je geliefden een klap verkoop, maar daarna ontstop ik je wc die verstopt zat... Verandert dat de kijk van jou op mij?

De vlag die hun uniformen staat is dezelfde vlag als die op de bommen die gezinnen verwoest hebben. Vind je t gek dat t volk dan niet helemaal blij met je aanwezigheid is?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:43

anneliesdj schreef:
Nog niet, moet het daar eerst zo erg worden als in Libie? Of moeten we dan nog niet ingrijpen? En hoe weet je of het volk erachter staat? Hoeveel tijd heb je om zoiets te onderzoeken en is dat uberhaupt nodig?

En daar ga je naar mijn mening de fout in...
FEIT: Er waren geen massavernietigings wapens in Irak, het waren leugens... Wil je dat ontkennen?

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:44

Het maakt niet uit of wel of niet wordt ingegrepen, wat de keuze ook is: er zullen altijd dezelfde mensen aan de zijlijn staan om het af te keuren.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:45

Mixje90 schreef:
]
Als ik bij jou inbreek en je geliefden een klap verkoop, maar daarna ontstop ik je wc die verstopt zat... Verandert dat de kijk van jou op mij?

De vlag die hun uniformen staat is dezelfde vlag als die op de bommen die gezinnen verwoest hebben. Vind je t gek dat t volk dan niet helemaal blij met je aanwezigheid is?

Welke vlag? Welke gezinnen? Welk volk?

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:48

Mixje90 schreef:
anneliesdj schreef:

En daar ga je naar mijn mening de fout in...
FEIT: Er waren geen massavernietigings wapens in Irak, het waren leugens... Wil je dat ontkennen?

En wisten de militairen die werden uitgezonden dat ook???? Want daaaaaaaaaaaaar gaat het hier toch om? Of gaan we het nu in dit topic ineens over liegende regeringsleiders hebben? Die er overigens over de hele wereld zijn. Sterker nog: ik ken er waarschijnlijk geen een die dat niet doet. Van China tot Rusland, tot de VS, tot Nederland, tot Libie.
Oordeel je over het groepje Palestijnen die zijn opgevoed met de idee dat alle Joden varkens zijn en dood moeten hetzelfde als over de Amerikanen die hebben geleerd dat communisten of moslims hun grootste vijand is? Of is de een zieliger dan de ander, en heb je voor het een dus wel begrip en voor het ander niet, terwijl er in feite gee verschil tussen beiden zit?
Laatst bijgewerkt door gummie op 14-12-11 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:48

Citaat:
er zullen altijd dezelfde mensen aan de zijlijn staan om het af te keuren.

En dat is maar goed ook, dat mensen het doden van onschuldige gezinnen af keurt.
Wat vind jij dan van de Irak oorlog?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:51

Citaat:
En wisten de militairen die werden uitgezonden dat ook???? Want daaaaaaaaaaaaar gaat het hier toch om?

Oh... Echt? Laten we sorry zeggen tegen die duizenen moeders... Kijken of zij dan ook weer normaal verder kunnen leven.

Citaat:
liegende regeringsleiders hebben? Die er overigens over de hele wereld zijn.

Als jij zo goed weet dat regeringsleiders liegen, waarom ga je (in t geval van een soldaat) dan in een leger en bommen gooien op onschuldige gezinnen als je weet dat je leider je voorliegt?

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:52

Weet je wat ik vind? Ik vind dat er bewust oftopic wordt gegaan, en richting Irak wordt gestuurd, omdat we inmiddels allemaal weten over de leugens die ons zijn voorgeschoteld en het o zo simepl is om daar dus nu over te beginnen. Ik vind dat een afleidingsmanoevre die in dit topic niet thuis hoort. En het punt dat je daarmee wilt maken, word mij alles behalve duidelijk.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:56

Tja je bent tegen het leger of niet, dat standpunt is ieder voor zich.
Maar dit topic gaat over een schaap en eindigd met aannames en opmerkingen die kant noch wal raken over oorlog opzich ?

Ja er zullen altijd onschuldigen gedood worden in een oorlog, bij zowel de brugers als de militairen.. Heel erg kl*te inderdaad ! Maar niet te vermijden zolang er nog lui rondlopen die de redenen zijn voor oorlogen.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:03

Ach jah, ik ga maar een stille meelezer worden vanaf nu...
Wie weet durven we over 50jaar wel onze verantwoordelijkheid te nemen en zullen we aankomen met een zielige schadevergoeding voor al het leed die we veroorzaakt hebben, net zoals de Indonesiërs die laatst pas een excuus en een geldbedrag kregen.

Toedeloe! Make love, not war :)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:04

@ Mixje:

Indoctrinatie (of: indoctrineren) is het systematisch en eenzijdig onderwijzen van aanvechtbare overtuigingen of opvattingen, met de bedoeling dat deze kritiekloos worden aanvaard. Het woord heeft een sterke negatieve connotatie.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:05

Mixje90 schreef:
Citaat:
En wisten de militairen die werden uitgezonden dat ook???? Want daaaaaaaaaaaaar gaat het hier toch om?

Oh... Echt? Laten we sorry zeggen tegen die duizenen moeders... Kijken of zij dan ook weer normaal verder kunnen leven.

Citaat:
liegende regeringsleiders hebben? Die er overigens over de hele wereld zijn.

Als jij zo goed weet dat regeringsleiders liegen, waarom ga je (in t geval van een soldaat) dan in een leger en bommen gooien op onschuldige gezinnen als je weet dat je leider je voorliegt?

Mag ik zeggen dat dit een beetje overkomt alsof je express geen moeite wil doen om de punten van je 'tegenstanders' te snappen.. Je gooit alleen maar met simple oneliners gebaseerd op gevoel en reageert alleen op de zo slecht mogelijk opgevatte versie van wat ze zeggen, als je een reltopic wil maken doe je dat maar in een ander topic, dan mag je het 'Is het leger goed of slecht noemen.'

Verder; Veel soldaten in het Amerikaanse leger gaan het leger in omdat de staat dan hun opleiding voor ze betaald in ruil voor het in dienst gaan. Veel keuze voor een goede toekomst hebben ze verder niet. Bovendien. regeringsleiders liegen niet áltijd. Ja, Bush loog, ja, andere regeringsleiders geloofden dat dat waar was en spraken dus in hun optiek de waarheid tegen hun soldaten. Dat werd niet meteen bekend, pas na een paar jaar en de soldaten handelden dus in opdracht, maar ook vanuit een reden die voor hun wel gegrond was in waarheid.

En kunnen we dan nu weer terug naar het oorspronkelijke discussiepunt alsjeblieft?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:06

gummie schreef:
@ Mixje:

Indoctrinatie (of: indoctrineren) is het systematisch en eenzijdig onderwijzen van aanvechtbare overtuigingen of opvattingen, met de bedoeling dat deze kritiekloos worden aanvaard. Het woord heeft een sterke negatieve connotatie.

Oke nog 1 reactie dan...

Je hebt net toegegeven dat de Amerikaanse soldaten niet wisten dat het een onrechtvaardige oorlog was in Irak.
Daarmee geef je dus nu zelf aan dat deze soldaten geidoctrineerd zijn.

Dag dag