Met z'n tienen én zwanger in caravan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:21

Even in de categorie appelen en peren, maar het is wel wat gemakkelijk om te roepen dat ouders in Nederland worden afgescheept. Duitsland is misschien guller als het om kinderbijslag gaat, maar wie in Duitsland woont wordt wel geacht mee te betalen aan zaken die in Nederland 'gewoon' door de gemeente betaald worden. Zo worden bij wegwerkzaamheden in Duitsland de kosten doorberekend aan de bewoners langs die weg, en dat gaat niet om een paar honderd euro. Je kunt dat niet zomaar vergelijken.

edit: als een kind om die toeslag te krijgen niet in Duitsland geboren hoeft te zijn, geen Duitse ouders hoeft te hebben en niet in Duitsland hoeft te wonen, dan wil ik graag het aanvraagformulier voor die kindertoeslag. Ik gok dat circa een half miljard kinderen in pakweg Afrika een eind kunnen komen met zo'n gulle toeslag.

joostvangestel

Re: Met z'n tienen én zwanger in caravan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:30

maura: als je in Duitsland gaat werken en belastingplichtig wordt in Duitsland, kan je de kinderbijslag zo aanvragen. Daar hoef je niet voor in Duitsland te gaan wonen. Lijkt me iets moeilijker voor zo maar iemand die in Afrika woont.

Dat er in Duitsland een hoop voor andere zaken betaald wordt, is ook weer zo. Maar ook in Nederland heb je allerlei subsidies, zoals huursubsidies. Overigens is de bijstand 650 Euro in de maand, hoezo kan een kind dan wél rondkomen van 60 Euro in de maand. Ik raak daar de weg een beetje kwijt. Voor 2 Euro per dag kan je een kind niet voeden, laat staan kleden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:40

joostvangestel schreef:
maura: als je in Duitsland gaat werken en belastingplichtig wordt in Duitsland, kan je de kinderbijslag zo aanvragen. Daar hoef je niet voor in Duitsland te gaan wonen. Lijkt me iets moeilijker voor zo maar iemand die in Afrika woont.

Dat er in Duitsland een hoop voor andere zaken betaald wordt, is ook weer zo. Maar ook in Nederland heb je allerlei subsidies, zoals huursubsidies. Overigens is de bijstand 650 Euro in de maand, hoezo kan een kind dan wél rondkomen van 60 Euro in de maand. Ik raak daar de weg een beetje kwijt. Voor 2 Euro per dag kan je een kind niet voeden, laat staan kleden.

Het kind hoeft toch ook niet rond te komen van € 60 per maand? Het kind moet onderhouden worden door de ouders. De kinderbijslag is een extraatje, bijvoorbeeld voor kleding. Van mij zou dat wel gerelateerd mogen worden aan het inkomen, alhoewel het soms voor werkenden met een inkomen (iets) boven het minimum dan weer ongunstig wordt. Die hebben vaak geen of weinig recht op toeslagen. Dan komt er soms te weinig verschil tussen uitkering en werken.
Dus ik heb niet de illusie dat we hier uitkomen.
Maar als je een bijstanduitkering hebt, kan je wel een keuze maken in het aantal kinderen, het hoeven er dan geen 8, 9 of 10 te zijn.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:42

Vader verwacht dat dezelfde verhuurder (waar ze ook nog schulden hebben) weer een huis voor ze zal regelen. Als daar dan (in mijn ogen logische) controles aan verbonden worden vind hij dit abnormaal?? Kom op zeg....
En inderdaad als je in zo'n situatie zit dan raak je niet nogmaals zwanger.

Over kinderbijslag, waarom moeten andere mensen opdraaien voor jouw kinderen?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:20

en maar door blijven fokken :(
door dit soort mensen betalen wij zo'n hoge premie :r

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:59

ponylies schreef:

En welke premie in het bijzonder is dan volgens jou zo hoog?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 14:39

Ze hebben een huis:
Citaat:
Woning voor 'caravangezin'
woensdag 19 oktober 2011 | 12:56

DEVENTER - Het nomadenbestaan van het gezin Verwerda is achter de rug. Vader Hans, moeder Natascha en hun acht jonge kinderen - de negende komt eraan - hebben dinsdag een woning betrokken in de Deventer wijk Keizerslanden.
Eerdere verhalen over het gezin, dat de afgelopen anderhalf jaar van camping naar camping trok, kregen landelijke media-aandacht.

