Stier verwondt beroemde matador gruwelijk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:31

Citaat:
Dus we blijven lekker dierenmishandelen omdat anders mensen zonder werk komen te zitten! Dit is nog wel de meest belachelijke reden die ik ooit gehoord heb voor het stierenvechten! Laat die mensen écht werk zoeken, eentje waar je trots op kan zijn!!

Ik heb het hier niet over stierenvechters zelf maar alles wat erom heen zit.van fokkerij , voederfabrieken , transport , mensen die kaartjes verkopen in de plaza , die de plaza onderhouden , bar en restauranten om de plaza heen , mensen die de outfits maken van de stierenvechter etc etc zo kan ik wel 3 paginas doorgaan precies wat Spanje nodig heeft nog meer werkelozen , je krijgt hier ook niet zomaar een uitkering.

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:32

Ik snap jou redenering wel hoor maar ik woon al bijn 30 jaar in Spanje en ken veel stierenvechters en zie hoe ze met hun dieren omgaan , ze hebben wel respect voor de stier want dat is hun leven er komt zoveel meer bij kijken dan alleen maar steken en prikken . Laten we er is zonder gevoelens naar kijken hoeveel mensen komen zonder werk als het stierenvechten afgeschaft word.
[/quote]

Dus we blijven lekker dierenmishandelen omdat anders mensen zonder werk komen te zitten! Dit is nog wel de meest belachelijke reden die ik ooit gehoord heb voor het stierenvechten! Laat die mensen écht werk zoeken, eentje waar je trots op kan zijn!![/quote]
In Spanje IS het werk waar je trots op kan zijn.[/quote]

Gelukkig vind de andere helft van Spanje dit grote bullshit (sorry voor de woordspeling) en is het daarom afgeschaft en verboden.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:34

Alleen in Cataluña is het afgeschaft en niet omdat ze de diertjes zielig vonden maar om politieke redenen wat ik een paar paginas terug al heb beschreven. Dorpsfeesten met stieren pesten doen ze nog steeds.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:35

Is het niet zo dat de dieren voordat ze de arena in gaan, gewoon een goed leven hebben?
Niet dat het dan wordt goedgepraat de manier waarop ze doodgaan, maar liever een goed leven en een gruwelijke dood, dan een gruwelijk leven en een humane dood.

kimmie261

Re: Stier verwond beroemde matador gruwelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:38

mistery,dus jij zou eerder een gruwelijk dood voor jou paard willen als een humane en snelle dood,want dat rechtvaardigd het goede leven wat het paard heeft gehad??

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:39

Mooi, ik heb vorig jaar een betoog gehouden over dat stierenvechten wereldwijd verboden moet worden
en heb er toen zo'n zelfde 'ongeval' in verwerkt, met de slotzin:

Heb een hart voor mens en dier, stop de gevechten, help de stier!

jus

IId een stier van een goede fokkerij heeft een superleven die een ander vleesdier nooit zal krijgen.
Ik snap heel goed dat mensen het gruwelijk vinden ik ga ook niet naar een plaza om een gevecht te zien , het mooie is juist om deze stieren in het landschap te zien en kijken hoe ze leven , je hebt hier ook een oud varkenras el cerdo iberico waar ze de goede ham mee maken , deze hebben ook een leven als een koning.

Stoof

Allereerst ik keur stierengevechten absoluut niet goed en vindt het ook wel dierenmishandeling,

Maar, ik vind dit eigenlijk niet echt anders dan de opgepompte hormonenkalfjes die in te kleine hokken zitten te wachten om te sterven door de vleesindustrie of schapenslachten bij de islam.
ik ben zelf geen vegetarier en om dat zo te houden wil ik ook niet bij die dingen gaan kijken, dus als ik het verkeerd zie....

QualityHorse

mistery schreef:
Is het niet zo dat de dieren voordat ze de arena in gaan, gewoon een goed leven hebben?
Niet dat het dan wordt goedgepraat de manier waarop ze doodgaan, maar liever een goed leven en een gruwelijke dood, dan een gruwelijk leven en een humane dood.

Oke deze reactie kan ik even niet plaatsen, ben ik de enige? :\

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:40

Leedvermaak vind ik überhaupt niet kunnen :n
Wat vinden mensen nou zo leuk om daar geld voor neer te tellen om zoiets gruwelijks te zien, dat opzettelijk door mensen wordt aangedaan.
Nee we schreeuwen wel als gekken als er een zieluge pony in een wei staat......
Ook al komt het de industrie en werkgelegenheid bv. niet ten goede, dan nog mogen ze het van mij verbieden!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:42

Ik snap de vergelijking die hier getrokken wordt tussen mestkalveren en vechtstieren niet zo goed..
Mestkalveren hebben een prima leven hoor, die zijn helemaal niet sielugh en worden al helemaal niet volgespoten met hormonen.

