Gaddafi is dood!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 00:01

Het is te hopen dat ze in Libië nu wel alles op orde krijgen. Persoonlijk ben ik daar niet mee bezig al ben ik blij voor de mensen dat hij er niet meer is.
En eerlijk is eerlijk, ik werd niet warm of koud van de beelden van de nog levende en toen dode Gaddafi. Eigenlijk heel vreemd gezien ik er al niet tegen kan als er iemand is die iemand slaat of dieren pijn doet daar kan ik niet tegen maar dit deed me echt helemaal niets.
Wel apart. Maar goed als je het mij vraagt heeft hij gekregen wat hij verdiend. Zo weet hij ook hoe het voelde toen hij dat nog bij mensen deed. Een eerlijk proces ben ik echt niet voor in dit geval, heel duidelijk wat hij allemaal gedaan heeft, en moet dan zo iemand nog zoveel geld gaan kosten? Die ben je beter kwijt dan rijk.
Hoewel het voor z'n familie ondanks dat die ook niet allemaal heilig zijn niet erg prettig om deze beelden overal op het internet te kunnen vinden. Dat vindt ik minder.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:08

Mindfields

Re: Gaddafi is dood!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:24

Zo...dat is echt heftig...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:32

http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2 ... egen-libie

Nog eentje.
Het klopt echt niet wat er daar is gebeurd. Maar wij geloven wat we op tv zien.
Je wil de nog levende kinderen waarvan de gezichtjes zijn weggeslagen door de NAVO bommen niet zien ;(

Er zijn geen bewijzen van bombardementen van Ghadaffi op zijn eigen volk.
Wel riep hij op tot vreedzame demonstraties tegen de bezetting van zijn land:

http://youtu.be/4brDU_oqE0g

Die wij nooit op tv gezien hebben.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:13

Libie is nooit zijn land geweest, en het is ook niet "bezet" geweest.

Edit: verder ben ik het wel met je eens.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:42

Ik kan geen betere vertaling geven van de demonstraties.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 19:29

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:35

Nou moeten we er niet van gaan maken dat Ghadaffi zo'n lieverdje was, want dat was ie niet. Als ie dat namelijk wel was geweest dan had ie nooit zo lang aan de macht geweest. Dan was er allang een ander.

Maar wel heel goed dat aan de kaak word gesteld dat het niet allemaal zo eenvoudig ligt als er ons voorgeschoteld wordt en dat er ook aan de kant van de VN allerlei dingen gebeuren die alles behalve frisjes zijn. Het is ook echt niet voor niets dat ze in veel landen helemaal niet op de VN zitten te wachten, en al helemaal niet op de militairen die wel even democratie komen brengen.

Af en toe komt er eens een berichtje over wandaden naar buiten en dan schreeuwt iedereen moord en brand en worden er een paar soldaten publiekelijk geofferd, maar gaat alles ondertussen gewoon verder.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:46

De protestmarsen in Tripoli zijn wel op TV geweest. De inwoners van Tripoli waren afhankelijk van Kaddafi en durfden zeker niet te weigeren als ze opgeroepen werden, want ze werden zonder pardon in de gevangenis gegooid, gemarteld en gedood.
Je was vriend van Kaddafi en anders was je je leven nooit zeker

Dat de overwinning te danken is aan het westen, klopt, maar de bevolking wilde het op de grond zelf doen en ondanks de primitieve bewapening hebben ze uiteindelijk hun doel bereikt en ze zijn daar nogal volhardend in geweest vanaf februari terwijl het er vaak uitzag dat ze zouden verliezen en Kaddafi intussen gewoon doorging met mensen vermoorden, zo bewijst o.a. de loods met verkoolde lijken.

Ik begrijp niet hoe verknipt, of slecht ingelicht je kan zijn om het voor Kaddafi op te nemen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:37

Ach, na elke grote gebeurtenis komen de complot theorieën, das standaard tegenwoordig

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:41

ik vond die man hoe dan ook al eng om naar te kijken maar dood werd ik echt misselijk ook vanwege die beelden waar ze jmet hem solde. ik heb gewoon staan janken en was zelf verbaasd. kijk hij verdiend het echt absoluut maar die beelden ik word niet snel misselijk maar dit! iemand zei ze gedragen zich als beesten heel heftig. en dan die foto later van zn hoofd gewoon zonder link op ad,. gatver.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 00:05

sarabande schreef:
De protestmarsen in Tripoli zijn wel op TV geweest. De inwoners van Tripoli waren afhankelijk van Kaddafi en durfden zeker niet te weigeren als ze opgeroepen werden, want ze werden zonder pardon in de gevangenis gegooid, gemarteld en gedood.
Je was vriend van Kaddafi en anders was je je leven nooit zeker

Dat de overwinning te danken is aan het westen, klopt, maar de bevolking wilde het op de grond zelf doen en ondanks de primitieve bewapening hebben ze uiteindelijk hun doel bereikt en ze zijn daar nogal volhardend in geweest vanaf februari terwijl het er vaak uitzag dat ze zouden verliezen en Kaddafi intussen gewoon doorging met mensen vermoorden, zo bewijst o.a. de loods met verkoolde lijken.