Morgen vertelt vader Hans in de 'papieren' Stentor over de jongste ontwikkelingen.

http://www.destentor.nl/regio/deventer/ ... ngezin.ece

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:12

Nou mooi, dat lijkt me met de vorst aan de grond en al dat vocht op zich wel beter voor de gezondheid van de kinderen. En die kunnen er hoe dan ook helemaal niks aan doen, wat je er ook van vinden mag.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:14

Heel erg fijn voor de kinderen.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:37

Heel fijn dat ze nu begeleiding krijgen. Meteen maar een sterilisatie erachter aangooien dan maar??

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:39

Waar zie jij dat staan an die begeleiding? Ik zie alleen een woning....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:41

Als ik zo de reacties onder de nieuwsberichten lees.. kan ik me er ook wel in vinden.. waarom krijgen deze mensen zo snel een huis terwijl ze in een caravan ook droog zitten? En hun vorige huis kennelijk met 9000 euro schuld hebben moeten achterlaten? Terwijl er hardwerkende, sparende mensen zijn die al 5 jaar op een huurwoninkje wachten..

De wijk waar ze een huis hebben gekregen schijnt ook een van de betere wijken te zijn.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:42

Nja, het lijkt me dat je met 10 kinderen en 2 volwassenen in een caravan toch ook maar beperkt droog zit ;)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 17:26

FlyAway schreef:
ponylies schreef:

En welke premie in het bijzonder is dan volgens jou zo hoog?

sorry het had hogere moeten zijn,
door dit soort mensen batelen wij steeds een hogere premie
was een beetje ongelukkig uitgedrukt :)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 17:26

Die woning zullen ze toch met een bepaalde begeleiding gekregen moeten hebben (zoals dus in de OP staat dat dat geboden zou worden). Je kan niet eerst niets meer hebben en daarna opeens een dak boven je hoofd zonder dat er een begeleiding bij is geweest. Het is een aanname, dat geef ik toe, maar als er geen begeleiding zou zijn vind ik dat NL of de gemeente nog meer faalt door iemand die de pers benadert maar meteen zijn zin te geven.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 17:40

ponylies schreef:

sorry het had hogere moeten zijn,
door dit soort mensen batelen wij steeds een hogere premie
was een beetje ongelukkig uitgedrukt :)

Maar dan nog, wat voor premie bedoel je dan precies?

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 17:46

Fijn voor de kinderen dat ze iig een huis hebben. Vind het verschrikkelijk onverantwoord en egoïstisch van de ouders dat ze er eigenlijk zoveel hebben, en er nu nog eentje op komt is! 9maanden terug zaten ze ook al in de put, maar dan alsnog alweer een kind erbij? Ben ik nou gek of wat...

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:50

roxxxiejjj: waarschijnlijk hadden ze geen geld voor voorbehoedsmiddelen én geen geld voor hobbies, zodat ze hun tijd het beste maar in een soort van gratis tijdsverdrijf konden steken ;)

Blijkbaar zaten ze niet in de put, want als je echt in de put zit, heb je daar geen zin in. Daarnaast zie ik ook wel een probleem met de privacy als er 8 koters om je heenlopen..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:28

joostvangestel schreef:
roxxxiejjj: waarschijnlijk hadden ze geen geld voor voorbehoedsmiddelen én geen geld voor hobbies, zodat ze hun tijd het beste maar in een soort van gratis tijdsverdrijf konden steken ;)

Blijkbaar zaten ze niet in de put, want als je echt in de put zit, heb je daar geen zin in. Daarnaast zie ik ook wel een probleem met de privacy als er 8 koters om je heenlopen..

Das seksuele voorlichting joh.... :+

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:06

Veel mensen denken niet na over de gevolgen van kinderen. Die denken leuk een kind en denken niet na over de gevolgen daarvan.

Dus het is dom en hun eigen schuld, maar ja nu ze zielig zijn krijgen ze ineens wel een huis en alles. Nederland van de andere kant, zo slecht.
Er zijn honderden mensen die het slecht hebben en hard werken voor hun geld en dan nog niet rondkomen. Misschien moet iedereen die het slecht heeft zielig gaan doen in een caravan?

Ach, nu ze een huis hebben kunnen ze weer verder fokken. Ga werken in plaats van zielig zijn en denk na over dingen waar je aan begint.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:07

verography schreef:
Heel fijn dat ze nu begeleiding krijgen. Meteen maar een sterilisatie erachter aangooien dan maar??

Wie betaalt dat?
Antwoord: hardwerkende mensen

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:40

Wat de begeleiding of de sterilisatie?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:41

beiden :)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:45

Ach het kan alleen maar helpen. Want nu (in de uitkering die wij betalen) kost het dus ook het geld van de hardwerkende mensen. Kan je net zo goed niet meer laten fokken, begeleiding geven en zorgen dat die man een baan krijgt.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:51

Ja, als je het van de andere kant bekijkt heb je wel gelijk. Maar toch triest dat het eerst zover moet komen.