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:42

de laatste keer dat er een matador overleed was in 1985 staat er?
dat geloof ik niet?

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:43

H_Nalanta schreef:
Ik snap de vergelijking die hier getrokken wordt tussen mestkalveren en vechtstieren niet zo goed..
Mestkalveren hebben een prima leven hoor, die zijn helemaal niet sielugh en worden al helemaal niet volgespoten met hormonen.

Was dit sarcastisch bedoeld? Ik neem aan van wel?

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:45

H_Nalanta schreef:

Er worden nog steeds teveel illegale hormonen gebruikt hoor en die mestkalveren zien in hun leven geen gras.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:45

QualityHorse schreef:
mistery schreef:

Oke deze reactie kan ik even niet plaatsen, ben ik de enige? :\

Zo lastig is het toch niet te begrijpen? :P
Ok het staat er een beetje dubbel, maar zo'n gevoel heb ik er dan ook bij. Het is belachelijk dat ze dit doen voor entertainment. Maar.. ze hebben een heel goed leven gehad, voor mij persoonlijk dus liever een goed leven en zo aan mijn einde komen dan een waardeloos leven en kogel door m'n kop of ingeslapen te worden.

Nu beter te begrijpen?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:47

Tosca2 schreef:
Er worden nog steeds teveel illegale hormonen gebruikt hoor en die mestkalveren zien in hun leven geen gras.

Onzin. Op bedrijven wordt enorm goed gecontroleerd wat een dier krijgt. De boer moet alles noteren en bij één kleine fout krijgt hij al een boete. Het is hard werken voor weinig geld dus iets illegaals riskeren ze niet. Er wordt regelmatig bloed geprikt bij kalveren om te zien of er niets illegaals gespoten wordt en ze zien dan wel geen gras, maar dat betekent niet dat ze het meteen slecht hebben.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:48

kimmie261 schreef:
mistery,dus jij zou eerder een gruwelijk dood voor jou paard willen als een humane en snelle dood,want dat rechtvaardigd het goede leven wat het paard heeft gehad??

Nee dat is niet wat ik zeg :)

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:48

Mistery, ik snapte je reactie wel hoor,
maar vind het een beetje vreemd om te zeggen, net of je zo'n dood goedkeurt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:49

Winddancer schreef:
Wat vinden mensen nou zo leuk om daar geld voor neer te tellen om zoiets gruwelijks te zien, dat opzettelijk door mensen wordt aangedaan.
Ook al komt het de industrie en werkgelegenheid bv. niet ten goede, dan nog mogen ze het van mij verbieden!

Dus voortaan ook niet meer lachen als je vriendin van 't paard dondert, he!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:50

Nou, of als er iemand struikelt over een bananenschil :')

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:50

H_Nalanta schreef:
Tosca2 schreef:

Onzin. Op bedrijven wordt enorm goed gecontroleerd wat een dier krijgt. De boer moet alles noteren en bij één kleine fout krijgt hij al een boete. Het is hard werken voor weinig geld dus iets illegaals riskeren ze niet. Er wordt regelmatig bloed geprikt bij kalveren om te zien of er niets illegaals gespoten wordt en ze zien dan wel geen gras, maar dat betekent niet dat ze het meteen slecht hebben.

Dat ze het nu de laatste jaren goed controleren wil nog niet zeggen dat het niet gebeurd. Op de luchthaven controleren ze ook alle pakjes en toch komt er nog drugs door....

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:51

H_Nalanta schreef:
Tosca2 schreef:

Controle is inderdaad heel erg streng en de veehouders riskeren het echt niet om zoiets toe te gaan voegen :n
Daarbij....hoeveel paarden zien in Nederland geen gras of maar nauwelijks! Ook veel te veel!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:52

Ja, het zal vast wel gebeuren maar overal zitten rotte appels tussen. Dan betekent dat nog steeds niet dat alle kalfjes het slecht hebben. Imo hebben ze het nl prima. Maargoed, dit gaat teveel off topic.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:52

_San87_ schreef:
Winddancer schreef:

Sta jij te lachen als je vriendin daar opzettelijk gedood wordt???? Fijne "vriendin" ben jij.......

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:54

Winddancer schreef:
_San87_ schreef:

Sta jij te lachen als je vriendin daar opzettelijk gedood wordt???? Fijne "vriendin" ben jij.......

:'). Wat is dat nou voor een reactie. Ik heb het over je leedvermaak opmerking.