russel schreef:Je had toch keuze om om te draaien en de andere weg te nemen?? Je hebt nl altijd steeds zelf de keuze....en wellicht ben jij een normaal reagerende burger, maar in dergelijke situaties heb je juist last van mensen die bewust gaan tegenwerken en dat kan je dan zelf ook inschatten door zo een conflict niet op te gaan zoeken en gewoon weg te gaan en een omweg te fietsen..maar zo zit het leven in elkaar, keuzes, conflicten opzoeken of vermijden, steeds weer zelf de keuze....zonder een ander de zwarte piet toe te spelen...
En dan iemand die wellicht net een hoop gezeik heeft gehad om die als DE politie en EIkel af te spiegelen, is ook eigenlijk best wel sneu, want jij kent die persoon niet....het is zo makkelijk om alleen op bonnen te schelden, ga maar eens een weekje meedraaien, dan zul je zien dat het allemaal niet zo makkelijk is en dat je je ook kan voorstellen dat als er dan ineens een groepje fietsers zich daar gaan opstellen, dat dat ook weer iets is wat niet de bedoeling was, ach alleen al even een verplaatsing in de situatie, doet al wonderen.
Zo ook de situatie van de man/ vrouw met kinderwagen op de dam, opstootje en die mensen wilde per sé hun rechte lijn wandelen en kregen het aan de stok met de ME, schande werd er over geroepen, want zij waren nette burgers een werden toe geschreeuwd en ook nog eens een tik met de wapenstok...tja keuzes van beide kanten...
Nee, die keuze had ik niet. Er kwam een agente op me af die zei "kom maar even met mij mee, dan kun je hier wachten". Op zo'n moment ga ik me niet omdraaien, want wie weet wat ze van plan waren verder? Dan loop je toch gewoon netjes mee.
Conflict opzoeken was geen sprake van, ik kwam er ineens middenin terecht (ze stonden precies op de kruising), dus was ik even afgestapt om om me heen te kijken wat er aan de hand was en welke kant ik op zou kunnen of dat ik terug zou moeten en toen kwam dus die vrouw naar me toe. Ik was absoluut niet de persoon die een conflict aanging, in tegendeel.
Misschien had je even mijn andere posts moeten lezen, daarin kun je zien dat ik politieagenten helemaal geen eikels vind. Deze man ging gewoon te ver (kom op, als je agenten die onder je staan je tot de orde moeten roepen!!) en daarbij, ik was alleen. Niks 'groepje fietsers'. Verplaatsen in de situatie is kennelijk meer een tip voor jou!
Vergelijking met de mensen op de Dam gaat niet op. Die mensen wilden kennelijk een rechte lijn wandelen, ik wilde helemaal niks, ik deed namelijk gewoon wat de politie wilde.
Complimenten voor je leeskunsten
dat was uiteraard sarcastisch. Volgende keer misschien iets beter lezen, had je ook al wel kunnen doen voordat je me uitmaakte voor 'man met fiets'... 
russel schreef:Dingen worden altijd zo overtrokken als ze het zelf meemaken, want ze treffen nooit blaam...Heeft het zin gehad om met je fiets aan de hand naast de hekken te blijven staan?? En voor hoe lang dan? Tot het hele gebeuren over was, als ramptoerist? Dus als je er netjes blijft staan, hoef je niet weg, dan is het goed....jij wel....en juist door dat gedrag ontstaan er conflicten.
Mensen denk eens na....alles is altijd asociaal als de politie iets sommeert....en ik geloof er niets van dat die agent uit het niets kwam en ineens haar tussen de menigte propte....ze had nog steeds de keuze om te keren, maar heeft dat niet gedaan....en die keuze is haar heus wel gegeven, maar om dan niet meteen weg te gaan, heeft tot gevolg dat je als een klein kind weggezet wordt.
heb jaren in Amsterdam gewoond, daar gebeurd elke dag iets en elke dag zijn er een handjevol bijdehandten die een weerwoord hebben en tegenwerken...maar zij hebben nooit iets gedaan...
