Wet werk en bijstand 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 16:58

Er komt een uitzondering voor stufi, dus waarschijnlijk kom je redelijk vanaf GroteVogel!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:00

Studenten mogen tot 1.023 ontvangen aan stufi en bijbaan. Alles wat ze meer verdient, wordt op jou uitkering ingehouden.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:34

Abiola schreef:
Studenten mogen tot 1.023 ontvangen aan stufi en bijbaan. Alles wat ze meer verdient, wordt op jou uitkering ingehouden.

En dit is per maand of per jaar?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:42

Per maand :)

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:50

Dat is dan nog best veel! :)

laulapaula

Re: Wet werk en bijstand 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 19:19

Ik hoop dat er een versoepeling gaat komen voor de jongeren tot 27jaar. Ze zijn daar wel naar aan het kijken. De jongeren die nu een uitkering ontvangen zitten in ieder geval nog goed tot 1juni 1012..

Britty

Re: Wet werk en bijstand 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 06:56

Eigenlijk ben ik van mening dat vooral de jongeren aangepakt moeten worden, ipv de gezinnen. Ik zie liever een versoepeling voor gezinnen dan voor de jongeren. Vind eigenlijk dat als je jong en gezond bent, je maar gewoon moet werken of studeren...maar das persoonlijk natuurlijk

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:20

Idd gewoon aan t werk schoppen...

Kom zeg jong en in de bijstand.... een uitzonderlijk geval misschien maar toch niet de aantallen die nu in bijstand zitten ...

Werken, dan maar lekker productiewerk ..

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:28

Britty schreef:
Eigenlijk ben ik van mening dat vooral de jongeren aangepakt moeten worden, ipv de gezinnen. Ik zie liever een versoepeling voor gezinnen dan voor de jongeren. Vind eigenlijk dat als je jong en gezond bent, je maar gewoon moet werken of studeren...maar das persoonlijk natuurlijk

De uitzonderingsopmerking sloeg op jongeren onder de 27 met bijstands ouders die zelf wel netjes werkten..
Want als je dan je zuurverdiende geld meteen aan je ouders kwijt bent is dat ook geen motivatie om te gaan werken.. Of wel?

De jongeren die in de bijstand zitten krijgen gewoon geld van de overheid, dus de overheid kan best onderscheid maken tussen een bijbaan en de bijstand..

Als ze dus die uitzondering tot 27 jaar alleen maken voor werkende jongeren vind ik dat best een goed plan..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:33

Britty schreef:
Ik denk dat door deze nieuwe wet heel veel werkende thuiswonende kinderen spontaan gaan "verhuizen", waardoor we het bij de sociale recherche weer heeeeel druk gaan krijgen

Mooi banenplan voor die sociale recherche dus.

Het woningtekort in NL maakt dat thuiswonende kinderen niet makkelijk écht kunnen verhuizen.

De ´oplossing´ is dat het kind zich formeel laat uitschrijven en bij de gemeente aanklopt als zijnde dakloze.

Gaat wel lekker zo.
Belastingen omhoog, gezinsinkomen, verplichten van mobiliteit van arbeid, verhogen van pensioengerechtigde leeftijd, straks vast verlagen van minium leeftijd en verlagen van minimum lonen.