Ik begrijp niet hoe verknipt, of slecht ingelicht je kan zijn om het voor Kaddafi op te nemen

Je kan het van 2 kanten bekijken Sarabande.
Krijgen wij niet gemanipuleerde informatie voorgeschoteld ?

Deze jongen heeft wel een schreeuwerige stem, maar wat hij zegt kunnen
heel goed de redenen zijn geweest om Kadaffi om zeep te helpen.

http://www.youtube.com/watch?v=zCnFBqVw ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=8gZpZnZB ... h_response
Laatst bijgewerkt door Ulissa op 23-10-11 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 00:09

Zoek even contact met iemand die dat regime ontvlucht is en laat je even voorlichten

Of bel even met de nabestaanden van het vliegtuig ongeluk bij Lockerbee

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 00:24

Zo kan je ook stellen dat je eens even moet gaan praten met de oudere inwoners van Libie. De mensen die het regime voor Ghadaffi ook nog hebben meegemaakt. Die kunnen haarfijn uitleggen waarom zij Ghadaffi juist aanbaden.

Zoals met alles, het blijft een kwestie van perceptie.

Ik ben en was geen fan van meneertje trouwens, maar ik probeer wel een zo compleet mogelijk beeld te krijgen van de situatie en die is zoals altijd weer eens iets minder zwart-wit dan het op het eerste gezicht lijkt.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 02:22

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:28

Citaat:
Dagen na de dood van Kaddafi is het nog altijd onbekend hoe hij precies om het leven is gekomen. Een verhaal dat zich steeds vaker de ronde doet, is dat de voormalige leider van Libië gedood is met zijn eigen gouden pistool. Een nieuwe bron maakt het steeds aannemelijker dat dit werkelijk gebeurd is.

De Britse krant The Times heeft van een medewerker van de huidige overgangsregering een verklaring in handen gekregen, waarin het verhaal verder uit de doeken wordt gedaan. Zo droeg Kaddafi zijn favoriete wapen bij zich toen hij gevangen werd genomen door de strijders van de Transitional National Council (TNC) in de rioolbuis nabij zijn laatste woonplaats Sirte.

bron: http://nieuws.nl.msn.com/gallery-sectio ... an-kaddafi

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:39

ja aan dat kogelgat te zien is dat niet een toevallig raak schot maar een terechtstelling, bij een van zn zonen ook, eerst zie je die levend en ineens is die ook dood, mag niet maar ik snap dat de haat diep zit bij de Libiers

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:31

Ulissa schreef:
Deze jongen heeft wel een schreeuwerige stem, maar wat hij zegt kunnen
heel goed de redenen zijn geweest om Kadaffi om zeep te helpen.

http://www.youtube.com/watch?v=zCnFBqVw ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=8gZpZnZB ... h_response

Prachtige retoriek van die man uit het eerste filmpje. Hij geeft drie redenen waarom Khadaffi dood moest:

1) Een Afrikaanse satelliet van 400 miljoen dollar, gesponsord door Khadaffi
- leuk, 400 miljoen dollar. Die kon Khadaffi bijna uit zijn eigen zak betalen. De motivatie is 500 miljoen dollar die aan afrika verdiend zou worden voor telecommunicatie. Hel grappig, maar dat is echt een schijntje in de telecom wereld. Voor de telecommunicatiemarkt zou het geweldig zijn als Afrika eens iets ging betekenen in die markt, maar het schiet niet op. Ook die ene satelliet niet. Overigens wordt aan de gemiddelde satelliet niet echt veel geld verdiend.

2) Het steunen van een initiatief voor de AMF en een Afrikaanse Centrale Bank
- ik denk dat de hele wereld, ook de westerse wereld zou staan juichen als Afrika zijn eigen boontjes zou kunnen doppen. De verdere ontwikkeling van Afrika zou een economische zegen zijn (geen ecologische zegen, maar dat is een ander verhaal).

3) Het proberen te vormen van een soort van verenigde staten van Afrika
- ook dit zou alleen maar fijn zijn. Een Afrika dat niet meer intern vecht, maar samen werkt aan een betere toekomst kan Afrika helpen uit de armoede en oorlog cirkel waarin vele landen verstrikt zitten.