Ik wordt nl altijd zo moe van al dat gezeik op de politie, maar owee als ze het zelf nodig hebben....en nee ik ben geen agent, maar ik heb wel genoeg respect om mij onmiddellijk te schikken in sommaties en ga niet "netjes" naast een dranghek braaf te zijn te staan...en verontwaardigd willen worden als het ineens niet meer mag.
Maar het is altijd veel leuker om eenzijdige oprui verhalen met elkaar de politie weer eens af te zeiken....typisch Nederlands...
Volgens mij heb je het nog steeds niet begrepen... 
Ik kwam aanfietsen, zag de politie staan. Stapte af (ga er natuurlijk niet tussendoor rijden) om te kijken of het nou was afgesloten of niet - dat kon ik tenslotte niet goed zien, want aan mijn kant stonden geen hekken - en direct kwam die politieagente op me af gelopen. Ramptoerist? Ik stond er nog geen minuut! Keuze om me om te draaien was er dus niet eens, want toen was die agente al bij me.
Als er iemand is die 'de politie' niet afzeikt ben ik het wel, jouw reacties slaan volkomen nergens op
je leest mijn posts kennelijk niet eens goed door.
Wat denk je dat ik gedaan heb dan
ik kwam gewoon rustig aangefietst. Hoe simpel kan het zijn?
Natuurlijk kwam die agent te paard niet uit het niets. Hij zei tegen me dat ik door het hek moest, toen gaf hij bevel het hek een stukje open te zetten. Prima, dan doe ik dat toch? Kan ik er wat aan doen dat met 200+ man die staat te dringen erachter ik niet door het hek kom... dat meneer agent vervolgens met zijn paard mij erdoor probeert te drukken/de mensen tegen probeert te houden, DAT vind ik te ver gaan. Ik deed niks fout, volgde zelfs netjes hun bevelen op. En dan ga jij beweren dat ik wél fout zit? Kennelijk heb jij het beeld dat ik graag een eenzijdig oprui verhaal vertel, maar nogmaals, lees mijn voorgaande posts eens. Ik heb niks tegen politie en wil al helemaal geen opruiverhaal vertellen. Ik vertel gewoon een negatieve ervaring. Ook agenten doen heus niet altijd alles goed!
Natuurlijk heeft een verhaal twee kanten, maar dat agenten roepen 'rustig, doe eens even normaal, dit gaat niet werken!' tegen die vent op het paard, zegt mij al genoeg...
russel schreef:Ik wordt nl altijd zo moe van al dat gezeik op de politie, maar owee als ze het zelf nodig hebben....en nee ik ben geen agent, maar ik heb wel genoeg respect om mij onmiddellijk te schikken in sommaties en ga niet "netjes" naast een dranghek braaf te zijn te staan...en verontwaardigd willen worden als het ineens niet meer mag.
De sommatie was: ga rustig naast het hek staan > dat deed ik
ga er toch maar doorheen > dat deed ik, maar dat lukte natuurlijk niet
Sorry hoor, maar dat IS toch respect en luisteren naar sommaties? Jij blijft maar roepen over eigen keuzes en vervolgens ga je het hebben over het respecteren van sommaties, had ik dan maar gewoon weg moeten fietsen en wat ze tegen me zeiden maar moeten negeren? Zo van, nee sorry, ik ga jullie bevelen niet opvolgen, je zoekt het maar uit. Tabee.
Ik kan met mijn kop niet bij de onzinnige conclusies die jij over mij en de situatie trekt (om van het slecht lezen nog maar niet te spreken)...
heerlijk hoe generaliserend je spreekt zonder kennelijk mijn posts te hebben gelezen of ook maar enig benul te hebben van hoe ik reageer(de) op agenten!
Je kunt zeggen wat je wilt, maar ik zat écht niet fout. Ik ben geen ramptoerist, geen reller, niks niet maar gewoon een fietser die toevallig aan kwam fietsen. En ik heb ook wel de eerlijkheid om toe te geven dat ik fout zat als het wel zo was geweest. Als ik zonder licht fiets en ze houden me aan ga ik daar ook niet over klagen. Maar dit was een ronduit onzinnige actie.
En dingen overtrekken... een handrem breekt niet zomaar af