Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sarabande schreef:De protestmarsen in Tripoli zijn wel op TV geweest. De inwoners van Tripoli waren afhankelijk van Kaddafi en durfden zeker niet te weigeren als ze opgeroepen werden, want ze werden zonder pardon in de gevangenis gegooid, gemarteld en gedood.
Je was vriend van Kaddafi en anders was je je leven nooit zeker
Dat de overwinning te danken is aan het westen, klopt, maar de bevolking wilde het op de grond zelf doen en ondanks de primitieve bewapening hebben ze uiteindelijk hun doel bereikt en ze zijn daar nogal volhardend in geweest vanaf februari terwijl het er vaak uitzag dat ze zouden verliezen en Kaddafi intussen gewoon doorging met mensen vermoorden, zo bewijst o.a. de loods met verkoolde lijken.
Ik begrijp niet hoe verknipt, of slecht ingelicht je kan zijn om het voor Kaddafi op te nemen
Citaat:Dagen na de dood van Kaddafi is het nog altijd onbekend hoe hij precies om het leven is gekomen. Een verhaal dat zich steeds vaker de ronde doet, is dat de voormalige leider van Libië gedood is met zijn eigen gouden pistool. Een nieuwe bron maakt het steeds aannemelijker dat dit werkelijk gebeurd is.
De Britse krant The Times heeft van een medewerker van de huidige overgangsregering een verklaring in handen gekregen, waarin het verhaal verder uit de doeken wordt gedaan. Zo droeg Kaddafi zijn favoriete wapen bij zich toen hij gevangen werd genomen door de strijders van de Transitional National Council (TNC) in de rioolbuis nabij zijn laatste woonplaats Sirte.
Ulissa schreef:Deze jongen heeft wel een schreeuwerige stem, maar wat hij zegt kunnen
heel goed de redenen zijn geweest om Kadaffi om zeep te helpen.
http://www.youtube.com/watch?v=zCnFBqVw ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=8gZpZnZB ... h_response
Teddy321 schreef:Ben al bijna een jaar niet op het boktforum geweest, doordat er erg respectloos werd omgegaan met meningen. Eenieder mag zijn eigen mening hebben EN uitdragen maar wel met respect voor de ander imo.
Tot mijn grote verbazing zie ik hier ineens dat Khadaffi wordt verdedigd??!! Dat mag, maar dan alleen als je daar geweest bent. Het zo makkelijk om die man te verdedigen zittend in je luie stoel voor de TV. Ik heb met eigen ogen gezien hoe ontzettend respectloos deze familie omging met mensenlevens en gevoelens. Alles draaide om macht en geld, indien je dat niet bezat hoorde je er nietbij en was je gepeupel.
Tuurlijk is het niet goed wat er is gedaan met zijn lichaam, maar wel heel begrijpelijk. En rucksichtlos roepen dat deze man opriep tot vredige demonstraties......wahahahaha. Menig voormalig gevangene lacht zich rot. Een paar jaar geleden had Khadaffi een arts en aantal verpleegkundigen opgepakt voor iets totaal onzinnigs (toevallig hadden zij familie in het westen) Je zou voor de gein eens het boek moeten lezen wat deze arts geschreven heeft.....de rillingen lopen je over het lijf. Tevens heb ik nog niet zolang geleden een verklaring van de "beste"man gezien alwaar hij uit de doeken deed hoe ie over vrouwen dacht....Je meing in deze hebben mag, maar weet wat je zegt!