Het andere filmpje gaat over het invoeren van een "Gouden Dinar", een tegenhanger van de Euro (en de dollar).
Tja, we weten zelf inmiddels wel dat er risico's zitten aan het invoeren van een centrale munteenheid. Net als eerder Europa, zou ook Afrika afwillen van de hegemonie van de dollar in de oliewereld. Goed idee, maar er zitten veel risico's aan, met name voor de armere landen die deelnemen aan het gebeuren. Kijk maar eens naar Griekenland, die zijn slachtoffer geworden van een overheid die niet wist om te gaan met een hardere munt. "Wij" in rijkere landen kunnen wel mekkeren over al ons hardverdiende geld dat erheen gaat, maar per saldo doet de crisis meer pijn voor de gemiddelde griekse burger dan voor ons.

En dan kom je bij een heel belangrijk stuk: zelfs de slechtste dictator doet veel dingen die goed zijn voor het volk. Macht kan je niet alleen vergaren door het grofste schietgeweld te hebben. Als niemand hebt die wil vechten voor je zaak, heb je simpelweg geen macht. Zelfs Hitler heeft een aantal dingen gedaan waar Duitsers nu nog dagelijks plezier aan hebben. Natuurlijk deed Khadaffi goeie dingen, macht krijg je door goede dingen te doen, niet door alleen maar door mensen af te schieten als die het niet met je eens zijn.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:11

Ben al bijna een jaar niet op het boktforum geweest, doordat er erg respectloos werd omgegaan met meningen. Eenieder mag zijn eigen mening hebben EN uitdragen maar wel met respect voor de ander imo.
Tot mijn grote verbazing zie ik hier ineens dat Khadaffi wordt verdedigd??!! Dat mag, maar dan alleen als je daar geweest bent. Het zo makkelijk om die man te verdedigen zittend in je luie stoel voor de TV. Ik heb met eigen ogen gezien hoe ontzettend respectloos deze familie omging met mensenlevens en gevoelens. Alles draaide om macht en geld, indien je dat niet bezat hoorde je er nietbij en was je gepeupel.
Tuurlijk is het niet goed wat er is gedaan met zijn lichaam, maar wel heel begrijpelijk. En rucksichtlos roepen dat deze man opriep tot vredige demonstraties......wahahahaha. Menig voormalig gevangene lacht zich rot. Een paar jaar geleden had Khadaffi een arts en aantal verpleegkundigen opgepakt voor iets totaal onzinnigs (toevallig hadden zij familie in het westen) Je zou voor de gein eens het boek moeten lezen wat deze arts geschreven heeft.....de rillingen lopen je over het lijf. Tevens heb ik nog niet zolang geleden een verklaring van de "beste"man gezien alwaar hij uit de doeken deed hoe ie over vrouwen dacht....Je meing in deze hebben mag, maar weet wat je zegt!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:25

Bijna alle mensen hier die zeggen dat ze het niet goed vinden hoe er met het lichaam omgesprongen worden, zeggen dat ze het wel begrijpen :j Dus wat is nu je punt?
Vanochtend op het nieuws wéér beelden van een dode kadaffi in een koelcel, tja, dan denk ik, wat is voor mij de meerwaarde om dit keer op keer op keer te zien?

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:38

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:33

Teddy321 schreef:
Ben al bijna een jaar niet op het boktforum geweest, doordat er erg respectloos werd omgegaan met meningen. Eenieder mag zijn eigen mening hebben EN uitdragen maar wel met respect voor de ander imo.
Tot mijn grote verbazing zie ik hier ineens dat Khadaffi wordt verdedigd??!! Dat mag, maar dan alleen als je daar geweest bent. Het zo makkelijk om die man te verdedigen zittend in je luie stoel voor de TV. Ik heb met eigen ogen gezien hoe ontzettend respectloos deze familie omging met mensenlevens en gevoelens. Alles draaide om macht en geld, indien je dat niet bezat hoorde je er nietbij en was je gepeupel.
Tuurlijk is het niet goed wat er is gedaan met zijn lichaam, maar wel heel begrijpelijk. En rucksichtlos roepen dat deze man opriep tot vredige demonstraties......wahahahaha. Menig voormalig gevangene lacht zich rot. Een paar jaar geleden had Khadaffi een arts en aantal verpleegkundigen opgepakt voor iets totaal onzinnigs (toevallig hadden zij familie in het westen) Je zou voor de gein eens het boek moeten lezen wat deze arts geschreven heeft.....de rillingen lopen je over het lijf. Tevens heb ik nog niet zolang geleden een verklaring van de "beste"man gezien alwaar hij uit de doeken deed hoe ie over vrouwen dacht....Je meing in deze hebben mag, maar weet wat je zegt!

Gezien jouw reactie: als je je echt wilt ergeren, moet je voor de lol op boublog.nl kijken. (ik bedoel dus: als je bovenstaande mening hebt, zal je je ogen daar uitkijken..)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:13

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:48

Er zijn zoveel mogelijkheden, ik kan er alleen maar gissen naar
de wat de werkelijke reden zou kunnen zijn.