Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Je reactie is wat kort door de bocht, je wordt militair dus eigen schuld dat je dan die dingen meemaakt...
_Mondy_ schreef:De militairen die zijn gestorven tijdens missie ed zijn ook kinderen van een moeder wiens kind is gestorven in de oorlog. Dan kun je er inderdaad alles bij gaan halen
Mixje90 schreef:Citaat:Je reactie is wat kort door de bocht, je wordt militair dus eigen schuld dat je dan die dingen meemaakt...
Je leert als militair omgaan met wapens, deze zijn niet om mensen te knuffelen...
Als jij een leger ingaat, dan is het toch gewoon lomp om dat te doen als jij niet 100% achter de daden van jouw regering staat?
Waarom denken ze daar niet overna? En als ze erover nadenken, is het niet duidelijk dat het zwaar verkeerd is, de oorlog in Afganistan en Irak?
Citaat:Kijk voor je plezier naar documentaires gemaakt door en over militairen die bijvoorbeeld naar Afghanistan zijn gezonden om daar en WEG aan te leggen, en die vervolgens minus enkele van hun collega's huiswaarts keren zonder dat er ook maar een looppad gemaakt is.
anneliesdj schreef:Nog niet, moet het daar eerst zo erg worden als in Libie? Of moeten we dan nog niet ingrijpen? En hoe weet je of het volk erachter staat? Hoeveel tijd heb je om zoiets te onderzoeken en is dat uberhaupt nodig?
Denk je dat het ingrijpen in Irak en Afghanistan nergens op gebaseerd was?
Mixje90 schreef:]
Als ik bij jou inbreek en je geliefden een klap verkoop, maar daarna ontstop ik je wc die verstopt zat... Verandert dat de kijk van jou op mij?
De vlag die hun uniformen staat is dezelfde vlag als die op de bommen die gezinnen verwoest hebben. Vind je t gek dat t volk dan niet helemaal blij met je aanwezigheid is?
Mixje90 schreef:anneliesdj schreef:Nog niet, moet het daar eerst zo erg worden als in Libie? Of moeten we dan nog niet ingrijpen? En hoe weet je of het volk erachter staat? Hoeveel tijd heb je om zoiets te onderzoeken en is dat uberhaupt nodig?
Denk je dat het ingrijpen in Irak en Afghanistan nergens op gebaseerd was?
En daar ga je naar mijn mening de fout in...
FEIT: Er waren geen massavernietigings wapens in Irak, het waren leugens... Wil je dat ontkennen?
Citaat:En wisten de militairen die werden uitgezonden dat ook???? Want daaaaaaaaaaaaar gaat het hier toch om?
Citaat:liegende regeringsleiders hebben? Die er overigens over de hele wereld zijn.
Mixje90 schreef:Citaat:En wisten de militairen die werden uitgezonden dat ook???? Want daaaaaaaaaaaaar gaat het hier toch om?
Oh... Echt? Laten we sorry zeggen tegen die duizenen moeders... Kijken of zij dan ook weer normaal verder kunnen leven.Citaat:liegende regeringsleiders hebben? Die er overigens over de hele wereld zijn.
Als jij zo goed weet dat regeringsleiders liegen, waarom ga je (in t geval van een soldaat) dan in een leger en bommen gooien op onschuldige gezinnen als je weet dat je leider je voorliegt?
gummie schreef:@ Mixje:
Indoctrinatie (of: indoctrineren) is het systematisch en eenzijdig onderwijzen van aanvechtbare overtuigingen of opvattingen, met de bedoeling dat deze kritiekloos worden aanvaard. Het woord heeft een sterke negatieve connotatie.