Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Wanneer u op saldo reist, wordt bij het inchecken een instaptarief van uw saldo afgeschreven. Bij het uitchecken wordt het instaptarief teruggestort en worden de gereisde kilometers in rekening gebracht. Als u niet uitcheckt, betaalt u dus het volledige instaptarief.
Biggers schreef:Ja, Tara, dat klopt, maar ik bedoel. Je hebt genoeg tegoed, en toch kan je niet reizen.
Ik snap het wel hoor, met die tarief, maar het is gewoon raar.
Met de strippenkaart werd er gewoon afgestempelt, hoeveel er afgestempelt moesten worden.
Dan zegt de chauffeur niet, als je 6 strippen op je kaart hebt staan:'' De reis kost 4 strippen. Je kan niet mee, omdat je er 3 moet overhouden.''
Dat klopt toch ook niet?
Biggers schreef:Dat is ook raar.
Ik ging laatst ook met de OV chipkaart reizen. De reis koste 2.80.
Ik had 3.30 erop staan.
Maar ik kon er niet in, omdat er 4 Euro afgeschreven moet worden.
Dat kan toch niet?
Je hebt voldoende op je kaart staan, en toch kan je er niet in.
Biggers schreef:De klantenservice is ook niet echt normaal hoor.
Staat er in de brief.
''Bij bezwaar of vragen, bel de klantenservice.''
En die zeggen, dat je geen bezwaar kan indienen.
Biggers schreef:Ik heb de algemene voorwaarden ook eens doorgekeken.
Daarin staat letterlijk: ''Uw pasfoto wordt door TLS gebruikt om uw OV-Chipkaart te maken. Er wordt een digitale versie van uw pasfotoe bewaard''
Dat betekend dat je pasfoto gewoon bewaard wordt.
En in hetzelfde kolom staat: ''Bij bewaar of vragen, bel de klantenservice''
En die zeggen dat het niet anders kan. Maar als je er bezwaar tegen hebt, is er toch wel wat aan te doen...
Ook staat er in de algemene voorwarden, ''Tls Neemt gegevens op in haar administratie voor verschillende doeleinden, waaronder de eventuele productie van een nieuw exemplaar van uw persoonlijke OV chipkaart.''
Ik wil niet veel zeggen, maar wat zijn die andere doeleinden dan?
En voor mensen die nog meer nieuwsgierig worden.
Er komt ook nog administratiekosten voor het opladen van je pasje.